שלום , שאלה דחופה

זיפר

New member
שלום , שאלה דחופה

אני עוד שלושה חודשים מסיים נהג חדש ואני פחות מ21 . נתפסתי נוהג עם 4 נוסעים במקום 2 יש לי שימוע אם לשלול את הרישיון ולהחרים את הרכב לחודש זוהי עבירה ראשונה . רציתי לשאול האם באמת מחרימים ושוללים היום על כזה דבר או איך אני יכול לשכנע את הקצין שלא יעשה את זה האם זה שזו עבירה ראשונה משנה משהו ?? תודה רבה .
 
שלילת רישיון

קודם כל, נתחיל מזה שבחוק היבש עשית עבירה - אז לשאלה אם כן או לא, אז כן, לשלול רישיון. תדע כי אנחנו "בץקופה חמה של תאונות דרכים", שהמודעות עולה (אבל תרד מין הסתם עוד יומיים
). אז הרוח הנושבת כרגע היא לבצע את החוק בצורה הכי בוטה. לפי שעתי, כן יתנו לך עונש קשה. עד כמה זה יגיע לשלילה? איני יודע.
 
תשובה

לתשובה הקודמת אוסיף כי הטענה כי המדובר בעבירה ראשונה די חלשה... הרי אתה נהג צעיר ולא היו לך המון הזדמנויות לבצע עבירות רבות. על כן סביר להניח שמי שמבצע עבירה כזו, תהיה זו אחת מעבירותיו הראשונות. מכל מקום ניתן לפנות לאחר מכן לבית המשפט בבקשה מסודרת על מנת לבטל את האיסור והשלילה.
 

זיפר

New member
הרישיון נשלל ל30 יום

אפשר לעשות משהו בנידון ? משפט יקח הרבה זמן לא ? חוץ מזה יש לי זימון למשפט רק עוד 4 חודשים את הזימון קיבלתי באותו מעמד של ביצוע העבירה .. מה העונש הקבוע בחוק ששופט יכול להטיל עלי ? ( אגב , את הרכב לא לקחו )
 
תשובה

אפשר לערער על החלטת קצין המשפט לבית המשפט. התייעץ עם עו"ד אם הדבר כדאי. הדיון יהיה כמובן מיידי ולא בעוד 4 חודשים. העונש על עבירה כזו הוא מינימום שלושה חודשי שלילה.
 

Hodor

New member
שאלה באותו הנושא:

אותי עצר שוטר כשהייתי עם שני נוסעים, לאחר שהורדתי נוסעת שישבה במושב הקדמי. הודתי שהייתה נוסעת נוספת באוטו, אבל אני לא בטוח אם מדברי ניתן היה להבין שהיא לא מלווה. אם לא היה ניתן להבין מדברי שהנוסעת אינה מלווה, האם זו חובתה של המשטרה להוכיח שהיא לא מלווה? במקרה שלי דווקא לא שללו את הרשיון ל-30 יום, אני לא כ"כ בטוח למה. ב-19 לחודש יש לי משפט, נראה במה הודתי ובמה לא... ועוד שאלה - מהו העונש המירבי על העבירה הזו, במידה ולא התרחשה תאונה (או משהו דומה) בזמן העבירה?
 
תשובה

כפי שכבר כתבתי עונש מינימלי של 3 חודשים אלא בנסיבות מיוחדות. ניתן לפנות למשטרה ולבקש את חומר החקירה בטרם המשפט ואז לראות במה הודית ואיזו אסטרטגיה ניתן לגבש.
 
למעלה