שם האתר יהדות לחילוניים מה זה אומר?
האם מארגני האתר התכוונו להחזיר את החילוניים בתשובה או ללמד אותם מנפלאותיה של התורה? ומה לגבי התפיסה החילונית האם אין לה מקום אצלכם הדתיים?אפילו קצת לא? אני כמובן לא מעונין להעביר איש על דתו אולם תפיסתה של החסידות למשל היא לפחות על פי סיפורי הבעל שם טוב שטוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ כלאמר אתה לא חייב להיות דתי בשביל להיות אדם טוב ומועיל ואפילו מל"ו צדיקים. לפי סיפורו של הנער השורק אפילו אנשים לא חיבים להיות חכמים הם יכולים להיות מכל שכבות העם........... אז אולי במקום לנסות ללמד אותנו תורה ולנסות להחזירינו בתשובה טובה יותר התפיסה של דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום? כלאמר תפיסה פלורליסטית אשר קיימת אצל היהודים בארצות הגויים שם כל אחד מקיים את דתו כפי רצונו אבל בתוך ביתו ובתוך מוסדותיו בלי לדרוך על רגליו של האחר.........כלאמר יש תחבורה ציבורית בשבת ויש מוסדות דתיים כמו בתי ספר לכל דיכפין ויש חנויות אשר מוכרות מזון כשר ולא כשר וגם טרף ואין פוצה פה ומצפצף וכל אחד מבסוט לעצמו ולא מנסה לכפות על האחר בביתו והרחוב שייך לכולם ומתחלק בין כולם והדת והמדינה לא אחד הם ויש שקט תעשיתי לכולם..........ההבדל הוא ששם יש אנטישמים ולכן כאן בארץ השיטה הזו יכולה לעבוד הכי טוב אחרת גם כאן יתחזקו האנטישמים משתי הצדדים. ובאוירה כזו אני חושב שכן יהיה יותר סיכוי שיהיו אנשים אשר יסתקרנו אולי יותר לחוות חויות דתיות מתוך הרגשה שזה לא ירדוף אותם ויהיה להם חופש לעשות כן לפי רצונם וזה לא יהפוך לקרדום לחצוב בו מבחינה פוליטית ולמעמד של כח ושליטה וכפיה על הכלל...........אני לא מצפה ממשהו שיאמר שיש כפיה חילונית כי בחו"ל הרעיון עובד יופי והטענה הזו לכן נופלת.
האם מארגני האתר התכוונו להחזיר את החילוניים בתשובה או ללמד אותם מנפלאותיה של התורה? ומה לגבי התפיסה החילונית האם אין לה מקום אצלכם הדתיים?אפילו קצת לא? אני כמובן לא מעונין להעביר איש על דתו אולם תפיסתה של החסידות למשל היא לפחות על פי סיפורי הבעל שם טוב שטוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ כלאמר אתה לא חייב להיות דתי בשביל להיות אדם טוב ומועיל ואפילו מל"ו צדיקים. לפי סיפורו של הנער השורק אפילו אנשים לא חיבים להיות חכמים הם יכולים להיות מכל שכבות העם........... אז אולי במקום לנסות ללמד אותנו תורה ולנסות להחזירינו בתשובה טובה יותר התפיסה של דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום? כלאמר תפיסה פלורליסטית אשר קיימת אצל היהודים בארצות הגויים שם כל אחד מקיים את דתו כפי רצונו אבל בתוך ביתו ובתוך מוסדותיו בלי לדרוך על רגליו של האחר.........כלאמר יש תחבורה ציבורית בשבת ויש מוסדות דתיים כמו בתי ספר לכל דיכפין ויש חנויות אשר מוכרות מזון כשר ולא כשר וגם טרף ואין פוצה פה ומצפצף וכל אחד מבסוט לעצמו ולא מנסה לכפות על האחר בביתו והרחוב שייך לכולם ומתחלק בין כולם והדת והמדינה לא אחד הם ויש שקט תעשיתי לכולם..........ההבדל הוא ששם יש אנטישמים ולכן כאן בארץ השיטה הזו יכולה לעבוד הכי טוב אחרת גם כאן יתחזקו האנטישמים משתי הצדדים. ובאוירה כזו אני חושב שכן יהיה יותר סיכוי שיהיו אנשים אשר יסתקרנו אולי יותר לחוות חויות דתיות מתוך הרגשה שזה לא ירדוף אותם ויהיה להם חופש לעשות כן לפי רצונם וזה לא יהפוך לקרדום לחצוב בו מבחינה פוליטית ולמעמד של כח ושליטה וכפיה על הכלל...........אני לא מצפה ממשהו שיאמר שיש כפיה חילונית כי בחו"ל הרעיון עובד יופי והטענה הזו לכן נופלת.