שלום:)

Trifolium

New member
שלום:)

אני צריכה עזרה ואני מקווה שתוכלו לעזור לי. אני זקוקה לקטע מוזיקה שקשור לפרחים. אולי זה נשמע מוזר. אולי יש איזשהוא קטע שהשם שלו מדבר על פרח/פריחה או משהו בסגנון? עדיפות למשהו קצר יחסית, אבל אפשר גם שלא. תודה מראש ושבת נהדרת!
 

crane

New member
דואט הפרחים המפורסם

מתוך "לקמה" מאת דליב.
 
../images/Emo51.gifאיזה יופי!../images/Emo140.gif

גם מוסיקה וגם האמנות שכה אוהבת. איזה יופי של קישור! תודה.
 

ItsikH

Member
ומה קרה לשמאלץ האולטימטיבי? "ולס הפרחים" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי כמובן.
 

ItsikH

Member
האמת שאני לא מכיר ואשמח לקישור אבל "ואלס הפרחים" נחשב לאייקון של קיטש, כמעט כמו פוסטר הילד הבוכה של התחנה המרכזית (למי שעוד זוכר על מה אני מדבר). ומספרים שצ'ייקובסקי עצמו לא סבל את הבלט הזה, טיפוסי ליוצרים שמתעבים את היצירות האהובות ביותר שלהם.
 
בשמחה.

מתוך רישומים מהחורשה . בשבילי זה תמיד יהיה הקיטש הטהור ביותר, אפילו יותר מן הילד של בראגולין
בנוגע לסלידתו של צ'יקובסקי מן הבלט, אל תשכח שגם קפקא, דוסטוייבסקי ואפילו א.ב יהושע לא העריכו במיוחד את שיא יצירתם העצמית, קפקא אף חפץ בהשמדתה של זאת.
 

ItsikH

Member
הואלס אמור לתאר את הפרחים נובלים ועפים ברוח או משהו כזה, יש איזה תאור מאחורי הואלס. וד"א, בניגוד לדוגמאות האחרות, אני בהחלט יכול להבין אותו - זה ממש מוזיקה קלה להמונים, לא משהו שמלחין "רציני" אוהב להתהדר בו (בלי קשר לטעמי האישי כמובן - לי אין שום בעיה לאהוב קיטש, לא מתים מזה).
 
אכן קיטש לא הורג.

לדעתי כמעט כל המוסיקה מן התקופה הקלאסית גובלת בקיטש, מה שלא מפריע לי להנות ממנה.
 

svevo

New member
קיטש?

את טוענת שהמוסיקה מהתקופה הקלאסית "גובלת" בקיטש? את מתכוונת למוצרט והיידן? אנא הסבירי, תני דוגמאות ואולי גם נסי להגדיר את המושג החמקמק הזה "קיטש". חג שמח.
 
קיטש מבחינתי זה שבלוני ונדוש.

ולדעתי האישית, דעת מיעוט ללא ספק, המוסיקה בתקופה הקלאסית הייתה כזו. אין ספק שמוצארט, היידן וקלמנטי היו גאונים, והגיעו לשיאים אומנותיים בגבולות אותה תקופה, אך אין לדעת לאן היו מגיעים , מבחינה אומנותית, אם היה להם את האומץ לפרוץ את גבולות התקופה כמו בטהובן, או לשנותן כמו באך בתקופת הבארוק. ובכל זאת אני נהנת מאוד מן אותה המוסיקה. חג שמח
 

ItsikH

Member
נדמה לי שאת חווה את זה בדיעבד כלומר - בתקופתם, הרבה מהמלחינים האלו נחשבו חדשניים. לא כולם ולא כל היצירות שלהם כמובן. אם מוצארט היו כותב כמו שטוקהאוזן מן הסתם לא היית שומעת עליו היום ../images/Emo13.gif
 
חלק מן היצירות של שטוקהאוזן....

מורכבות אך ורק מן הוראות מילוליות, לדוגמא "נגן צלילים ארוכים ושקטים" ואפילו "כוכבים נופלים על השדה", כך שאין לדעת איך אותן יצירות היו נשמעות במאה ה-18
ברוח התקופה אותם מלחינים אכן היו חדשניים(היידן בעיקר), אך אל תשכח שבתקופה הקלאסית כתבו אך ורק למען כסף ובהזמנה, כך שדעת הקהל הגבילה אותם מאוד.
 

ItsikH

Member
גם היום טעמו של "הקהל" קובע "הקהל" הוא מי שמשלם למלחין, אין הרבה מלחינים שכותבים בשעות הפנאי ומתפרנסים, נאמר, מתיווך דירות. גם אקדמאי באוניברסיטה פונה לקהל יעד שהוא המממנים שלו. ודווקא כיום דעת הקהל היא הרבה יותר תובענית כיוון שמלחין צריך לדעת לכוון ביוזמתו לקהל יעד שלא תמיד מוגדר מראש. ובתקופה ההיא - אפשר גם בדיעבד לשמוע אילו מהיצירות נכתבו על מנת לרצות את הקהל ואילו נכתבו מתוך חופש יחסי. ההנחה שהמזמין כובל את המלחין לכתוב "משהו קליל שהדוכסית תאהב לשמוע ברקע עם התה והעוגה" לא תמיד נכונה, דווקא הקהל הרחב שירש את הדוכסית הוא לא פעם הרבה יותר מגביל וצר אופקים...
 
נכון, אבל הקהל במאה ה-18...

פשוט העריץ אמנות שבלונית ופשוטה יחסית, ברוח הקלאסיציזם.
 

ItsikH

Member
אותך לקראיאן../images/Emo2.gif../images/Emo124.gif (או בשמו החדש שאיני זוכר מהו) איפה הנודניק הזה כשצריכים אותו? סתאאם... אני עדיין סבור שזו חוויה סובייקטיבית שלך, בתוספת 200 ומשהו שנים של הלחנה מאז ועד היום.
 
כנראה שזה באמת סובייקטיבי.

למרות שאני בכל זאת נהנת מן אותה המוסיקה, אלא שזאת פחות מאתגרת אותי בהשוואה אל תקופות שונות.
 
למעלה