שמירת העיניים (חזק ומדהים ויוצא דופן-מבטיח)

natan7

New member
שמירת העיניים (חזק ומדהים ויוצא דופן-מבטיח)

מפיו של הרב עמנואל מזרחי שליט"א (בהתחלה יש שיר שניתן לדלג עליו) הרצאת שמע נדירה על שמירת העיניים והמחשבות מומלץ ספציפית לכל יהודי ויהודיה http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=2262076
 

גלבטרון

New member
לא מומלץ לשמוע את ההרצאה הבזויההזו

הדובר אומר וחוזר ואומר דברים לא נכונים אשר מבוססים לא על אמת ועובדות אלא על משאלות לב ודעות קדומות ולא מומלץ להתייחס לדבריו ברצינות: להלן החלק מדבריו ושגיאותיו: הדובר טוען חז"ל היו הקדושים וכי היו אדמ"ורים קדושים - חז"ל אינם קדושים והאדמ"ורים אינם קדושים. הם בני אדם ובן אדם לא יכול היות קדוש. "צדיק" אולי (בקושי) אבל לא קדוש. הדובר אומר הגמרא אומרת שאלוהים אמר שהוא עשה את היצר הרע - שום דבר מיכך לא מופיע בתורה הכתובה ומן הראוי היה שאילו זה היה נכון הדבר היה מצוין בכתב פן שיזכר ולא ישכח. הדובר טוען שתכלית בריאת האדם הינה להתגבר על היצר הרע - הדבר סותר את הכתוב בתורה, בראשית ב' בה נאמר במפורש שלוהים יוצר את האדם כדי שיעבוד ויטפל בגן שאלוהים נטע במקום שנקרא עדן מקדם. הדובר מביא לדוגמא את הרב עמרם חסידה, אדם אשר הסתנוור מיופי של אחת הנשים ששיכן בעליית הגג והיצר הרע שלט בו - זה לא יצר הרע זה הליבידו שלו (היצר המיני שלו) - יצר מיני הינו דבר טבעי ולא רע. הדובר טוען שאלוהים לא עושה ניסים היום כי בעבר בני האדם האמינו בו עד מסירות נפש והיום לא מאמינים כך. האם השואה איננה דוגמא לכך שיהיו רבים מאוד שהאמינו באלוהים למרות הזוועות שעברו עד מותם? + בעבר לא כל בני האדם האמינו באלוהים עד מסירות נפש, בעיקר בתקופת המקרא. בני ישראל חטאו שוב ושוב ושוב ולמרות זאת כביכול אלוהים נגלה ועשה ניסים. לכן התירוץ שמביא עמנואל מזרחי לא מחזיק מים. אין שום חשיבות לשמירת העיניים אלא לשלוט בתשוקות האדם. לא לחמוד שום דבר ואומר שעל אדם להתכחש לטיבעו. אנשים שהינם חלשי אופי מעודדים לזרוק כל פיתוי מקרבתם (אם הפיתוי הינו שוקולד, לא לנהכניס שוקלד הביתה ולא להתקרב אליו מחוץ לבית, אם אלכוהול לא להכניס אלכוהול הביתה ולא להתקרב אליו מחוץ לבית וכולי) אך אנשים בעלי אופי חזק יכולים להיות בקרב אנשים ששותים אלכוהול או אוכלים שוקולד שכן הם חזקים באופיהם. + שומעים בקולו של הדובר את שנאתו לאלו שאינם בני עם ישראל ומכנה אותם גויים במובן הבזוי ביותר - דבר שלא ראוי וצריך הוא להתבייש שעשה זאת. הדובר נותן גם תיאור של מה שמתרחש לאדם לאחר המוות ואיך נראה העולם הבא - לא רק שאף אחד לרבות חז"ל לא יודעים מה יש לאחר המוות אלא שהדבר כלל לא מצויין בתורה שכביכול, לפי האמונה היהודית, ניתנה ע"י אלוהים - כל הדברים שציין על "העולם הבא" הינם דברים שנובעים ממשאלת לב ואסור לקחת אותם ברצינות כעובדות. הדובר חוזר שוב ושוב על כך שאדם אשר לא שם את עיניו באישה צדיק וקדוש הוא - הדברים הינה שטויות שוביניסטיות שכן כתוב בבראשית כי אלוהים ברא את האדם זכר ונקבה בצלמו כדמותו! על כן מבט של אדם על איש שווה למבט על אישה וטענותיו השטוטיים נובעים מחינוך לקוי אשר הושפע מדעות קדומות שוביניסטיות. הדובר טוען שאסור לאדם לשאול ולחקור אלא רק להקשיב וציית ורק אז אם יבקש משהו מאלוהים בקשתו תענה - דברים אלא מכוונים כדי לגרום לשומעים להיות מאמינים עיוורים, להיות כצאן. אמונה עיוורת איננה שווה דבר שכן אין היא נעשת מהלב אלא אדם שווה ערך לרובוט מתוכנת ודם צריך לחקור ושאול. הדובר טוען שמקור יצר הרע הוא בעיני האדם - הדבר הינו שטות מוחלטת. עיניים הם איבר שמאפשר לנו לראות. מה אנו בוחרים לראות ומחשבותינו נעשים ונקבעים ע"י המוח. כך שאם יש יצר הרע מקורו לא בעיניים אלא במוח שכן יש יצר הרע גם באנשים שאינם רואים. ולבסוף, כמו במכתב שרשרת, מנהג בזוי, שטותי וסטמי, כך מבקש הדובר שאנשים ינהגו עם עלוניו ומבטיח להם הבטחות אם רק יפיצו אותם. מי שרצה להקשיב להרצאה שיעשה זאת אך שישים אותם טוב טוב בפרופורציה ואל לו או לה להתייחס לדברי הדובר ברצינות כי מקורם בבורות ודעות קדומות וכל מי שיקשיב בעיון ויפעיל את שכלו בעת הקשבה לדברים ידע ויבין ויראה זאת.
 

לילית36

New member
גלבטרון אתה ההוכחה שיש אלוהים

נכנסתי לקישור לראות את הסרט, ראיתי שאורכו 73 דקות, אמרתי לעצמי לא שווה. והנה אלוהים שלח אותך לראות את הסרט ולתת לי את תקציר הפרקים הנבחרים. אהבתי את האיסור לשאול ולחקוראלא רק להקשיב ולציית, את האיסור הזה מקיים הספורטאי שלנו ככתבו וכלשונו.
 

natan7

New member
ההרצאה מיועדת לאלו שרוצים

לאלו שלא רוצים, אינם חייבים כלל וכלל. כמו שאמר שלמה המלך: "אל תוכח לץ פן ישנאך. הוכח לחכם ויאהבך" במקרה הזה החכם היה הספורטאי והלץ היה לצערנו הבחור החביב הנחמד והנעים בשם גלברטון
 

arriy80

New member
בורות ודעות קדומות

דבריך מבוססים על דעתך האישית, ושוב, על חוסר הידע שלך ביהדות. ההתפארות שלך שחקרת את היהדות מתגלה כריקה ממשמעות. >חז"ל אינם קדושים והאדמ"ורים אינם קדושים< מהי ההגדרה של "קדוש"? תוכל להגדיר הגדרה אישית שלך, אך ההגדרה הדתית היא: אדם שכל מעשיו מוקדשים לעבודת האלוקים ואינו מתחשב בתאוות העולם הזה אלא במה שיש צורך לעבודתו - עבודת האלוקים. לכן קביעתך הנ"ל - אין בה ממש. >הגמרא אומרת שאלוהים אמר שהוא עשה את היצר הרע - שום דבר מיכך לא מופיע בתורה הכתובה < דברים פרק ל: "רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם אֶת הַחַיִּים וְאֶת הַטּוֹב וְאֶת הַמָּוֶת וְאֶת הָרָע... וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים" יש מושג של רע ויש משיכה אליו. לא משנה כיצד תקרא לזה: סטרא אחרא, יצר הרע, שטן או מלאך המוות זה אותו הדבר. >שתכלית בריאת האדם הינה להתגבר על היצר הרע - הדבר סותר את הכתוב בתורה, בראשית ב' בה נאמר במפורש שלוהים יוצר את האדם כדי שיעבוד ויטפל בגן< הדבר סותר גם את התורה עצמה! מהציטוט הנ"ל. התשובה פשוטה: לפני שאדם הראשון עבר על צווי האלוקים, הוא קיבל מצווה אחת: לשמור על הגן ועל צווי האלוקים לא לאכול מעץ הדעת. לאחר שהאדם חטא וירד מדרגתו, גורש מהגן, הוא קיבל תפקיד מורכב יותר. בכל אופן, המשמעות של התפקיד הראשוני וזה של עכשיו היא אותה המשמעות: להתגבר על הדחף הפנימי (כנ"ל) בכדי לקיים את צווי האלוקים. >זה לא יצר הרע זה הליבידו שלו (היצר המיני שלו) - יצר מיני הינו דבר טבעי ולא רע.< נכון. יצר מיני הינו דבר טבעי ובבסיסו אינו רע, אלא נצרך לקיום העולם. אך כשאדם נמשך לבטאות את יצרו המיני במקום שהוא לא טבעי אז הביטוי הוא לא ראוי והוא הופך לרע. >אין שום חשיבות לשמירת העיניים אלא לשלוט בתשוקות האדם< יש משמעות רבה לשמירת העינים, מפני שהעינים הם הכלי שדרכו האדם חושק. "וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם" - העינים רואות והלב חומד. מי שרוצה להמנע אפילו מלהתקרב לנסיון, מוכרח להתרחק ממה שיביאו לכך. התאוריות על האנשים בעלי אופי חזק, אינה עומדת במבחן המציאות. אמנם יש אנשים שלא יתפתו מאלכוהול אך יתפתו מממתקים או שימשכו להנאות אחרות. האדם הוא אדם בעל צרכים ויצרים שצריך ללמוד לשלוט עליהם. אין אדם שהוא לגמרי חשוך תאוות. >לא לחמוד שום דבר ואומר שעל אדם להתכחש לטיבעו.< מה לעשות שזהו ציווי אלוהי - אחד מעשרת הדברות! כדאי לך לעיין בדברי האבן עזרא על דיבר זה, בכדי להבין את משמעותו ביחס לאמונה באלוקים. >לא רק שאף אחד לרבות חז"ל לא יודעים מה יש לאחר המוות אלא שהדבר כלל לא מצויין בתורה < לפני שתקבע את חוסר הידע שלך בדברי חז"ל, כדאי שתלמד קצת ספרי יהדות קדמונים שטיפלו כבר בחוסר אמונה זו. אמונות ודעות, מורה נבוכים, עיקרים, אור ה' ועוד. >הדובר חוזר שוב ושוב על כך שאדם אשר לא שם את עיניו באישה צדיק וקדוש הוא - הדברים הינה שטויות שוביניסטיות < השטות היא לנפנף שוב ושוב ב"שוביניסטיות" גם כשאין לכך קשר לנדון. אי-ההסתכלות באשה לא מבזה אותה כלל, אלא להיפך! מיחדת אותה לעצמה ולבעלה, ולא לכל עובר אורח או חבר של השכן של הבן דוד. מענין שהדיבר "לא תחמוד" מתייחס לאשה ולא לאיש! כנראה שיש בזה משמעות בנפש האדם. >הדובר טוען שמקור יצר הרע הוא בעיני האדם - הדבר הינו שטות מוחלטת< השטות היא לא להבין את משמעות הדברים לפי היהדות. כנ"ל, הפסוק אומר: "וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם" - העינים הם הכלי דרכו מתאפשר ל"יצר" (או לחשק) להתעורר ולרצות, ולכן שמירת על ה"צוהר" הזה היא חשובה מאד. >ואל לו או לה להתייחס לדברי הדובר ברצינות כי מקורם בבורות ודעות קדומות < היות ואתה מרשה לעצמך להתיחס כך לאחרים, אפשר לומר זאת גם על דבריך: בורות ודעות קדומות.
 

MrAnderson

New member
כן. אבל הבן אדם צדק ברוב הנקודות שהוא העלה.

את פשוט הרחבת קצת את כל הדברים שהוא אמר עם הפן היהודי. אבל רוב מה שהוא אמר היה נכון. הדבר היחיד שלא היה נכון זה הייתחסות המזלזלת. אבל את נסחפת איתו.
 
קדוש הכוונה ל:נבדל.

ממה הוא נבדל? מן העולם הגשמי. אדם שמקדיש את חייו לעבודת הקודש - הרוחניות, הוא קדוש ונבדל מן החיים הגשמיים, משום שהוא משיג את חישת הנצח והעולם הבא.
 
יצר לב האדם רע מנעוריו. (חז"ל)

המשפט הזה כל כך נכון, שרק מי שבאמת פוקח את עיניו ולא אלו הגשמיות, יבחין בכך ללא דופי. טבע האדם אינו רע, אלא טבע האדם או טבעו של הבורא משום שהאדם הוא מלשון "אדמה לעליון" ובמידה שדמית לבורא השגת את הטבע ההפוך לנברא - הבורא (המשפיע, הנותן) המוח הוא דעת, שכל. האמונה צריכה להיות מעל הדעת - היכן שהשקר לא משחק תפקיד בעיני האדם הרוצה להידמות אל הבורא ברוחניות. ולכן, גלבטרון, כל מה שאתה חושב, תקף אך ורק אם אמונתך היא שאין יותר מן העולם הגשמי בו אתה חי. אחרת, המונחים מקבלים משמעות לגמרי..........שונה:)
 

גלבטרון

New member
לאורהגנוז

"ולכן, גלבטרון, כל מה שאתה חושב, תקף אך ורק אם אמונתך היא שאין יותר מן העולם הגשמי בו אתה חי. אחרת, המונחים מקבלים משמעות לגמרי..........שונה:)" דבריך לא נכונים אורהגנוז היקרה. ראשית, מעולם לא אמרתי שאין דבר לאחר המוות או שלא קיימים דברים שאינם במימד רוחני. כל מה שאמרתי הוא שאף בן אדם לא ידע, לא יודע וגם לא ידע מה יש, אם בכלל יש, משהו לאחר המוות ולכן לצאת בהצהרות מפוצצות שהן שגויות מבסיסן, שכן אין הן מבוססות על שום דבר פרט למשאלת ליבו של הדובר, הינה שגיאה ואסור להתייחס אליהם ברצינות. הרי אני כן מאמין שיש משהו לאחר המוות. אני רק מכיר בעובדה שאינני יודע מהו ולא אני ולא אף בן אדם לא יידע מה זה עד שהוא עצמו ימות. אני לא יודע מה יש לאחר המוות אבל ניתן לדעת מה אין ע"י בחינת מקור הטענה המסוימת ובדיקתה. למשל, אני חושב שאת ואני נסכים שאחרי שבן אדם מת נשמתו לא תגיע למקום בו הג'ירפות הן המגזר העליון בחברה ובני האדם הינם חיות המחמד שלהם. אני אבל, שלא כמו הרבה אנשים אחרים, לא מאמין שהחיים בעולם הזה הם משחק וידאו שנועדו כדי לצבור נקודות ("מצוות") על מנת לעבור לשלב הבא או שהחיים הם 'חדר המתנה' לפני 'המשחק האמיתי' אלא שאנו חיים כאן ועכשיו ועלינו לעשות את המיטב כדי לנצל את הזמן שיש לנו בחיים האלה בתבונה. עבור כל אדם הדרך הזו שונה וזה בסדר, אלו הם אחרי הכל החיים שלו ולכל אדם הזכות לעשות בהם כרצונו (כל עוד אין הוא פוגע באחרים). שנית, אם תשימי לב, הרבה מאוד אנשים טוענים שהם יודעים איך אלוהים חושב ומה אלוהים רוצה ואיך הוא רוצה את זה וממציאים עוד ועוד סיפורים ודעות ורעיונות שאין להם שום בסיס. שום חזקה במציאות. העיקר שהם יודעים לשלול כל אחד שלא מסכים איתם והם שוכחים שגם אם אדם X טועה זה לא אומר בהכרח שהם צודקים, זה רק אומר שהוא טועה. הם לא מוכיחים את דבריהם אלא רק מתרצים אותם ובורחים. יש פתגם ישן שאומר "בורות מבורכת" שכן אדם שלא מתעמק וחוקר ושואל שאלות חי חיים שלווים יותר ופשוטים יותר ועבור חלק מבני האדם צורת חיים שכזו היא מושכת. אני לא אחד מאותם אנשים. אני מעדיף כן לחקור, כן לשאול שאלות וכן לדעת מה נכון ומה לא מכון גם אם התשובות לא ימצאו חן בעיני כי אני מאמין שעדיף לדעת מה נכון במקום להאמין במשהו שהוא לא נכון. הבדל ביני לבין אנשים מסויימים אחרים הוא שבעוד אני מכבד את הזכות של אחרים לחשוב ולהאמין אחרת הם לא נוהגים כך ולמעשה פועלים כדי להעלים ולהשתיק, לזלזל ולהכפיש,לאסור ולתקוף כל אדם, כל דעה, כל רעיון שאינו מוצא חן בעיניהם ולכפות את דעתם ואמונתם על אחרים. ולזה אני לא מסכים ובזה אני כן נילחם.
 

MrAnderson

New member
גלבטרון...הגישה שלך לחקור ושאלות קשות היא

טובה ומבורכת יותר מבורות מבורכת. דע את אלוקי אביך ואבדהו... אתה הוראת לדעת שה' הוא האלוקים... ועוד פסוקים כאלו ואחרים מצצוים אותנו לחקור ולשאול שאלות. אתה צודק. פה זה המשחק האמיתי. הבאת את ההגדרה המדוייקת. הרבה אנשים בכל המגזרים טועים לגבי ההגדרה של העולם הזה. פה זה לא משחק של צבירת נקודות. והעולם הבאה זה פה. לפי היהדות נשמה שנפטרת מין העולם הולכת לעולם הנשמות. לא לעולם הבאה. שם היא מחקה עד שהעולם שלנו יהיה מוכן ואמורה לחזור בתחיית המתים. אז חז"ל אמרו לנו שצדיקים במיתתם עדיין חיים ורשעים בחייהם קרויים מתים. עכשיו פה רוב הציבור מבולבל בהגדרות של צדיק ורשע. אבל השאלה אם אתה מאמין שיש רוחניות אחרי כל דבר גשמי בעולם? כי זה הבסיס של היהדות.
 

גלבטרון

New member
אם תוכל להסביר מעט את שאלתך

"אבל השאלה אם אתה מאמין שיש רוחניות אחרי כל דבר גשמי בעולם?" - אוכל להשיב. לצערי השאלה לא ברורה לי.
 
קודם כל תגדיר "רוחניות"

מדוע להאמין במשהו שהוא בגדר השערה ומשאלת-לב? אני למשל סבור שעולם הבא הוא משהו ששליחי האל עלי אדמות המציאו על מנת למשוך מאסות של מאמינים חדשים. כל עוד לא הוכיחו לי חד וחלק כי קיים עולם הבא (הרי אף אחד לא חזר באמת מן המתים) - מדוע שאאמין בו רק כי אדם עם זקן אמר לי?
 

MrAnderson

New member
הרגע הסברתי שהעולם הבא זה פה. העולם הזה.

אין עולם הבא אחרי המוות. יש עולם הנשמות. עכשיו...או שאתה מאמין שיש עולם רוחני אחרי הבריא או שלא. את זה אף אחד לא יכול להוכיח לך. אלה...אתה בעצמך צריך לעבור את התהליך הזה. שלב ראשון. אתה יכול להתבונן בבריא ולראות שיש חוכמה מאוחרי הבריא ואין יצירה שאין מאוחריה יוצר. וכמו שזוכה נובל לפיזיקה(ששכחתי את שמו)אמר:"לחשוב שהאדם נוצר בטעות כמו לחשוב שסופת הוריקן עברה במגרש גרוטאות והאשירה אחריה מטוס 747". אבל זה כשלעצמו אינו מספיק...אלה צריך דבר נוסף. שלב שני. צריך לראות עקביות. איך רואים עקביות? לומדים קבלה ואת הכוחות הרוחניים שמפעילים את העולם. רואים שהם מדוייקים כמו חוקי פיזיקה וכמימיה. רואים שהם עקביים. כי רק על ידי עקביות אתה רואה שהחוק באמת חוק. אם הייתה משחרר כדור מהיד לכיוון הרצפה ופעם הוא נופל למטה ופעם הוא קופץ הצידה לא יכלתה לקבוע את כוח המשיכה כחוק. כי במקרה כזה הוא לא היה עקבי. אז אחרי שראית שיש עקביות אתה יכול להאמין שיש עולם רוחני. אבל יש שלב שיניים בין שני השלבים האלו. והוא שלב הבטחון. זה לא כל כך שלב אלה אמונה פנימית. כי עד שתלמד על העקביות צריך לעבור הרבה זמן ועד שאתה מגיע לראות את העקביות אתה יכול לעזוב את הדרך. אם תתבונן היטב בכל השלבים שתיארתי אתה תראה שזה השלבים של לא אחר אלה של האבות. אברהם יצחק ויעקוב אברהם ראה שיש בורא אחיד ויחד בעולם. ליצחק היה מידת בטחון בהשם. ויעקוב זה מלשון עקביות. מקווה שהייתי ברור.
 
למעלה