שלום, קיבלתי דו"ח על נסיעה באור אדום

יובליק

New member
שלום, קיבלתי דו"ח על נסיעה באור אדום

נסעתי לי בכביש בין עירוני בלילה במהירות סבירה של 80-90 קמ"ש, פתאום שמתי לב שיש רמזור אדום לפני, בלמתי, לא הספקתי לבלום בזמן והתוצאה היא שחציתי את קו העצירה עם האוטו, האוטו נעצר כ-2 או 3 מטרים אחרי קו העצירה, הסתכלתי לכל הכיוונים ומייד נסעתי בזהירות אחורה עד אחרי קו העצירה והמתנתי לאור ירוק להמשך נסיעה. היו מצלמות במקום ו"חטפתי" 2 הבזקי פלאש, היה ברור לי שהדו"ח בדרך... הדו"ח הגיע אך יש 2 דברים בעייתים (מבחינתי כמובן, תגידו לי מה דעתכם): 1. הדו"ח יועד לאח שלי אך אני זה שנהג ברכב, יש לאח שלי אפשרות להוכיח שהוא לא נהג ברכב (שהה בחו"ל). 2. הדו"ח מציין בתיאור המעשה ש:"נהגת ברכב הנ"ל ולא ציית לאור אדום שהיה ברמזור בכיוון נסיעתך, בכך שלא עצרת את רכבך לפני קו העצירה והמשכת בנסיעה בניגוד לאור אדום, בניגוד לתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. סמל עבירה 9680 ." אני מבקש להישפט מהסיבה שהדו"ח אומר בעצם שהמשכתי בנסיעה ואני חושב שזה לא נכון או לפחות לא מדוייק, אני בלמתי ממהירות גבוהה יחסית ובסופו של דבר הרכב נעצר 2-3 מטרים אחרי קו העצירה, אני מודה שבכל זאת עשיתי עבירה אך בשום פנים ואופן לא המשכתי בנסיעה. נקבע לי קנס של 1000 ש"ח ו-10 נקודות, יש סיבות להקל לפחות בנקודות במקרה שלי? (אני כבר 7 שנים נוהג וחוץ מדו"ח אחד על חגורה שלא שמתי לפני 6 שנים לא נעצרתי ולא קיבלתי שום דו"ח אחר). על פי הדו"ח אני יכול תוך 30 יום לשלוח בקשה לביטול הדו"ח מהסיבות שלי תוך ציון תיאור המקרה\הסיבה שלי וצילום תעודת הזהות שלי והדו"ח, בסופו של דבר שלחתי את הבקשה הזאת 33 יום אחרי, יש בעייה עם זה או שהם יכולים להתעלם מזה?
 

be_roo

New member
שני נושאים נפרדים

לגבי האחריות על העבירה, היא תועבר אליך אחרי שאתה ואחיך תגישו הצהרות בנושא. העובדה שאחיך שהה בחו"ל אינה מספיקה כדי להסיר אותה ממנו, היות והרכב על שמו, הוא אחראי לעבירות הנעשות בו גם אם לא הוא נהג, אלא אם הנהג בפועל לוקח אחריות כמו שתעשו בהגשת התצהירים. יש לשלוח אותם בדואר רשום ליחידת התנועה שרשומה על הדו"ח. לעניין האשמה, ותר על הבקשה להשפט. העבירה לא מאשימה אותך בחצית הצומת אלא בהמשך נסיעה אחרי הקו, שזה בדיוק מה שעשית, גם אם מדובר ב-3 מטרים בלבד. העובדה שנסעת במהירות גבוהה היא בעיה שלך, באחריותך כנהג להתאים את מהירות נסיעתך כך שתוכל לעצור כשנדרש, אם זה הטיעון שתעלה בבית המשפט, השופט מאוד יהנה להרשיע אותך. האפשרות היחידה לביטול נוגעת לשאלה מתי הפעלת את המצלמה. האם חצית את הקו באדום וצולמת או שרק כאשר נסעת לאחור הפעלת את המצלמה. אם אתה יודע שמדובר במקרה הראשון, פשוט שלם ולמד לקח להבא. לרוב, כאשר מדובר במקרה השני כלל ל מוגש דו"ח, אך כדי לוודא זאת עליך לבקש את התמונות שהופקו מהמצלמה. שתי התמונות נועדו להוכיח שהרב אכן היה בתנועה לתוך הצומת. אם יראה שבתמונות שהרכב נסע לאחור יתכן ותוכל לבקש ביטול. לגבי הורדת הקנס או הנקודות, שכח מהעניין. זה לא שוק. לכל עבירה קנס ונקודות לצידה ורק שופט יכול לשנות את גובה הקנס. לא הבנתי אם הגשת בקשה לביטול או להשפט, אלו דברים שונים. בכל מקרה, אלא אם הם לא ישימו לב, הם אמורים להתעלם מבקשות שהגיעו באיחור.
 

יובליק

New member
אז מה שעשיתי בעצם זה לשלוח בקשה להסבה

זה כתוב באותיות קטנות בנוסף לסעיף ה"בקשת ביטול" ולא שמתי לב לזה מקודם. על פי ההוראות בדו"ח שלחתי תצהיר שלי בלבד (הנהג ברכב כפי שמפורט בדו"ח) עם הפרטים שלי בצירוף צילום רשיון נהיגה שלי וצילום של הדו"ח, בדיוק כמו שביקשו בדו"ח עבור "בקשת הסבה", ואגב ניתן לעשות זאת (בקשת הסבה) תוך 90 יום אז מהבחינה הזאת אני חושב שאני מכוסה ועכשיו אני רק צריך לחכות לדו"ח החדש שיגיע אליי (הדו"ח המוסב). לא כתוב בדו"ח שגם אחי (בעל הרכב) צריך לצרף הצהרה אלא רק "הנהג ברכב" . בקשר לנושא השני, הבקשה להישפט, אתה בטוח אבל בטוח שהדו"ח לא מציין או מתכוון שבעצם חציתי את הצומת והמשכתי בנסיעה? צירפתי לך 2 קישורים מאתר של משטרת ישראל ששם מבהירים בבירור מהי לדעת משטרת ישראל "נסיעה באור אדום" ושהם מתייחסים אלייה כנסיעה שבה חוצים באור אדום את הצומת, צירפתי לך עוד קישור שמראה את הפירוש לתקנה 22 (א) מבחינת הנקודות (שזה 10 כמו שאני קיבלתי כלומר לדעתי אין ספק שהאשימו אותי בחציית הצומת) . אני לא חציתי את הצומת ואני אפילו לא הגעתי לאמצע הצומת (ששם אמורים לעבור מכוניות) ואני לא יודע אם התמונות שצולמו יכולות להוכיח את זה. למיטב הבנתי אין חוק תנועה שמתייחס למקרה שלי ואולי זה בגלל שמבחינת המשטרה בכל מקרה סיכנתי חיים אבל אני חושב שזה לא כל כך מדוייק ויש הבדל בין המקרה שלי למקרה שבו אני מואשם, כי אם נניח שחציתי באור אדום את הצומת אז בעצם סיכנתי חיים פעמיים, בפעם הראשונה שעברתי את קו העצירה ואת מעבר החצייה והייתי עלול לפגוע בהולכי רגל ובפעם השנייה שחציתי את הצומת והייתי עלול להתנגש בכליי רכב אחרים ולהסב פגיעות לנהגים. אני מודה ומבין את חומרת העבירה שלי בסיכון הולכי רגל במעבר חצייה אך לפי דעתי לא סיכנתי שום דבר אחר לאחר מכן מהסיבה הפשוטה שהרכב שלי לא נעצר באמצע הצומת, לא במקום שבו אמורים לעבור מכוניות, הרכב שלי נעצר כ-3 מטרים אחרי קו העצירה, אפשר להגיד שהרכב היה ממש על המעבר חצייה, לא במקום שאמורים לעבור בו מכוניות מהצד הנגדי. כאמור אני מבין שביצעתי עבירה וסיכנתי הולכי רגל במעבר חצייה ואני רוצה וצריך לשלם על העבירה הזאת אך הציגו אותי כמישהו שבעצם סיכן חיים פעמיים, כמישהו שביצע 2 עבירות, וזה לא מה שקרה ! המשטרה חושבת שחציתי את הצומת באור אדום וייתכן מאוד שבגלל זה הם הצמידו לי דו"ח של 1000 ש"ח ו-10 נקודות, השאלה האם יש בכל זאת עילה לבקשה להישפט, לא דווקא לביטול הדו"ח, ממש לא, אלא להקלה ?
 

be_roo

New member
סעיף האישום הוא כניסה לצומת באור אדום

ומבחינת לשון החוק אין הבדל אם המשכת 20 ס"מ או חצית את כל הצומת. ברגע שתמונות המצלמה מראות את הרכב בשני מיקומים שונים בכל תמונה, הם מפיקים דו"ח. אין להם יכולת לדעת שעצרת ולא המשכת לנסוע, וכאמור, מבחינת לשון החוק זה לא משנה ואין הבדל בקנס או בנקודות.
 
למעלה