שלום לכולם

masorti

New member
נהפוך הוא...

בתנ"ך יש בקושי מעט רמזים להישארות הנפש (כלומר: לכך שיש משהו שנשאר לאחר המוות).
 

masorti

New member
אין כלום מפורש פרט לסיפור בעלת האוב

וגם שם אתה מסיק את הישארות הנפש רק במשתמע.
 
להלן מקבץ:

קשור לאתר של דניאל בלס. ויש עוד פסוקים: "וְרַבִּים, מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת-עָפָר יָקִיצוּ; אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם, וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם." " יִחְיוּ מֵתֶיךָ, נְבֵלָתִי יְקוּמוּן; הָקִיצוּ וְרַנְּנוּ שֹׁכְנֵי עָפָר, כִּי טַל אוֹרֹת טַלֶּךָ, וָאָרֶץ, רְפָאִים תַּפִּיל." יש עוד פסוקים. אבל העיקר הוא שזה השכר ועונש וזה עץ החיים המובטח. לשם מה נברא עץ החיים אם לא למטרת חיי נצח?!
 

masorti

New member
לא הוכחת את טענתך...

מה שהפסוקים מראים הם שיש משהו בשם נשמה (הנפרד מהגוף), ושיש תחיית המתים. מאף אחד מהציטוטים (למעט פרשת בעלת האוב) לא ברור שהנשמה "נשארת בחיים" לאחר מות הגוף. עקרונית, תחיית המתים ניתנת לביצוע בעזרת נשמה חדשה "ישר מהאריזה", בלי שהנשמה הקודמת נשמרה. עיין בחזון העצמות היבשות (יחזקאל ל"ז) ותראה תיאור מפורט של מנגנון תחיית המתים. בפירוש מתוארת שם יצירת נשמה חדשה יש מאין (בעזרת רוחות השמיים).
 

שיבולית

New member
איך חזון העצמות מראה

על נשמה חדשה יש מאין? אני לא הבנתי את זה מהפסוקים!!!
 

masorti

New member
רוחות השמיים הוזמנו להפיח רוח במתים

והן גם ביצעו זאת. אם יש נשמות שמחכות להיכנס לגוף, אז בשביל מה צריך הפחת רוח ע"י רוחות השמיים?
 

masorti

New member
מה זה קשור לדיון?

וחוץ מזה, אין לי מושג לשם מה העץ נברא. אני רק יודע שמי שאוכל מפריו חי לעולם.
 
אתה אדם נבון מאד.

פרשות בראשית ונח הן ההקדמה לתורה ולמצווה של בנ"י. אם לא הבנת את ההקדמה, לא תבין לשם מה כל התורה והמצווה. עץ החיים לא גרם לשום חטא, מצווה או ארוע כלשהו. אז למה הוא מופיע בתורה? מה פשר הדמיון בין המשכן לגן העדן?
 

masorti

New member
תודה על המחמאות...

אבל הן לא ישכנעו אותי בצדקת טענותיך. פרשת בראשית ונוח אינן הקדמה לכלום, אלא תיאור של תולדות העולם עד ימי אברהם. באותה מידה יכולת לטעון שגילוי אמריקה ומלחמות נפוליאון הם הקדמה להקמת מדינת ישראל. עץ החיים לא גרם לחטא, אלא משמש כנימוק לגירוש מגן העדן. לכן הוא מופיע בתורה. אני לא צריך להסביר את הדמיון בין גן העדן למשכן, כי אני לא מקבל את הטענה. הופעת אבני חן בשני התיאורים לא מוכיחה כלום, אלא רק ששני המקומות היו חשובים.
 
בראשית ונח מהוות הסבר להתדרדרות

האנושות: חטא עץ הדעת, התרסה כלפי ה', רצח הבל, דור המבול, חטאו של חם, ודור הפלגה. כתוצאה מהחטאים נותרו אברהם וצאצאיו ממשיכי הדרך של אדם הראשון והם יתקנו את החטא. אם ה' גוזר שבני האדם לא יחיו לנצח אז הם לא יחיו לנצח. עם עץ החיים, ובלי עץ החיים. הכנסת עץ חיים בעל כוחות, כנגד רצון ה' זו עבודת שתוף, וכפירה בהיות ה' כל יכול. ברור שעץ החיים נברא ע"י ה' למען מטרת חיי נצח לאנושות.
 

יוסי ר1

Active member
נשמה ש"נשארת בחיים"

קהלת, פרק יב פסוק ז וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל-הָאָרֶץ, כְּשֶׁהָיָה; וְהָרוּחַ תָּשׁוּב, אֶל-הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ.
 

masorti

New member
ניתן להבין זאת...

כביטוי מטאפורי למוות, או לחילופין לכך שהנשמה נעלמת כיישות נפרדת (כמו שטיפת מים מתאחדת עם שאר הטיפות בתוך כלי). להזכירך שכל הפואנטה בהישארות הנפש היא שהתודעה (של האיש שמת) נשמרת.
 
אפשר להבין מה שרוצים.

אבל שכר ועונש ועץ החיים הם יסודות האמונה ומופיעים פעמים רבות בכל התנ"ך. קח לך את הזמן עם עצמך, ותחשוב על זה.
 

masorti

New member
עץ החיים לא קשור לשכר ועונש.

ולמיטב זכרוני המונח "עץ החיים" מופיע בתנ"ך פעמים בודדות.
 
בשער הגילגולים לרבי חיים ויטאל

יש חומר בנושא (אם תבין משהו) כמו כן אני יודע שרמיזות יש בגימטריות שונות . דוגמא (לא לגימטריות) משה הוא גילגול הבל, (או ניצוץ ממנו ) ,אני חושב שרבי עקיבא ניצוץ משה אלה דברים ששמעתי פה ושם ולא התעמקתי מספיק לצערי, אז קחו בערבון מוגבל
 

masorti

New member
לא מאמין בזה.

תאורטית יכול להיות פה ושם גילגול (אם כי זה כרוך בבעיות פילוסופיות חמורות). אבל לטעון שמשה הוא גילגול של הבל וכיו"ב על גדולי ישראל אחרים? אני מגדיר את עצמי כרמב"מיסט מבחינת הגישה השכלתנית. אז המיסטיקה רחוקה ממני.
 
למעלה