שני קווים חדשים באשדוד של דן בדרום

מנכל אחד

Active member
מצד אחד זה שירות אזורי שצריך להיות, מצד שני אני לא יודע עד כמה הוא נפרד, אבל אם הוא נפרד מדי זו בעיה מערכתית. נסעתי עם נוסעים חרדים של בית וגן בקווי ציר הרצל בשנות התשעים ונסעתי עם נוסעים חרדים בשני הקווים האדומים וברכבת ישראל בביקורים האחרונים. בנוסף יש את אלמנט הרכבת שסגורה עכשיו בגלל המצב, מה שוודאי מצריך תיגבור אוטובוסי, אם כי אופקים או נתיבות (אחת מהם לפחות) נלחמו להרחיק את תחנת הרכבת מהעיר בעת תיכנון הקו, אז הקישור האזורי באוטובוסים כנראה שעדיף ממילא, בעוד שהרכבת היתה יותר לנסיעות למרכז.
אופקים לא נלחמה להרחיק את התחנה, בזמן התכנון הייתה ועדה קרואה בעיר, כך שלא היה מי שילחם לכאן או לכאן.
התחנה של אשדוד ממוקמת מחוץ לאשדוד, וגם כשהרכבת פעלה, לנתיבות היה יותר מהר לנסועו באוטובוס מאשר ברכבת.
השירות הוא לא נפרד, והקו אוסף בכל רחבי העיר, בפועל עולים עליו בעיקר חרדים, ודאי בימי שישי בצהריים ובמוצאי שבת.

קו 378 פועל בתדירות מוגברת כפיצוי על הירידה בתדירות הרכבת מאז תחילת עבודות החישמול, הקו הופך לקו מהיר כאשר הוא יוצא משדרות, והוא פועל לפי ההיגיון של משרד התחבורה שכל מי שעולה על רכבת מעוניין להגיע לתל אביב.
 
לכל השואלים: מטרת הקווים החדשים היא נסיעה ישירה מאשדוד לאופקים מבלי הכניסה הארוכה לנתיבות שתפוצל לקו נפרד (ועל הדרך תשרת את רחוב מסעוד אלפסי בנתיבות)
 
למעלה