שלום לכולם

twisted nerve1

New member
שלום לכולם

סיימתי לראות את כל העונות של הסדרה דיי במרתון
במילה אחת- מעולה עד אמצע עונה 3- משם דיי מתדרדר.
ביותר מילים- כתבתי חפירה בפורום סדרות אז אני אקשר לשם- שימו לב שיש המשך ששירשרתי להודעה ומשם מתפתח דיון עם מישהו. כתבתי בעיקר על עונות 1-3 כדי שמישהו משם שאני יודעת שראה רק עד עונה 3 יוכל לקרוא מה שכתבתי.

רק אם אתם מגיבים שם, אז תסמנו ספויילרים בנוגע לפרקים שאתם מתייחסים אליהם (גם אם הם שודרו כבר בארץ, העניין של הספוילרים הולך אחרת בפורום טלוויזיה):

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=109&messageid=178566876
 

אביטל186

New member
שלום לך יקרה! יש לי שאלה מהותית:

למה את כל מה שהשקעת וכתבת בוודאי ביזע ודמעות,
לא כתבת כאן בפורום המיועד? היינו יכולות לערוך כאן דיון פורה ועשיר על הבמה המתאימה ביותר,
ולא בין שלל סדרות, ותוכניות טלויזיה למיניהם.
אני מעדיפה שדיונים יערכו כאן בפורום שלנו ולא בפורום שכן.
אשמח ביותר שתעתיקי לכאן את תוכן הודעתך הראשונה, ולתת להזדמנות לכולנו להנות מרשמייך, מחשבותייך ומסקנותייך וכמובן לדסקס על הכל עד הפרט האחרון אם רק תרצי.

אני אישית אפנה קצת זמן כדי לקרוא הכל בצורה מסודרת.
ברוכה הבאה דירי\לוב (מה שאת אוהבת יותר.............)
 

twisted nerve1

New member
האמת שזה פשוט

כי מראש כתבתי בגלל שרציתי שחלק מהאנשים שכותבים שם וראו את הסדרה יקראו ו/או יגיבו. אין לי בעיה להעתיק פה אני תכף אעשה את זה.

&nbsp
אני מעדיפה love כמובן
 

twisted nerve1

New member
מחשבותי על הסדרה

יצא שכתבתי בעיקר על שלושת העונות הראשונות, גם כי את הרביעית לא כ"כ אהבתי וגם רציתי שמישהו שלא ראה עוד את הרביעית יקרא את ההודעה בפורום השני, אבל אפשר להגיב ולהתייחס לרביעית. אז בקיצור כתבתי הרבה דברים הנה מחשבותי:

- ההרגשה שהכל תוכנן מראש- זה בגדול ההרגשה עד אמצע עונה 3 (חוץ מגליצ'ים קטנים פה ושם) נניח הקטע שהכי תפס אותי בהפתעה היה שגילינו שניל הוא בלייפייר. אני מודה, אני לא עליתי על זה, עד ממש לפני הפרק שהם הולכים למצוא אותו, שטיפונת לפני זה ניחשתי שזה אולי הוא. ובאמת הרבה דברים שהתגלו ונחשפו לאט לאט באמת הרגישו כאילו יש להם רמזים בהתחלה והם תוכננו מראש, מראיונות עם היוצרים נראה שבאמת רובם תוכננו מראש.
נניח הקטע שהציגו את אוגוסט בעונה הראשונה- ואז בעונה השניה מגלים שהוא פינוקיו- ושהוא נשלח עם אמה- ושהוא זה שאמר לניל לעזוב אותה כדי שהיא תלך לכלא. וכשרואים את כל זה נפרס זה מרגיש כ"כ הגיוני וגאוני, שוב כי במיוחד זה ממש מרגיש כאילו רוב הדברים האלה תוכננו מהתחלה (מה שהם באמת היו). וזה אולי ההבדל הגדול בין העונה הזאת לעונה 4- ששם רוב הדברים הרגישו מופרכים- וטוויסטים שנדחפו בכוח ושבבירור לא היו קיימים בהתחלה, ולכן מרגישים כ"כ מלאכותיים.
- הסיפור חיים של אמה- מה שבמיוחד אהבתי בו, זה איך הוא כ"כ שונה מבחינת כל ההוויה שלו מכל הסיפורים של שאר הדמויות שהגיעו מהאגדות. ואיך יש בו משהו כזה מציאותי. כל פעם שהיא סיפרה על זה שהיא הייתה במערכת הרווחה ועברה בין משפחות זה היה כזה עצוב. ואני חושבת שאחד הפרקים האהובים עלי היה הפרק של הפלשבק שלה עם ניל.
היה חבל לי בגדול שלא ראו יותר מהעבר של אמה כי הרגיש לי הרבה יותר מעניין לראות דברים בעבר שלה. ואולי זה הסיבה שכ"כ אהבתי את פרק הפלשבק שרואים איך היא וניל הכירו (וכמובן שזה גם הפרק הראשון שיש לה עם קפטן הוק- שמשם התחיל השיפ של קפטן סוואן שממש הוסיף לכל העניין). מה שעוד אהבתי זה איך שסיפור האהבה בין ניל לאמה מרגיש "מציאותי" וריאליסטי, בניגוד לבומבסטיות והאגדתיות של כל סיפורי האהבה של הדמויות האחרות. שהם פוגשות את ה"טרו לאב" שלהם וישר יודעים שהוא הטרו לאב. ויותר מזה. ניל אמנם, באמת אהב את אמה ובלי העניין שאוגוסט אמר לו לעזוב אותה, הוא לא היה נותן לה ללכת לכלא. אבל עד שהיא לא ידעה את זה היא חשבה שהוא סתם מישהו שלא באמת אהב אותה והונה אותה. זה מרגיש הרבה יותר מציאותי, כי במציאות יש באמת אנשים סתם רעים ואנוכיים ובאותה מידה ניל באמת היה יכול להיות סתם נוכל דושבאג. ובגלל שזה הרגיש כ"כ מציאותי, זה היה כ"כ עצוב שהיא חשבה שהוא לא אהב אותה ונתן לה ללכת לכלא
- העיסוק של הסדרה בהורות ומשפחה- יש משהו נורא מעניין, איך כמעט לכל דמות יש סיפור טרגי מהילדות. וזה ממש שם זרקור על העניין על איך אנחנו סוחבים את הדברים שההורים שלנו עשו לנו ואיך זה משפיע עלינו, ואיך זה נותן לדמויות הרעות גם עומק.
זה מתחיל כמובן עם אמה שחשבה שההורים שלה ויתרו עליה, לכן כל החיים שלה הרגישה שהיא לא יכולה לאהוב מישהו אחר- וזה מה שגרם לה לתת את הילד שלה לאימוץ- מתוך המחשבה שלה לא היו הורים- אז היא לא יכולה להיות אמא. זה ממשיך עם הדמויות של האגדות כמובן. עם ניל והרקע שלו עם אבא שלו ראמפל. ובניגוד לסיפור של רג'ינה שבו אמא שלה הייתה באמת סתם רעה. מה שממש עצוב זה שראו שראמפל אהב את ניל, גם כשהוא היה ילד (בכלל ראמפל דמות מעולה- אולי ארחיב עליו עוד בהמשך), אבל העובדה שהוא לא יכל לוותר עבורו על הכוח שלו כ"כ עצובה. כי מצד אחד רואים שהוא אוהב אותו והוא רוצה, אבל הוא היה מכור מדי לכוח. ואז כשמראים את הסיפור של רמפל עצמו עם אבא שלו - ומבינים שהדפיקיות עוברות מדור לדור וכל פעם ההורים דופקים את הילדים שלהם וככה זה ממשיך.
מה שנורא מגניב בעיני זה בגלל כל הכישופים והדברים- אז יש פער של כמה דורות בין אנשים אבל הגילאים שלהם הרבה פעמים לא משקפים את זה. מה שעושה את זה מצחיק לפעמים (שסנואו וצ'ארמינג הם ההורים של אמה למשל). אבל מה שזה ממחיש לדעתי מאוד יפה, זה עד כמה אנחנו בעצם אנחנו חושבים שאם מישהו מבוגר- הוא גם בוגר וצודק. ואם מישהו ילד, אז הוא ילדותי. אבל זה לא תמיד ככה. אנשים יכולים להתבגר פיזית ועדיין לא להתבגר נפשית. עדיין להתנהג כמו ילדים במובן מסויים. למרות שיש להם ילדים - הם עדיין ילדים בעצמם. הדוגמא הכי בולטת לזה זה הסיפור עם פיטר פן- שכ"כ אהבתי את הטוויסט שלו- שאנחנו מגלים שהוא אבא של ראפל בסוף.
פיטר פן תמיד סימל עבורי סוג של משהו כזה עצוב וכואב - תמיד הוא סימל מישהו שלא רוצה להתבגר ולהישאר בעולם הקסום של הילדות. אבל בעקבות הסדרה חשבתי על זה והגעתי למסקנה כמה שזה לא הגיוני. אני לא חושבת שפגשתי ילד אחד שלא רוצה להיות גדול. ילדים באופן כללי רוצים להיות גדולים, ובעיקר- כי הם לא יודעים איך זה להיות מבוגר וכמה זה קשה. הם לא יכולים להעריך כמה קסומה הילדות כי הם לא מכירים משהו אחר. רק כשאתה באמת מתבגר אתה נזכר בזמן הקסום שהיית ילד ומתגעגע לזה. הרי פיטר פן נכתב בעצמו ע"י מבוגר. ילד לא היה חושב על זה. פיטר פן הוא פנטזיה של מבוגרים להישאר צעירים לנצח, לא של ילדים. ילדים לא יכולים להבין את הכאב שבהתבגרות כי הם לא חוו את זה. בגלל זה הטוויסט שהם הביאו פה על פיטר פן ממש מעניין. מתוך רעיון רומנטי שתמיד ליווה את פיטר פן- ילד שלא רוצה להתבגר- הראו שזה נובע ממקום קצת פתטי וילדותי- מבוגר שמסרב לקחת אחריות על החיים שלו - על הילד שיש לו. וההפיכה שלו לילד בדיוק מסמל את זה- חוסר היכולת לקחת אחריות.
והעניין הזה שיש פער בין איך שהורים צריכים להיות בגיל לבין איך שהם באמת משפיע- פתאום יש הרבה פעמים החלפה בין הורים לילדים. הרבה פעמים הילדים יודעים יותר ויותר בוגרים מההורים. זה נכון גם לגבי הנרי. זה נכון מבחינת הידע שיש לו את הידע הנכון לגבי העולם ממה שיש לאמה בעונה הראשונה (לגבי עולם האגדות). והיא מתייחסת אליו בסוג של התנשאות ולא מאמינה לסיפור שלו. אבל זה מתבטא יותר יפה לדעתי בעובדה שהרבה פעמים הילדים יותר מוסריים מההורים שלהם. רואים את זה יפה עם הנרי ורג'ינה, שהרבה פעמים הוא המצפן המוסרי שלה. היא רוצה לעשות דברים רעים והוא עוצר אותה - הוא יודע מה נכון ולא נכון לעשות למרות שהיא האמא והוא הילד. זה גם חוזר על עצמו עם בלפייר וראמפל- שבלפייר, למרות היותו ילד- הרבה יותר מוסרי מראמפל. והוא זה שמשפיע עליו לרוב לנהוג בצורה המוסרית. וגם עם רג'ינה ואמא שלה.
עוד משהו אחרון בנוגע למשפחות בסדרה- עוד משהו שאני דיי אוהבת שיש קצת פירוק של המשפחה ה"מסורתית". אמנם זה לא כזה חתרני, זה לא שהביאו זוגיות לסבית או הומואית. אבל זה ממש מעניין בעיני שלהנרי יש שתי אמהות. ראשית בכלל שהוא גדל עם אמא חד הורית. ואז שגם האמא השניה שלו חד הורית. אמנם הוא מוצא את האבא שלו בסוף, אבל הוא מבלה איתו ממש מעט זמן. ובגדול רוב הסדרה מבחינתו יש לו שני הורים- אמה ורג'ינה- ושתיהן אמהות שלו. וזה יפה גם שהם מקבלות בסופו של דבר את העובדה ששתיהן האמהות שלו. זה יפה איך לא חסר לו שתהיה לו "משפחה מסורתית" עם אמא ואבא. הוא אוהב את מה שיש לו.
זה חוזר גם במובן מסויים, אם כי הרבה פחות בולט, עם בלפייר, שגם הוק וגם רמפל מרגישים אבות שלו. ודווקא את אמא שלו הוא איבד בגיל צעיר.
(כתבתי הרבה ולא הכל נכנס אז המשך בהודעה נוספת)
 

אביטל186

New member
וואוו כתבת מקסים! ניכר עלייך שאת אדם חושב

ומתבונן לעומק, מבין מסרים מופשטים שטמונים תוך כדי ,וזה ממש יפה בעיני.
נהניתי מאוד.
אני אתייחס לכמה נקודות שאני אספיק:
1. האירגון מראש הוא שורש הגאונות של הסידרה. זה מה שתפס ככ הרבה אנשים בעונה הראשונה, ואפילו בשניה.
איך שיש גילוים מרעישים והכל נארג יחד לשטיח אחד גדול זה דבר מעלף.
2.הסיפור של אמה עצוב. הוא הפך אותה לאדם מריר, סגור ולא מסוגל להעניק אהבה\להכיל. למרות שהיא משתפרת בזה עם האהבה שלה להוק.
כשהנרי היה חסר הכרה מהקללה והיא הלכה להילחם במליפיסנט בשביל רמפל, היא עמדה לידו להיפרד והיתה קרובה ככה! לנשק אותו או להביע אהבה פיזית כלשהיא. אבל כלום.
היא חזרה אחורה והלכה. מיותר לציין שאם היא היתה מנשקת אותה זה היה נגמר שם. וזה הרגיש פספוס!
גם אחרי שהוא התעורר לא חיבוק לא כלום! בכיאת הילד שלך התעורר לחיים משהו!
כל כמה פרקים מרגיש לי שי אשם אחר במצבה של אמה. פעם זה רג'ינה, פעם זה רמפל, פעם זה ג'פטו האגואיסט, פעם זה אוגוסט הדביל הזה שעזב אותה שם.. דרכה היתה רצופה טעויות של אחרים. ככ הרבה. שזה מתסכל אפילו כצפייה מהצד.
עוד פלשבקים מחייה לא היו תורמים להתפתחות העלילה. הכל אותו הדבר. כמובן שהם יודעים להמציא יפה מאוד פלשבקים כמו בעונה הרביעית כשיש צורך, אבל לבסיס לא היה צריך יותר לפי דעתי.
3.אני גם אוהבת את המשפחה שנוצרה להנרי והוא אכן נראה מרוצה, אבל הוא לא נראה אמין ככה.. שזה לא ממש עוזר לנו..הנרי היה ככ חמוד בעונה הראשונה ובאמת אמין. חבל שזה השתנה בהמשך כשהוא התבגר.
הקטע הזה שהילדים מראים את הדרך למבוגרים, הוא נראה לי זעקה של המבוגרים היום. זה מבטע משהו בנו כיום, שאיבדנו את הדרך, העולם סוחף אותנו,והילדים שלנו עם הקסם שלהם(תרתי משמע) מכוונים אותנו לפעמים לאמת.
יש מבוגרים בסידרה שאכן מובילים בדכ, כמו צ'ארמינג ויש כאלו שהחיים ככ בלבלו אותם, שהילדים פשוט מביאים להם לפנים עובדות חיים פשוטות,שרק כך הם מסוגלים להבין. ולפעמים זה ממש מרגש. ומקסים.
 

Shiri from the block

Active member
באמת כתבת יפה
ממש אהבתי כל מה שכתבת על פיטר פן... בחיים לא חשבתי על זה מהנקודה הזאת..
באמת בתור ילדים רק רצינו להיות מבוגרים ו"עצמאיים" בלי לדעת את כל הקושי שמלווה בזה...
ובאמת פיטר פן נכתב ע"י מבוגר... ובאמת זה יותר הגיוני שמבוגר יכתוב סיפור על ילד שלא רוצה להתבגר, כי בתור מבוגרים אנחנו יודעים שלהיות ילד זה כיף וחסר אחריות...
ממש העלית נקודה מעניינת!
&nbsp
ההרגשה שהכל מתוכנן מראש- כן, אבל בגדול באיזשהו שלב זה כבר היה מעצבן. אני זוכרת כמה התעצבנתי בעונה השנייה מראמפל ועד כמה שהוא השפיע בעצם על גורל כל הדמויות רק כי הוא איבד את הבן שלו.
אם הוא לא היה בוחר בכוח על פני הבן שלו, הוא לא היה נפגש עם רג'ינה, הוא לא היה הופך אותה לאיוול קווין, היא לא הייתה מטילה את הקללה, אמה הייתה גודלת עם שני ההורים שלה.. וכ'ו וכו'...
הוא ממש שיבש את הגורל של כולם. אבל מה שכן זה הוליד תוצאה טובה יותר לכל המעורבים. אם זה לא היה קורה אמה רוב הסיכויים לא הייתה פוגשת את בלפייר ולא הייתה מולידה את הנרי..
אבל היו להם פאשלות פה ושם בקטע שהכל מתוכנן מראש.. כרגע לא עולה לי משהו לראש אבל אני זוכרת שהיו דברים שממש לא הסתדרו.
&nbsp
בתור סוואן קווינית אני גם מאוד אוהבת את זה שלהנרי יש 2 אימהות
 

twisted nerve1

New member
תודה


את צודקת, אפילו לא חיברתי בראש שמראש הוא לימד את רג'ינה כדי שהיא תטיל את הקללה. הוא גם דפק אותה בעצם בכל הסיפור הזה. את צודקת, רמפל הוא חתיכת דושבאג. אבל אולי זה דווקא למה הוא בין הדמויות המעניינות בסדרה. בעיקר חשבתי שהוא ממש מורכב ומעניין כשראו את הפלשבקים לפני שהוא נהיה האפל (כל הקטע שמילה עזבה אותו וזה, הוא יצא מסכן). זה באמת לא מצדיק את העובדה שהוא לא הלך עם הבן שלו, ובטח לא מצדיק את כל הדברים הרעים שהוא עשה אחר כך. מבחינת הסיפור נורא אהבתי את ההרגשה שזה תוכנן מראש (כולל הקטע עם פינוקיו שהיה אמור לשמור על אמה, אבל ברח ואז הוא חוזר וכל זה.) ונכון שאפשר לכעוס על דמות. אבל מבחינת הסיפור חשבתי שזה יפה.
&nbsp
וכן, היו פה ושם דברים שהרגישו תלושים אני מסכימה. אבל היו דברים קטנים. אני חושבת שעד אמצע עונה 3 (כלומר עד סוף הסיפור של פיטר פן)- הכל הרגיש לי יחסית חלק בסיפור- כאילו בלי דברים לא הגיוניים. אבל מאמצע עונה 3, כשהכניסו את זלינה, כבר שם הכל התחיל להרגיש לא קשור (נניח שזלינה היא אחות של רג'ינה) זה כבר הכל הרגיש לי שפה הם מכניסים דברים בכוח וזה בטח לא דברים שהם תיכננו. ובעונה 4 בכלל כבר הכל מרגיש לא קשור. בגלל זה פחות אהבתי אותה (את עונה 4).
 

Shiri from the block

Active member
מה שמפריע לי בעיקר עם הסדרה הזאת
שהם חייבים להכניס Villian שאיכשהו קשור לאחת הדמויות.
למשל זלינה... למה לעשות אותה אחות של רג'ינה? כאילו.. לא יודעת. מרגיש כאילו יכלו למצוא עלילה אחרת איתה..
למרות שאני מאוד נהנתי מהחצי עונה הזאת. הקטעים בינה לבין רג'ינה היו מעולים, וזה גם החזיר את רג'ינה של פעם כזה..
&nbsp
רגע לפי התגובה בהודעה שלך למה שאני כתבתי זה נראה כאילו אני לא אוהבת את ראמפל, אז תני לי לנסח מחדש-
*רק* בעונה 2 היו לי איתו בעיות, כי הרגיש לי כאילו כל הדמויות הם בובות על חוטים והוא מתפעל את כולם. אבללללל, בעונה הראשונה, שלישית ורביעית הוא הדמות השנייה הכי אהובה עלי (אחרי רג'ינה כמובן!)
אני חולההההה עליו. ואני אוהבת כשהוא רשע וזומם דברים
 
בעונה 2 באמת הגיעו לשיא ההגזמה

עם עוצלי ואיך שהוא מסובב את כולם...

אבל גם אח"כ המשיכו לערב אותו ביותר מידי אגדות.

הבן אדם (בן אדם?
) קשור לחיים של יותר מידי אנשים
 
אה... כיפה אדומה?

לא יודע

&nbsp
יש כמה אגדות בודדות שניצלו ממנו, ואפילו נשארו כמה אנשים שלא התגלו כקרובי משפחה שלו! עדיין.
 

אביטל186

New member
הי גם כאן לא עלתה תגובה שלי. טוב..

נכון כיפה אדומה חפה מכל שמץ של רמפל. אבל הי, יש עוד עונה! הכל יכול לקרות! נקרעתי מהסוף... מי יודע? אולי גראני תתגלה כסבתו החורגת מצד אמא..
 

twisted nerve1

New member
ממש מסכימה...

אני לא אוהבת שמראים בדיעבד איך אנשים קשורים. לא יודעת. זה מרגיש מופרך ומעצבן.כאילו בהתחלה זה עוד היה יפה, וגם שהראו שפיטר פן הוא אבא של רמפל זה עוד הרגיש בסדר, אבל יותר מזה, כבר מרגיש שהם לוקחים את הקטע הזה וטוחנים אותו למוות, ושהם חזרו עליו גם עם מלכת הקרח הזאת. זה כבר מתחיל להיות שחוק.
אני איתך- אני לא מבינה למה צריך לקשר כל דבר לעבר של הדמויות הקיימות. שיעשו סתם נבלים. ואם כבר האמת, דווקא אחרי שלקחו את רמפל, שהוא נבל שלא משתמשים בו כ"כ הרבה, ואז את פיטר פן שהוא לא נבל במקור, זה קצת מאכזב ללכת שוב לדמויות ש"ידועות כנבלים"- זלינה, מליפסנט, אורסולה, במיוחד שזה מעין טרנד עכשיו לספר את הסיפורים של הרעים (כמו בסרט מליפסנט). אז הרבה יותר מעניין לדעתי דווקא לא לקחת את הנבלים ה"ידועים".
ובנוסף, לא אהבתי את כל הקטע של פרוזן. כי זה בדיוק הקטע. הסדרה מתיימרת לקחת את הסרטים של דיסני ולעשות עליהם טוויסט. אבל פרוזן הוא מראש סרט ממש מודרני שהוא בעצמו מעין טוויסט (כאילו הוא בעצמו מודע לקלישאות שהיו בעבר בדיסני כמו אהבה ממבט ראשון ובעצמו הוא עושה עליהם טוויסט) אז בעצם הביאו את הפרוזנים לסדרה אבל עם אותם מסרים בדיוק כמו שהיו בסרט (שאם יש לך כוחות זה מפחיד וכו', וזה בעצם לא חידש כלום. וזה גם הרגיש קצת כמו פאנפיק רע, למרות שהדמות של אנה בסדרה הייתה מאוד חמודה). קיצר, אני איתך. ודווקא לא אהבתי את רמפל בעונה 4. דבר ראשון. זה בכלל מעצבן אותי שהחזירו אותו לחיים אחרי שהוא נתן לפיטר פן להרוג אותו והקריב את עצמו בשביל בלפייר. כאילו גם אני הייתי מתגעגעת אליו. אבל אני לא סובלת שעושים החלטות להרוג דמויות ואז מחזירים לחיים. מבחינתי זה פשוט מוחק את כל ה-"וואו" בזה שהוא מת.
ואולי אני במיעוט, אבל אם הוא כבר חזר, אז לא אהבתי שהוא חזר להיות רע. כי אחרי כל המסע שהוא עשה ושהוא גאל את עצמו ומת עבור הילד שלו- אז מה כל זה היה שווה אם הוא ממשיך להיות רע?
&nbsp
אני גם ממש מתה על רג'ינה- דווקא בגלל שלא החזירו אותה להיות רעה. אני אוהבת שלמרות שדפקו אותה עם רובין הוד- היא החליטה שהיא לא חוזרת אחורה. אם כבר הקטע היחידי שהתאכזבתי ממנה זה בסוף עונה 2, שהיא חזרה להיות רע לתקופה בגלל אמא שלה.
 

Shiri from the block

Active member
לגבי פרוזן אני ידעתי שזה יהיה ככה
קראתי כמה ראיונות של התסריטאים שאמרו שהם לא הולכים לשנות דברים... שזה כאילו לקחו את אלסה ואנה של פרוזן ושמו אותם בעלילה של סטוריברוק. אז בגדול כבר הכנתי את עצמי מראש... רק מה, לא ציפיתי שתיהיה העתקה מדוייקת של לפחות 3 סצינות מהסרט אל תוך הסדרה שהיה מאוד מביך מבחינתי.
&nbsp
ואני בעד ראמפל רשע, ראמפל חי, וראמפל שהורג את כולם! חוץ מרג'ינה
 

אביטל186

New member
רמפל הוא ציר שהכל סבב סביבו..

המסכנות שלו הובילה אותו לבחור בדרקנס,לאבד את בנו על פני הכוח, ומשם.............
הכל הסטוריה...כל מה שאנחנו רואים זה תוצאות שלו
היום ראיתי מהצד פרק אחד מזלינה ושות', ודווקא ראיתי איך זה נעשה בצורה מקצועית, ואיך השחקנית טובה למרות שאני מתעבת אותה.. ככה שלפי דעתי החלק של זלינה לא כזה כישלון. היה מרשים ומעניין.
 

twisted nerve1

New member
המשך מחשבותי

- היחסים בין הוק ורמפל- באופן כללי הוק הוא אחד השיחוקים של הסדרה הזאת. אני כ"כ אוהבת מה שעשו איתו. וסיפור הרקע של רמפל והוק הוא הכי מורכב ומעניין לדעתי מכל סיפורי הרקע שהיו. למרות שניסו גם לתת לרג'ינה סיפור רגע (ואני מתה על רג'ינה שלא יהיו טעויות). היא עדיין יוצאת בסופו של דבר מאוד קטנונית עם זה שהיא כל החיים כועסת על שילגיה בגלל משהו שהיא עשתה כשהיא הייתה בת 10. עם הוק ורמפל זה הרבה יותר מורכב. גם רמפל בפני עצמו מורכב ומעניין- כל הסיפור שלו שהוא ערק מהצבא- מצד אחד הוא גרם לכך שכולם צוחקים על הבן שלו בגלל שאבא שלו פחדן ומצד שני קשה להאשים אותו- זה לא מעשה של רוע, זה חולשה אנושית. ואפשר להבין גם את השנאה שלו להוק ש"לקח" לו את האישה. ומצד שני אפשר להבין את הוק - שאישתו של רמפל באה אליו ואהבה אותו מיוזמתה. ומהרגע שראו את זה הבנתי שהוק הוא דמות מרתקת. כי מצד אחד הוא יכול להיות רע ונורא לפעמים, ומצד שני כשראו שהוא אוהב באמת את מילה, ידעתי שיש בו צד אנושי ושיהיה מעניין לראות אותו בהמשך. ואפשר להבין את הרצון שלו בנקמה על זה שרמפל הרג את מילה. הסיפור רגע של רמפל והוק הוא המעניין ביותר לדעתי כי זה סיפור בין שני נבלים- וכל פעם נקודת ההזדהות עוברת מאחד מהם לשני- אנחנו מרחמים על רמפל כשהוא אדם והוק משפיל אותו ולוקח לו את האישה, ואז אנחנו מרחמים על הוק כשרמפל הוא האפל והורג את האישה שהוא אוהב מול עיניו.
אם הרקע של שילגיה ורג'ינה נבע מכך ששיליגה פשוט עשתה טעות, אצל רמפל והוק זה נבע ממקום של רוע אצל שניהם- וזה היה ממש מרתק בעיני.
- סיום החצי הראשון של עונה 3- הכישוף שהחזיר את כל הדמויות ליער המכושף ונתן לאמה והנרי זכרונות חלופיים- היה פשוט נפלא- ובמובן מסויים קצת חבל לי שזה לא היה סוף הסדרה שם.
ברור לי שהם לא היו מסיימים ככה (הסדרה בטח תסתיים אחרי עונה 8 אחרי שהיא תהפוך למאוסה ומעצבנת), אבל חלק בי מקווה שבאמת ככה זה היה מסתיים. ככה אני אוהבת את הסופים שלי- קצת עצובים, קצת שמחים. מתוקים מרירים. אמנם זה היה גורם לה לשכוח שהיא פגשה את ההורים שלה ועדיין לחשוב שהם נטשו אותה, זה היה גורם לה לא לזכור שניל באמת אהב אותה. אבל מצד שני זה היה נותן לה זיכרונות לחיים עם הנרי. הקטע שמראים את הפלשבק "המתוקן" עם הלידה שלה ממש ריגש אותי כשראו בפעם ה"מתוקנת" שהיא מחליטה להחזיק אותו בסוף ולא לוותר עליו. וזה היה משאיר איזה סוף הגיוני עם זה שדמויות בעולם האמיתי שוב לא יאמינו באגדות, וכל הדמויות באגדות יהיו שם ולא יוכלו לעבור לעולם האמיתי. ואמנם היה חבל לי לא לממש את הפוטנציאל של השיפ של אמה והוק (ואני חזק בשיפ הזה). עדיין הסוף הזה היה כ"כ מוצלח שהייתי בסדר עם זה שהסדרה הייתה נגמרת ככה.
החל מהחצי השני של עונה 3- התחילה מהגמה הרעה של הסדרה עם הסיפור של המכשפה הירוקה.
במקום לקבל עוד נבל אניגמטי מסתורי- שהנסיבות שלו נחשפות באופן הדרגתי ומפתיע, ושהוא בכלל מהווה טוויסט (כמו פיטר פן)- קיבלו את הנבל שלנו על ההתחלה. קיבלו סיפור רקע מחופף שכבר דיי ממחזר סיפורי רקע שראינו כבר בסדרה, ושהקשר שלו לדמויות לא מרגיש אורגני כמו בעבר, אלא מלאכותי כאילו הוכנס בכוח. וזה היה פשוט מבאס נורא. (וחוץ מזה, שעם כל אהבתי לדמות של רמפל, ולשחקן הנהדר שמשחק אותו, ברגע שהחליטו להרוג אותו, היו צריכים להשאיר אותו מת. אני פשוט שונאת את המנהג הזה בסדרות פנטזיה להחזיר את המתים לחיים, במיוחד שהמוות שלו נתן סוף כ"כ יפה לקשת העלילתית שלו והצליח לגרום לו לגאול את עצמו).
היו כ"כ הרבה דברים שיכלו לעשות בחצי העונה השניה של עונה 3 שלא עשו. יכלו להראות לנו פלשבקים מהשנה הזאת של אמה, ומה עבר עליה. הייתי ממש רוצה לראות את זה. והכי פספוס לדעתי, בגדול- שכמעט אין פלשבקים להוק. ברצינות? הוא הדמות הכי מעניינת שיש כרגע שלא ראינו כמעט כלום מהעבר שלו, והוא גם דמות ראשית. איך הגיוני שכמעט אין עליו פלשבקים? היה רק פלשבק אחד עליו עם המוות של אחיו. אבל אני רוצה לדעת איך הוא הגיע מהנקודה הזאת ללהיות הוק. אני רוצה לראות איך הוא ומילה נפגשו. יש כ"כ הרבה מה להרחיב עליו שזה פשוט בזבוז.
הדבר היחידי שהיה שווה אולי את החצי השני של עונה 3, זו הפינאלה הכפולה המקסימה שקיבלנו שבה אמה והוק חוזרים בזמן א-לה "בחזרה לעתיד" וגם חווים את הדברים שקרו שם מהצד. זה היה מקסים וכייפי. וסוף סוף נתן לנו שאמה והוק יעשו דברים ביחד (במיוחד אהבתי את הסצנה שאמה מתחילה עם הוק של העבר והוק של העתיד מקנא!!).
טוב, זה פחות או יותר אני חושבת מה שיש לי להגיד. יש לי קצת דברים להגיד על עונה 4 אז אולי אפתח בהודעה נפרדת עם ספוילר. אולי יצא מבולגן, היו לי הרבה מחשבות והיה לי צורך לפרוק.
 

אביטל186

New member
להמשך הדברים שלך אני אכתוב בהמשך...

כתבת ממש יפה וזה עוד בלי עונה 4..
מעניין אותי מה את חושבת על עונה 4 בכללי ומה על הסוף שלה.
 

Shiri from the block

Active member
ממש מסכימה לגבי ראמפל והוק!
אני גם מאוד אהבתי את ההיסטוריה ביניהם. היה עשוי ממש טוב.
&nbsp
אז אני לא חולקת את אותה אהבה שיש לך להוק.
הוא התחיל כדמות מעניינת, אבל הפך להיות עציץ שהתפקיד היחידי שלו זה ללכת אחרי אמה לכל מקום ולעמוד בצד בזמן שהיא עושה הכל.
הוא ניהיה כל כך מיותר..
וכן כן, ברור שאני לא אובייקטיבית כי אני רוצה את אמה ורג'ינה ביחד והוק סתם מרגיש לי תקוע באמצע, אבל באמת שכל העונה הרביעית וגם חלק מהשלישית הייתה יכולה לעבור בדיוק אותו הדבר גם אם הוא לא היה שם. לא היה לו שום ערך מוסף (חוץ ממשהו שקרה בחצי השני בעונה ארבע אבל גם זה היה יכול ליפול בקלות על דמות אחרת)
קיצר.... עם כמה שהוא חתיך, ובאמת ממש יפיוף, וחולה על המבטא שלו.... אבל אני מודה שהייתי אוהבת אותו יותר אם היו עושים משהו איתו וטינקרבל או רובי..
 
למעלה