שקרים באימון

tlingit

New member
שקרים באימון ../images/Emo12.gif

אז נכון שכולנו מעדיפים לחיות ולהתמקד בחיובי שבכל מצב ובכל מתאמן, אבל בלי קשר לחיובי, בחלק הענייני של העשיה. לא בחלק של הכוונות שלנו, קורה, בכל זאת קורה לפעמים, שמתאמנים משקרים באימון כלומר, לדוגמה: "האם ביצעת את המשימה?" או "האם פעלת כמו שסיכמנו?" וכדומה "כן, בוודאי שכן, עשיתי כך וכך פעמים / באלה ואלה ימים / כל דבר דומה אלא ש.. ברור לנו שאם אותה משימה היתה מבוצעת היו לה תוצאות ברורות שאינן נראות ממה שהמתאמן מביא. בשאלה הזו לא מדובר על תחומי צמיחה / התפתחות וכדומה שדורשים זמן הבשלה, אלא על דברים קונקרטיים שכן או לא נעשים וזזים. והדוגמה לעיל רק הובאה להמחשה. קרה לכם
איך אתם חושבים שכדאי להתמודד
מתי והאם אנחנו, שאמונים על ניהול התהליך, צריכים לפעול בעניין
כי אולי אפשר להמשיך באימון כאילו הדברים בוצעו, מתוך הידיעה שהמציאות תציף את הדברים אבל מה אם המתאמן ממשיך לפעול כך פגישה אחרי פגישה (לאו דווקא ברצף)? מה יקרה לתהליך האימון ולתוצאות שצריכות לבוא ממנו?
 

IrisPeleg

New member
מחויבות

יש לדעתי הבדל בין מתאמן שלא עשה את המשימות משום שהיה לו קשה להתחבר איתן מה שמעיד שהוא עדין לא מחובר עם התהליך. במקרה כזה צריך להמשיך לחבר אותו רגשית לתהליך. מתאמן שמשקר אינו מחויב לתהליך וזה מקרה לגמרי אחר. אני הייתי מנהלת איתו שיחה על תחושתי ממנו.
 

tlingit

New member
מסכימה על ההבדל

בהחלט יש הבדל אם המתאמן לא מתחבר למשימות עצמן כי על זה יש הרבה מה לשוחח וללמוד
 
שקרים באימון

אני אנסה לשקף למתאמן את השקר. רואה בהתנהלות שכזאת הזדמנות נפלאה לעבודה על ערכיים, מחויבות, התנהלות בעבר ובהווה. אתנהל עם המתאמן באמפטיה, בחמלה. קושי נוסף, שהייתי ממקדת את השיחה היה לתחושות שלי, והמשמעות של חוסר אמינות ביני ובין המתאמן.
 
שקרים ?!

לא יודעת אם לקרא לזה שקרים , אולי זה בעצם קשיים ????. אני מאמינה שמי שבעצם בא לאימון וביקש לעצמו בקשה אימונית מגיע מתוך רצון וכוונה אמיתית לשינוי.. לאחר שהבנתי שהמאומן מחוייב לתהליך אני אברר איתו למה המשימה שקיבל היתה לו קשה , מה עיכב אותו ומה יכול לסייע לו בעתיד... אם אחרי ה"בירור" הזה ארגיש עדיין בספק מסויים אני הייתי עושה איתו "תאום ציפיות " ומבררת עם המתאמן מה הציפיה שלו בעצם ותוך כדי חוזרת ומחדדת את עניין המחוייבות ועד כמה זה חשוב לקידומו. סיגל
 

tlingit

New member
שיקוף, מחוייבות, דיון ושיחה

איריס, עידית וסיגלרונן, אני עונה ביחד כי התשובות שלכן משתלבות לי: אכן, משקפים למתאמן או משתפים אותו בתחושה האישית שלנו, או מעלים את נושא המחוייבות לתהליך האימון ודנים בחשיבותו, וגם על נושא חשיבות האמינות ההדדית וברוב המקרים, עם רוב המתאמנים, אכן, דיון כזה מוציא את האימון למרחבים מועילים מאד ומקדמים. ואלה אכן פתרונות נפלאים. אבל, פעם בהרבה מאד, קורה שהמתאמן לא מקבל את השיקוף וגם נפגע / נעלב / לא מבין מאיפה נוצרה למאמן תחושת שקר או תפישה של קושי עם מחוייבות או אמינות. המתאמן לא מסכים עם השיקוף / השיתוף / העלאת האפשרות וטוען שזו תחושה סובייקטיבית של המאמן, שאין בה ממשות מה קורה אז?
 
חוק השיקוף

כמה מילים על החוק: כל הרגשות שאנחנו משליכים על האחרים הם רגשות שקיימים בנו שאנחנו לא מצליחים להכיל. יש שני סוגי רגשות: רגשות מרחיבים - אלה רגשות שכאשר אנחנו חווים אותם אנחנו מרגישים התרחבות אנרגטית, כמו שמחה, התלהבות וכו'. ורגשות מכווצים - שהם הרגשות שגורמים לנו להרגיש שהאנרגיה בתוכנו מתכווצת פנימה. רגשות כמו זעם, עצב וכו'. מכאן, יש לך אפשרות לטייל עם המתאמן לכל כיוון שהשיחה תתפתח. מקווה שעזרתי. בהצלחה
 
ברור אמיתי וישיר

את מתארת מצב שהוא לא לגמרי ברור לי הייתה משימה, את מתעניינת בביצוע שלה, הוא אומר בוצע, ו... את יודעת שלא בוצע? או שאת רק חושדת? איך את יודעת? את אומרת לו את מה שאת יודעת? אם תוכלי לפרט את השתלשלות העיניינים זה יהיה בהיר יותר
 

isaacm

New member
האם יש לי חלק בשקר הזה?

האם אני גרמתי לו לשקר? האם המצב שנוצר הוא כזה שהמתאמן אינו חש בטוח מספיק להתייחס לאמת כמו שהיא? מה יכול להיות בקשר שלנו שיוצר אצלו את הצורך לשקר (או מה חסר)? אולי היה שם איזה שהוא היסוס בזמן שהזמנתי אותו להתחייב? בדרך כלל בתחילת הקשר אני מבקש דיווח בזמן אמת על ביצוע. (פשוט sms), אני מסביר מראש באופן ישיר את המשמעות והנחיצות בדיווח, וההתייחסות הצפוייה כאשר דיווח אינו מגיע - או שאינו מגיע בזמן. גיליתי שיש פעמים שזה עוזר ללקוח לעמוד בהתחייבות ויש פעמים שלא. מה שברור לי בכל המקרים - ההסבר הזה נותן ללקוח תחושה של "התענגות על האמת" וגם "נוחות עם תחושת אי נוחות", וכשהדברים (אי מילוי התחייבות) מגיעים לדיון - אנחנו דנים בעניין כמו שסיגל ציינה. אני חושב שאם תהיה לי תחושה ממשית שהלקוח משקר, הייתי מספר לו שכך אני מרגיש, ומבקש ממנו לעזור לי להתמודד עם התחוזה הזו. זו תהיה חוויה מעניינת . . . איציק
 
מתחברת למה שאיציק אמר

אולי השקר הוא סוג של סימן עבור המאמן לדינמיקה שיש בתוך האימון. ובאמת מענין אותי לשמוע כיצד את מתיחסת לאי ביצוע משימה. בכל מקרה אין ספק, שגם השקר הוא סוג של הזדמנות מצוינת ללמידה עצמית.
 

tlingit

New member
ברוכה הבאה ג י מ ל ית ../images/Emo140.gif

יופי שאת מצטרפת אלינו לפורום
(אני סקרנית: הכינוי שייך לאות גימל או לגימלי הגמד?)
אי ביצוע משימות בעיני הוא מקום למידה נפלא, משום שהוא מתחבר למקומות אמיתיים מאד אצל המתאמן ויאפשר לנו מבט שלא תמיד מתאפשר בשיחה בשיחה אפשר להתמקד בכמה נושאים או כיוונים שיכולים להעלות תובנות מעניינות מאד, אם זה על המשימה שלא בוצעה, על עצם אי הביצוע שלה, על התחושות הסובבות את המשימה או את הביצוע / אי ביצוע שלה, על ההשפעה על מערכת היחסים באימון וההשלכה לעולם הגדול, וכן הלאה אני מזמינה אותך להציג קצת את עצמך, אם את רוצה
לקרא בדפי הפורום הקודמים, להכיר מעט את הכותבים ואת נושאי הדיונים, ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
שלנו באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 
../images/Emo7.gifשיתוף

משתפת את המאומן בתחושה שלי,שהדברים נעשו אולי כלאחר יד או שבכלל לא ואז שואלת האם התחושה שלי נכונה ואם כן מבררת ביחד איתו איפה היה הקושי בעשייה,מה מנע ממנו לקדם את הנושא מה מונע ממנו להגיע לאימון בדיוק כפי שהוא עם האינטגרטי לעמוד מאחורי המחויבות/ חוסר מחויבות ולדבר אותה לטעמי התעלמות יכולה ליצור מקום של אי בהירות. וחוסר אמון בהנחה שמאמן אמור לנהל את התהליך ולשקף למאומן ,יושרה ערכים,אמץ אחריות אישית,כאשר זה לא מתקיים ו שני הצדדים מודעים ושותפים לזה אם בהסכמה ורבלית או בשתיקה מה בדיוק יכול לצמוח שם? חושבת שיש פה מקום לברור עמוק יותר מה מנהל את המקום הזה כישורי חיים holystCoach רבקה בן אלי
 

tlingit

New member
ומה קורה

כשהמתאמן ממשיך לטעון שכן ביצע, וביצע טוב?
 

pardes1

New member
אם יש לך הוכחה שהוא

משקר אז צריך לפתוח את זה ולדבר איתו. אבל אם לא, אז כל מה שנותר זה לקוות שהוא יראה בעצמו שאין תוצאות ויבין שהוא מרמה רק את עצמו.
 
החלטות ../images/Emo24.gif

לתת קרדיט ולברר ביחד איתו מה זה ביצוע ומה המשמעות של ביצוע טוב. ייתכן שאתם מדברים בשפות שונות ,פה יכול להווצר פער. האימון אינו מילה שלי כנגד מילה שלך? האם אישיותו של המאומן היא מסוג המרצה? מאלה שלכל דבר אומרים כן,אולם בפועל את ההצגה מנהלת הדמות הפנימית שהיא היפוכו? אם כן ,אולי יש לבחן את נושא האימון ולאמן בנושאים רגשיים,תקשרת ותכנים מסןג אחר (השערות שלי,לא מחויבות המציאות) ולבסוף מה בעצם משאיר אותכם בתהליך? ייתכן ששיחת הבהרה תיצור פלטפורמה חדשה ומאד ייתכן שתגיעו למסקנה שזה לא מתאים בכל בחירה או החלטה,רק טוב כישורי חיים holystCoach 052-2436685
 

ליפט

New member
מדוע בני אדם משקרים?

רוצה להתחיל ולאמר שהכותרת של השרשור והשרשור עצמו משכו את תשומת לבי באופן חריג. חריג? תחושת אי נוחות רבה נוכח הנחת היסוד וגם מפגש ראשון עם סוגיה כזו. וזה מה שמחבר אותי לשאלות שהעלה אבי בכר בשרשור זה. ניסיתי לנבור במאגר המתאמנים שלי ולנסות למצוא סיטואציות של שקר בהקשר לביצוע. (שאותן יש להבחין מסיטואציות של שקר בנוגע ל-being) - לא הצלחתי להעלות בחכתי ולו מקרה אחד כזה שבו מתאמן סיפר על ביצוע משימת אימון שלא בוצעה. ואז עלו שאלות כמו: יכול להיות שאני לא מבחינה בכך? ואם כן, איך יכול להיות שאינני מבחינה בכך? ואני חושבת שהתשובה שנתתי לעצמי שוב ושוב היא המיקוד שלי במפגש, הפרדיגמה שלי על המתאמן, שאלות הפתיח והלמידה על משימת האימון, הקשר שנבנה בינינו, מרחב הבטחון, הגדרת היחסים שלנו ומתן תוקף למילים ולהגדרות..... כשאני לוקחת בחשבון שסיטואציה כזו היא אפשרית, מה שמאוד קשה לי, חייבת להודות, השאלה הראשונה היא מדוע שהוא או היא יבחרו להעלים ממני את האמת, לעוות את פני הדברים ובעצם לשקר לי? וסביר יהיה להניח שזה לא רק לי אלא לעוד כמה בסביבה האנושית שלהם (אולי רק לבעלי סמכויות? אולי לכל אחד? ואולי רק לעצמם). כשאני מנסה לענות על השאלה הזו בהקשר האימוני אני מוצאת רק סיבה אחת - המרחב הבטוח של מגרש האימונים שמאפשר לו להיות כן, אמיתי, להביא את מי שהוא עם כל מה שיש בו תחת הידיעה ששיפוטיות היא מכאן והלאה. את המרחב הזה בונים יחד. עם חלק מהמתאמנים זה יקח יותר זמן ועם אחרים פחות...ובכל זאת- לדווח על משמת אימון שלא בוצעה? האם הוא מבין בשביל מה ובשביל מי אנו כאן? האם הוא הבין והפנים את תפקיד המאמן בשלב זה בחייו? מזכיר משהו כמו תלמיד כתה ג' שמשקר למורה או להורה - יכול להיות שמישהו תקוע שם חזק? אין ספק זה מעלה בי המון תהיות ושאלות וכדאי שאעצור כאן כיוון שכל העת מנקרת בי שוב ושוב השאלה - איך את יודעת שהוא משקר? או לפחות מה גורם לך לחשוד שהוא משקר? "....ברור לנו שאם אותה משימה היתה מבוצעת היו לה תוצאות ברורות" - עד כמה פתוח לכלל האפשרויות את מגיעה למפגש? האם את לוקחת בחשבון שהעשייה יכולה גם שלא להניב פרי בשלב זה? כי את מבינה שאת אינך מדברת כאן על רמת הביצוע אלא על ביצוע - כן או לא. אם להתייחס באופן כללי, אני מאמינה שהכנות והיושר צריכים להגיע לפחות מהכיוון של המאמן כשהוא מביע בצורה פשוטה את תחושותיו, ושואל שאלות כנות כדי לדעת ולהבין. המאמן לא צריך להיות שותף ל"סוד". טלינגיט, אם יש לך דוגמא קונקרטית, אשמח ללמוד ולהעשיר את החוויות האימוניות דרכך ולהבין יותר לעומק את החוויה הזו.
 

pardes1

New member
עוד נקודות למחשבה

האם הוא מתאמן מרצונו או שהוא צריך להתאמן כחלק משינוי העובר הארגון? האם הוא מאמין שזה יכול לעזור לו? האם הוא מבין את משמעות של אימון? האם אימון מתאים לו או שהוא זקוק לעזרה אחרת? האם הוא בשבל בשלב זה של החיים לתהליך הזה?
 
../images/Emo204.gifיקרה.שקר?

.את מסתכלת על מה שהמתאמן אומר ואת טוענת שהוא משקר מכיוון שבהסתכלות שלך הוא היה אמור להיות עם תוצאות אחרות.איך את יודעת את זה? האם בהבהרת הציפיות בשיחת ההיכרות היתה בהירות לגבי מטלות? האם שוחחת איתו על זה שבהקשבה שלך הוא היה אמור להיות במקום אחר אם היה עושה? לדעתי כדאי לנקות איתו מכיוון שהשיחה הזאת איתך.שהוא שקרן. איך את רואה אותו ?האם הוא גדול בעיניך שהוא משקר?מה את חושבת עליו באמת? מה מערכת היחסים שלך עם שקרים?ועם אנשים שמשקרים? מה המערכת יחסים שלך עם משימות? האם המחויבות שלו באה לידי ביטוי בבכל שאר האימון?(אז הוא מחויב!). ואם הוא אומר שהוא ביצע טוב.ייתכן שעבורו זה טוב ועבורך לאאא. משקר?מה זה?אם הוא ביצע ולו משהו מינורי הוא לא שיקר.זה אולי לא בדרךשלך אך זה בדרכו הוא.באהבה והערכה על הפתיחות והיושר.
 
למעלה