שלומלום לכולם אז ברכות על הפורום

קציצון

New member
שלומלום לכולם אז ברכות על הפורום

מאוד מענין אני לא יודע ממש הרבה על זה אני בערך יודע שני דברים, אבל אני לומד קונג פו שקשור אם אני לא טועה לזן, לפחות לאמונה הבודהיסטית. אז בהצלחה לפורום ואני אשאר פה ונקווה שיתפתח לפורום מעניין.
 

emptyhead

New member
מה שבין זן וקונג פו

שלום קציצון רציתי לומר לך שלדעתי יש קשר בין תרגול קונג פו וזן. הקשר תלוי בגישה האישית שאיתה באים לאימון, אם בזמן שאתה מתאמן קונג פו אתה לא מביא אתך ידיעה, מושג או רעיון משלך על קונג פו ועל המקום שאליו אתה הולך, אלא שקוע 100 אחוז באימון עצמו - אז אתה גם מתרגל זן.אם תשאל את עצמך ´מי הוא זה שמתאמן קונג פו´ בזמן התרגול תגיע לנקודה הזאת.
 

abramelin

New member
הסמוראים שאפו תמיד..

להיות במצב שנקרא "ma" . זהו מושג יפני שמשליך את עצמו עד היום על כל התרבות היפנית. ניסיון להסביר אותו כאן יהיה פגום שכן זהו מושג שלא מתרגם ישירות לשום מילה או רעיון אצלנו. בגדול מאוד "מה" הוא מעין חלל ריק המכיל את כל האפשרויות. בזמן הקרב שאף הסמוראי (שלמרות הניגוד הנראה לעין בין זן ולחימה) להיות באותו מצב, בו המח אינו מכיל דבר ומתוך אותו האין יזנקו החוצה האפשרויות הנכונות והטובות ביותר (דרך אגב תרבות הסמוראי והזן-בודהיזם קשורות זו בזו בקשר בלתי ניתן להפרדה. ניתן לומר שללא הזן, הסמוראי לא היה סמוראי). ma בא לידי ביטוי גם בתאטרן, שירה, ציור, מערכות יחסים ועוד ועוד... הוא אחד מתוך רשימת מושגים שכדאי להכיר. מקווה שלא שיעממתי אף אחד. אשמח אם יעלה כאן דיון. יש פוטנציאל מעניין, גם בזכות העובדה שהפורום הזה בחיתוליו. ביי בנתיים
 

קציצון

New member
אוקי

אז כן לרוב שאני מתאמן אני לא נוטה לחשוב על דברים אחרים אלא רק על האימון עצמו ואני מכיר מדיטציה שאתה פשוט מרוקן הכל ולא חושב על כלום ופשוט נשאר במצב עכשיו מה שתיארת על "המה" נשמע מאוד הגיוני כי אם תחשוב על זה ברגע שמישהו מאיים עליך לא משנה איך, פשוט תרוקן את כל המחשבות כבר תוריד את גורם הפאניקה יפיסקו להתרוצץ לך מחשבות ללא תועלת המתח יכול לרדת וברגע שתגיע התקיפה יבוא האינסטינקט עכשיו אם תדע כיצד להשתמש באינסטינקט או יהיה לך אינסטינקט לזוז הצידה ולהכניס כמה מכות ולברוח כמו שמלמדים בקונג פו או בכל אומנות אז הצלחת וזה נראה לי מאוד הגיוני "המה"
 
למעלה