שלום...

האמונה הקלטית

לא בדיוק השפיעה על קביעת הולנטיין. ברומא האמונה לא היתה קלטית. חגים אפשר למצוא בכל מקום ובכל זמן. אפשר למצוא גם השפעות של חגים מוקדמים על מאוחרים. השאלה היא, האם באמונות הטרום נוצריות שהיו באיזור רומא והשפיעו על הכנסיה הקתולית הצעירה היה חג עם דגש כמו חגו של ולנטיין באותה תקופה. ולגבי "פריון האלה" - איזו אלה? לקלטים היו יותר אלות מאשר אחת.
 

EvilFlame

New member
אולי

זה מתישהו השפיע בהמשך כשאירלנד נכנסה אל כנפי האפיפיור של התקופה אך אני בספק. חגו של ולנטיין הוא לא רק אהבות של זוגות אלא אהבה בכלל. הוא השתמש בהפצת האהבה בחיתון זוגות צעירים (וגם מבוגרים מן הסתם). אפילו ההילולה של ולנטיין לא באמת נועדה רק למה שהוא עשה זה חג לאהבה בכלל וזה דווקא ידידי מקושר יותר לב"ח למרות שיש כאלה שלא מבינים את זה. וזה לא באמת חג זה פשוט יום כזה לזכרו של ולנטיין ועל ניסיונותיו להפיץ אתת האהבה.
 

ההגמון

New member
החג הקלטי נקרא "בלנטין"

והוא הרבה יותר מוקדם מה"וולנטיין" הנוצרי. וזהו חג לאלת הפריון הקלטית. בעיקר היו חוגגים אותו באזור הוולש ומערבה צפונה. שם השלגים מפשירים בעונה הזאת, וזורעים את השדות.
 

Justin Angel

New member
בולשיט.

דבר ראשון, לחג קוראים בלטיין, ככה כותבים, מקריאים ומבטאים. בלטיין הוא חג של סקס. תקרא לזה פריון, תקרא לזה סקס, תקרא לזה אלפי קלטים חרמניים עושים סקס בשדות, אבל זה עדיין אותו דבר. לא יודע איפה אתה מוצא חפיפה מלאה בין בלטיין לבין וולנטיין. כי בלטיין זה סקס ו-וולנטיין זה אהבה? אין שום קשר (בטח לא בתפיסה הקלטית, ולא בתפיסה הצינית שלי של החיים) אתה יודע מה? אם מספיקה נקודת חפיפה אחת כדי להגיד דברים כאלו אז וולנטיין בכלל מגיע מיום כיפור. בוולנטיין אנחנו מרעיפים על אחרים אהבה ובכיפור אנחנו מרעיפים על עצמנו סליחה. רגע רגע, מה אני אומר. ברור מאליו שוולנטיין בכלל בא מסוכות - הרי לשבת בסוכה לארח זרים זה בדיוק כמו לעשות סקס עם זרים מוחלטים בשדות. על מה אני מדבר בכלל? ברור שבלטיין בכלל מגיע מפסח - בפסח יצאנו מעבדות לחירות ובבלטיין אנו עוברים מחורף קשה ואכזרי לתקופה של פריון אדמה ושמחה. הבעיה בנימוקים של שורה אחת היא שהם תמיד טועים. לא ניתן על נקודת חפיפה יחידה לקבוע כי יש חפיפה מלאה בין שתי חגים. המחשבה שאפשר לנמק בחצי שורה אלפי שנה של היסטוריה זה כמו להגיד את כל עיקרי התרבות הקלטית אפשר לסכם ב"באנו, שתלנו, אכלנו". כאמירה פיקנטית זה רץ אחלה, אבל מציאותית אי-אפשר לדבר במשפטים קליטים. לא יודע מה המקור של וולנטיין ולא מזיז לי, פשוט אומר שהדרך הדידקטית שדרכה הסקת מסקנות שגויה ולקויה לחלוטין.
 

ההגמון

New member
מעבר לדימיון בשם, המובן מאליו.

"הסקתי" את זה מכך- 1. זה יוצא באותו תאריך. 2. בבלטיין חוגגים את האהבה של האלה ואת הפיריון, שלנו ושל השדות והטבע וכו'. אותו תאריך, דימיון (כמעט זהה) בשם, ועקרונית, ולא צינית בכלל, שכן אנו חוגגים את האהבה והפיריון שלנו גם בבלטיין וגם בוולנטיין, נראה לי ביסוס מספיק. כמובן, שיש עשרות מחקרים אנתרופולוגיים שיגבו אותי.
 

Justin Angel

New member
Woo

" בבלטיין חוגגים את האהבה של האלה ואת הפיריון" שמדברים על קלטים ועל "האלה" זה חמוד אבל נטול קשר למציאות. הקלטים היו פולי-תאיסטים. הווה אומר, הרבה אלים ולא ישות\התבטאות אחת מרכזית בפנתיאון. נשמע כאילו רוב הידע שלך על קלטים מגיע מיד שנייה דרך וויקה או משהו סטייל ערפילי אבאלון. "הסקת מסקנות" זה חיובי מאוד, אבל דרך נקודה אחת לא ניתן לקבוע שום דבר. בקשר להנחה הראשונה, בלטיין לא חל אפילו בסמיכות לוולנטיין (תחת ההנחה שוולנטיין זה השבוע, מה שאני בכלל לא יודע או סגור עליו). החג הקודם היה בשני לפברואר והוא היה אימבולג (פסטיבל אש קלטי שבאופן מסורתי נחגג בתוך הבית בחיק המשפחה המורחבת) והחג הבא הוא שיוויון האביב ב-20 למרץ. בלטיין הוא בראשון למאי. אני יודע, אני חי בשביל מצוות דתיות שאומרות למצוא זרות מוחלטות ולשכב איתן. בלטיין הוא בדיוק בעוד 73 יום, 20 שעות ו-20 דקות (ולא בדקתי בשום שעון או לוח שנה). בסטנדרטים קלטיים של סיבוב גלגל השנה מדובר על מרחק שנות אור. בקשר לנקודה השנייה, כמו שאמרתי - נקודת דמיון אחת שהיא סה"כ אמירה פיקטנית ויפה היא אחלה, אבל אינה בסיס לטענות על היסטוריה שקרתה לפני כמה אלפי שנים. כמו שהדגמתי קודם לכן, ניתן לסובב את הכל כדי שיגיד את הכל ויצביע להכל דרך אמירות פיקטניות ופרובקטיביות. בקשר לנקודה השלישית, יש לך בדיוק אפס גדול של מחקריים אנתרפלוגיים שיגבו אותך. --- עכשיו אחרי שפירקתי לך את הצורה (מטאפורית כמובן) אולי כדאי שתקשיב. אתה לא יודע את ההיסטוריה. כדי שתלמד, אבל זה לא חובה. מה שחשוב הוא שתחגוג את החגים (ואת החיים בכלל אותם הם מייצגים) בצורה שהכי טובה לך. אל תניח הנחות בפומבי ותתווכח עם שוטים באמצע פורום שכוח-אלים - תחייה. אם אתה מאמין שזה ככה, אל תגיד לשוטה הכפר את זה - תעשה טקס לכבוד זה, תחגוג את זה, תרקוד את ריקוד החיים, תנשום את הרוח שמשתוללת מחוץ לחלון, תרגיש את מגע טיפות המים על הגוף ותנשק את אהובתך. אתה לא צריך להיות צודק ולדפוק עם אגרופים על החזה בכדי לחיות, אתה רק צריך לדעת שככה אתה חוגג וזאת האמונה שלך. שכל מה שאנשים אחרים חושבים שילך לעזאזל כל עוד אתה יודע במה אתה תאמין. אין שום רווח בלדעת הכל, אבל רווח אדיר בלחוות את הכל.
 

Dia Leoghann

New member
גיבובים של שטויות

חג של זריעה ופריון השדות?!?!?! בוולש וצפונה?!?!?! באמצע פאקינג פברואר?!?!?! נפלת על הראש הקלטי שלך? כל דבר שתזרע באיים הבריטים לפני אמצע מרץ יקפא וימות. זה נחמד לבוא אם הצהרות מפוצצות כמו: "אין אמונה נוצרית שאין לה מקור פגאני" (ההגמון) "בלטיין הוא חג של סקס." (ג'סטין) "יש עשרות מחקרים אנתרופולוגיים שיגבו אותי" (ההגמון) אבל כדאי לפעמים להשתמש גם במעט הגיון רסיס מחשבה וקורטוב של ענווה.
 

Justin Angel

New member
תראה

הקטע היה לא לסכם בשורה אחת בלטיין, בטוח שמתישהו כתבתי מאמר יותר מקיף על בלטיין וכמו שכתבתי לפחות פעמיים בשרשור הזה לא באתי לסכם במשפט אחד את בלטיין. למרות שמבחינתי, סקס זה חלק מאוד חשוב בבלטיין. סקס זה בכלל חלק חשוב מהחיים שלי. יותר חשוב שאם מסירים סקס מהחיים שלי לא נשאר הרבה חוץ מעבודה. מה שאני מנסה להגיד זה שמתגעגעים אלייך ואתה צריך לכתוב פה יותר.
 
למעלה