שלט ווליום למגבר.

u r i el

New member
ממיר של הוט היה תקול בדיסק

כך שהעברתו לא הייתה מועילה.
חבל מאד על אותן הקלטות שאבדו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תתנחם בכך, שמרבית השידורים זוכים לש.ח. לא מועט
 

Ron W

New member
אם מוותרים על HD הממיר מוציא גם קומפוזיט

במקביל (בתנאי שיש חיבור לטלויזיה hdmi במקביל)
כך לדוגמא אני מעביר שדורים לטלויזיה קטנה שלא תומכת hd
אם הטלויזיה הגדולה לא מופעלת - מופיע בתחתית התמונה בקטנה
כיתובית גדולה שמפריעה, עדיין ניתן לצפות ולשמוע את התוכן.
 

u r i el

New member
מעניין וטוב לדעת

זה אולי יתאים לתוכניות מלל, אבל בהקלטות מוסיקאלית אני מחפש את האיכותי ביותר. תודה על המידע.
 

Ron W

New member
אל תשלה את עצמך בהבדל שמים וארץ

גם בערוצי hd כמו clasica ב yes חלק מהחומר באיכות sd
יתרון נוסף שנפח הקבצים קטן ומתכווץ lossless בהרבה ביחס ל hd
 

u r i el

New member
אין ספק בעיני שאיכות הווידאו של HD טובה יותר מ-SD

אתה לא חושב ?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ברור. בדיוק כשם שה-4K עדיף על FHD. חיבור קומפזיט הוא הדרך
הטובה ביותר להשיג תמונה ירודה.

עד לפני כ-5 שנים, המילה HD ייצגה את האיכות הטובה ביותר עבור המסך הביתי.
במסכים הקטנים יותר, ניתן היה "להסתפק" HD READY, אבל ככל שגדל התאבון
למסכים גדולים עלה, כך נוצר הצורך לשפר עוד יותר.

והנה לך, יום אחד, כל יצרני מסכי הפלזמה הרימו ידיים והודיעו שהם מפסיקים לייצר את
המסכים הללו. כך הם הצילו את עצמם מהתמודדות באתגר לייצר פיקסלים זעירים,
והנה, איבדנו את מסכי האיכות מן הסוג הזה. ותחשוב. שפנסוניק ייצרו מסך פלזמה
בעל אלכסון של 113 אינץ'... נסה לדמיין איזה גודל פיקסלים היו שם, ואם תבין זאת,
תדע, שאתה חייב לשבת די רחוק מהמסך, כדי שלא תבחין בערוגות הפיקסלים...
אז... כדי למנוע את הצורך להתרחק מהמסכים, העלו את הסטנדרט ל-4K, והנה, אתה
רואה, שלא מעט צרכנים העלו את גודל המסך בבתיהם ל-75 אינץ'.
וגם אם אני בוחן את עצמי....
בשנות ה-80, הסתפקתי במסך CRT 20 אינץ'. לאחר כ-10 שנים, קניתי 29,
ו-11 שנים לאחר מכן רכשתי פלזמה 42. אז כעת, כשהחלה כבר להתיישן, רכשתי 55, 4K.
וכן. זה כבר עולם אחר. יס משדרת 4K במעט מתכניה, והטלוויזיה גם "משדרגת"
FHD לאיכות הגבוהה יותר. אז.... באמת שאין מה להשוות. כי גם כשאתה יושב די
קרוב למסך, אתה נהנה מתמונה צלולה וברורה, וכמו שבני אמר לאמו: "היום כבר
לא חושבים על "גדול מדי" לסלון. איכות התמונה היא כזו, שגם כשאת יושבת קרוב
מאד למסך, את רואה נהדר" אבל חשוב לזכור, שה-4K מחייב כבר כבל מאיכות גבוהה
יותר, והכבת נקרא HDMI 2 או 2.2.
 

Ron W

New member
שכחת שעושים scaling הערוצים עדיין ברובם sd (העיקר התוכן)

לי אישית ה hd מעל ומעבר במיוחד על 40" סבבה לי
ל sd יתרון שלא חייב להרכיב משקפיים גם מרחוק :)
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ממש לא מזמן, עברו כל ערוצי הארץ לשדר HD. ערוץ 1 החל זאת די
מזמן, אבל ערוצי 2 (שהתפצלו) וערוץ 10 החלו בכך לפני כ-3-4 חודשים.
אז... היות שאנו צרכני ערוצי סרטים וערוצי ישראל בעיקר, הרי שמרבית השידורים כעת
הם ב-HD. הרף עלה. ועובדה... יס החליפו את ערוץ מצו (69) ששידר SD לקלאסיקה,
שמשדרת HD.
 

Ron W

New member
ערוצי חו"ל cnn sky fox + אגו, החיים הטובים טיולים בישול ב sd

ברור שזו המגמה.. אגב יש mezo hd בהוט
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הוט מבחינתי היא סוס מת. אבל יש שעדיין מאמינים בה
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ואגב, הupscaling זו לא מציאה. במסכים ירודים, התוצאה רעה.
 

prizman

New member
לא יודע איך ה upscaling מתחנת השידור,

אפילו לא ידעתי שזה נעשה במדינות כלשהן.
בטלוויזיה שלי בה ה upscaling נעשה במסך עצמו התוצאה טובה.
ה upscaling נעשה מ HD ל 4K.
 

u r i el

New member
אליה וקוץ בה.

מנסיוני לא תמיד משתלם להתעדכן בכל חידוש בתחום זה. בשעתו רדפתי נואשות אחר תקליטורי BLUE RAY וגם שידרגתי את DVD שלי כך שהוא מסוגל לקרוא תקליטורים כאלה אבל במבחן המציאות התברר לי שהטרנד הזה לא צלח, אולי גם מסיבה מסחרית וכיום אין הוא כמעט על המדפים ובדיעבד חבל על ההשקעה.

יום אחד הכל יהיה כל כך איכותי שאוזן נורמאלית ועין נורמאלית כבר לא יוכלו להבחין בשידרוג, המיכשור האיכותי העדכני יהיה כל כך הרבה יותר יקר כך שרק לבודדים יהיה משתלם לרכוש אותו, בעיקר בשביל הפוזה ... כי ממילא החושים כבר לא יהיו מסוגלים לזהות את ההבדל אלא רק מכשירי מדידה אלקטרוניים משוכללים.
לאחרונה קנה לי בני מתנה זוג שפופרות יקרות במיוחד והוסיף ואמר : תגיד עכשיו אתה שומע יותר טוב או שאתה חושב שאתה שומע יותר טוב ?
וזה בדיוק כך.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יש עוד בעיה. ראיתי את 'המערכת', ובטלוויזיה שלי, מיקי חימוביץ
נראתה מקומטת ומלאת כתמים כמו שמעולם לא דמיינת שתזכה לראותה (אולי... מבעד לזכוכית
מגדלת משובחת במיוחד, אבל מה הסיכוי שאי פעם תעמוד בקירבתה)?
ולא שזה "בלוף", אבל האיפור והשידורים מהדור הקודם כיסו הכל, ושיוו לה פנים חלקות ואחידות
מאד בגווניה. אז פתאום אתה מגלה מיקי חיימוביץ אחרת, ואז אתה מתמלא בגעגוע ל-SD איכסה ה-4K.... כל כך לא מחמיא...
 

u r i el

New member
בפעם הבאה תצפה בג'ניפר לופז ...

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
זו לא משימה בלתי אפשרית. סביר שישודרו קטעים שהיא שם
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כל הקטע הוא... שעד היום, אין הסכמה גורפת כיצד צליל אמור
להישמע. האם כמו ברדיו השפופרות שעליו גדלנו בילדותינו?
האם כמו דרך מגבר שפופרות, ש"מעגל" את הצליל?
האם כמו דרך מגבר טרנזיסטורי "שקוף"?
ו... בכלל, מה? מה עשו לצליל באולפן ההקלטה? מי בודק איזה "טיפול" הוא קיבל שם?
אבל איך שלא יהיה. סביר, שהמכשירים של היום הגיעו כבר כמעט לשיא הטכנולוגיה שממנה אין כבר לאן לטפס (או כפי שכתבת - רק מכשירי מדידה
רגישים יבחינו בכך).
נראה שגם במסכי הטלוויזיה המצב די דומה: כי נכון. יש כיום מסכי פרימיום, שעדיין
לא נקבע קונצנזוס ברור לגביהם, אבל לאן עוד ניתן יהיה לטפס?
ל-8K? ל-16K? למי זה יהיה באמת חשוב?
HDR טוב? יש כבר. אז מה עוד נותר?
 

u r i el

New member
צליל זו שאלה של טעם.

מבחינה טכנולוגית יש עוד הרבה לשפר וכל זה לא תמיד קשור לצליל.
אני מניח שהטכנולוגיה תמשיך לשאוף למזעור ככל האפשר מבלי לאבד איכות, לשיפור בעיות אקוסטיות של החלל, לחיסכון באנרגיה, חסכון בחומרה ובחומר, שיפור בהעברת נתונים שלא באמצעות כבלים ועוד.
הגשתי לאחרונה בקשה, שכשארדם לנצח יארגנו לי השכמה בעוד 50 שנה כדי שאזכה לשמוע איזה רקוויאם במערכת משוכללת שתהיה אז.

ממתין להחלטה.
 
למעלה