שמישהו ירים אותה...

שמישהו ירים אותה...

אני זורק לכם כפפה,מי ה-גיטריסט שלכם? האחד שבלעדיו רוק מתקדם לא היה רוק מתקדם, אני מדבר (כמובן) על סטיב האקט, את נימוקיי לא אכתוב הפעם,אני עייף מכדי לכתוב את הכל
 

RamiSun

New member
סטיבי האו כמובן

וגם אני את נימוקיי לא אכתוב הפעם........
 

shay or eli

New member
דייויד גילמור

הסולואים הספייסיים שלו עושים לי את זה. וגם את הקול שלו אני אוהב אבל זה כבר עניין אחר.
 

badphish

New member
אני יהיה צפוי ונדוש

וילך על רוברט פריפ בגלל שהוא אדיר הסגנון שלו מדהים אותי כל פעם מחדש וההלחנה המדהימה שלו... בעיקר הסוף של סטארלס.... כי הוא לא פחד ללכת עם המתקדם לקצה להוסיף גם את הצלילים האגרסיביים והכבדים יותר
 

cha ching

New member
אני מאוהבת בו, ורוצה להיות אישתו

השניה!!!: הלא הוא אחד והיחיד: ג´ון פטרוצ´י, למרות שגם עם ג´ייסון בקר הייתי מזדיינת בשמחה :)
 

ganooov

New member
מה???

בקר ופטרוצ´י???? השתגעת או מה? להתחתן עם חברה כאלה, או לעשות איתם כל דבר שהוא, זה ממש לא בא בחשבון. ולא משנה אם הם חתיכים. החברה האלה הם ממש חראים אחד אחד. לא שרוברט פריפ לא כזה, אבל מה זה משנה...
 

ram liran

New member
צפוי

רוברט פריפ. כדאי לשמוע את האחרון של קרימזון כדי לדעת עד כמה הבנאדם גאון. פשוט המציא את עצמו מחדש. Ram-bo
 

robert fripp

New member
ראיתי בוידאו את הסיבוב הופעות האחרו

ן ואני פשוט חייב להסכים בקשר לזה.
 
תלוי מה מחפשים אצל נגן

מכיוון שבעיני רוק מתקדם הוא מוסיקה הרמונית, ששמה דגש על התזמור (בדיוק כמו כל קומפוזיציה), הוירטואוזיות האישית, ברוב המקרים, אינה רלבנטית. לכן גיטריסטים נפלאים כמו ג´ימי פייג´, ג´ף בק, רובין טראוור (אחרי פרוקול הארום-כמובן), קרלוס סנטנה, ג´ון מקלפלין ועוד רבים אחרים, ביניהם המטליסטים למניהם, לא יופיעו ברשימה שלי. הגיטריסטים שנגינתם תורמת לקומפוזיציה, מצטרפת להרמוניה הכללית של הלהקה, אלה הגיטריסטים הנחשבים בעיני. וכאן מתקיימת לדעתי תחרות בין: סטיב האקט לסטיב האו (שגם שיתפו פעולה ביניהם בהרכב GTR). למרות ששניהם נותנים קטעי סולו מדהימים (Soon של יס, או Firth of fifth של ג´נסיס) הבחינה שלהם היא מידת השפעתם על הצליל הכולל של הלהקה. האמת שהבחירה מאד קשה; שניהם השפיעו מאד על שינוי הצליל של הלהקות שלהם כשהצטרפו אליהן ובלעדיהם הלהקות לא נשמעות אותו-דבר (במיוחד בג´נסיס). לדעתי, השנים 1971-1976 כשנים הטובות של ג´נסיס, היו שנותיו של האקט. בלי גבריאל, ג´נסיס עדיין היו הרכב סופר איכותי מבחינה מוסיקאלית, בלי האקט הם הפכו להיות שלישית טכנאי אולפן פופיים. גם הייצירות הפרטיות של האקט לא מתהדרות סקטעי סולו וירטואוזיים, אלא בעיבודים מורכבים ונסיוניים המשלבים כמעט כל סגנון מוסיקאלי אפשרי על אדמות. לכן הבחירה שלי, אחרי התלבטות לא קלה: Stephen Hackett יקי
 

zek

New member
לפי גישתך זה חייב להיות סטיב האו

אם המבחן הוא מידת השפעתם על הצליל הכולל של הלהקה, כפי שהצעת, הרי אין לי ספק שלהאו ההשפעה הגדולה ביותר. ויקי, אני מדבר דווקא כאחד ששרוף על סטיב האקט. סטיב האקט הוא גיטריסט גדול, אבל סגנונו אינו יחודי. עובדה, שכאשר הוא החליף את אנטוני פיליפס, לא חל שינוי דרמטי בצליל של הלהקה שכן לשניהם סגנון די דומה. לעומתו לסטיב האו סגנון נגינה יחודי ותרומתו לצליל של הלהקה מכרעת. הדוגמא הבולטת ביותר היא באלבום RELAYER. מה שסטיב האו עושה שם זה פשוט חסר תקדים ברוק המתקדם. אינני מעלה על דעתי גיטריסט אחר, שהיה תורם לאלבום הנפלא הזה כמו סטיב האו.
 
אתה יודע מה...

אחרי הדברים שכתבת, אפשר להגיע למסקנה שאולי פיליפס הוא הגדול מכולם (אני לא פוסל זאת על הסף, רק שלא יצא לו לנגן בהרכב כדי לשפוט). אמרתי קודם שהבחירה קשה ונדמה לי שההכרעה שלי נובעת בעיקר מהצליל של הלהקה עם עזיבתו של האקט. יכול להיות שאם הוא היה נשאר, הצליל היה הופך פופי בכל זאת (אם-כי באמת קשה לי להניח), אבל נדמה לי שהצליל הייחודי של הלהקה בתקופה שבה הוא היה, הופך אותו לבחירה מתאימה. אני בטוח, עם זאת, שאם פיליפס היה נשאר, הצליל לא היה שונה ואולי אפילו יותר קסום. חוץ מזה, ציינתי את עבודתו המרשימה של האו בRelayer בהחלט אחד השיאים של נגינת גיטרה ברוק המתקדם. מה עם האמירה שלי בדבר בחינת הנגן על רקע השפעתו בתוך ההרכב ולא על רקע הוירטואוזיות שלו? יקי
 

shay or eli

New member
מההגדרה שלך

הראשון שעולה לי לראש הוא טוני איומי מבלאק סאבאת´. התרומה שלו לצליל של הלהקה הייתה עצומה - תארו את Iron Man, Sweet Leaf, Children of The Grave, Paranoid ועוד בלעדיו.
 
זה נכון ותלוי בטעם

אם אתה מקבל את העקרון, הרי שמכאן ואיך זה תלוי בטעם האישי ועל זה לא יכול להיות כל ויכוח. אם תאמר טוני אימי, בסדר; אם תאמר ריצ´י בלקמור או דיויד גילמור, גם-כן מקובל. הכל שאלה של טעם. יקי
 

rockyracoon

New member
Blackmore, May

ברבות להקות הרוק המתקדם הגיטרה היא רק "כינור שני" לקלידים, ובהקצנה -אצל ELP אין בכלל גיטרה במרבית השירים! (אבוי לבושה), ולכן הבחירה שלי היא בגיטריסטים של להקות שעשו פרוג רק בתחילת דרכן, ואח"כ פנו לכיוונים אחרים. ריצ´י בלקמור -מסגול כהה, הוא מבחינתי אליל הסולואים והאילתורים ה-"קונבנציונליים". לשמוע אותו מאלתר דקות ארוכות על בלוז, או אפילו על בסיס אקורד אחד -בשירים כגון Painter, Why didn´t rosemary מהאלבום "Deep purple" זו חוויה מרגשת. מבחינת ייחודיות, מקוריות, תרומה לצליל הכולל של הלהקה ולמרקם והעושר של הצליל,מספר אחד שלי הוא כמובן Bryan May מ"קווין". חבר טוב שלי אמר לי פעם שהוא ממש מת על הקטע של ההתזמורת בשיר Love of my life (לילה באופרה- לא הגירסא של ההופעה). הקטע הוא שאין שום תזמורת....הכל הגיטרות של May. כל האלבום Queen ii (שוב...) הוא Tour-de-force של הגיטרה של מיי, חבל שהוא נסוג לרוק-אנד-רוק פשוט עם השנים. לגבי הפרוג המיינסטרימי- כמובן שסטיב האו הוא הפייבוריט, והוא בניגוד לקשישים אחרים לא נס ליחו -הקשיבו לנגינה שלו ב- Starship trooper גירסאת ההופעה החיה מ-1996. זקן, זקן אבל מנגן סוף הדרך. אגב, הגיטרה הספרדית בשיר Innuendo של קווין (1990) היא של סטיב האו...וגר זאב עם כבש, ובריאן עם סטיב ירבוץ.
 

epitaph

New member
תשובה לשאלה שלך לגבי טוני לוין...

באיחור מסויים אומנם אבל בכל זאת,ככה זה בצבא.בקשר לשאלתך באיזה אלבומים טוני לוין ניגן בקרימזון אז הוא ניגן מ-Discipline שיצא ב1980 ועד THRaK שיצא ב1994 אם אני לא טועה...
 
למעלה