שרשור בריאות לסופ"ש

נעם83

New member
צריכה את עזרתכן - פריחה שלא עוברת!

שלום חברות, צריכה את עזרתכן. הקטנה שלי (שנה וחצי) כבר כמה חודשים עם פריחה בחיתול. זה הופיע יום אחד בפתאומיות, והיינו בטוחים שזה אלרגיה. בהתחלה חשבנו למנגו (רק שתבינו מתי זה התחיל...). אחר כך הבנו שזו לא אלרגיה, והרופאה אמרה שזו תפרחת חיתולים. ניסינו כלמיני קרמים, כולל כל אלו שעזרו בעבר (יצויין שבכללי, היא ילדה בלי פריחה בכלל-בכלל, אלא אם יוצאות שיניים, מה שלא קורה עכשיו). לפני חודש הרופאה נתנה קרם עם סטרואידים - טרידרם - העביר את הפריחה ממש בתוך שעות, אבל כשהפסקנו (בהדרגה) חזר מיד. ניסינו דרמקומבין במשך שבוע - נאדה. בשבת שעברה היינו בים המלח, אז ניצלנו את זה ונתנו לה להסתובב במשך שעות בלי חיתול. לא עזר בכלל. שלשום הרופאה נתנה לנו קרם נוסף, עם סטרואידים וגם אנטי פטרייתי, עדיין ללא השפעה. הפיפי אדום כולו, חם, היא מאוד מסכנה ומתלוננת על זה הרבה (ילדה מאוד תקשורתית, ומאוד לא מתלוננת בדר"כ). שאלתי את הרופאה היום, והיא אמרה שאם הקרם לא ישפיע, שנלך לרופא עור. תור לרופא יש כמובן רק בעוד הרבה זמן. רעיונות?!?!?! נשמח לתובנות!!
 
שתי שאלות/הארות

1. באיזה קרמים השתמשתם? אולי שווה לנסות עוד משהו 2. אני הייתי מקדימה את התור לרופא עור או הולכת לרופא פרטי/יעוץ דרך קופ"ח
 
ניסיתםלהחליף חיתול לחברה אחרת?

אולי היא אלרגית לחיתול עצמו, משהו בחומר שממנו עשוי החיתול, אולי החליפו חומרים. אין לדעת אבל כדאי לנסות להחליף חברה.
 

נעם83

New member
זה אותו חיתול מאז הלידה

בדיוק המליצו לנו את זה, אז גם החלפנו חיתול, אבל קשה לי להאמין שזה זה... זה אותו סוג חיתולים שהיא לובשת מאז הלידה. אנחנו קצת יורים עכשיו לכל הכיוונים, אז לא ממש נוכל לדעת אם החלפת החיתול עזרה, אבל קודם כל שיעבור...
 

הדר101

New member
נשמע סיוט

יש חיתולים שמיוצרים בארץ ואמורים להיות נושמים, אולי זה יעזור. מצרפת קישור עם סיפור על פטריה (הכי למטה ב'עדויות והמלצות') אוליזה יעזור או לפחות יקל?
 

Ani15

New member
כמה דברים

תנסו חיתולים אקולוגיים (לא רק החברה ששמו לך כאן, יש עוד חברות כאלה בישראל, ואת יכולה גם לשלוח מסר לשונצו). יתכן שהבת שלך אלרגית לאחד הכימיקלים שיש בחיתול, ושימוש בחיתול עם הרבה פחות כימיקלים יכול לעזור. את יכולה לנסות לגמול אותה (כן, כשאנחנו היינו ילדים גמלו בגיל הזה. זה לוקח יותר זמן אבל זה עובד). הרופאה יכולה להקדים את התור לרופא העור - תבקשו ממנה להתקשר למרפאה שלו ולהסביר שזה דחוף.
 

נעם83

New member
האמת שנראה לי שגמילה לא תהיה קשה

היא מאוד מודעת, ובשבת בים המלח שנתנו לה להיות בלי חיתול היא אמרה לפני רוב הפעמים שהיא עשתה. אולי שווה לשקול... אבל בדיוק חורף...
 
מתלבטת לגבי ניתוח כפתורים

אני צריכה עצה! אשמח לשמוע דעות של הורים שעברו או לא עברו תהליך כזה... בתי בת 4+, כבר שנה במעקב של בדיקות שמיעה (אנחנו הבחנו שיש ירידה בשמיעה), ירידה של כ 45DB בגלל הצטברות נוזלים. לא סובלת מדלקות אזניים. הרופא אאג המליץ על ניתוח כפתורים ואני מהססת ונורא. כמובן שאני רוצה שהשמיעה תשתפר, זה מפריע לה בעיקר בגן, אבל אין הפרעה בדיבור והיא לא מתלוננת, היא לא מכירה מצב אחר... ניסינו סירופים לייבוש נוזלים וטיפול הומאופטי שלא ממש עזרו, קצת העבירו את הנזלת, אבל לא את הנוזלים. השאלות שלי הן: -הבעיה של נוזלים באזניים אופיינית לגיל צעיר. מישהו יודע מתי זה בדר"כ עובר מעצמו? כי היא כבר בת 4, אולי עדיף לחכות כבר וזהו? - האם ידוע שניתוח כזה עלול לפגוע בשמיעה? (שמעתי על שניים שעברו ניתוח כזה לפני יותר מ- 20 שנה ושמיעתם נפגעה, אבל מי יודע מה השתנה מאז?) אשמח לשמוע כל דעה או חוויה שעברתם... כל פיסת מידע תעזור בעיקר לבלבל אותי, אבל זה חשוב גם להתבלבל, לא? תודה!!!
 

kramerkaren

New member
מנסיון שלי כגננת לילדים לקויי שמיעה

"עברתי" את הניתוח עם עשרות ילדים. לא היה הורה אחד שהצטער או התחרט. זה שיפר פלאות את רמת החיים של אותם ילדים. אמנם מדובר על ילדים עם לקויות קשות יותר, אבל הכמה עשרות Db שזה נתן להם היו מאוד משמעותיים עבורם. 45 DB זו אמנם ירידה קלה, אבל זו בהחלט ירידה ויש מחקרים רבים שעוסקים בהשפעה של זה מבחינה אקדמית וחברתית בהמשך. המדהים הוא ההבדל שזה עושה מהיום למחר, ממש. לא הייתי צריכה לקבל את ההחלטה הזו כהורה, ואין ספק שזה ניתוח, עם כל ההשלכות של זה. אבל ספציפית לגבי ניתוח כפתורים - אין לי ספק שהייתי עושה (בטח ובטח אם היינו מדברים על נזק ברמה של ירידה בשמיעה)
 
תודה-

זה מחזק לשמוע שלא הרבה מתחרטים על הניתוח. בהתחשב בעובדה שאין לה ליקוי בדיבור- ואולי זה יעבור עוד שנה, נגיד, גם אז היית הולכת על ניתוח? תודה, את עוזרת לי מאוד.
 

kramerkaren

New member
כן. כי זה "אולי" גדול, וכי השנה הזאת קריטית

מבחינה התפתחותית ולימודית. וזה יכול לעבור עוד שנה. ואולי עוד שנתיים. והשאלה היא מתי אומרים "די" ומתי מתחילים להתחרט על השנים שפוספסו, ובהחלט יש כאן פספוס. אני מבינה שאין לה ליקוי בדיבור, אבל אני מניחה שזה דורש ממנה המון מאמץ וכוחות להיות איפה שהיא. אני מניחה שהיא כן מפספסת הרבה ממה שנאמר וקורה סביבה, והרבה מהניואנסים החברתיים. זה שאין לה פגיעה בשפה, או שהיא ברמה מקבילה לבני גילה, רק אומר כמה היא חכמה, ולאן היא יכולה להגיע בתנאים אופטימליים.
 

yaelyb

New member
קרן, אפשר לשאול בקשר ללקות שמיעה?

הילד אוטוטו בן 3 והוא מדבר לרוב די בקול רם, אם אני אומרת לו שיוריד טונים הוא מדבר חלש מאוד... נראה שיש לו 2 דרגות גבוה ונמוך ואין ״טון״ ביניים תמיד הוא ידבר בחצי רמה בקול מעל אח שלו או חברים. האם יש קשר לשמיעה? איך ניתן להיות בטוחים? ואם את יודעת עד כמה ידידותיים בדיקות השמיעה לילדים. תודה וסליחה על הניצול
 

kramerkaren

New member
בדיקות השמיעה מאוד מאוד ידידותיים

מאוד נעימים. יש אפילו סרטון של כמה דקות שמקבלים מראש בהרבה מקומות, שמסביר לילד בדיוק מה הולך להיות. בסופו של דבר - הוא יושב בחדר, אומרים לו דברים ובחונים את התגובה שלוץ מאוד לא פולשני, ומאד ידידותי. לגבי הטונים הז יכול להיות קשור בלקות שמיעה, וזה יכול להיות עניין של ויסות ואז פשוט צריך ללמד אותו, לשחק משחקים כמו "טלפון שבור", לחישות למיניהם\ לעבוד על עוצמות קול שונות, ולראות אם זה עוזר. בסופו של דבר הרבה הורים מדווחים שהפעוטות שלהם חיים בווליומים שונים משאר האנושות, אבל שווה לבדוק.
 

פולספגן

New member
הבדיקות הן ידידותיות, אך לא מדוייקות, כי זה

תלוי שיתוף פעולה של הילד.
 

גבוששש

New member
תינוקת פולטת דם!

שואלת בשביל חברה. תינוקות בת ארבע חודשים, בחודש האחרון פולטת מדי פעם פליטות עם דם! עברה כל בדיקה קונבנציונלית אפשרית כולל אנדוסקופיה בהרדמה מלאה, לא מצאו כלום! שללו הכל! יונקת הנקה מלאה ואין בעיה בחלב. מטופלת כרגע בדיקור (גם התינוקת, גם האמא). הפליטות נמשכות, לא לעיתים קרובות אבל מדי פעם. חוץ מזה אין שום סימנים קלינים, התינוקת נינוחה ובמצב רוח מצויין. האם מישהי מכן נתקלה בתופעה כזו? מישהי שמעה? ראתה? משהו... האמא מחפשת כיוונים נוספים לטיפול או בדיקה. אני מדגישה שהתינוקת נבדקה כמה פעמים בבתי חולים ולא נמצא דבר. הרופאים לא נתנו שום טיפול ולא ידעו לעזור. תודה רבה ושבת שלום, גבריאלה
 
למעלה