שלום

../images/Emo9.gif תודה../images/Emo70.gif

שיר, אני אוהבת אותך!!
 

SoulDancer

New member
לילך...

זה מטורף איך שבלי לקרוא ת'תגובה שלך התחלתי את התוגבה שלי עם אותו רעיון..חח אנחנו צריכות להיות צוות.. טוב נו את מדהימה את כבר יועת את זה
 
../images/Emo9.gif תודה../images/Emo70.gif

אולי נהיה צוות בקורס מדריכים [בעזרת השם אם נעבור את המיונים] =]] =]] זה יהיה ממש נחמד!
אוהבת אותך
 

anat135

New member
שלום ,

שלום, קוראים לי ענת, ואני מדריכה, ואני בכיתה י'. והנה תגובתי להודעתך- א. שגיאות כתיב(למעט דילסקציה. .) זה תופעה שיכולה להופיע בכל גיל, בכל מקום ולפעמים גם לא במכוון. אני מאמינה ששגיאות הכתיב שאתה מדבר עליהן, זה לא שגיאות של פעם ב, אלה יותר מזה. האמת, שאין לי מה להגיד על זה. אני גם לפעמים יוצא לא להזדעזע מזה. אני חושבת אבל שזה משהו שקרה גם בכל "דור בטלויזיה והמחשב" , וזאת באמת בעיה שצריכים לטפל בה גם לדעתי. בקשר לג'. אני לא מסכימה. אני יודעת שדמי החבר של בוגר הם גבוהים. ויש סניפים שהם גבוהים מאוד. אך אני חושבת שאם התנועה לקחה על עצמה לשאוף לעלות את תדירות פעולות הבוגרים זה גם עולה כסף. אני חושבת שהפעולות האלו, וכל דבר שהכסף הולך אליו זה משהו מאוד חשוב. כולנו תורמים שעות רבות בשבוע לפעיליות שונות בסניף, וזה המקום שלנו לקבל בחזרה. הועלתה הטענה שכביבכול יוצא שאנחנו משלמים בשביל לתרום, אבל אני לא חושבת שזה ככה. למרות שזה יקר, אני חושבת שאפשר למצוא את הדרכים להסתדר עם זה. בקשר לד'. כואב לי לשמוע את זה. אבל כמו שכבר אמרו לפני, לדעתי אפשר לפתור את זה בקלות. אפשר להסביר למדריכים/ לסניף בדיוק מה הבעיה, ואני בטוחה שהסניף יתאמץ לתקן זאת. אני לא חושבת שזאת עצלנות וחבל לצאת מנקודת הנחה שזה אולי בגלל עצלנות. אני חושבת שזה מחוסר ידע. כי לפעמים מדריכים רבים לא באמת יודעים מה החניכים יותר אוהבים ומה פחות. וברגע שיודעים, זה יותר טוב לשני הצדדים. ובקשר לחוסר ארגון, שוב אפשר לדבר על מה בדיוק מפריע, ואני בטוחה שיהיה אפשר לשפר את זה. המשך שבוע טוב.
 

noa135

New member
ערב טוב נדב...

לא אמשיך ו"אסחב " לדיון הנל.כמו כן ,לא אוסיף ולא אומר מהו תפקידי בתנועה, רק אעלה מספר נקודות שאולי שוות עוד "טיפה "חשיבה. 1. "שגיאות כתיב איומות ובורות רבה"- משפט זה אינו כלל קשור ולו בחצי מילה לתנועה או לערכייה. שגיאות כתיב ,לצערי, הינם דבר מאוד נפוץ היום בקרב בני הנוער. תגדיר זאת איך שתרצה ותקרא לתופעה במספר שמות- איני מוצאת ולו קשר מינימלי בין שגיאות כתיב לבין התנועה. 2. "קללות" -שוב, איני רואה קשר לתנועה כלל. אולי יש צורך שאכן אכביר במילים ואוסיף מספר נקודות שעל ובמהלך כתיבת הודעה זו. תנועת נוער הינה "מצרך" נדיר ויקר בימים אלו בהם אנו חיים. החיים אשר הפכו להיות יותר ויותר חומריים ופחות ערכיים, פחות נכונים ואיתם גם החברה. דעתי היא כי החברה אינה הפכה להיות "טיפשה " ,אלא הדור "שלנו" ,הדור אשר גדל במדינה שלו גדל אחרת מכם, מבני הדור הקודם.הצרכים השתנו, דרך העברת המסרים השתנתה והשוואת תנועת הנוער של "העבר" לבין " היום" (במרכאות גדולות) הינם דבר שאינו נכון לדעתי. אל נא תשכח כי בעבר תנועות הנוער היו דבר ש"בשיגרה". היום אין זה כך. הפיתויים כה רבים, האפשרויות רק מתרבות והילד, שבעבר תנועת הנוער היוותה עבורו דרך כניסה ל"עולם" אשר אינו היה לו כלל, היום הינו רק " חלון צדדי" ולא מחייב כלל. שאל את עצמך: שגיאות כתיב קיימות מכך שילד אינו מעדיף לקרוא ספר. הוא מעדיף "לגלוש " בנט, מעדיף לראות "השמיניה" או ללכת לחוג מקרמה. ניתן לומר אולי כי מערכת החינוך אולי לוקה בחסר? אולי הילדים לא מבינים את משמעות וחשיבות הקריאה מעבר ל"חובתם" בביס ?(ניתן להביט על כך מהרבה צדדים ניתן להאשים עוד יותר אנשים בכך, אם רק תבחר.)- אל תסתכל על הצדדים השלילים של החברה, של בני הנוער. צפה בצדדים אחרים: מדריכים ובוגרים אשר מעבירים ערכים ,שאינם מנת חלקם של כלל האוכ'. ראה בוגרים אשר להם דרך ארץ, חינוך אחר, איזשהו "ערך מוסף" ,דבר אשר יכול רק להעשיר את חבריו. החינוך הבלתי פורמלי אשר מועבר בתנועת הנוער, הינו חינוך שספק גדול אם יכול להועבר בצורה אחרת היום, עם כל הסיפוקים המיידים אשר מגיעים לילד. חוסר ארגון הינה תופעה שיכולה לאפיין המון מוסדות: החל ממס הכנסה ועד פעוטון. ייתכן כי הסניף בו ילדיך עוברים את הפעילות הסניף "אינו מאורגן" כשורה. ייתכן האם פעלת על מנת להעיר את תשומת הלב של הרכז.? האם אולי ניסית לחשוב איך אני יכולה לנסות ולשנות את הנעשה שם? הרי דבר זה חשוב לך. אני , בתפקידי, מנסה להראות את "הנקודות" הללו לבוגרים אצלי בסניף . להביט ולומר מה אינו בסדר בסניף, זהו הדבר הקל ביותר לעשותו. השאלה היא מה אני עושה מהמקום בו אני נמצא. איך אני יכול לשנות ולו טיפה. שאל את עצמך, האם החייים אותם אתה חיית,האם האפשרויות שלך היו בתור ילד , הם אותן האפשרויות שקיימות היום ? האם הקללות והגידופים אותם ילדנו מכירים, הם אותם הגידופים אשר אתה הכרת או אמרת אי פעם בילדותך?
 

SoulDancer

New member
שלום נדב=)

קוראים לי יסמין ואני בכיתה יא'. יש לי אח שעכשיו בכיתה י' אז גם הוא בוגר בתנועה, ואחות קטנה בכיתה ה' שהיא חניכה. דבר ראשון אני מאוד שמחה שנכנסת לפורום. לפעמים אנחנו הבוגרים צריכים לשמוע את ההורים-שהם לא ההורים שלנו- כדי לראות את מה שאנחנו משדרים על עצמינו. בקשר לשגיאות כתיב ולבורות, אני לא חושבת שזה כל כך משנה אם המדריך יודע לכתוב נכון או לא. אני גם חושבת שמדריך עם ידע כללי נרחב יכול לתרום יותר לפעולות ולצוות שלו, אבל מדריך שאין לו ידע כל כך נרחב יכול גם, אולי טיפה פחות. אני גם רוצה להזכיר שמדריך מעולה הוא אחד שיעורר השראה. אם המדריך מצליח לגרום לחניך שלו ללכת ברחוב ולהרים שקית במבה זרוקה, אז הוא עשה את שלו, וזה לא משנה אם המדריך יודע הרבה על העולם. בקשר לקללות גם אותי זה מעצבן שככה הבוגרים נראים. אבל אני חלק מהם. וגם אני מתעצבנת לפעמים. וגם אתה מתעצבן לפעמים ואתה יותר גדול מאיתנו. אנחנו בני אדם. נכון יש לזה צורה, ולכתוב דברים כמו שהראת באנטרנט זה מוגזם, אבל לאט לאט זה ישתנה. העולם לא ישתנה ברגע, וזה גם צריך להיות משותף. אז אולי עצם זה שכתבת פה יזיז לכמה בוגרים והם יחשבו בפעם הבאה, אבל זה לוקח זמן, וחשוב לזכור שאנחנו נוער, וגם אנחנו רוצים להתפרק לפעמים וגם לנו קשה וגם אנחנו נפגעים. בקשר לדמי חבר אני לא מרגישה בנוח להגיב כי אני בעצמי לא הכי תומכת בנושא, אבל יש לו את היתרונות שלו. שוב-זה תלוי בסניף ובמצב שלו. בקשר לפעולות, כן הפעולות לא תמיד הולכות לנו כמו שצריך. והחניכים תמיד יזכרו את אלו שלא הצליחו ושהיה בלאגן- אבל כשאנחנו בונים את הפעולות זה מסודר מאוד, אפילו ברמות של כמה זמן כל דבר אמור לקחת. תבקש מהבת שלך שתראה לך מערך פעולות, יש לנו מטרות על ומטרות ביניים. יש לנו עזרים ומתודות ואנחנו אפילו חושבים מראש על בעיות ועל איך נפתור אותן! אבל מה לעשות שלפעמים החניכים מתחילים לרוץ ולצעוק ולטפס על קירות ולא להקשיב לנו, אני אמורה להמשיך להעביר את הפעולה בזמן שחניך רץ ומטפס על דברים? אם יש שני מדריכים אז מתפצלים ואם יש רק אחד? ולצעוק על החניכים זו בשום פנים ואופן לא תשובה! זה מוריד מהערך של המדריך- אז מה אנחנו אמורים לעשות? אז הפעולה טיפה משתבשת וזה כלל לא נובע מחוסר ניסיון או מעצלנות, וגם לא מחוסר אירגון-זה נובע מהעובדה שהחניכים באים כדי להתפרק גם- ולפעמים צריך ללמוד להתאים את הפעולות לקבוצה, אבל לא כל המתודות מתאימות לכל החניכים, אז צריך להתחשב בכולם אז יש טיפה בלאגן-וזה לא באשמת המדריכים תמיד. שוב תודה שנכנסת וכתבת, חשוב מאוד לקבל תגובות מהורים כמו שאמרתי, מקווה שהתגובות שאתה מקבל מאיתנו תורמות לך. יסמין.
 
נדב שלום.

אני נועה, בוגרת בתנועה, בת 16 (כמעט)
. ראשית, אני רוצה להודות לך על הביקורת. אני חושבת שזה טוב שפעלת בכדי לבדוק מה עומד מאחורי מה שהילדים שלך אמרו לך. אני רואה שהמון אנשים כבר טרחו להגיב לך, להסביר וכן לתת מענה לבעיות שהצגת, אני מקווה שעזרנו לך. אני חושבת שהצלחנו להראות לך את הצד שלנו. למרות שאני חושבת שהבוגרים פה כבר ענו לך על כל מה שאפשר לענות, אני רוצה להגיב גם בעצמי.
בנוסף, רציתי לציין שרק לפי כמות התגובות אתה יכול רק לראות כמה כולם פה מרגישים אחרת ומנסים לשנות את דעתך, את השקפתך, כך שתוכל להתסכל על התנועה באור שונה, דרך העניים שלנו. אשמח אם בסופו של דבר, תוכל לומר לנו האם דעתך השתנתה, מה אתה מרגיש עכשיו.. ואם הצלחת להבין את מה שניסינו להעביר שלך, ואולי אף לעלות בעיות נוספות שעלו בהמשך. לפני שאתחיל להגיב, אני רוצה להתנצל מראש על כך שאני מגיבה רק ´על רגל אחת´, זאת משום שאינני בביתי כרגע וזמני מוקצב. אתחיל.
שגיאות כתיב: כמו שאמרו לפני, הקשר בין שגיאות הכתיב לתנועה אינו ברור לי. בתנועה יש המון ילדים עם שגיאות כתיב, וגם המון ילדים עם שפה גבוה ועשירה, כמו בכל מקום אחר. במכבי, המדריכים לא מלמדים את החניכים כיצד לכתוב, ואינם לומדים בעצמם. מכבי צעיר היא תנועת נוער, משמע, שהחינוך הוא חינוך בלתי פורמלי. בבית הספר היסודי מלמדים לכתוב ולקרוא, מפני שהחינוך שם הוא בלתי פורמלי. הילדים בתנועות הנוער, נחשבים יותר 'איכותיים', לא מפני שאין להם שגיאות כתיב, אלא מפני שהם מחנכים ומתחנכים, מפני שהם לומדים ערכים, ולומדים להיות בני אדם. אנחנו לא מלמדים לכתוב.. למרות שאני בטוחה, שאם בוגר יבחין בחניך שכותב עם שגיאות כתיב, הוא יתקן אותו. זה שאנשים בתנועות נוער, לא אומר שאין להם שגיאות כתיב.
קללות: שוב, קללות קיימות בקרב כל בני הנוער, ילדים קטנים ואף מבוגרים. המשפט שאומר שהנוער של היום, הוא לא הנוער של פעם, הוא נכון. ילדים בכיתה ג' (בין אם הם חניכים או לא) מודעים ונחשפים לדברים שאני עד כיתה ה' אולי לא ידעתי שהם קיימים בכלל. החשיפה קיום היא מאוד גדולה, בגלל האינטרנט וטלוויזיה, הילדים נחשפים לסמים, אלכוהול, רציחות, סקס וכן, גם לקללות. האינטרנט הוא מקור בלתי מוגבל למידע. תנועת נוער, באה לחנך את בני הנוער החברים בה, לא לעשות כאלה דברים, אבל השינוי לא בא בשנייה. השינוי הוא ארוך, זהו תהליך. הבוגר עצמו גם הוא, כמדריך ומחנך, עובר פעולות בעצמו וגם מתחנך. לא שאני מצדיקה חלילה את הקללות והנעשה, אבל זה שאנשים חברים בתנועת נוער, לא אומר שהם צריכים להיות מושלמים. התגובות שם היו מזעזעות אך את אותם האנשים שכתבו את התגובות, אתה לא מכיר, ואני לא מכירה. אולי הם בכלל לא בוגרים בתנועה? אולי הם סתם אנשים שרצו להגיב? ונניח והם אכן בוגרים של התנועה- הם בהחלט הגזימו. הם התבטאו באופן בוטה ומגעיל, אבל אני בטוחה שהם לא התכוונו לשום מילה שנכתבה שם. האינטרנט הוא מקום בו בני אדם נשארים בד"כ אנונימים, הם אינם רוצים להזדהות והם מנצלים את זה בשביל להתפרק ולומר שטויות. בכל מקרה, אני מתנצלת בשמם.
דמי בוגר: קודם כל, אשמח לדעת למה בתך לא מרוצה מהתנועה? האם בגלל דמי הבוגר? אני בטוחה שאם תפנה לרכז הסניף שלך, או תסתכל כאן, ישנן המון תגובות, גם של בוגרים, שדווקא מאוד מבינים את משמעות דמי הבוגר. אצלנו אישית, בסניף ראשון מערב, כל הבוגרים שלימו כבר את דמי הבוגר.. ולמה? כי אנחנו כן מבינים את הצורך בהם. בשישי הבא אנחנו עושים סמינר, שממומן הישר מדמי הבוגר. למה אנחנו כן ואחרים לא? כי אצלנו כולם שילמו כבר.
לידעתך הכללית, בכל תנועות הנוער ישנם דמי בוגר, או בשמם האחר דמי חבר או דמי הרשמה. במכבי, רק השנה הוחלט לגבות דמי בוגר, וזאת רק (רק!) בשבילינו, הבוגרים. אני נאלצת לחלוק על דעתך, כי 'תשובתיו המתחמקות לטעמך של המומחה' הן ממש לא מתחמקות. הוא ענה לך בדיוק למה משמשים דמי הבוגר. אומנם לתת לך רשימה מוכנה מראש- הוא לא יכול, מפני שכל רכז מחליט בעצמו מה לעשות עם דמי הבוגר הסניפיים שלו, אבל אני בטוחה שבסוף השנה, אתה תוכל לגשת לרכז הסניף בו בתך ובנך חברים ולבקש פירוט הוצאות. אתה תופתע לדעת שכל הכסף בוזבז, ובמידה ולא- הכסף יבוזבז בהמשך וימשיך לצ'פר אותם בשנה הבאה. דמי הבוגר הם לא סתמיים. יש 100 סיבות מדוע הם לא נחוצים, אבל יש 101 סיבות מדוע הם כן, ואם התנועה החליטה לגבות דמי בוגר, בכדי להעשיר את הבוגרים, אני בטוחה שהיא אכן תעמוד במטרתה.
פעולות: מדוע בנך אינו מרוצה מהתנהלות הסניף? אומר לך בגאווה, כי הפעולות מתנהלות באירגון מופתי. לפעמים יש הפרעות, אך הפעולות בנויות ועשויות בצורה נהדרת ומתומאות בדיוק לקבוצה. כל מדריך קובע את המטרות, המשחקים והמתודות- בהתאם לקבוצתו שלו. לפעמים החניכים משגעים קצת את המדריכים, ואלו, שצריכים להשתלט על קבוצה של 15 ילד, מתקשים, אבל הניסיון והזמן עושים את שלהם- ברגע שהקבוצה מתרגלת למדריך, והמדריך מכיר את הקבוצה, אני בטוחה שהכול מסתדר. אני חושבת, שאם בנך לא נהנה בפעולות, אתה צריך לפנות למדריך שלו (או שהוא יפנה בעצמו) ולדבר איתו. אולי המדריך שלו הוא חדש ועדיין קצת מתבייש? אולי הפעולה לא התאימה לקבוצה? אולי המדריך עובר תקופה קשה הוא בעצמו? אולי המדריך בטוח שהחניכים נהנהים בפעולות? כמו שעכשיו פנית אלינו, ואמרת לנו הכול, אתה צריך לפנות את המדריך של בנך, או אל רכז השכבה, או רכז הסניף.. ואם זה לא יעבוד, אתה יכול להגיע גבוה יותר. אם באמת יש בעיה בסניף בו ילדיך חברים, יש צורך לתקן אותה. אתה לא חושב?
אם זה באמת מפריע לך, תעשה עם זה משהו.. תשנה.
אני יכולה להבטיח לך, שאנשים ישמחו לקבל את חוות הדעתך שלך והביקרות, בדיוק כמו שאני שמחתי לקבל אותה ולהגיב לך עלייה. אני בטוחה שאין כאן שום חוסר ידע או עלצנות. יש כאן טעות או אי הבנה שצריך לתקן ולסדר.. אשמח לקבל דוגמאות נוספות..
(וכן על איזה סניף מדובר). מקווה שכל האנשים שהגיבו לך, וגם אני, הצלחנו לשנות (אפילו קצת) את ההשקפה שלך כלפי התנועה והסניף בפרט. יום טוב.
 
למעלה