שלום,קודם כל מזל טוב. שנית-שאלה

kanshoof

New member
שלום,קודם כל מזל טוב. שנית-שאלה

בקשר לחוקים: תחילה קצת רקע - אני בן 21, אוהב מאד סנוקר ופול (מעדיף פול - פחות לחשוב
) ומשחק כבר הרבה זמן במועדונים. לפני כחודשיים דוד שלי קנה שולחן סנוקר ממש טוב, אנגלי - 10 פיט ומאז אני משחק שם כמעט כל יום
. בקיצור, יש כמה קונוונציות אצלנו שאני לא בטוח שמעוגנות בחוקים ורוצה לברר אותן: 1) בסנוקר, אפשרי אחרי הכנסת אדום לבחור להכניס אדום נוסף ? 2) האם המינימום נקודות חובה לפאול יכול להיות 1 ? או שצריך להיות 4 ? 3) בפול: כשהולכים על הכדור האחרון, השחור, האם הכנסת לבן (ללא השחור) גוררת הפסד במשחק או רק פאול ? תודה, ובהצלחה עם הפורום.
 

abastor

New member
אז ככה:

1) אסור לך להכניס עוד אדום. אם אין לך זוית טובה על צבע אתה בדרך כלל פשוט מחביא את הלבן מאחורי צבע כדי שלשני תהיה בעיה להכניס אדום אחר כך, או אפילו לפגוע באחד. 2) המינימום הוא ארבע. וכמובן שיש פאולים של 5 6 ו 7 בהתאם לצבע של הכדורים. 3) אני די בטוח שבאף שלב של המשחק להכניס את הלבן לא גורר הפסד טכני. אבל זה כן פאול שיכול להיות די רציני (למשל אם הכנסת גם את השחור וגם את הלבן אתה נקנס ב-7 נקודות!)
 

Anin17

New member
תשובות

1) רק כאשר יש לך כדור חופשי זה אפשרי 2)כמו שענו לך המינימום הוא 4 3)למרות שאני פחות משחק ביליארד אני כמעט בטוח שזה הפסד
 

kanshoof

New member
תודה, כמה בירורים:

abastor, בקשר להכנסה של הלבן הזמן שהולכים על השחור - דיברתי על פול ולא סנוקר. anin17, מה זאת אומרת כאשר יש לי כדור חופשי ? תגדיר בבקשה מצב כזה ? תודה לשניכם.
 

abastor

New member
אופס... סליחה.

באמת תהיתי אנין, מתי אתה מקבל כדור חופשי?
 

Anin17

New member
סליחה אני טעיתי... זה בלתי אפשרי

להכניס 2 כדורים אדומים ברצף, אני פשוט התבלבלתי לרגע. אלא ההפך, בעזרת כדור חופשי ניתן להכניס 2 צבעים ברצף כדור חופשי מקבלים במקרה שהיריב עושה עברה ואחריה נוצר מצב של סנוקר, במקרה כזה אתה יכול להכריז על כל כדור כאילו היא כדור אדום ולהכניסו, הניקוד יהיה זהה לזה של האדום וגם המשך המשחק ימשיך כרגיל
 

abastor

New member
אבל

גם אם אתה מכניס שני צבעונים עם כדור חופשי, אתה עדיין לא יכול להרוויח ניקוד של שני צבעוניים, נכון? ובעצם הכדור החופשי מאפשר ברייק מקסימלית של 155 במקום ה-147 המפורסם (אפילו ש-155 זה ממש בלתי-אנושי)
 

Anin17

New member
על הצבעוני שתכניס בכדור החופשי

תקבל נקודה אחת בדיוק כמו על הכדור האדום
 

zvikamed

New member
שלום לכולם

אני חובב סנוקר ואורח מפורום אחר , לא מכיר את עניין הכדור החופשי - אני חשבתי שכשהיריב עושה עברה שתוצאתה סנוקר אפשר לדרוש ממנו להמשיך לשחק כדי שהוא יאלץ להתמודד עם הסנוקר . לא זוכר שראיתי אי פעם סיטואציית כדור חופשי כזה ( במשחקים מקצועיים , שמשודרים ביורוספורט ) אבל אשמח ללמוד .
 

willkins

New member
סנוקר אדומים

שלום, אני גם אוהב סנוקר (יותר מפול). בנוגע לשאלה 1 לפני איזה שנתיים ראיתי במשחק באחד הטורנירים שחקן שהגיע למצב נוראי שבו אחרי שהוא הכניס כדור אדום הכדור הלבן נכנס בין הכדורים האדומים כך שהיה כמעט בלתי אפשרי להוציא את הכדור הלבן בלי לגעת בכדור אדום.
 

kanshoof

New member
תודה על התשובות, עוד שאלה שעלתה

בדיוק היום: שלב מוקדם במשחק, הולכים על האדומים עדיין, בפוקס שחקן הכניס שני אדומים במכה אחת. הטיעון המקומי - שתי נקודות זכות, וממשיך לכדור צבעוני. לי דווקא נראה שזה פאול, איבוד נקודות, ועובר התור. מה החוק ? תודה.
 
לא.

באחד המשחקים מישהו הכניס 2 אדומים במכה אחת... אחרי זה הוא הלך על צבעוני וקיבל 2 נקודות
 

abastor

New member
לדעתי אתה טועה

כי בהרבה משחקים אחרים מישהו הכניס שניים ואז המנחים התחילו להתפלסף על המזל הגרוע שלו, והשני קיבל ארבע נקודות. אני די משוכנע.
 
למעלה