שלום

arriy80

New member
לא חטאת לי!

חטאת למי שצווה על שמירת שבת. תבדוק מה חז"ל אומרים על סקילה כיום, כשבטלו עונשי בי"ד.
 

arriy80

New member
יופי

אז אם אתה יודע מה חז"ל אומרים, אל תבקש ממני לסקול אותך, ולא לי אתה חייב דין וחשבון על המעשים שלך.
 

masorti

New member
נו? מדוע התורה מלאה בתיאורים כאלה?

הרי שירשור שלם התפתלת ולא הצלחת להסביר מדוע מפריע לאל שבני ישראל יעבדו במקביל גם את הבעל והאשרה.
 

arriy80

New member
תסביר אתה!

לי אין בעיה עם תאורי התורה עם שכר ועונש. בשבילי התורה מספקת לי דרך חיים מחייבת. כדרך מחייבת מתבקש שתכיל גם אפשרויות של שכר ועונש. בשבילך, שהתורה היא "ספר הצעות", מדוע התורה נותנת אפשרות של שכר ועונש??? תשתדל לשמור על הקשר בין המרכיבים של הדיון...
 

arriy80

New member
יש הסבר?

אם התורה היא "ספר הצעות", מדוע התורה נותנת אפשרות של שכר ועונש?
 

arriy80

New member
כך אתה מתיחס לזה

כשהתורה כותבת שכר ועונש, היא כותבת לכולם|סדגש. זה אמור להיות חוק שכולל את כולם, לא רק את הבורים.
 

arriy80

New member
קיים, או לא קיים???

מה הקשר עבור מזה זה??? באמת הדרך הטובה היא שלא עובדים רק בשביל לקבל שכר, ולא נזהרים רק בגלל הפחד מהעונש. אבל ודאי שהשכר והעונש קיימים!
 
אוי ארי ארי

"שכר ועונש" כפשוטו זאת פונקציה של אמונה ביד מכוונת. וזה טוב ויפה, אבל זה באממת ברמה הכי נמוכה עבור מי שלא יכול או לא מסוגל להבין יותר. חבל שאתה, שכביכול למדת, מתאמץ להשאר ברמה הנמוכה ולא להבין את המשמעות המלאה של התנ"ך (שאותו אתה חושב שלמדת). נשארת בפשט, זוכר כמה רמות יש מעל? (נראה אותך עונה על זה, אם למדת כמובן)
 

arriy80

New member
אוי.. אוי.. אוי.. ../images/Emo13.gif

זו אכן הרמה הנמוכה כפי שכותב הרמב"ם "ילד קטן". כפי שכתבי בהודעה הקודמת, הדרך האמיתית היא לא בשביל השכר ולא בגלל הפחד מהעונש. אבל הם קיימים! וזה אחד מעיקרי האמונה! (כפי שניסח הרמב"ם) (מענין למה כשאני מביא כוונה מסויימת בכתובים, אני נתקף שזה לא מה שכתוב. אך כשכתוב על שכר ועונש "זו לא המשמעות המלאה")
 

tamarhp

New member
הבחירה החופשית

כאשר את נוסעת בדרך, יש לך בחירה חופשית האם לציית לחוקי התנועה או לא. את יודעת שאם לא תצייתי לחוקי התנועה, אנשים עלולים להפגע. נוסף לכך את עלולה להיענש. בפועל יש אנשים שלא מצייתים לחוקי התנועה, ומכאן - גם כאשר יש מערכת של שכר ועונש, ואפילו תוצאות נגררות כמו תאונות ופצועים - עדיין יש כאלו שיבחרו ברע. לכן אין במערכת השכר והעונש סתירה לבחירה החופשית.
 
למעלה