שלום לכולם

היי לך ../images/Emo24.gif

מה אומרים המומחים להתפתחות? שיש משהו בדאגה שלך, או שאת מפריזה, ופשוט יש לו קצב משלו? אגב, אני מכירה ילד אחד, חמוד וחכם, שלא השתלט על נושא הצבעים. בסופו של דבר התברר שיש לו דרגה מסוימת של "עיוורון צבעים". אולי כדאי לבדוק? (האם במשפחה שלך יש עיוורי צבעים? זו תכונה שמועברת מאם לבן). תחזיקי מעמד!
 

meravido

New member
בן כמה עופרי?

יש לי אחיינית שעד גיל 3 (אולי אפילו 4) לא הבחינה בצבעים - הכל היה צהוב מבחינתה. לגבי טיטולים - יש בעיה עם בנים (מנסיון שלי) בעיקר בנושא הקקי. אם תרצי אני יכולה לתרום לך הרבה מנסיון שלי אבל במסר. בכל מקרה הכל בר תיקון (גם במוטוריקה) ואל תכנסי ללחץ (למרות שאני מאוד מבינה אותך ואני גם כזו).
 

סיגל73

New member
חזק ואמץ ../images/Emo20.gif

אני מכירה את ההרגשה והילד שלי עוד פיצי..חודש ושבוע..אין ימים ואין לילות...וזה ילד ראשון. תחזיקי מעמד, אנחנו כאן לכל מה שתרצי!!!
 

dorlim

New member
נשמע שקשה לך ../images/Emo24.gif

מציעה לפנות ליעוץ מקצועי ולו רק כדי שיגידו לך שאת אמא פולניה ושהכל בסדר. טוב שאת עירנית. מחזיקה אצבעות שהכל תקין
 

טיפוטף

New member
קודם כל לגבי טבלאות למיניהן -

הן מתייחסות לממוצעים. וממוצע, כממוצע, לא משקף את כל התחום ה"נורמלי"... מהנסיון האישי שלי עם 3 ילדים, אני יכולה להגיד לך ש: 1. הגדול נגמל בגיל 3 בערך וגמילת לילה רק בזכותו של ד"ר קובי שגיא ו- 1,200 ש"ח שלנו - בגיל 6.5 (שנים). האמצעי נגמל לחלוטין גם גמילת יום וגם גמילת לילה בגיל שנה ושמונה חודשים...אני מכירה ילדים מקסימים ומפותחים שנגמלו רק בגיל 4 ואפילו 4 וחצי. 2. לא עונה למה ששואלים אותו? כשאני באתי עם הבן השני לבדיקת התפתחות בטיפת חלב, בגיל 3, האחות שאלה אותו, אתה יודע מה זה? והצביעה על מסרק. הוא לא התייחס. היא אמרה: מה, הוא לא יודע? (לא, השיער שלו מקלות, והוא לא הסתרק מעולם). אחר כך היא הצביעה על עוד משהו, אני לא זוכרת מה זה היה, והוא לא ידע מה זה. היא התחילה להסכל עלי במבט חודר, ואז הוא אמר לה, את יודעת? היא: כן? הוא: את יודעת? היא: מה? הוא: את יודעת, אבא שלי קנה אוטו חדש עם מנוע 2000? ואז האחות צחקנה ואמרה, טוב, אני מבינה שדברים אחרים מעניינים אותו. ובזה העניין הסתיים... 3. מוטוריקה: בגיל 5, הגננת אמרה על הבן הגדול, שהוא חייב ללכת להתפתחות הילד בגלל בעיות מוטוריות. היתה שביתה בבי"ח והתור שלנו נדחה. קבעו תור לחודשיים לאחר מכן - לא יכולנו ללכת. בינתיים שכחנו מזה, וכעברו חצי שנה, הגננת אמרה: איך הוא השתפר, רואים שעבדו איתו על המוטוריקה בצורה מקצועית... 4. צבעים? עד השנה (כיתה א') הבן השני שלי שגה בין צבעים שונים. ורוד ואדום וכתום, ירוק וכחול. לא יודעת למה. פתאום זה השתנה. מה אני אומרת? כמובן שהורים (במיוחד אמהות) יודעים הכי טוב... ואת המכלול את רואה ואל אנחנו. אבל מה שאני רוצה להגיד, שאפשר להילחץ בקלות מכך שילד "לא עומד בקצב". יש ילדים שבגיל שנתיים כבר יודעים את האותיות, המספרים, הצבעים, ימי השבוע... ויש כאלה שגם בגיל 5 לא. וכמובן שללכת לאבחון לא יזיק (במיוחד אם זה בחינם)... אבל באמת, כדאי לנשום עמוק, ולנסות לקבל את קצב ההתפתחות השונה של כל אחד כלגיטימי. אני בטוחה שיש תחומים שבהם הוא "משיג" ילדים אחרים.
 
שלום אמא של עופרי../images/Emo39.gif

אני בדרך כל לא כותבת פה אבל אני מאד רוצה לענות להודעה שלך, אז תסלחו לי על הפלישה. קודם כל, מזלו של עופרי שיש לו אמא שכל כך רגישה אליו ונמצאת עם האצבע על הדופק כדי לוודא שהכל בסדר! שנית, יש היום נטיה מאד גדולה של הורים "לקדם" ולדחוף ילדים וזה יוצר לפעמים מצב של חוסר איזון, וילדים שההתפתחות שלהם תקינה לגמרי- נראים כאילו הם מאחרים. ועכשיו לתשובה ה"מקצועית"
(אני מרפאה בעיסוק):
בעיקרון ילדים הם בעלי מוטיבציה ורצון לעשות ולהצליח, וגם לשמח אותנו. אם הוא לא עושה- או שהוא עוד לא בשל, או שקשה לו. עדיף לא להגדיר אותו כ"עצלן"...
מה הכוונה "לא יודע צבעים"? יש שלושה שלבים: התאמה (למשל- לשים עיגול אדום של פזאל בחור האדום- בלי שימוש בשם הצבע בכלל), זיהוי (למשל- להביא לך לפי בקשתך את הקוביה האדומה- אבל את אומרת את המילה אדום ולא הוא) ושיום (לדעת להגיד: "זה צבע אדום").האם הוא לא עושה אף אחד מהדברים האלה?
לגבי המוטוריקה- אם בא לך לפרט (פה או במסר) מה הוא עושה ומה עוד לא, אני אשמח להתייחס מבחינת השלב ההתפתחותי, ואולי גם לתת לך רעיונות איך אפשר לעזור לו.
לגבי ההתפתחות המוטורית והשפתית, את מוזמנת לשאול פה בתפוז בפורום ריפוי בעיסוק ובפורום קלינאי תקשורת.
האם התחלתם בירור במכון להתפ' הילד? אני לא מכירה את שיטת אלבאום, אבל טיפול בריפוי בעיסוק יכול מאד לעזור אם אכן יש קושי... אני גרה באיזור שלך- ואת מוזמנת לשאול לגבי מרפאות/מטפלות ספציפיות. ובכל מקרה- אל תילחצי
גם אם יש איחור, גיל שלוש הוא גיל מאד צעיר והפוטנציאל לשיפור ולצמצום/ביטול הפער הוא אדיר!
 

אנידס

New member
אוי, לא קל לקרוא כמה קשה לך

אני שמעתי דברים נהדרים על שיטת אלבאום וכמו כן על שיטת ורדי. שווה לדעתי לפחות לנסות. כמו כן, אולי כדאי ללכת לפסיכולוג התפתחותי במקביל. יכול להיות, שהבעיה בכלל לא התפתחותית, אלא יותר בכיוון של מצוקה כלשהי שעופרי חווה והיא מתבטאת באופן זה. לא נראה לי שעופרי ותרן לעצמו ועצלן. לפי הידוע לי ילדים אוהבים ללמוד ואוהבים להתנסות. כאן זה כנראה משהו אחר שמשפיע. בכל מקרה שולחת
ים לתמיכה ומאחלת לכם שהתקופה הקשה תגמר במהרה.
 
למעלה