שלום. ערב טוב. . . .

שלום. ערב טוב. . . .

אני ילד בן 18 . ממשפחה ברוכת ילדים (15 לא כולל הורים) לא הצלחתי לגלות בדיוק מה הפורום. . . . והאם מקומי כאן. . . אודה לכם מאוד. . . .
 

Jen74

New member
ברוך הבא לפורום../images/Emo140.gif

הפורום נועד להעלות שיחות, שאלות, עצות בכל הקשור למשפחות בהן יותר משלושה ילדים כאשר במצב כזה גם להורים וגם לילדים החוויות, היתרונות והחסרונות מגוונות בשל הגילאים השונים במשפחה. בניגוד למשפחות מצומצמות של עד שני ילדים - במשפחה מורחבת שכזאת אפשר למצוא גם תאומים וגם יחידאים, גם תינוקות וגם חיילים כך שנוצרת אווירה מלאת חוויות ובעיות שהורים וילדים במשפחות מצומצמות לא יכולים להבין. אתה כנער/בחור שגודל במשפחה מורחבת כזאת יכול להביא לפורום את נקודת המבט של הילדים במשפחה. לשאול שאלות, לספר חוויות, להתייעץ וכו'. נשמח אם תספר קצת על עצמך, מה מיקומך בין האחים במשפחה? כמה אחים אתם וכמה אחיות? איך נראית המשפחה מהצד שלך? האם היית מעדיף שההורים שלך יסתפקו בפחות ילדים או שהמצב הנוכחי טוב לך באופן אישי? מעבר לדיונים ולחוויות אנחנו פורום קטן, כפי שאתה רואה. הגולשות כאן הן אמהות עסוקות למדי
אנחנו מעלות כאן גם הודעות יומיומיות חברתיות ואתה בהחלט מוזמן להצטרף.
 
צהריים טובים. לבקשת ג`ן.. . . . . .

אספר קצת על עמצי ומשפחתי. אני ממשפחה. אם 15 ילדים. מתוכם 11. בנים. 4. בנות. אני ממוקם 5. לפניי יש רק בנים. משפחתי חרדית . . . אני קצת פחות. . . . . (רישמי) אז כך . . אני נגד משפחות ברוכות ילדים. . . כי להורים אין זמן מספק לכל ילד. . (לא יודע מה קורה במשפחה קטנה. אנחנו 15. ) וזוהי הסיבה שפרשתי מהציבור החרדי. . . הקשר שלי אם הורי כיום טוב ומטה. אם אחיי תלוי איזה. אם חלקם מצוין חלקם פחות. . . . . . אם יש למישהי/ו שאלות אשמח לענות. . . . . זאבי.
 

נעללה

New member
כן..דווקא יש לי שאלות?

האם זה נכון מה שאומרים שבמשפחה גדולה כזאת אמנם להורים אין מספיק זמן לתת תשומת לב אישית לכל אחד, אבל האם החום והקרבה של האחים לא מפצה באיזה אופן על חסרון ההורים?? האם היה מצב שהיה חסר לך אוכל? ביגוד נקי? ז"א אני רומזת להזנחה מסויימת? האם הרגשת שלאמך זה היה קשה מדי? או שהיא הקרינה שמחה וגאווה על גודל המשפחה? האם המשפחה לא הרחיקה אותך בגלל שפרשת מהציבור החרדי? לפי הבטחון שלך נראה שאתה מבוגר היום, האם לך יש משפחה קטנה? האם נשארת דתי באיזו צורה? במשפחה קטנה לדוגמא גם לפעמים חסרה תשומת לב זה תלוי בהורים כמובן, זה לא תמיד אידיליה. בדרך כלל יש יותר משאבים לתת, חוגים, מתנות, נסיעות, אוכל ביגוד חדש וכו'...אבל לא תמיד. לפעמים דווקא יש בדידות גדולה, ורגילים לשקט ולפרטיות, אבל זה לא מפתח להרבה יותר מזה. מה שכן, אם יש כשרון בולט קל יותר לפתח אותו מאשר במשפחות גדולות, שוב בגלל המשאבים הגדולים יותר. מקווה שהבהרתי את עניין המשפחה הקטנה. מצפה לתשובות על פי הבנתך. נעללה.
 
אוקיי. אשתדל לענות.אם לאהבנת תשאלי.

התשובות לפי הבית שאני גדלתי בו. ולא מעיד על הכל. . .אצלנו לא היה להורים שלי זמן. הם עבדו שניהם. האחים גם זקוקים לחום. . . .מי יתן להם? הזנחה אין. מה שכן יכלתי לעשות הרבה דברים ללא שידעו. . . ולא אחזו בדיוק אם לא היה בא לי להחליף בגדים....לאימי יש הרבה יותר מגאווה. לפני כעשר שנים. אף ראיינו את משפחתי (כולל אותי ) לטלוויזה. היא הייתה מבסוטית. היא מאוד גאה. ופעם היה לה קשה. היום כשהקטן בן 3. אז הגדולים מטפלים בו, . . ולא הרחיקו אותי. . . .אני הרחקתי את עצמי. . מידי פעם לתקופות. . , . אני ילד בן 18. ומקווה ללא יותר מ5 ילדים. ואולי לא ציינתי מספיק בהודעה. שאני אמנם לא חרדי. אך כיום אני יותר קרוב לחרדי מאשר לדתי. . . . . אם משהו לא ברור. אשמח לענות. . . . .
 

Jen74

New member
וואו, נשמע ממש לא קל מנקודת המבט שלך

בתור מי שפרש מהעולם החרדי, אתה מתכנן להתגייס לצבא? גם אני, שגדלתי בבית שבו היינו 4 אחים (אני השנייה אחרי אח בכור ואחריי אחות שקטנה ממני בשלוש שנים ואח שקטן ממני כמעט ב- 12 שנים) ואני אמא ל- 4 בנות - גם אני חושבת ש- 15 ילדים זה הרבה ואולי אפילו הרבה מדי גם מנקודת מבט של אח/ות וגם מנקודת מבט של הורה. אני לא רואה את עצמי מסוגלת פיזית, נפשית וכלכלית לגדל 15 ילדים בצורה סבירה וטובה לכל אחד ואחת מהם.
 
../images/Emo20.gifברוך המצטרף לפורום../images/Emo20.gif

וואוווו 15 ילדים. אז מצבי טוב. אני משפחה קטנה עם 5 ילדים. האם אתה גר בבית ההורים? האם יש איזו עמותה/אנשים טובים שעוזרים לך? האם עוד מישהו מהאחים שלך התרחק מהדת? האם יש לך אחים נשואים? שיהיה לך בהצלחה בכל מה שתבחר!!
 
תודה ברוך הנמצאת. , . . .

אני לומד בעיר אחרת מאיפה שההורים שלי גרים. .אז אני גר בדירה שכורה. . .אבל גם חופש אני שם. . .. . . בעיקרון אני כיום כמעט חרדי רגיל. , . . . אני לומד בישיבה לנוער נושר. (בחורים חרדים שעזבו תמסגרת שלהם ויצאו לעבוד או סתם לרחוב ושם מחזקים אותם.) והישיבה הזאת עזרה לי בהרבה כסף. . . . והיום אני מתרחט. . . . כי אני רוצה לעזוב שם. , . . . רק לא נעים לי כי השקיעו בי כזה הרבה. . . . . .ולא אין לי עוד אחים שהתרחקו מהדת. . . .ויש לי שלושה אחים נשואים. . . . אם משהו לא ברור לך. שאלי. , . אשמח לענות. . . .
 
תודה ברוך הנמצאת. , . . .

אני לומד בעיר אחרת מאיפה שההורים שלי גרים. .אז אני גר בדירה שכורה. . .אבל גם חופש אני שם. . .. . . בעיקרון אני כיום כמעט חרדי רגיל. , . . . אני לומד בישיבה לנוער נושר. (בחורים חרדים שעזבו תמסגרת שלהם ויצאו לעבוד או סתם לרחוב ושם מחזקים אותם.) והישיבה הזאת עזרה לי בהרבה כסף. . . . והיום אני מתרחט. . . . כי אני רוצה לעזוב שם. , . . . רק לא נעים לי כי השקיעו בי כזה הרבה. . . . . .ולא אין לי עוד אחים שהתרחקו מהדת. . . .ויש לי שלושה אחים נשואים. . . . אם משהו לא ברור לך. שאלי. , . אשמח לענות. . . .
 
לא הבנתי, אתה חילוני או חרדי ../images/Emo35.gif

כי כתבת שאתה יוצא אתמול בערב. אם אתה מתרחק מהדת, אז למה להיות בישיבה, למה לא לפנות לעמותות חילוניות שעוזרות לילדים חוזרים בשאלה שההורים שלהם מתנתקים מהם?
 
אני כיום דתי . . .(?). . . .

אני מתנדנד. בעיקרון דתי כיום. . . משפחתי חרדית. . . .אני לא פונה לעמותות חילוניות משני סיבות. . . א. כי כיום אני לא חוזר בשאלה. . . אני כיום חזרתי בתשובה. . לאחר שחזרתי בשאלה. אני כיום מתנדנד. לגבי אם להתחזק ליהות חרדי. (שחור לבן התרחקות מבנות. מאינטרנט. .וכדומה.) לבין דתי. . . אני כיום בישיבה חרדית פלוס מינוס. . . . (סליחה על החפירה)ב. כי העמותות החילוניות תומכות רק עד שאני יהא חילוני בלי דרך חזור. . . ואז יזרקו אותי. . . . ג. .כי בחור חרדי. אין לו מה ליהות חילוני. . . כי משפחה זה דבר שצריך. . . . ,0. .0 מה שכתבתי שאני יוצא. ? זה בערב שבת. . . .וגם ליל שבת אני ירושלמי. . . אז אין לי בעיה ללכת ברגל לליפתא. . . .
 
מה שתבחר...

איך אפשר להתרחק ממשהו שאתה אוהב (מחשב, אינטרנט...)? חושבת שאתה טועה, מאמינה שהעמותות החילוניות מלוות אותך לאורך התהליך וגם בסיומו. אין ספק שמשפחה זה דבר מאוד חשוב!!!!!! אבל למה שלא יקבלו אותך בצורה שבה אתה תבחר לחיות?
 
למעלה