שמות משפחה שונים לי ולבני בדרכון

מיKאלה

New member
שמות משפחה שונים לי ולבני בדרכון

אני נשארתי עם שמי, ובני קיבל את שם משפחתו של אביו.
וכך גם בדרכון שהוצאנו (לבן שלנו) לא מזמן.
כשנהיה בחו"ל, במידה ואהיה עם בני לבד - איך ידעו הרשויות שזהו בני?
האם ניתן להוציא ממשרד הפנים מסמך כלשהו באנגלית המעיד על כך? אולי אצל עו"ד נוטריון?
מטריד אותי העניין כי אנחנו מתכננים לטוס בחופש
 
מנסיוני

אין להם עניין בשאלה הזו. אנחנו נוסעות (מעט) עם שמות משפחה שונים ולא אומרים לנו מילה.
 
יש סיבה מסוימת שבגללה את חוששת שהנושא יעלה מול הרשויות?

במדינות מערביות סבירות (ולמיטב ידיעתי אפילו במדינות לא-מערביות, כאלה שהשלטון בהן יציב, יש קשרים דיפלומטיים עם שאר העולם, ואין כאוס) לא נוטים להתערב בשאלה הזו בכלל. אתם תיירים רגילים ונחמדים שעוסקים בענייניהם - למה שיטרידו אתכם?
&nbsp
המצב היחיד שבו רשויות מקומיות בכלל יתהו, לדעתי, בשאלה הזו וישאלו מה הקשר ביניכם - הוא אם וכאשר את ובנך תיתפסו עוברים על החוק.
אם ימצאו שני ישראלים שעברו על החוק, אני מניחה שיידעו את השגרירות או הנציגות הישראלית במקום, ולהם כבר יהיה את המידע על הקרבה המשפחתית וכל מה שמשרד הפנים הישראלי יודע.
&nbsp
זה לא עד כדי כך חריג שקטינים נוסעים בליווי מבוגר שאינו בעל אותו שם משפחה - סבא וסבתא, נניח. עוד לא שמעתי על מקרה שבו שואלים את הסבתא "מה את עושה עם הילד הזה? איך נדע שהוא באמת הנכד??"
&nbsp
אני לא עורכת דין וגם לא שר החוץ, אבל בהנחה שאתם לא נוסעים לחופש ברפובליקת בננות מושחתת אי שם בקצה העולם, ובהנחה שאתם נוסעים בשביל לבלות ולנפוש כמו תיירים נורמליים, ולא בשביל להסתבך בפלילים - הסיכוי שתזדקקו למסמך כזה הוא מאוד מאוד מאוד מאוד קטן. ואסתכן ואומר גם - זניח.
&nbsp
&nbsp
 
אין בעיה עם שמות משפחה, אבל יש בעיה

עם נסיעה עם הורה אחד.
כשעוד הייתי נשואה טסתי פעם עם הילדים לבד, ובכניסה לקנדה עצרו אותנו, לקחו אותנו לחדר צדדי ותיחקרו את הילדים איפה אביהם ולמה הוא לא טס איתנו. לי אמרו לשתוק. למזלנו הילדים שלי הם דוברי אנגלית, ולכן לא הייתה בעיה.
מאז תמיד הצטיידתי עם מכתב מהאקס.
 

TatyBar

New member
בעיה אמיתית עם פתרון פשוט

אני אגב השארתי את שם המשפחה של אבי בתי הראשונה כדי להיות יחידה אחת מגובשת.
לעניינך - דווקא במדינות מערביות כן מתערבים בסוגיה אבל רק אם את טסה לבד.
אם את עם האבא של הילדה אז לא תהיה בעיה בכלל.
אבל אם את לבד - יש במקומות מסויימים טפסים מיוחדים שאפשר למלא בו האבא חותם שהוא מסכים שהאשה הזו עם השם הזה (האמא) תקח את הילדה לחו"ל.
שימי לב שהכל יהיה באנגלית כמובן.
במקרים רבים, אם את לא יודעת מה הטופס של איזו מדינה וכו, מה שעושים זה צילום דרכון של האבא עם כיתוב שלו וחתימה שלו (כמו בדרכון) שהוא מסכים לנסיעה.
&nbsp
הבעיה כמו שאת רואה היא לא רק עניין השמות, הבעיה שלך אם את טסה לבד יכולה לצוץ גם כששני השמות שלכן זהים אבל את טסה בלי אישור רשמי מהאבא.
בארץ לא מתרגשים מזה בד"כ כי כל עוד אין עיכוב יציאה אז לכאורה מותר לך לקחת את הילדה לחו"ל ולא נחוץ אישור מיוחד.
בחו"ל, בייחוד במדינות מערביות שם יש להם נסיון עם זרים שנשואים למקומיות ולפעמים לוקחים את הילדים איתם לארץ הולדתם המקורית בלי האמא ולא חוזרים - שם מבקשים אישור להוציא ילד מחו"ל.
&nbsp
בקיצור - הבעיה שלך קיימת, נתקלתי בה אישית המון פעמים - אבל זה פתיר גם בלי נוטריון. שיכתוב בכתב ידו ויחתום על צילום הדרכון ויכתוב את שמך ושם הילדה ומספרי הדרכונים שלכם. ויציין מספר טלפון. (גם את זה ביקשו ממני פעם כדי להתקשר אליו לוודא).
 

מיKאלה

New member
תשובות.....

אז ככה, לא הבהרתי את עצמי בצורה נכונה. אני לא מתכוונת למצב רגיל ופשוט שבו הכל מתנהל על מי מנוחות.
אני מתכוונת למצב בו נצטרך להיות במגע עם רשויות: חלילה קרה משהו ונאלצנו להגיע לב"יח/ למשטרה ומסיבה כלשהי בעלי לא נמצא איתנו - כאלה סיטואציות........
אנחנו מתכננים חופשה כולנו יחד אבל שוב למקרה ולא נהיה שם יחד בגלל סיבות כאלה ואחרות. (שלא קשורות בנו)
וכמובן שמדובר עלמדינה מערבית או מזרח אירופאית (קרואטיה/ רומניה וכאלה....) ולא רוסיה או סין
&nbsp
 
למעלה