שלום...

itoosh2

New member
שלום...

מה המקור של חג האהבה הלועזי? הוא נוצרי או קדום יותר?
 
ולנטיין???...

זה על שם קדוש נוצרי אם אני לא טועה... בכל מקרה זה חג מאוד מסחרי...
 

EvilFlame

New member
אכן צודק אתה

על שם קדוש משיחי שחי לפני הקמת הכנסיה הרומית הקתולית. www.pictureframes.co.uk/pages/saint_valentine.htm סיפורו של סיינט ולנטיין. איש טוב היה האיש הזה.. החג הזה מה שאנשים לא מבינים אינו חג באמת אלא סוג של הילולה לזכרו. הרבה יהודים שונאים כל דבר שקשור למשיחיות ולנצרות (AKA הכנסיה הקתולית) אך הם לא קולטים שהם פשוט חוגגים חגים שמקורם בכלל בגלל הנ"ל. כמה זה משעשע :). החג הזה טוב רק בגלל מה שהוא מסמל לא בגלל שהאיש נחשב "קדוש" או משהו כזה. אלא יותר זכר למה שהוא עשה ולסמל שהוא היה.
 

itoosh2

New member
אני יודע שזה על שם קדוש...

אבל שמעתי פעם שיש לחג עצמו לכל המנהגים כאילו מקור עתיק יותר...
 

EvilFlame

New member
אך זה לא

תקרא את מה שכתוב בלינק בבקשה. החג הזה הוא בעיקרון לא רק אהבת זוגות אלא אהבה בכלל ואהבת לרעך כמוך וכו' אם תירצה. לחג אין מקור פגאני. אך הייתי מחשיב את הקתולים בעיקר הראשונים כמעט פגאנים. ואולי גם חלק מהקתוןלים של ימינו... אבל זאת דעתי. אז זהו בעיקרון סנט ולנטיין מת בתאריך זה והשאיר פתק למישהי (ידידה שלו שביקרה אותו בכלא)
 

driftwood89

New member
הרומאים?

הם באמת היו פגאניים במקור עד שקונסטנטין התנצר... "ואולי גם חלק מהקתוןלים של ימינו" ואם כבר העלת את הנושא, זה באמת מעניין שהקתולים מאמינים בדת מונו טאיסטית אבל עדיין סוגדים להרבה הרבה "קדושים" ועושים חגים לכבודם...
 

EvilFlame

New member
טוב גם ביהדות יש משהו

דומה לזה אך הכנסיה הרומית יותר חזקה בעניין הזה...
 

driftwood89

New member
לא שאני סנגור גדול ליהדות...

אבל אין לנו קדושים או שום דבר דומה, אולי בעבר היו כוהנים אבל זה שונה לגמריי, אין ליהדות סגידת רבים, היהדות דת מונוטאיסטית של ממש, מה יש ליהדות שדומה לקדושים?
 

driftwood89

New member
תסכים איתי

שאין ממש מה להשוות, אם כבר אז נביאים... אבל באמת שליהדות אין שום דבר שדומה לקדושים אם אתה שואל אותי...
 
קברי צדיקים, הרבי מלובאוויטץ'

הבאבא סאלי, הרב איפרגן ("הרנטגן"), הרב כדורי וכך הלאה. אם זה לא פולחן "קדושים", אז גם בנצרות אין פולחן קדושים.
 

driftwood89

New member
אוקיי

פה כבר העלת משהו יותר נכון, במקרה הזה אתה צודק, לא חשבתי על זה
 

EvilFlame

New member
אכן ויש עוד ועוד

ולזה התכוונתי. (לזה אני מתכוון תמיד בהקשר לענייננו).
 

Tatu4Taty

New member
לא מסכים.

מדובר ביצורים שמיימים שנמצאים לימינו של האל, כפופים לו ועדיין קרובים אליו מאוד ועושים את מה שהוא מבקש מהם. הקודשים הינם אנשים שקיבלו גאולה נצחית על ידי האל, יושבים לצידו (קרובים מהאחרים) ועוזרים לאדם לבקש מהאל דבר מה. דומה מאוד.
 

Tatu4Taty

New member
ההסבר הקתולי בעניין

הוא שאין סגידה לקדושים. הקדושים נקראים כאלה כיוון שהם קרובים לאל, ובעזרת גאולת הנצח שלהם הם יכולים "לזרוק מילה טובה" על הבנאדם שמתפלל לאל בנושא הקרוב אליהם.
 

driftwood89

New member
מצד שני

יהווה הוא מופשט ונראה לי שגם הנוצרים מאמינים ב "לא תעשה לך פסל" והקדושים לא האל ולכן תולים תמונות שלהם ומשלבים אותם באומנות, ברור שזה לא פגאניות אבל זו נקודת השוואה מעניינת לדעתי
 

Tatu4Taty

New member
הפרשנות הקתולית

היא, שוב, אחרת למדי. "לא תעשה לך כל פסל וכל תמונה" מתפרש כ"לא תעריץ את התמונות והפסלים" והם לא רואים בכך הערצת הפסל, אלא רק ככלי. שזוהי, באופן לא כל כך מפתיע, גם הצורה שפאגאנים רבים רואים את השימוש בפסלים.
 

driftwood89

New member
בידיוק

"שזוהי, באופן לא כל כך מפתיע, גם הצורה שפאגאנים רבים רואים את השימוש בפסלים." זה מה שאני אומר... ברור שהנצרות נבנתה על גב הפגאניות, אבל הם מחשיבים עצמם כדת מונוטאיסטית לכל דבר והרי הם באמת מאמינים ביהווה, אבל, לדעתי זה דיי תמוהה החשיבות שהם נותנים לקדושים כאשר אמור ליהיות רק אל אחד, אני מבין את מה שאתה אומר, אני רק מוסיף שהעיניין קצת אירוני לטעמי
 

Tatu4Taty

New member
...

ככל שהתפיסה הדתית של האנושות מתפתחת, קל יותר לאדם לקבל תפיסות שהן "חופשיות" יותר עם אחדות האל, ורואים את זה בכל המגמות הדתיות (והנצרות היא דוגמא חיה לעניין). זהו בהחלט לא מונותאיזם קלאסי, אבל גם לא מדובר בפוליתאיזם ולמען האמת, הכל עניין של הגדרת תודעה כשיורדים לשורש העניין. אני מסוגל להבין למה זה מעלה שאלות רבות והתנגדויות.
 

ההגמון

New member
מה../images/Emo35.gif

ברור שיש לזה מקור פאגאני
אין חג נוצרי שאין לו מקור פגאני
זהו חג הזריעה. שבו חוגגים את פריון האלה, ואת פריון השדות. ולא, לא בוויקה. אלא לפי האמונה הקלטית.
 
למעלה