שעור 2 (תשובה לקארין A לגבי הגודל)

noam778

New member
שעור 2 (תשובה לקארין A לגבי הגודל)

תלמידי היקרים אני פשוט נהנה אז ככה שיעור מס´ 2 בבניית אתרים יוצא לדרך וכבר בשיעור השני אנו נראה לקארין A ולמצדדי בילי.. את יעילות השיטה שלנו כולם יודעים ומי שלא יודע ידע עכשיו... שבחיים חשוב המהירות וברשת המהירות חשובה עוד יותר. ככל שגודל הקובץ שלך ברשת גדולה יותר קצב זרימת המידע נמוך יותר. נוסיף מלל לאתר נלמד שני פקודות האחת פקודה העוזרת לראות את העברית בצורה ישרה ותודה לחיה על העזרה. הפקודה נראת כך: <META CHARSET=windows-1255> והפקודה השניה שמסדרת את הכתב לימין למרכז או לשמאל <div align=center> האתר המקסים שלי וזהו .. איך הכול צריך להראות שוב מתחת לקו ------------------------------ <htm> <TITLE>האתר שלי</TITLE> <META CHARSET=windows-1255> <div align=center> האתר המקסים שלי <htm/> --------------------- שומרים תחת הקובץ a.htm בספריה a ועכשיו נראה מה גודלו גודל הקובץ הוא 125 ביטים שזה.. 0.125K ועכשיו לקארין... גודל הקובץ בעזרת הוורד הוא:456 ביטים שזה פי ארבע אז זה ממש לא הרבה אבל אנו נלמד לצבוע בצבע את הכותרת כמובן ולהוסיף שורות ועוד ועוד... ככל שנוסיף דברים אתם תראו שהקובץ בוורד גדל וגדל ומגיע למימדים מדהימים פי 100 ויותר ואפילו פי 10000 יותר סתם לחרוצים אם תוסיפו שורה אחת בלבד תראו שבשיטה שלנו גדל הקובץ בביטים בודדים ובשיטה של קארין הקובץ מכפיל את עצמו... בהצלחה..
 

noam778

New member
ש"ב שיעור 2

נסו לשנות במדוייק במקום center כיתבו left או right ותראו מה קיבלתם תתחילו לשחק עם הפקודות .. כיתבו סיפור צרפו פקודה חדשה מתוקה וקטנה בין השורות העבריות שנראת כך: <br> גלו מה היא עושה..? תתחילו לשחק עם הפקודות .. כיתבו סיפור איך הרגשתם כשבניתם את האתר הראשון... סתם סתם בהצלחה..
 

karin a

New member
הגודל כן קובע !!!

מה שאתה מרציג בפניי - איננו משקף את ההבדלים התקינים ... ארחיב את ההסבר- לכל דך אינטרנט שנכתב בוורד מצורף קובץ css אם תפתח את המקור של הוורד תראה פקודות "כבויות" שאותן לא ניתן לחתוך להעתיק או לשנות . הקובץ הזה מעמיס על הדף . אבל , יש הבדל של פי 4 בגודל בשורה אחת...הבדל זה רק הולך ומצטמצם מכיוון שגודל הוורד לא גדל יחסית לתוכן והפרונט פייג´ כן . ועוד דבר, לפרונט פייג´ אין css וצריך להוסיף לו קובץ חיצוני - זה מכפיל את המשקל ...אם משתמשים בו . כדי להמחיש לך את העניין אטיל עליך משימה קטנה : קח את אתר יבנאלי וערות אותו בפרונט פייג´ כולו !! אני עשיתי זאת כבר וההבדל בינהם הוא מזערי ואיננו משמעותי לטובת הפרונט פייג´. (מספר בתים בלבד) . נסה !!! אני גם מוכנה לקחת אתרים שלכם ולהפוך אותם לוורד על מנת להמחיש אותה עובדה . אבל אני בטח לא מוכנה להבחין בין שתי התוכנות באמצעות שורת פקודה אחת - זה ממש ביזיון !!!! ועוד דבר- אולי תסביר למורות היקרות שמשתתפות בפורום את בעיות העברית שעושה הפרונט פייג´ גם לאחר שהגדרת אותו כעברית - כי הרי הוא רק נתמך עברית אבל לא עורך עברית , לא בודק איות והשורות בו קופצות בלי הרף אם הן אינן בטבלה. ועוד חיסרון - כאשר רוצים להוסיף תמונה או רקע לאתר בפרונט פייג´ יש לפתוח תיקיית תמונות ומתוך התיקייה למצוא את התמונה , אך הוורד עושה זאת באופן עצמאי , פותח תיקייה נילוות ללא בעיה או פקודה וכו´ וכו´. בהמשך אכתוב לכם על כל פקודה את המקבילה שלה בוורד . ואתן קיצורי דרך . בהצלחה לכולם קארין
 

noam778

New member
קרין את טועה...

קארין את טועה אני לא משתמש לא בפרונט פייג´ (איזו מילה מגעילה ארוכה שכזו ולא בוורד) אוף שניהם מילים באנגלית אני בונה בעצמי את הפקודות אם היית רואה בעצמך והיה לך את הזמן להקדיש לשני השעורים שכתבתי משהו כמו 5 דקות היית מבינה למה אני מתכוון. כל הקורס הזה שאני מלמד כאן אורכו 15 דקות וגודלו 4 שיעורים.. שבסופו האתר שאנו ניבנה יכול להראות כך: http://www.geocities.com/noam_n/noam/earte/class2/jj1.htm על שלושת קישוריו.. או כמו האתר הזה על כל קישוריו..http://www.geocities.com/noam_n/noam/earte/class6/g2.htm
 

karin a

New member
לנועם

לא נעים לי לכתוב לך כאן בפורום מה שאתה כבר בערך יודע... בעיניי האתר שלך זו לא הדרך , אם ילדים צריכים לעבוד בו אז הוא פשוט לא מתאים .... יש בו "באגים" פה ושם והוא איטי !!!!! הכתוב איננו ברור מספיק והתפריט לא ערוך נכון - שורות קופצות לתוך שורות שמתחתיהן ועוד ועוד... התכנים שלך נהדרים ויעילים ומורות רבות משתמשות בהם גם בבית הספר בו אני עובדת אבל הן לבד לא יכולות להתמצא באתר וחבל. ביי קארין
 

karin a

New member
קטע קצר

כתבו קט בוורד סמנו אותו עם העכבר ומצאו על סרגל הכלים את הצלמיות של יישור למרכז לימין או לשמאל . זו בדיוק הפקודה.
 

נאוה 2

New member
איש איש באתרו יחיה.../images/Emo24.gif

קארין, לא כדאי להכנס לתלחמה. איש איש בעיניו יעשה. אני בכל אופן מעריכה מאודדדדדדד את עבודתך ואשמח ללמוד ממך. אז יישר כוח.
 

karin a

New member
לנאוה

ראשית תודה רבה על המחמאות. שנית , זו "מלחמה" מאתגרת , אני נהנית ממנה ולומדת ממנה . גם אני שעוסקת בבניית אתרים לומדת בכל יום ביומו משהו חדש ותמיד שמחה לשמוע חוות דעת והצעות לייעול ושיפור ובהתאם גם להציע כאלו ביי ונשתמע קארין
 

נ ו ע ם

New member
קארין

לא צריך להשתמש בפרונט פייג´... נועם מדבר על html ללא שום עורך מיוחד. ונועם בהחלט צודק מכיוון שבכתיבת html את חוסכת כמויות אדירות של מקום וכאשר בונים אתר יש חשיבות מאוד גדולה לגודל האתר. ככל שהאתר גדול יותר כך רואים את האתר לאט יותר. כל אחד ישתמש בדרך שיותר נוחה לו אבל הכתיבה הפשוטה ב html זו הדרך לכתוב את התוכנית שתתפוס את המקום הקטן ביותר. נועם.
 

yariv k4school

New member
הערה, הארה או תיקון (איך שתרצו)

אני מעט ממהר ולכן אעשה את זה בקיצור ומי יודע אולי פעם אפילו אתן לכם קישור לאתר שלנו שם יש מדריכים מוכנים ללימוד
אז... הנה מה שרציתי להגיד: ===================== אני מלמד (וכך צריך לדעתי ללמד) את ההבנה של כל שפה ולא לתת להעתיק את התוצאה ובשיעור העשירי להתחיל לתקן. 10 דקות ראשונות על מבנה השפה יחסכו הרבה לתוצאה
* "בסיס נכון היום עושה את כל ההבדל מחר" * "למדו את התלמידם איך לומדים ולא מה לומדים" * "לבנות כביש קל יותר מלתקן חורים בכביש... כך גם ללמד תלמיד חדש קל יותר מללמד תלמיד שכבר למד בבסיס בעייתי" (במישפט זה יסכים איתי כל מורה שמגיש לבגרויות ועומד מול הבעיה של תיקון טעויות למידה קודמות) מישפטים חשובים להוראה וללימוד
(הערה: כל האמור כאן אינו בא לפגוע בעזרתו הברוכה של חברינו ואני מקווה שיראה בכך הערה בונה ולא הורסת) ------------------------------------------------------------------- מבנה השפה: כמו שאתם יודעים הכל בחיים מתחלק לשלושה
כך גם שפת בניית האתרים (שאינה כלל שפת תכנות וזה כבר שיעור אחר) א. פתיחה ב. תוכן ג. סיום כך הפקודות ב HTML יתחלקו בהתאם: א. תג פתיחה ב. תוכן עליו מופעל התג (תג הוא שם לפקודה בשל צורת כתיבת הפקודות בין סימנים <> הניקראים במחשבים תגים) ג. סגירת התג מבנה הפקודות בנוי בצורה שאנו קוראים לה צורת הסלים פקודה (שלושלת החלקים ביחד ייקראו פקודה) יכולה להיות בתוך תוכן של פקודה אחרת אך אינה יכולה להתחיל בתוך פקודה אחת ולהיסתיים מחוץ לפקודה זו (שירטוטים כשיהיה לי זמן או באתר, ומיצטער אם חלק אינו מובן בהסברון המקוצר) הקודה הראשונה שנעזר בא היא כמובן הפקודה שקובעת את שפת הדף: (שימו לב לשלושת החלקים) א. פתיחה: <html> ב. כאן שמים את התוכן ג. סגירה: </html> הערה: זה המקום להזכיר כי הרישום כאן מעוות את סדר התווים ולכן מומלץ להעתיק לתוכנת טקסט פשוטה כדי לראות את הרישום המדוייק של הפקודה. ניתן לראות שפקודת הפתיחה דומה מאוד לפקודת הסגירה
לכן מעתה כאשר אני אומר פקודת פתיחה <xxx> אתם כבר תדעו שצריכה להיות פקודת סגירה </xxx> ועל כל התוכן שיבוא בין פקודות אלו יופעלו הפקודות. ישנם כמה תגים בודדים שאינן פקודות תוכן כי פעולות מקומיות או הגדרות כלליות תגים אלו אינם בנויים לפי שיטת שלושת החלקים ויוצגו בשיעורים בניפרד. (הערה: תגי מטה שהוזכרו כאן אינם חלק מהתוכן ונוהגים ללמד אותם רק בשבי סיום, העמוד ייראה נהדר בלי תגים אלו אם הדפדפן יוגדר כראוי) נתחיל ממבנה עמוד HTML כללי (זוכרים שלושה חלקים
אז העמוד מתחלק רק לשני חלקים
). העמוד מתחלק ל: א. ראש העמוד ב. תוכן העמוד האם כבר הבנתם היכן יופיעו שני חלקים אלו ??? כמובן ששני חלקים אלו יופיעו בין התג הפותח של העמוד לבין התג הסוגר של העמוד מה כולל כל חלק ??? א. ראש העמוד כולל הגדרות שנועדו לשימוש הדפדפן ואינן חלק מהתוכן הניראה. לדוגמה תגי המטה שהזכרנו כאן. ראש העמוד יתחיל בפקודת פתיחת ראש העמוד <head> אחריה כמו תמיד יגיע התוכן של ראש העמוד ובסוף... פקודת הסגירה... מישהו יכול לנחש איך נודיע לדפדפן שראש העמוד נגמר ? כמובן כך : </HEAD> זה המקום לציין כי ב HTML אין חשיבות לאותיות גדולות או קטנות באנגלית (בניגוד לחלקים מתקדמים יותר בבניית אתרים כמו שפות asp; cgi VB; VBscript ועוד... לשם מה אנו צריכים בכלל את ראש העמוד ??? נילמד פקודה יסודית ראשונה לראש העמוד וניקפוץ לתוכן העמוד שהוא החלק המעניין אותנו כרגע. פקודת כותרת העמוד : פקודה זו מציגה בחלק הכחול למעלה את השם של העמוד בו אנו נמצאים ועוזרת למנועי החיפוש ולקוראים להיתמצא באתר. למשל בפורום מורים כותרת העמוד היא "מורים" פקודת הפתיחה של הכותרת תהיה: <title> יכולים כבר לנחש מה יהיה התוכן והסגירה ? דרך אגב... זה המקום לציין כי הפקודות ב HTML לקוחות ישירות מהשפה האנגלית ולפעמים ניחושים (לאחר שמבינים את הבסיס והמבנה) יכולים להוביל לפקודות שלא ידעתם בוודאות כן אז כל פקודת הכותרת תהיה כך: <title> מורים </title> נעבור לתוכן העמוד (זוכרים שזה החלק השני בעמוד) כמובן שגם לתוכן תהיה פקודת פתיחה ופקודת סגירה ובינם נציב את תוכן העמוד. פקודת הפתיחה היא : <BODY> והסגירה : </BODY> כשמה כן כך קוראים לפקודה זו ולחלק זה של העמוד. גוף העמוד. בואו נסכם מה יש לנו כרגע: הערה : ראו את הצורה המדורגת בה אני מסדר את העמוד (שיטת הסלים) פתיחת עמוד פתיחת ראש העמוד פתיחת כותרת תוכן כותרת סגירת כותרת סגירת ראש העמוד פתיחת גוף העמוד תוכן העמוד סגירת גוף העמוד סגירת עמוד שימו לב להירארכיה של הפקודות
נסו להבין את מבנה השפה (מקווה שללא שירטוטים זה ברור מספיק)
הקפידו תמיד לרשום את הפקודות בצורה כזו לשמור על הירארכיה נכונה (אני מצרף עמוד כללי מהאתצר שלנו רק כדי שתוכלו לראות איך נשמרת הירראכיה ומקלה על הקריאה והכתיבה של הפקודות. שימו לב כי אם אין תוכן בתוך חלק הגוף של הדף הדף שתראו בדפדפן יהיה ריק אך עתה נתחיל מלא את העמוד.... האים תוכלו להכין דף בסיסי זה לבד ? נסו לבנות דף זה לבד ובידקו את התוצאה עם הקובץ המצורף. בילוי מהנה ולימוד מוצלח.... יריב צוות "המפתח לבית הספר" נ.ב. חייב לרוץ ולסיים... ביי
 

yariv k4school

New member
מתנצל על טעויות הדפסה ולגבי שיטת הס

הסלים אני מצרף את החלק הזה שלא יצא טוב רווחים בהודעה נמחקים ולכן לא הצלחתי להראות את הירארכית הפקודות החשובה. אני אשמש מתו _ כדי לסמן רווח בכדי להדגיש את שיטת הסלים. זה החלק שלא יצא כלל: פתיחת עמוד -----פתיחת ראש העמוד ----------פתיחת כותרת ---------------תוכן כותרת ----------סגירת כותרת -----סגירת ראש העמוד ----------------------------------- -----פתיחת גוף העמוד ----------תוכן העמוד -----סגירת גוף העמוד סגירת עמוד
 

karin a

New member
ליריב וכל השאר

כל הכבוד !!!! זה בדיוק מה שרציתי להסביר, אין אפשרות ללמוד שפת עורך ללא הבנה , אח"כ אי אפשר להתקדם - אז מה זה נותן ? ללא הבנה אין זכירה ללא הבנה אין משמעות ללא הבנה אין ידע !!!! ביי
 

נ ו ע ם

New member
אתם כל כך מורים... ../images/Emo13.gif

ואני כל כך לא מסכים איתכם! נועם מנסה לתת כאן רעיון מבורך ואנחנו מנסים לקטול את הרעיון באיבו! תנו כתף... תעודדו! ואל תראו לו עד כמה היוזמה שלו אינה ברוכה!! לא כל דבר בחיים אנחנו נלמד לעומק! ולא בכל דבר בחיים נידרש להבין את כל התהליכים! בסה"כ נועם מנסה לתת למורים כלים פשוטים שבעזרתם הם יוכלו לבנות אתר פשוט וקל. אני בהחלט רואה בכך עזרה ברוכה והלוואי וירבו המורים שמנסים לעזור בכל דרך אפשרית! מי שמרגיש נוח עם זה - מוזמן להצטרף ומי שמרגיש מבולבל... ימצא משהו אחר להיעזר בו! אבל תנו לו הרגשה טובה... תנו עידוד... ואם יש עיצה נוספת מועילה - תרגישו חופשיים לעזור! ושתהיה לכולנו שבת מקסימה. נועם. (בלי 778)
 

Elishabb

New member
נדמה לי שיש לי פתרון לויכוח

בן קארין לנועם. האמת היא שגם אני התלבטתי הנושא השימוש בוורד לצורך עריכה של דפי html. הקבצים הנוצרים הם באמת גדולים משמעותית מקבצים הנוצרים על ידי עורך html רגיל, עובדה הפוגעת בזמן בטעינה שלהם ברשת. מצד שני לא נראה לי חשוב לבלבל למורים ולתלמידים את המח בפקודות משונות של שפה חדשה, כי הרי עיקר עיסוקנו הוא בתחום התוכן ולא בתחום הטכניקה. עד שמצאתי את הפתרון ...... והפתרון להפתעתי הרבה הגיע דווקא מבית מיקרוסופט. קבצי ה html הנוצרים על ידי הוורד מנופחים בכמות גדולה של מידע נוסף, שמטרתו ליצור תאימות מלאה בן דפי ה html ודפי הוורד. על פי רוב מידע זה מיותר. גם מיקרוסופט הייתה ערה לבעיה זאת והוציאה תוכנה קטנה, המפשיטה את דפי הhtml שנוצרו על ידי הוורד מתוספות המידע המיותרות וכך מקיטנות את נפחן עד לכדי שליש. בארכיון הקבצים של הפורום פתחתי מחיצה בשם "דוחס דפי html" ובתוכה שמתי את קובץ ההתקנה של תוכנה זאת. לאחר ההתקנה, תמצאו אותה בתפריט התחל -> תוכניות->Microsoft Office Tools . התוכנה נקראת Microsoft Office Html Filter 2.0 וכל מה שיש לעשות זה להפעיל אותה, לבחור את דף ה html שיצרנו עם הוורד ולאשר. תקבלו דף html עם איכויות של הוורד, אבל בנפח מוקטן משמעותית. ממליץ וכל היוצרים דפי html בעזרת הוורד. אלישע
 

noam778

New member
אוף אלישע הגם אתה?

קרה את השיעורים שכתבתי עם כוס קפה שב ותהנה.. תכין את שעורי הבית ותראה כמה זה קל.. תן חיוך כמו הילדים נסה.. בדוק.. טעה.. תקן.. חייך.. על כל ניצחון קטן.. ותרגיש שוב מאושר שלך נעם
 

Elishabb

New member
היי נועם

ראשית אני חייב לציין לשבח את החריצות והנחרצות שלך. כל הכבוד !!! אבל באמת - נראה לך שהמורים יהפכו לכותבי html??? הרי הם כל כך עסוקים, שאם נלך בדרך שאתה דוגל בה - עם כל הכבוד לא נגיע בסופו של עינין לכלום. אם מדובר בחוג לתלמידים מתענינים או מורים העוסקים בלימוד שפות מחשב, זה דבר אחר, אבל למורים מהשורה שכל רצונם הוא לנצל את המדיה ליעול ההראה שלהם, למיטב נסיוני (ויש לי נסיון רחב בעינין, גם בהכשרה והטמעה בקרב מורים וגם בכתיבה דפי html) זה מיותר. עדיף בעיני להשקיע את האנרגיות המוגבלות שלנו בקידום תחום התקשוב והטמעתו בחיי היום יום של המורה, מאשר בהוראת שפה חדשה, שבכל מיקרה התוצרים שיתקבלו בדרך זאת יהיו דלים ולא משמעותיים. ואף על פי כן ולמרות הכל - הצלח בדרכך. אלישע
 

Elishabb

New member
מצגת נחמדה

בנושא עקרונות המרת קובץ וורד ל htmlתוכלו לראות כאן. נא להמתין בסבלנות, לוקח קצת זמן עד שהמצגת עולה. אלישע
 

noam778

New member
לקארין ולמלומד 4 SCHOOL

פשוט חבל.. אבל זה לא משנה.. אחר כך שואלים איך ילד בן 14 פורץ לפנטגטון... בטח היה לו זמן להבין להטמיעה.. לחשוב.. לאכל.. להקיא... לקבל 100 במיבחנים וכדומה.. זאת ההבדל בין לדעת להבין ולא להבין.. הייתם צריכים לראות איך הם הסבירו לילדי כיתה ו´ כיצד בונים אתרים (במסגרת יום פתוח) אז נכון את כל מה שהסביר 4 SCHOLL לימדתי ואמרתי.. אבל במסגרת השיעור המילולי... ולא יותר כי למי יש סבלנות בכלל? אם אתם חושבים שלפני שניתן לילד לבנות בלגו נסביר לו ממה מורכבות היחידות ומה החוקים וכדומה אנו נגרום לו הנאה? אני חושב שאנו טועים. הייתם צריכים לראות איך הם נהנו לשחק עם הפקודות..כן לשחק.. (מילה נוראה בלימוד??????) איך ניר בנה אתר בעל מבנה של חרב עם תמונות פוקימוניות.. שבוורד לא ניתן לעשות זאת וגם לא בפרונט פיג´.. אבל בעוד חמש שנים כנראה שיזמינו ממנו אתרים יחודיים לרשת, כי הרעיון להיות יוצאי דופן ולבנות בצורה שונה ולא ע"י מסגרות. אני לא רק מנסה ללמד את כולכם לדוג אני מנסה ללמד את כולכם לבנות גם את החכה המתאימה בבוא היום... אבל כמו כל דבר בחיים צריך רוח צעירה וסבלנות... .. וזה מה שניר כבר יודע .. אשמח לעבור לשיעור הבא אבל נראה כי אין תלמידים... חבל.. כי באמת כמו שאמרתי צריך רק 15 דקות כדי ליצור אתרים יחודיים... וכמובן רוח צעירה
 

Elishabb

New member
נועם - אם אתה כבר מתעקש ללמד

את פקודות שפת ה html, לפחות תשתמש בעורך פקודות html. ברשת יש עורכים רבים למטרה זאת. שימוש בעורך מונע את התיסכול הנובע מטעויות כתיב באנגלית, במיוחד לתלמדים מתחילים. בארכיון הקבצים במחיצת "בניית אתרים" שמתי את קובץ ההתקנה של עורך חינמי הנקרא בשם "ארכנופיליה". בעבודה השוטפת של ובמקומות בהם אני עוסק בהוראת הhtml, אני משתמש בעורך זה. אלישע
 
למעלה