חייבת עוד כמה מילים... ../images/Emo3.gif (ארוך)
ראשית, לענות לטלפן בהתחמקות: "תתקשר בעוד חודשיים" אכן מזמין התקשרות בעוד חודשיים. כי מה יעשו לקוחות שבאמת רוצים שיתקשרו אליהם בעוד חודשיים? בנוסף - ברגע שהטלפן/ית מתחצפ/ת ("איזו אישה קנאית את", "אמא רעה" וכו´) או סתם לא מוצא חן בעיניכם טון הדיבור - לבקש בשיא הנחמדות את הפרטים המלאים.(שם הטלפן, שמה המלא של החברה ובמה עוסקת) כשהפרטים בידיכם, להפסיק להיות נחמדים: לדרוש לדבר עם אחראי המשמרת במיידית (אם יש לכם זמן) או לכתוב מכתב תלונה בוטה כשמתפנה זמן. מנסיוני בעבודה כזו, טלפן שהתלוננו עליו, מפוטר. (מדובר בדרך כלל במי שבמילא לא מתאים לו לעבוד בשיווק טלפוני). שוב, אני חוזרת ומדגישה - טלפנים לומדים כחלק מהכשרתם לזהות התנגדויות, והתחמקויות למיניהן, סיפורי סבתא ותירוצים הם פתח להטרדה חוזרת. אותנו לימדו, שלקוח שמבהיר בצורה חד משמעית שאינו מעוניין, ונא לא להתקשר שוב ולמחוק את פרטיו מהמאגר - מכירה לא תצא לנו ממנו, וחבל על הזמן: "תודה לך אדוני/גבירתי על זמנך, מתנצלים על ההפרעה, יום טוב." ולנתק. טלפן שלא מבין את ה"רמז" הנ"ל - יש להתלונן עליו, שכן הוא מזיק למקום עבודתו במקום לתרום, ותלונה עליו תילקח בחשבון ותמנע הטרדות של אחרים בעתיד. אני מבינה בדיוק כמוכם את הרוגז והכעס על הטרדה של שיווק טלפוני, אבל גם יודעת שלפני שעבדתי בזה, גם אני הייתי מורחת בתירוצים - ומקבלת טלפונים שוב ושוב... מאז שהתחלתי לענות כפי שהסברתי - אין לי הטרדות חוזרות. נגד פנייה ראשונית אין הרבה מה לעשות, חוץ מלסנן שיחות (מה שלא מונע מהטלפן לנסות שוב במעוד אחר!) ולא-לא-לא-לא לתת פרטים שלכם או של אחרים לכל גורם שהוא. אני אגב, לקחתי את המתנות בבית החולים, והשלמתי מראש עם הפניות השיווקיות שיתלוו לזה. ידעתי למה לצפות, ולהפתעתי, אפשר למנות אותן על יד אחת... ועוד מילה לגבי העבודה בטלמרקטינג: בימים קשים אלו, כש90% מהודעות הדרושים בעיתונים הם למשרות שיווק כלשהן, טלמרקטינג הוא עבודה זמינה יחסית, אין צורך בכישורים מיוחדים, התשלום בדרך כלל הוגן ומעלה, והשעות גמישות. אל תתפלאו שרבים פונים לעבודה כזו, או מתאמצים להחזיק בה למרות שהם לא מתאימים לה בעליל (מה שמסביר את ריבוי הטלפנים החוצפנים). ועד שלא יהיה חוק נגד שיווק טלפוני - מותר להם להתקשר אליכם. לצערנו הרב...