ככה זה היה אמור להיות
התנ"ך ניבא שלא יקבלו אותו ולא יאמינו לו, שהוא יהיה מעונה, שהוא ימות, ובאותו מוות שלו ירפא לכולנו על כל חטאנו זה מה שהיה צריך לקרות כדי לשלם על חטאי האנושות, ישוע ידע זאת וניבא לשומעיו על כך, אלוהים ריחם על העולם שלפי מעשיו היה צריך להיות מושמד אבל אלוהים שלח את בנו יחידו אשר אהב למעננו כדי שכולנו נחיה מחדש כדי שכולנו ניוולד מחדש ישעיהו נ"ג "א מִי הֶאֱמִין, לִשְׁמֻעָתֵנוּ; וּזְרוֹעַ יְהוָה, עַל-מִי נִגְלָתָה. ב וַיַּעַל כַּיּוֹנֵק לְפָנָיו, וְכַשֹּׁרֶשׁ מֵאֶרֶץ צִיָּה--לֹא-תֹאַר לוֹ, וְלֹא הָדָר; וְנִרְאֵהוּ וְלֹא-מַרְאֶה, וְנֶחְמְדֵהוּ. ג נִבְזֶה וַחֲדַל אִישִׁים, אִישׁ מַכְאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי; וּכְמַסְתֵּר פָּנִים מִמֶּנּוּ, נִבְזֶה וְלֹא חֲשַׁבְנֻהוּ. ד אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא, וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם; וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ, נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה. ה וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ, מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ; מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו, וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא-לָנוּ. ו כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ. ז נִגַּשׂ וְהוּא נַעֲנֶה, וְלֹא יִפְתַּח-פִּיו, כַּשֶּׂה לַטֶּבַח יוּבָל, וּכְרָחֵל לִפְנֵי גֹזְזֶיהָ נֶאֱלָמָה; וְלֹא יִפְתַּח, פִּיו. ח מֵעֹצֶר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח, וְאֶת-דּוֹרוֹ מִי יְשׂוֹחֵחַ: כִּי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים, מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ. ט וַיִּתֵּן אֶת-רְשָׁעִים קִבְרוֹ, וְאֶת-עָשִׁיר בְּמֹתָיו; עַל לֹא-חָמָס עָשָׂה, וְלֹא מִרְמָה בְּפִיו. י וַיהוָה חָפֵץ דַּכְּאוֹ, הֶחֱלִי--אִם-תָּשִׂים אָשָׁם נַפְשׁוֹ, יִרְאֶה זֶרַע יַאֲרִיךְ יָמִים; וְחֵפֶץ יְהוָה, בְּיָדוֹ יִצְלָח. יא מֵעֲמַל נַפְשׁוֹ, יִרְאֶה יִשְׂבָּע--בְּדַעְתּוֹ יַצְדִּיק צַדִּיק עַבְדִּי, לָרַבִּים; וַעֲוֹנֹתָם, הוּא יִסְבֹּל. יב לָכֵן אֲחַלֶּק-לוֹ בָרַבִּים, וְאֶת-עֲצוּמִים יְחַלֵּק שָׁלָל, תַּחַת אֲשֶׁר הֶעֱרָה לַמָּוֶת נַפְשׁוֹ, וְאֶת-פֹּשְׁעִים נִמְנָה; וְהוּא חֵטְא-רַבִּים נָשָׂא, וְלַפֹּשְׁעִים יַפְגִּיעַ." תהילים ב לָמָּה, רָגְשׁוּ גוֹיִם; וּלְאֻמִּים, יֶהְגּוּ-רִיק. ב יִתְיַצְּבוּ, מַלְכֵי-אֶרֶץ-- וְרוֹזְנִים נוֹסְדוּ-יָחַד: עַל-יְהוָה, וְעַל-מְשִׁיחוֹ. ג נְנַתְּקָה, אֶת-מוֹסְרוֹתֵימוֹ; וְנַשְׁלִיכָה מִמֶּנּוּ עֲבֹתֵימוֹ. ד יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם יִשְׂחָק: אֲדֹנָי, יִלְעַג-לָמוֹ. ה אָז יְדַבֵּר אֵלֵימוֹ בְאַפּוֹ; וּבַחֲרוֹנוֹ יְבַהֲלֵמוֹ. ו וַאֲנִי, נָסַכְתִּי מַלְכִּי: עַל-צִיּוֹן, הַר-קָדְשִׁי. ז אֲסַפְּרָה, אֶל-חֹק: יְהוָה, אָמַר אֵלַי בְּנִי אַתָּה--אֲנִי, הַיּוֹם יְלִדְתִּיךָ. ח שְׁאַל מִמֶּנִּי--וְאֶתְּנָה גוֹיִם, נַחֲלָתֶךָ; וַאֲחֻזָּתְךָ, אַפְסֵי-אָרֶץ. ט תְּרֹעֵם, בְּשֵׁבֶט בַּרְזֶל: כִּכְלִי יוֹצֵר תְּנַפְּצֵם. י וְעַתָּה, מְלָכִים הַשְׂכִּילוּ; הִוָּסְרוּ, שֹׁפְטֵי אָרֶץ. יא עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּיִרְאָה; וְגִילוּ, בִּרְעָדָה. יב נַשְּׁקוּ-בַר, פֶּן-יֶאֱנַף וְתֹאבְדוּ דֶרֶךְ-- כִּי-יִבְעַר כִּמְעַט אַפּוֹ: אַשְׁרֵי, כָּל-חוֹסֵי בוֹ. "נביא כמשה נביא מקרבך יקים לך" לא מקבלים את ישוע כמו שלא קיבלו את משה "מי שם אותך לשופט עלינו? אתה רוצה להרוג אותי כמו שהרגת את המצרי?" כשמשה הופיע מול פרעה עם המטה שהפך לנחש גם אז אמרו שזה מעשי כשפים שהם בעצמם יכולים לעשות ישוע אמר "אין נביא רצוי בעירו" וזה ברור שלא יקבלו את המשיח בעם, ככה אנחנו, מעדיפים יותר להמליך אנשים אחרים, יותר דומים לנו ולמנהגים שפיתחנו את צריכה לקרוא את הברית בשביל לקבל את התשובות בגדול ישוע הביע את אי שביעות רצונו של אלוהים מהדרך שבה ההנהגה הדתית מורה לשרת את אלוהים הם יותר עבדו את הדת שלהם ולא את אלוהים, הם פיתחו מנהגים משלהם דינים משלהם ומצוות משלהם המסורות שלהם והמנהגים שלהם סתרו את דבר אלוהים, והם שמו את המנהגים (דת) שלהם לפני דבר אלוהים הם הטעו את העם בדבר אלוהים, ומה שהכי "חימם" אותם זה שהוא אמר שהוא בן-אלוהים ושהוא היה קיים תמיד (רק בלי גוף) ושהוא המשיח ההנהגה הדתית כמובן לא קיבלה את זה השמיצה את שמו ואת פועלו, כתבו ספרים המסיטים נגדו, כתבו ספרים סאטירים ובדיונים עליו, וכמובן גינו את שמו בתלמוד עד שזה התגלגל לימים כמו היום שבו אתה אומר את השם ישוע ליהודי רוב הסיכויים שתקבל תגובות כמו "גוי" "נוכרי" "עבודה זרה" אבל אל נא לנו להתפלא הנביאים הקדומים בתנך ניבאו על איך העם יקבל את המשיח ואיך האמונה של העם תהיה הוא מבטיח שהוא יפיל תרדמה על העם ושזו תהיה תקופה שבה העם יחשיב את אלה שיש להם חזות מסויימת כמשרתי האל שהם אולי בפה מכבדים אותו ומשבחים את שמו אבל בליבם הם רחוקים, הם יותר פוחדים מאשר אוהבים ושומעים לדברו חוכמת האבות נעלמה! הבינה נעלמה, יטיפו למצוות אך רחוקים הם.. אנחנו חיים בתקופה הזאת כבר אלפיים שנה ישעיהו כ"ט י' "כי־נסך עליכם יהוה רוח תרדמה ויעצם את־עיניכם את־הנביאים ואת־ראשיכם החזים כסה׃ ותהי לכם חזות הכל כדברי הספר החתום אשר־יתנו אתו אל־יודע הספר לאמר קרא נא־זה ואמר לא אוכל כי חתום הוא׃ ונתן הספר על אשר לא־ידע ספר לאמר קרא נא־זה ואמר לא ידעתי ספר׃ יג וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי, יַעַן כִּי נִגַּש הָעָם הַזֶּה, בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי, וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי--וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי, מִצְוַת אֲנָשִים מְלֻמָּדָה. יד לָכֵן, הִנְנִי יוֹסִף לְהַפְלִיא אֶת-הָעָם-הַזֶּה--הַפְלֵא וָפֶלֶא; וְאָבְדָה חָכְמַת חֲכָמָיו, וּבִינַת נְבֹנָיו תִּסְתַּתָּר. טו הוי המעמיקים מיהוה לסתר עצה והיה במחשך מעשׂיהם ויאמרו מי ראנו ומי יודענו׃" מלאכי ב` ח' ואתם סרתם מן־הדרך הכשלתם רבים בתורה שחתם ברית הלוי אמר יהוה צבאות׃ וגם־אני נתתי אתכם נבזים ושפלים לכל־העם כפי אשר אינכם שמרים את־דרכי ונשׂאים פנים בתורה׃ ישעיה י' "הוי החקקים חקקי־און ומכתבים עמל כתבו׃ להטות מדין דלים ולגזל משפט עניי עמי להיות אלמנות שללם ואת־יתומים יבזו׃ ומה־תעשׂו ליום פקדה ולשואה ממרחק תבוא על־מי תנוסו לעזרה ואנה תעזבו כבודכם׃" ירמיהו ה` יא' "כי בגוד בגדו בי בית ישׂראל ובית יהודה נאם־יהוה׃ כחשו ביהוה ויאמרו לא־הוא ולא־תבוא עלינו רעה וחרב ורעב לוא נראה׃ והיה כי תאמרו תחת מה עשׂה יהוה אלהינו לנו את־כל־אלה ואמרת אליהם כאשר עזבתם אותי ותעבדו אלהי נכר בארצכם כן תעבדו זרים בארץ לא לכם׃ הגידו זאת בבית יעקב והשמיעוה ביהודה לאמר׃ שמעו־נא זאת עם סכל ואין לב עינים להם ולא יראו אזנים להם ולא ישמעו׃" מלאכי א` ו' "בן יכבד אב ועבד אדניו ואם־אב אני איה כבודי ואם־אדונים אני איה מוראי אמר יהוה צבאות לכם הכהנים בוזי שמי ואמרתם במה בזינו את־שמך׃" -------