שלומות.... יש לי שאלה....

קליפסה

New member
שלומות.... יש לי שאלה....

אני מציירת ציור בהשפעת הזן ורציתי לדעת באילו צבעים להשתמש... האם יש צבעים שמאפיינים את אומנות הזן? צבעים ספציפים או פשוט הגוונים הבהירים ותר של הצבעים? אם למישהו\י יש מושג אשמח לשמוע :) תודה רבה יום מקסים...
 

cottoneyejoe

New member
לא יודע אם יש 'אומנות' כזאת

אבל בכל אופן, אני חושב שאני מבין למה את מתכוונת, זה יותר בפשטות ובמשיכות המכחול, והעדינות שיש בתמונות, בתמונות שמכילות הרבה נופים וכאלה. הצבעים נורא בסיסיים כאלה.
 

סֵג

New member
זה שאלה די מעניינת..

אני חושב שאפשר לצייר בהרבה דרכים וטכניקות, צבעים וצורות.. התוכן הוא שעושה את הציור לזן אצלי. אולי אני סתם מקשקש, אבל בכל זאת אני אומר לך-- תראי את הקליגרפיה בזן. אם אתה קליגרף מערבי אתה צריך לשמור על השורה, ולהתאמץ לשמור על מעברים יפים בין עובי הקו בחלק אחד של האות לאחר, לדעת המון על ההיסטוריה של האות.. לעומת עמיתו המערבי, קליגרף זן מצייר עם יד חופשית, עבודה מהירה מאוד יחסית, בלי סקיצות מוקדמות. כל העיקר הוא לחיות את האומנות בשלמותה לרגע, להתרכז כל-כולך בעבודה, להכניס אליה את עצמך ולצאת מהר. אין ערמות של מחשבה וסימבוליות וידע, יש פשטות ובהירות ואחידות במישורים רבים. אם את רוצה לחקות אומנות זן, את יכולה להסתכל על הדפסים ועמודי קליגפיה שעשו מאסטרים לאורך השנים, לקחת משם צבעים וצורות וכו'. אם את רוצה לעשות משהו שהוא באמת בהשפעת הזן, אולי כדאי שתנסי להבין מה זה זן.
 
למעלה