שרון בועידת הליכוד..

masorti

New member
אני מסית נגד רבין??

חס וחלילה. אני דווקא מגן עליו, ומסביר שהוא תומרן לחתום על הסכמי אוסלו. ואתה תמים אם לדעתך רבין היה האיש החזק במפלגת העבודה. רבין היה הכי פופולרי בציבור ולכן הוצב בראש המפלגה ב-1992. אבל פרס והמנגנון החזיקו אותו בגרון. שמעת פעם על מערכת היחסים בין נאצר לבין הגנרל מוחמד נגיב לאחר ההפיכה במצרים? זה לא בדיוק אנלוגי (רבין לא היה בובה עד כדי כך), אבל יש קוי דמיון מסוימים. ואני לא שוכח את תרומתו של פרס להקמת הכור בדימונה וגם לא לתכנית הכלכלית של 1985. ועם זאת - זקנתו ביישה את נערותו.
 

דובי123

New member
קצת סדר

ברק היה נחרצות נגד ההסכם בהיותו לובש מדים [חורים הגדולים מגבינה שויצרית הוא כינה אותו] - נשאלת השאלה מדוע זה אכן התעקש כמעט לכפות את ההסכם על עראפת... מוטה גור ואחרים - שים לב שלא מדובר בנסיגה חד צדדית אלא בהסכם שאמור לדאוג גם לצד הישראלי וכך לדוגמא נקבע שהרשות תהיה מפורזת כולה!!! מול סוריה - סוריה נדרשה לפרז שטחים בתוך עומק סוריה בגולה היום [כלומר לא מדובר רק בפירוז השטחים הנמסרים] המהלך הוא מהלך אשר חובק בתוכו סיכונים וסיכויים והוא אמור להיות כזה אשר אמור לתת תשובות כנגד הסיכונים - לכן הוא גם נקבע כהדרגתי רבין - עם היותטו בטחוניסט היה מאז ומעולם בעד מו"מ וזה היה עוד לאחר מלחמת 73 בהסכם שחתם עם המצרים לאוסלו הוא נגרר ע"י םרס [באותו הזמן היו אנשים מטעמו שניהלו מו"מ!!] הבעיה איננה בעצם החתימה על ההסכם אלא שבהמשכו כל פעם שרבין היה צריך לפעול כרבין פרס שיכנע אותו ללכת בדרך שהיא הנכונה לדעתו] ישראל מאז ומעולם דיברה על החזרת חלק מהשטחים [לירדן שממנה נכבשו.. לא היה דבר כזה פלשתינים..] ונעשתה יותר ממפה אחת מהו הקו אליה תיסוג ישראל קו שיהוה בעיקרו גבול בטחוני ואסטרטגי
 

Charlie

New member
אל תהיו בטוחים כלכך בניצחון הליכוד

להזכיר לכם את הסקרים של סוף 1991? שמיר הלך לבחירות מוקדמות כי הסקרים הבטיחו ניצחון ענק לליכוד. העבודה היתה נראית אז על הקרשים. כעבור חצי שנה נבחר יצחק רבין ז"ל לראשות הממשלה.... להזכיר לכם את הסקרים של סוף 1995? הסקרים ניבאו ניצחון גדול וחסר תקדים לעבודה בראשות פרס. כעבור חצי שנה הושבע ביבי נתניהו כרוה"מ ישראל. בגיניסט וודאי יודע על הסקרים של 1981 - המערך הסוציאליסטי הוביל אז בדרך לניצחון ברור. בגין הרכיב לאחר הבחירות את ממשלתו ה-2. כך היה גם ב-1988. בקיצור, להירגע. בחירתו של ביבי מחד, ושל מצנע נאמר מאידך, התדרדרות נוספת במצב הכלכלי כשברקע תקשורת מגויסת משווה כמה ישראל משקיעה בחרדים ובהתנחלויות לעומת אזרחים בנגב ובגליל - עלולה לצמצם מאד את הפער. שחיתות פה, פיגוע שם, לחץ אמריקאי בתווך, ביבי יוצא חבול מהקמפיין נגד אריק (ותסמכו על עומרי שהוא ידאג לכך שנתניהו יוכתם) ומולו מצנע כ"תקווה הלבנה" של ישראל.... והבחירות יערכו הכי מוקדם באביב...יש זמן להתארגן. הרי איש לא חושב ברצינות שכל המפלגות יסכימו לבחירות תוך 90 יום. לפחות 120 יום הן תידרושנה ותקבלנה. ואם נניח הממשלה נופלת בדצמבר לאחר חילופי גברא בהנהגת העבודה - בחירות באפריל. מספיק זמן לעבוד ולצמצם פערים מהליכוד. יתכן והליכוד ינצח - אבל לא בפערים שאתם רואים כעת בסקרים.
 

ראליסט

New member
הליכוד ינצח-אבל למה?

כי אין לו כל אלטרנטיבה במפלגת העבודה.כאשר מנהיג המפלגה:פואד,יושב בממשלת שרון ומוכן לקבל את כל ההשפלות האפשריות:כולל זו האחרונה של האפס הזה-איך קוראים לו....איתם משהו (הומלך למלך המפד"ל-וראו ,מפלגה שממש דומה למפלגת העבודה-הולכת אלי מותה,כי איבדה את תפקידה-ממש כמו התחייה.).שרון "נוזף" באיתם,ופואד שותק.הוא מוכן לקבל בשקט את כל תכתיבי שרון למהלכים צבאיים.גם אם לא יתמוך בתקציב,זה רק בגלל הפרימריס,בהם התחרות האמיתית (לפחות לפי סקרי סוף השבוע),היא כרגע בין מצנע לרמון. אז גם אנשי מרכז שתמכו בעבר בעבודה ,יעדיפו לתמוך במקור-שרון מאשר בחיקוי-פואד.לעומת זאת אנשי שמאל יברחו ממפלגת העבודה למר"ץ וחילוניים רק יגבירו את כוחה של "שינוי".הערבים כבר היום כמעט לא מצביעם לעבודה.יש רבים שאפילו התפקדו לליכוד ורובם נוטים לצערינו למפלגות הערביות הקיצוניות (שמגיעות לפי הסקרים כבר ל-12 מנדטים). אז עם מה מפלגה ללא דרך וללא הנהגה תלך לבחירות???? הליכוד ינצח בגדול (עם שרון-שמןשך בטבעיות קולות מהמרכז),ובפער קטן יותר עם ביבי (שיחזיר אנשי מרכז לעבודה-אך לא במידה מספקת..). הסוד בנצחון הליכוד טמון בעיקר בכך,שבבחירות הקרובות הוא יתעמת אם מפלגה ללא חזון וללא הנהגה.בד"כ בוחרים ברע במיעוטו.הפעם ברור שהרע במיעוטו הוא שרון.
 

Charlie

New member
ראליסט - אל תהיה בטוח

אם פואד מודח מתפקידו ע"י מצנע. אם מולו עומד נתניהו ה"מבחיל" רבים. והכי חשוב: אם כל הקמפיין של העבודה ומר"צ יהיה על הנושא הכלכלי - חברתי, אז יכול להיות קרב מעניין. ככלות הכל, לאשה החד הורית משלומי ולמובטל שלו 6 נפשות בבית בדימונה, כמו גם לאקדמאים מהמרכז שלא מוצאים עצמם - יש צרות גדולות יותר מערפאת. הליכוד כל הזמן מתעסק בערפאת. אובססיה ממש. השמאל יכול לעסוק בתגובה בנושאים הכלכליים - חברתיים ותאמין לי שרוב האנשים יותר מודאגים אם יהיה להם בשר לשבת מאשר כמה כסף תקבל נצרים אקסטרה, או האם תזכנה חוות אסף וגלעד למעמד של קבע. מזה צריכים אנשי הליכוד להיזהר. כי גם ברק וגם רבין המנוח ניצחו העיקר כי הבליטו והתבססו על הנושאים הכלכליים - חברתיים.
 

ראליסט

New member
לא בטוח...

אם תזכור,הליכוד הביא לקטסטרופה כלכלית בתקופת ארידור,מושה ניסים והורביץ,כאשר האינפלציה הגיעה ל-600 אחוז בשנה.גם אז פרס הצליח לכל היותר לכפות תיקו על הליכוד,ואז הסקרים מלפני הבחירות עוד היטיבו עימו. הבעיה היא שבארץ עדיין אנשים רבים מצביעים לפי "משפחתיות" ועדתיות.הרי רוב אנשי עירות הפיתוח הם בני עדות מזרח,והם הנפגעים העיקריים מכל מדיניות קפיטליסטית .(גם של העבודה).בכל זאת דווקא שם תמצא את אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר לליכוד.זה ענין של חינוך מהבית. מאידך יש את זקני מפא"י ,שאני אישית שמעתי אחד מהם ,האומר שהוא מרוצה משרון,אבל תמיד הצביע ויצביע למפלגת העבודה-שוב מנטליות ! וחוץ מזה מפלגת העבודה בעצמה לא עשתה מספיק למען השכבות החלשות.אמנם רבין עשה יותר ממנהיגי מפלגתו בעבר,ואף יוסי שריד כשר-חינוך קיבל מחמאות,ותחינות שלא יתפטר-מראשי עירות פיתוח-כולם אנשי ליכוד.זה לא מספיק בכדי להפוך את מפלגת העבודה שנתמכת ע"י אנשי הון,למפלגה חברתית! אז כשההתנגדות לאוסלו חוצה קווים היום,תהיה הצבעה מסיבית לליכוד-גם כשזו הצבעה לרע במיעוטו.
 
למעלה