שלום, שאלה לי אליכם
שלום, שאלה לי אליכם
קצת הקדמה אני כבר שנה (עוד שבועיים) עובדת במרכז הזמנות נכנס. במהלך השנה היו הרבה שינויים במרכז אבל הליבה נשארה זהה לפני כשלושה חודשים התחילו שינויים מסיביים, התחילו לפתר נציגים על סמך כל מיני עילות מוזרות. לדוגמא, פיטרו נציגה כי הם החליטו שהיא מדוכאת מידי בעבודה, אותה נציגה עבדה בחברה למעלה משנה. תחלופת העובדים היא גבוהה, העבודה שוחקת מאוד והתמורה לא תמיד טובה, בתכלס עד לפני חודש עבדתי לפי 10.7 לשעה + עמלות, השכר הממוצע במרכז בזכות העמלות היה 28-27 לשעה והיו נציגים שגם הגיעו לשכר של 60 לשעה, ולא זה לא מספר מופרך, יש אנשים שעשו את זה. עד אותו זמן קיבלנו 4% עמלות על מכירות ועוד כל מיני בונוסים מוגדלים על מוצרים נוספים שמכרנו ומועדונים שונים. עוד דבר שהיה עד לפני בערך שלושה חודשים זה עניין המשמרות. עד לפני שלושה חודשים היינו צריכים להגיש משמרות לשבוע הבא עד יום רביעי לפני כשלושה חודשים החליטו שצריך להגיש משמרות עד שלישי בצהריים דבר שיוצר הרבה פעמים בעיות מבחינת תכנון הזמנים, יש לציין כי הסידור עדיין יצא בחמישי בלילה בלי שום קשר למתי הגשנו את הסידור. לפני כחודש התחיל תהליך אפילו יותר קשה, המנכ"ל כינס את כל הנציגים והודיע חגיגית כי..... מקצצים לנו במשכורת. הבסיס נשאר זהה אבל במקום 4% עמלות נקבל כעת רק 2.5% מה שאומר שהמשכורת קוצצה יותר בחצי, ולא זה לא בגלל קשיים שהחברה נתקלה בהם... אלא בגלל ששבוע אחר כך הופיעו 10 שברולטים חדשים בין הסמנכ"לים, אז מ-28 לשעה פתאום זה הפך להיות בקושי מינימום עוד דבר שעשו זה שיותר אנחנו לא יכולים לקבוע את המשמרות של עצמנו, הם נותנים לנו אפשרות של 4 הסתייגויות והם יחליטו בשאר הזמן איפה לשבץ אותנו, חשוב לציין כי בחוזה הנציגים חתומים על 4 משמרות בשבוע, ואלא אם נותנים הסתייגות ביום שישי אז מבחינתם אתה יכול להגיע גם ל-6 משמרות למרות שאתה חתום על 4. והשבוע בהחלט קרה השיא ששבר אותי לחלוטין, אני כרגע יושבת בבית חולה, אחת הנציגות, בחורה חמודה התקשרה לשאול לשלומי, שלא נעלמתי לה... וסיפרה לי מקרה... כבר שבוע וחצי שאנחנו מוציאים שיחות יותאות מהמוקד, אני אישית כבר הגעתי למצב בו צעקתי על אחד מאחראי המשמרת מהסיבה שהוא כנראה חשב שאנחנו במחנה עבודה ואסור לי לנשום בין שיחה לשיחה. על השיחות האלו אנחנו מקבלים 18 ש"ח לשעה ובמידה ואנחנו מוכרים אז 10 ש" על כל מכירה, המכירה זה מועדונים של החברה, במכירות הכל הכפך והיו נציגים שהצליחו לשכנע 7 אנשים במשמרת (של 7 שעות) והיו כאלו שהצליחו לשכנע 1) מה שעדיין מוריד את המשכורת שלנו וגורם לכך שלרוב המשכורת היא פחות ממה שמשלמים לכל טלמרקטינג... אז מסתבר שהיום הם סגרו את המרכז של השיחות הנכנסות כיוון שהכל היה שירות לקוחות הם החליטו שהנציגים צריכים להוציא רק שיחות ושאין טעם לפתוח את הקווים, זה באמת שבר אותי... הובטח לי כרגע להכנס למשרה טובה במקום אחר שהמשכורת בה הרבה יותר טובה וככה גם התנאים, העניין הוא שההכשרה מתחילה רק בספטמבר. אני לא רואה טעם לחפש עבודה לחודש וחצי הקרובים אבל מצד שני אני לא יכולה יותר... אני יודעת שזה הרעה בתנאי העבודה אבל אני כמו רבים מחברי לעבודה די קלולס בנוגע למה לעשות, רוב הותיקים כמוני עם רגל אחת בחוץ או שכבר יצאו כיוון שהעבודה נעשתה בלתי אפשרית מה ניתן לעשות? האם יש אפשרות להתפטר על בסיס של הרעה בתנאי העבודה ולדרוש פיצויים? האם בהתפטרות מסוג זה יש אפשרות לחתום אבטלה? האם קיימות עוד אפשרויות מלבד התפטרות חשוב לציין כי בחוזה שנחתם סוכם על השכר, אומנם איני זוכרת את תוכנו המדוייק של החוזה אני לא יכולה להתחייב אבל אני יודעת שלא הייתי חותמת אם הייתי מגלה כי יש שם סעיף המודיע לי כי הם יוכלו לשנות את תנאי השכר בכל עת. בנוסף כאשר חתמתי איתם על החוזה הוא נחתם לשישה חודשים, אני שם כבר 12 חודשים. בחוזה נאמר כי אנחנו מרכז הזמנות נכנס אך נבצע כל עבודה אשר נקבל (לא זוכרת את הניסוח המדוייק...) תודה מראש על כל תגובה ותשובה
שלום, שאלה לי אליכם
קצת הקדמה אני כבר שנה (עוד שבועיים) עובדת במרכז הזמנות נכנס. במהלך השנה היו הרבה שינויים במרכז אבל הליבה נשארה זהה לפני כשלושה חודשים התחילו שינויים מסיביים, התחילו לפתר נציגים על סמך כל מיני עילות מוזרות. לדוגמא, פיטרו נציגה כי הם החליטו שהיא מדוכאת מידי בעבודה, אותה נציגה עבדה בחברה למעלה משנה. תחלופת העובדים היא גבוהה, העבודה שוחקת מאוד והתמורה לא תמיד טובה, בתכלס עד לפני חודש עבדתי לפי 10.7 לשעה + עמלות, השכר הממוצע במרכז בזכות העמלות היה 28-27 לשעה והיו נציגים שגם הגיעו לשכר של 60 לשעה, ולא זה לא מספר מופרך, יש אנשים שעשו את זה. עד אותו זמן קיבלנו 4% עמלות על מכירות ועוד כל מיני בונוסים מוגדלים על מוצרים נוספים שמכרנו ומועדונים שונים. עוד דבר שהיה עד לפני בערך שלושה חודשים זה עניין המשמרות. עד לפני שלושה חודשים היינו צריכים להגיש משמרות לשבוע הבא עד יום רביעי לפני כשלושה חודשים החליטו שצריך להגיש משמרות עד שלישי בצהריים דבר שיוצר הרבה פעמים בעיות מבחינת תכנון הזמנים, יש לציין כי הסידור עדיין יצא בחמישי בלילה בלי שום קשר למתי הגשנו את הסידור. לפני כחודש התחיל תהליך אפילו יותר קשה, המנכ"ל כינס את כל הנציגים והודיע חגיגית כי..... מקצצים לנו במשכורת. הבסיס נשאר זהה אבל במקום 4% עמלות נקבל כעת רק 2.5% מה שאומר שהמשכורת קוצצה יותר בחצי, ולא זה לא בגלל קשיים שהחברה נתקלה בהם... אלא בגלל ששבוע אחר כך הופיעו 10 שברולטים חדשים בין הסמנכ"לים, אז מ-28 לשעה פתאום זה הפך להיות בקושי מינימום עוד דבר שעשו זה שיותר אנחנו לא יכולים לקבוע את המשמרות של עצמנו, הם נותנים לנו אפשרות של 4 הסתייגויות והם יחליטו בשאר הזמן איפה לשבץ אותנו, חשוב לציין כי בחוזה הנציגים חתומים על 4 משמרות בשבוע, ואלא אם נותנים הסתייגות ביום שישי אז מבחינתם אתה יכול להגיע גם ל-6 משמרות למרות שאתה חתום על 4. והשבוע בהחלט קרה השיא ששבר אותי לחלוטין, אני כרגע יושבת בבית חולה, אחת הנציגות, בחורה חמודה התקשרה לשאול לשלומי, שלא נעלמתי לה... וסיפרה לי מקרה... כבר שבוע וחצי שאנחנו מוציאים שיחות יותאות מהמוקד, אני אישית כבר הגעתי למצב בו צעקתי על אחד מאחראי המשמרת מהסיבה שהוא כנראה חשב שאנחנו במחנה עבודה ואסור לי לנשום בין שיחה לשיחה. על השיחות האלו אנחנו מקבלים 18 ש"ח לשעה ובמידה ואנחנו מוכרים אז 10 ש" על כל מכירה, המכירה זה מועדונים של החברה, במכירות הכל הכפך והיו נציגים שהצליחו לשכנע 7 אנשים במשמרת (של 7 שעות) והיו כאלו שהצליחו לשכנע 1) מה שעדיין מוריד את המשכורת שלנו וגורם לכך שלרוב המשכורת היא פחות ממה שמשלמים לכל טלמרקטינג... אז מסתבר שהיום הם סגרו את המרכז של השיחות הנכנסות כיוון שהכל היה שירות לקוחות הם החליטו שהנציגים צריכים להוציא רק שיחות ושאין טעם לפתוח את הקווים, זה באמת שבר אותי... הובטח לי כרגע להכנס למשרה טובה במקום אחר שהמשכורת בה הרבה יותר טובה וככה גם התנאים, העניין הוא שההכשרה מתחילה רק בספטמבר. אני לא רואה טעם לחפש עבודה לחודש וחצי הקרובים אבל מצד שני אני לא יכולה יותר... אני יודעת שזה הרעה בתנאי העבודה אבל אני כמו רבים מחברי לעבודה די קלולס בנוגע למה לעשות, רוב הותיקים כמוני עם רגל אחת בחוץ או שכבר יצאו כיוון שהעבודה נעשתה בלתי אפשרית מה ניתן לעשות? האם יש אפשרות להתפטר על בסיס של הרעה בתנאי העבודה ולדרוש פיצויים? האם בהתפטרות מסוג זה יש אפשרות לחתום אבטלה? האם קיימות עוד אפשרויות מלבד התפטרות חשוב לציין כי בחוזה שנחתם סוכם על השכר, אומנם איני זוכרת את תוכנו המדוייק של החוזה אני לא יכולה להתחייב אבל אני יודעת שלא הייתי חותמת אם הייתי מגלה כי יש שם סעיף המודיע לי כי הם יוכלו לשנות את תנאי השכר בכל עת. בנוסף כאשר חתמתי איתם על החוזה הוא נחתם לשישה חודשים, אני שם כבר 12 חודשים. בחוזה נאמר כי אנחנו מרכז הזמנות נכנס אך נבצע כל עבודה אשר נקבל (לא זוכרת את הניסוח המדוייק...) תודה מראש על כל תגובה ותשובה