ושוב, תודה על הדיוק, אבל עדיין
נראה לי שלא הייתי אומרת שהוא לא מבין אלא שהוא לא מקבל. עם זאת מכאן ואילך אני מפרשת באופן סובייקטיבי, יותר מהבטן ופחות תוך הסתמכות ישירה וחד משמעית על הטקסט. אני חושבת שבשלב הסצנה של "בקול דממה דקה" הוא מבין את המסר, כי הוא לא טיפש, אבל משום שההוא אכן לא מוכן להתפשר ולא מוכן להשתנות בפועל הוא מושח מישהו תחתיו. אבל התחושה שלי היא שבסופו של דבר הוא יכול להבין את המהלך החינוכי שהוא עבר. יכול להיות שאפילו כבר כשהוא מתפלל עבור הפרנסה הניסית של האלמנה ודואג למלא עבורה את כד הקמח וצפחת השמן יש רמה מסוימת של הבנה אצלו - שהרי הוא כן מתפלל עבור הזולת. עם זאת, גם את זה אפשר לפרש כמהלך אגואיסטי וחיצוני ולא כהפנמה של הדברים. בשורה התחתונה לגבי עיצוב הדמות של אליהו, אני מסכימה איתך.
נראה לי שלא הייתי אומרת שהוא לא מבין אלא שהוא לא מקבל. עם זאת מכאן ואילך אני מפרשת באופן סובייקטיבי, יותר מהבטן ופחות תוך הסתמכות ישירה וחד משמעית על הטקסט. אני חושבת שבשלב הסצנה של "בקול דממה דקה" הוא מבין את המסר, כי הוא לא טיפש, אבל משום שההוא אכן לא מוכן להתפשר ולא מוכן להשתנות בפועל הוא מושח מישהו תחתיו. אבל התחושה שלי היא שבסופו של דבר הוא יכול להבין את המהלך החינוכי שהוא עבר. יכול להיות שאפילו כבר כשהוא מתפלל עבור הפרנסה הניסית של האלמנה ודואג למלא עבורה את כד הקמח וצפחת השמן יש רמה מסוימת של הבנה אצלו - שהרי הוא כן מתפלל עבור הזולת. עם זאת, גם את זה אפשר לפרש כמהלך אגואיסטי וחיצוני ולא כהפנמה של הדברים. בשורה התחתונה לגבי עיצוב הדמות של אליהו, אני מסכימה איתך.