שלום רב יש לי שאלה...

מירי 4

New member
אני לא יודעת מי זה אנו

אבל העובדה היא שבלשון המקרא משפטים רבים פותחים באות וו. אנו כלומדים מנסים להבין מה משמעות הוו הזאת בכל אחד מהמקרים, אבל העובדה שאונקלוס, יונתן בן עוזיאל, רס"ג וכל מי שתרגם אי פעם את התנ"ך בחר להוסיף את הוו גם כשכבר ביטא אותה באופן אחר עפ"י מה ששפתו איפשרה לו (כמו, לדוגמא בוו ההיפוך שבאה לידי ביטוי בזמן הפועל, ובכ"ז מופיעה בתרגום) מלמדת שהוו פשוט צריכה להיות שם כחלק מהניסוח המקראי. מבחינתי לשאול למה יש הרבה וו זה כמו לשאול מדוע משתמשים בצורת ההיפוך של הפועל או מדוע האות שנבחרה לידוע היא הא.
 

shushu10

New member
יגעת ומצאת - תאמין!

ובכן, יש בספר "לקוטי מוהר"ן" הסברים מאלפים על מהותה של האות ו'. ואכן נתעמתה השערתי. היה לי ברור כי לא מדובר בתחביר ודקדוק, אלא שיש קו מנחה לכל הו'ווים בראשית הפסוקים בחומש, ושהו' הפותחת היא סמלית לחלוטין - ומצאתי, וזאת על קצה המזלג - שהיא מוסיפה קדושה לדברים שנאמרו בתורה. החומר קשה ומסובך, ודורש למוד מעמיק ביותר. לטעימה אביא פסוקים בלבד מח"א; יא.ג : וכבוד בשלמות אינו י אם על ידי וא"ו שימשיך לתוכה, כי בלא וא"ו נשאר כבד פה, ועל-ידי וא"ו הוא בבחינת (תהילים ל) כבוד ולא ידם. י כל מקום שנאמר וא"ו, הוא מוסיף (פסחים ה), היינו בחינת תוספות קדשה, הינו שמירת הברית, כמאמר חכמינו זכרונם לברכה, כל מקום שאתה מוצא גדר ערוה, אתה מוצא קדשה....וכו' אשמח להמשיך וללמוד - במדה ומישהו מתמצא בחומר המרתק.
 
למעלה