שלום לפורום. זקוקה לעזרה מאיפה להתחיל....

g l o r y

New member
שלום לפורום. זקוקה לעזרה מאיפה להתחיל....

אני בת 28 ובכושר נוראי. אני סטודנטית ומבלה שאות על גבי שעות בישיבה נייחת, לרוב ליד שולחנות שלא מתאימים לגובה שלי, ועובדת על מחשב. אני סובלת מעודף משקל וגם בגילאים צעירים יותר, כשעודף המשקל עדיין לא היה קיים, התעמלות ופעילות גופנית לא משכו אותי והיו מטלה ששנאתי ולא הייתי טובה בה (אני אסתמטית).
הבעיה היא שחוסר התנועה ווהישיבה הלא נכונה מתחילים להשפיע על הבריאות שלי. אני סובלת מכאבים גוברים בצוואר ובראש, מקיפוזיס (ללא שברים או התקרבות) שכנראה גורם להם, ואני כל כך לא בכושר שכל פעילות גופנית שאני מנסה גורמת לי ימים של סבל.
הבנתי שפילאטיס יכול להיות נקודת התחלה טובה בשבילי משום שהוא אינו אירובי ולכן האסטמה לא תעצור אותי, ומעבר לזה זה יכול לעזור לקיפוזיס. הבעיה היא שלוח הזמנים שלי לא מאפשר לי להתחייב ליום ושעה של מערך שיעורים במקום חיצוני לאוניברסיטה בגלל עומס הלימודים.
אז- האם אני יכולה לעשות תרגילים לבד בבית? ואיך אני מתחילה? (כזכור אין לי שום טונוס שרירים ולעומת זאת הרבה משקל עודף לסחוב)
תודה רבה!!
 
פילאטיס בבית

כעקרון, איני נוהגת להמליץ על אימון פילאטיס בבית ללא השגחה של מדריך מנוסה, במיוחד במצב של עודף משקל וללא ניסיון קודם.
כיום יש הרבה מאד מדריכים ומכונים שעובדים בכל שעות היום ולכן הייתי ממליצה לך כן לחפש מקום שעובד בשעות שנוחות לך ולפנות את הזמן במיוחד בשביל זה. את תראי שהגוף שלך יודה לך.
מעבר לכך, היום יש המון אפשרויות לתרגל באמצעות האינטרנט ואתרים כמו יוטוב יכולים לעזור, אבל שוב, יש בכך סיכון של פגיעה בגב ומדובר בעבודה ללא השגחה של מדריך או מדריכה מקצועים.
בהצלחה, מוזמנת לשאול ולפנות אליי בכל עת להתיעצות!
דליה
 

g l o r y

New member
תודה רבה


למעשה, יש סטודיו C קרוב אלי, וזה המכון כושר היחיד שקרוב מרחק הליכה. אבל כשביררתי איתם על התחלת תוכנית כלשהי התברר שהם דורשים קורס "הכנה" לפני כל פעילות אחרת, שאורך כמה חודשים ומתבצע בימים ושעות מאוד מסויימים שאינם נוחים לי. לכן במשך חודשים ירדתי מהרעיון, וזה אחרי שכבר עשיתי תהליך של הכנה נפשית (כי כאמור אני לא נהנית מפעילות גופנית, וגם לא ששה להתעמל בקבוצה כי- נשים זרות רואות את הטאיירים שלי.) הלוואי שהיה משהו קרוב לבית עם שעות ניתנות להגמשה במקרה הצורך. (במהלך השנה קורה לי הרבה פעמים שבגלל דד ליינים של עבודות ושיעורים הלו"ז שלי משתנה.)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מצטרפת להמלצה לסטודיו עם מגוון שיעורים לאורך השבוע

יש כאלה (אני מכירה בחיפה; לא ציינת היכן את גרה) ובד"כ ניתן ע"י מינוי / כרטיסייה להירשם בכל פעם לשיעור שמתאים ללו"ז שלך ואין חובה להגיע תמיד לשיעור קבוע. כמעט תמיד אפשר למצוא חלון של שעה בבוקר / בערב או בסופ"ש כדי לעשות לפחות שיעור אחד בשבוע. מניסיוני זה גם עדיף על התעמלות בבית – היא זו שנוטה להידחות בקלות הרבה ביותר, ואם את עמוסה וגם לא מנוסה על אחת כמה וכמה קל לוותר.
 

g l o r y

New member
איזור אוניברסיטת ב"א

ששם אני נמצאת מבוקר עד ערב. הדבר היחיד שאני מכירה שקרוב זה סטודיו C. אבל יש להם דרישות קדם.
 
למעלה