שני גושים ברגל

יסכה222

New member
שני גושים ברגל

שלום!
לפני כ- 3 שבועות הרגשתי בשוק שמאל שלי (כ-3 ס"מ מעל הקרסול, מקדימה מעט הצידה) 2 גושים קשים וחלקים מתחת לעור אחד בגודל 1-2 ס"מ והשני קטן יותר.הם אינם כואבים,ובמקרה מששתי אותם.
הופנתי לצילום רנטגן ואולטראסאונד. התוצאות היו: ברנטגן: ממצא גרמי שמור. ואולטראסאונד: בצקת קלה ללא קולקציה וללא הפרמיה. בנוסף בדיקות דם תקינות.(כלליות ושקיעת דם).הלכתי לכרוג שבמישוש אמר גנגליון, וכרוג אחר נוסף אמר גוש שומני מסויד. כאמור באולטראסאונד לא ראו כלום!
אני מבינה שב-א.ס. אמורים לאבחן \לראות גנגליון או גוש שומני מסויד אך כאמור לא נראו, ואני מבולבלת ומלאת חששות! מה זה? האם עלי להמשיך בבדיקות? הרי האבחנה לא היתה וודאית וכל כרוג אמר משהו אחר! למי מומלץ לי לפנות? אודה מאוד לתשובתכם! יסכה
 

יסכה222

New member
מוסיפה תשובת סי.טי שבנתיים קיבלתי

שלום! מוסיפה תשובת סי.טי :
המבנה הגרמי תקין.מבנה הקרסוליים שמור משני הצדדי ם. בשליש הקאודלי של השוק השמאלית מלפנים, זוהתה מלאות רקמתית תת-עורית עם שוליים לא סדירים. בחלקה העליון הסתיידות זעירה. הממצא בקוטר כולל של 3 ס"מ, אינו מרים את העור הסמוך. אין לראות חסר גרמי. המסה השרירית והמישורים השומניים הודגמו בשני מישורי השוק ללא חריג. לסיכום: השינויים שתוארו בשומן התת עורי בקדמת השוק הקאודלי משמאל אינם חד משמעיים (שטף דם ישן?) הסננה דלקתית ישנה\צלקת? מעקב ובקורת לפי הנחיה קלינית.
גם כאן בעצם אין תשובה..! וכך אמרה רופאת המשפחה שלי. מה עלי להבין מהנ"ל?? מה הדוקטור ממליץ לי לעשות? אודה מאוד לתשובתכם!
 
גושים

שלום יסכה

קשה לענות בודאות ללא בדיקה שלך, אבל ממה שאת כותבת נראה לי סביר שמדובר בממצאים עוריים ולא קשורים לשרירים, לגידים או לעצמות. לפיכך כנראה לא גנגליון.
לא ברור אם מדובר בציסטה, בליפומה (גוש שומן), שטף דם ישן, וכו'....
אם הממצא לא משתנה וגדל ולא מציק - ניתן לעקוב למשך מספר שבועות ולראות מה קורה. אם מדאיג אותך אפשר גם לפנות לכירורג פלסטי לצורך הסרה בניתוח פשוט בהרדמה מקומית.

בהצלחה

ד"ר אודי ארד
 
למעלה