שרשור "בת הטוחן" חלק ראשון

nishnosh

New member


 
בטח שזוכר


איך אפשר בכלל לשכוח את תמונת הבובות היפיפיות האלו?!
בזמנו ראינו בקבוצה בפייס, יהא זכרה ברוך, גם תמונות בצבע

עכשיו, אחרי שחיברתי בין ההודעה הכתובה שלך לבין התמונה שהעלית לשרשור אחד, אני יכול להתפנות להגיב.
ראשית, מברך אותך על ההתקדמות בתהליכי העבודה והיצירה על ההצגה!
אני מלא הערכה לדרך המכובדת בה את ניגשת לכל הצגה, תיאטרון ושעת סיפור שאת מוציאה תחת ידייך, שאפו, שאפו, שאפו.
מאחר ולא הזדמן לי לראות את ההצגות הקודמות שלך, "הקסם הרביעי" ו"הסנדלר והגמדים" (למי שלא ידע), אין לי מושג האם גם בהן שילבת שירים או שזו הפעם הראשונה שאת עושה זאת? ועוד שאלה לגבי השירים - האם הם יושרו ע"י הבובות כדמויות אותן הן מגלמות?, שירים שאת תשירי כמפעילה ומבצעת? ילוו כרקע מוזיקלי סצנות בימתיות? גם וגם וגם?
והכי חשוב!!!
הרי הודעת שסיימת את בובת האישון וברור לך שאני כבר מת מסקרנות לראות אותה,
אנא מהרי להציג לנו אותו, יש לי לב חלש ואני לא יודע כמה זמן עוד אוכל להחזיק מעמד בציפייה
 
תשובות לדודי

בקשר למוסיקה- בוודאי ששילבתי שירים ומוסיקה בהצגות הקודמות.
ב"קסם הרביעי" המוסיקה נכתבה ע"י חבר מהישוב- אורי גולד (חוץ מקטע הריקוד שנלקח מהרקווים של פורה). אורי הוא איש הייטק שבזמנו הפנוי כותב מוסיקה.(חבל שלא הפוך, כי הוא מוכשר בטירוף). אבל הוא לא פנוי מספיק בשביל הדרישות המטורפות שלי, מה גם שאני לא יכולה לשלם לו (הוא לא רוצה). זאת יותר מדי עבודה , ולכן חיפשתי מוסיקאי, שגם מבין את המדיה הזאת. מצאתי. כשיהיו יותר פרטים- אשתף.
בכל מקרה, כמובן שאני- כלומר הבובות- ישירו. אני יודעת שיש הרבה שמקליטים מראש את השירה- אבל לי זה לא מתאים לדרך העבודה.
בסנדלר והגמדים המוסיקה היא של קול פורטר,( ישמרני אלוהי זכויות היוצרים.)| חברתי הטובה עזרה לי לערוך את הפס-קול ויצא מעולה. יש תוכנה שיכולה לערוך את המוסיקה לפי הצרכים- להשקיט, לחתוך בנקודה מדוייקת, לחזור על קטע פעמיים- ממש קסם. לשאול אותה את שם התוכנה? אתם יודעים שתוכנות הן לא ידידותי...
ואם כבר אני פה: החתימה שלי נעלמה, תהרגו אותי אם אני זוכרת איך מחזירים אותה. הצילו.
 
ורד- אשמח מאוד לשם התוכנה של המוסיקה

האם זו תוכנה שפשוט מורידים מהאינטרנט?

יש הפקות שאני עובדת עם אולפן הקלטות והוא חותך לי את המוסיקה/ מכפיל/ משנה איפה שצריך...
אך יש לי גם הפקות קטנות יותר- ואשמח מאוד לתוכנת עריכה מוסיקלית פשוטה על מחשבי
 
רוב תודות לך ורד!!!

כמובן שהיה לי ברור שבהצגות הקודמות שהעלית היתה מוסיקה
לא ידעתי אם היו שירים ולכן שאלתי, נעניתי ועכשיו אני יודע

בדר"כ לא רואים או יותר נכון,לא שומעים ,בהרבה הצגות תיאטרון בובות
שירים שנכתבים במיוחד להצגה ומשובצים לכל אורך העלילה וגם אז ברוב המקרים מדובר על שיר גג שניים שברוב המקרים גם הם אינם מושרים ע"י הדמויות.
אני מאוד אוהב ומתחבר לרעיון ולגישה שכמו ששחקנים שרים בהצגות "רגילות" (ללא בובות) כך הוא לגבי בובות!
כמובן שזה לא תמיד מתאים לכל הצגה\סגנון\יוצר ומבצע אבל זה בהחלט מוסיף עושר למכלול החבילה.
שירה חיה \ שירה מוקלטת
מיותר לציין שאם ניתן אז כמובן ששירה באופן חי, עדיפה!!!
כמעט בכל הצגות הילדים הגדולות ,כולל אלה שאני משתתף בהן כשחקן משתמשים בשירה מוקלטת משתי סיבות:
א. לא כל השחקנים יכולים לשיר חי או בכלל... (יש כאלה שגם באולפן ההקלטות נדרשות של שעות של הקלטה, לפעמים שורה שורה ואח"כ אין סוף שעות של מיקסים, טריקים ועריכה של מוסיקאי וטכנאי הקלטות מקצועיים כדי להצליח להוציא מזה משהו מתקבל על הדעת)
ב. יצירת סאונד לשירה חיה על במה, באולם גדול ולכמה שחקנים בעת ובעונה אחת, דורשת השקעה רבה, ציוד יקר ומשוכלל ואנשי סאונד סופר מקצועיים, מה שהופך את העניין ליקר ולא משתלם למפיקים שבוחרים מראש לוותר והמעטים שעוד היו רוצים לעשות זאת, לא יכולים להרשות לעצמם מבחינה כלכלית.
אני אגלה לך מה ה"טריק" שלי בהצגות האלה,
אני שר כאילו אין מחר
בקול גדול ולפעמים אף, ניחר
אנשי הסאונד יודעים מראש להשאיר את הנק שלי פתוח גם בשירים והתוצאה היא שילוב בין מוקלט לחי!
חייב לשתף אותך שפעמים רבות ניגשו אלי צופים לאחר אחת מההצגות האלה וציינו שהם אהבו מאוד את הבחירה שלנו לשיר חי ולא להשתמש בהקלטה...

תמיד בלעתי את הרוק ואמרתי
במבוכה גדולה

לא היה לי נעים להגיד להם שהם טועים ובתכל'ס הרי באמת שרתי ושרנו חי, גם אם על ליווי מוקלט


כשהעליתי את ההצגה שלי: "גינה לי" - מיני מחזמר משיריו וסיפוריו של לוין קיפניס (חתן פרס ישראל לספרות ילדים) שהיתה הצגה ל 2 שחקנים (אני וגרושתי) ונגן (טל בלכרוביץ\טלי אורן שהיום היא שחקנית וקומיקאית ג'ינג'ית ומוכשרת) שלמעשה היו הפסקול של האפקטים, מוסיקות הליווי והמעבר וכמובן השירים שכולנו הסכמנו שחייבים להיות מושרים חי על הבמה.
אני מודה בפה מלא שזה לא היה קל מבחינה קולית לגלם כשחקן 7 דמויות שונות, להחליף תפאורות, להפעיל במקביל המווון בובות ואביזרים וגם לשיר 13 שירים + מחרוזת

זה לא היה קל בהצגות הראשונות שהתקיימו בהתחלה רק אחת ליום
וזה היה עוד יותר לא קל כשההצגה נמכרה היטב והופענו בין 3-5 פעמים ביום כל השבוע!
בטח ובטח כשהיינו משכימים קום ומגיעים לאולם שלוש שעות לפני ההצגה, מפרקים את האוטו, סוחבים לאולם, מקימים במה, עושים סאונד ממושך וברבע שעה האחרונה שנשארה עד שכל הקהל ישב במקום, היינו רצים להספיק להתלבש, להתאפר ולהגיע חסרי נשימה לפתיחת המסך, אח"כ הצגה ועוד אחת ועוד, בסוף לפעמים עוד מפרקים הכל, מעמיסים בחזרה לאוטו לקראת יום הצגות חדש במקום אחר ולפעמים היינו משאירים הכל רק כדי לשוב במקרה שהיה לנו סבב הופעות באותו המקום והיו מקרים רבים כאלה!
אז קל זה לא היה ולמרות הכל, לא הצטערתי לרגע על ההחלטה שנשיר חי! זה היה כ"כ נכון והוסיף להצגה הרבה כוח.

אומנם כתבתי את ההודעה בתגובה מהירה אבל יצא ממש ארוך
מאחר ואת תמיד משקיעה בתשובות ובהודעות שאת מעלה, ראוי שתקבלי את אותו היחס בחזרה
 
רוב תודות גם לך ולכולכם על הפירגון.ובאמת ,..

הייתי שמחה לשמוע איך אתם מתארגנים עם כל הסחיבות, ההקמות, הפירוקים הציוד וכל שאר הבלגן. דודי, תתחיל שרשור חדש.
 

ש ר ו נ ת

New member
ורד, זה פשוט מדהים!

הבובות שלך קסומות ומלאות הבעה וסטייל.
אהבתי , אני ממש נדבקת למסך!
מתי והיכן יהיה אפשר לראות אותך?
 
שרשור "בת הטוחן" חלק ראשון

חיברתי את ההודעות והתמונות שהיו מפוזרות בהודעות נפרדות לשרשור
"בת הטוחן" תיאטרון טוליק - ורד לבר
בשרשור חלק ראשון תמצאו את הודעתה של ורד על סיום הכנת האישון, תמונות של המועמדות להינשא לנסיך ותגובות שלכם.
 
למעלה