שלום

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
צודק, בספרות היה לא קל

אני מקווה שהבחינה עברה בשלום.
הבחינה הייתה קצת קשה. התחלתי אותה עם קצת לחץ לאלפני שנתנו לי טופס של עולים חדשים. הבחינתי בזאת אחרי רבע שעה!!! אבל חוץ מיזה...מתכוננים לאזרחות...
צודק, בספרות היה לא קל
אני מרחם על הבודק שיצטרך לקרוא את תשעת העמודים שכתבתי בכתב החרטומים שלי. למה לא מלמדים בביה"ס משהו מעניין על אוטובוסים??? אפשר להביא את דני גולדשמידט שיהיה המורה!
 

צחקן

New member
הלואי.

צודק, בספרות היה לא קל
אני מרחם על הבודק שיצטרך לקרוא את תשעת העמודים שכתבתי בכתב החרטומים שלי. למה לא מלמדים בביה"ס משהו מעניין על אוטובוסים??? אפשר להביא את דני גולדשמידט שיהיה המורה!
הלואי.
ב"ה ואת כל הטיולים היה עושה לנו באטובוסים ישנים מהמוזיאון. איזה כיף יכול להיות !!!
 

יצחקA

New member
אם דבר זה יתממש, כולנו ניסע באוטובו

הלואי.
ב"ה ואת כל הטיולים היה עושה לנו באטובוסים ישנים מהמוזיאון. איזה כיף יכול להיות !!!
אם דבר זה יתממש, כולנו ניסע באוטובו
40-405-55. אגב ניזכרתי... אחותי הקטנה למדה בשנה שעברה זהירות בדרכים ובספר הלימוד הייתה תמונה של 250 בקו 1 על רקע כיכר מוגרבי. במקרה ואמצא את הספר אסרוק לפורום את התמונה.
 
זה מה שמצאתי בינתיים:

אביתר, תוכל לומר איפה ניתן להשיג
דגמים כאלו? או ליתר דיוק, דגמי מ.א.ן, מרצדס או וולבו? כשהייתי קטן מאוד נהניתי לאסוף דגמי אוטובוסים ויש לי כ-80 דגמים מסוגים שונים (כולל מרצדסים O404 ו-O303) ותמיד חיפשתי דגמים של אוטובוסים הפועלים בארץ...
זה מה שמצאתי בינתיים:
הכעיה: מינימום רכישות באתר זה 100 דולר. כלומר אתה חייב לרכוש 16 שוסונים כאלה. הדגם הנ"ל שירת באגד וגם בדן והוא דגם כרטיסנית !!!
 
ל- SU 240 היה רעש מנוע נעים מאוד

זהו M.A.N SU 240, לא SL 200
בגלל הדלתות וסידור הכיסאות.
ל- SU 240 היה רעש מנוע נעים מאוד
ואני זוכר את רעש המנוע שלו (הדגם העירוני עם המרכב הגרמני) בקו 35 של דן ברחוב עמק האלה בתל-השומר ליד וילה מס' 45 בה ביליתי המון בשנים 1982-1983, כאשר האוטובוס האט לפני העצירה בתחנה או לפני הצומת. אני זוכר את השריקה הנעימה מהמנוע ואני מאוד מתגעגע לרעש היחודי הזה. למישהו יש הקלטה ??? אתם יודעים על איזה רעש אני מדבר ??
 

tzvika pick

New member
אני זוכר אוטובוסים כאלו מקו 57

00395: כל הצילומים: אביתר רייטר
וזהו אוטובוס מ.א.ן של דן עם מרכב גרמני SL200
אני זוכר אוטובוסים כאלו מקו 57
היו מביאים אוטובוס כזה שהאוטובוסים הרגילים היו בתיקונים. ההבדל היחידי הוא שהיה לו מזגן. למרות שנראה לי שהמזגן היה התקנה מקומית.
 

yblumann

New member
MAN in Dan

אני זוכר אוטובוסים כאלו מקו 57
היו מביאים אוטובוס כזה שהאוטובוסים הרגילים היו בתיקונים. ההבדל היחידי הוא שהיה לו מזגן. למרות שנראה לי שהמזגן היה התקנה מקומית.
MAN in Dan
I recall that the first MANs entered service with Dan in late 1978. To begin with they were numbered 3001-3032, and were directly imported- chassis and body from Germany and had hard formaika coated seats. Then there was a whole series 3033 onewards with local bodies- and the first dozen or so introduced a pale version of the blue colour. The buses Evyatar shows are different: their 1981 bodies resembled the 30xx buses imported from Germany, but you could easily tell, as the blind box was 'Israeli' i.e. room for a route mumber only, and the origional batch had a German blind box which was masked over. After so many years my memory fails me how many such buses were built [31xx to 32xx series]. There was another 'coach' version 22xx series for route 90/1 and the 400, and a unique coach version of the Man body . Anybody has more details to add? Evyatar- have you got a photo of the 1978 and 1981 series of MANs to demonstrate? regards Yoram.
 
בבקשה: תמונה של הדגם התיירותי

MAN in Dan
I recall that the first MANs entered service with Dan in late 1978. To begin with they were numbered 3001-3032, and were directly imported- chassis and body from Germany and had hard formaika coated seats. Then there was a whole series 3033 onewards with local bodies- and the first dozen or so introduced a pale version of the blue colour. The buses Evyatar shows are different: their 1981 bodies resembled the 30xx buses imported from Germany, but you could easily tell, as the blind box was 'Israeli' i.e. room for a route mumber only, and the origional batch had a German blind box which was masked over. After so many years my memory fails me how many such buses were built [31xx to 32xx series]. There was another 'coach' version 22xx series for route 90/1 and the 400, and a unique coach version of the Man body . Anybody has more details to add? Evyatar- have you got a photo of the 1978 and 1981 series of MANs to demonstrate? regards Yoram.
בבקשה: תמונה של הדגם התיירותי
M.A.N SU 240
 
תמונה של הדגם העירוני הגרמני

MAN in Dan
I recall that the first MANs entered service with Dan in late 1978. To begin with they were numbered 3001-3032, and were directly imported- chassis and body from Germany and had hard formaika coated seats. Then there was a whole series 3033 onewards with local bodies- and the first dozen or so introduced a pale version of the blue colour. The buses Evyatar shows are different: their 1981 bodies resembled the 30xx buses imported from Germany, but you could easily tell, as the blind box was 'Israeli' i.e. room for a route mumber only, and the origional batch had a German blind box which was masked over. After so many years my memory fails me how many such buses were built [31xx to 32xx series]. There was another 'coach' version 22xx series for route 90/1 and the 400, and a unique coach version of the Man body . Anybody has more details to add? Evyatar- have you got a photo of the 1978 and 1981 series of MANs to demonstrate? regards Yoram.
תמונה של הדגם העירוני הגרמני
M.A.N SL 200
 
תמונה של הכרטיסנית המבוססת על הדגם

MAN in Dan
I recall that the first MANs entered service with Dan in late 1978. To begin with they were numbered 3001-3032, and were directly imported- chassis and body from Germany and had hard formaika coated seats. Then there was a whole series 3033 onewards with local bodies- and the first dozen or so introduced a pale version of the blue colour. The buses Evyatar shows are different: their 1981 bodies resembled the 30xx buses imported from Germany, but you could easily tell, as the blind box was 'Israeli' i.e. room for a route mumber only, and the origional batch had a German blind box which was masked over. After so many years my memory fails me how many such buses were built [31xx to 32xx series]. There was another 'coach' version 22xx series for route 90/1 and the 400, and a unique coach version of the Man body . Anybody has more details to add? Evyatar- have you got a photo of the 1978 and 1981 series of MANs to demonstrate? regards Yoram.
תמונה של הכרטיסנית המבוססת על הדגם
הגרמני
 
אם כך, יש טעות בספר של דן

למיטב ידיעתי בגרמניה.
האוטובוסים האלה הגיעו מושלמים לארץ.
אם כך, יש טעות בספר של דן
נכתב שם שהמרכב ישראלי והיתה לי הרגשה שזה לא נכון, בגלל זה שאלתי. בכל מקרה, מס' הרישוי יצא קצת מטושטש: 40-752-54
 

ארזS

New member
בספר של "דן" יש לא מעט טעויות.

אם כך, יש טעות בספר של דן
נכתב שם שהמרכב ישראלי והיתה לי הרגשה שזה לא נכון, בגלל זה שאלתי. בכל מקרה, מס' הרישוי יצא קצת מטושטש: 40-752-54
בספר של "דן" יש לא מעט טעויות.
עוד אחת לדוגמא : האוטובוס Bus & Car יוצר בבלגיה. וזה בדוק. מישהו כבר התווכח איתי על זה פעם ולצערי אין לי אפשרות להוכיח. אבל ראיתי במו עיני באוטובוס הזה שהמרכב יוצר בבלגיה (השילדה הגיעה לשם מארה"ב). בארה"ב האוטובוס הזה נקרא בכלל GM . ו- Bus & Car זה בבלגיה. ויש עוד טעויות אבל לא זוכר כרגע...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה