5 יחידות תושב"ע בבית ספר ממלכתי שעוסק בכך. אני מכיר את החומר
כן, כבוד הרב.
אפשר להתייעץ עם הרב גם בענייני כשרות, טהרת המשפחה ושחיטה כשרה?
5 יחידות תושב"ע בבית ספר ממלכתי שעוסק בכך. אני מכיר את החומר
 
ויותר מכך - בגלל שבית הספר היה במערכת הממלכתית לא חששו לעסוק בביקורת המקרא, ארכאולוגיה רלוונטית וכו', כך שמעולם לא מכרו לנו את הדת כבחירה היחידה, מעולם לא דרשו מאיתנו מחוייבות אליה אלא רצו ללמד אותה כחלק מההיסטוריה התרבותית שלנו שנתייחס אליה איך שבא לנו מתוך היכרות, והתייחסו אליה בביקורתיות שיתכן ואינה אפשרית במערכת חינוך שמחנכת אנשים להיות דתיים.
 
אפשר גם אפשר להכיר את הדת ולא להיות דתי. לדעתי ההיכרות הזו עדיפה על בערות שאותה מנצלים מחזירים בתשובה למיניהם.
 
וב 5 יחידות התושבע (ומחשבת ישראל) שעשיתי בנוסף ל 2 יחידות החובה בתנ"ך למדתי שירושלים היא העיר הקדושה ליהדות, שישיבה בארץ שווה נגד כל שאר המצוות, על היסטוריית התנועה החסידית במזרח אירופה, על ההיסטוריה (המוכחת, מימי האר"י בצפת) של הקבלה כסוג של פילוסופיה שמנסה (כמו פילוסופיית הגמול העתידי קרי גן עדן וגיהנום) לפצות על היעדר ההגיון והצדק בעולמנו ע"י יצירה של מישור אחר שאליו המאמינים משיתים את תקוותיהם במקום לקוות לגמול מציאותי בעולמנו.
 
כך שאני מבין בהחלט שליהודים בתחום המושב היה הגיוני לבוא לאומן בתור מרכז רוחני מקומי, אך גם שקברים נחשבים לטמאים טומאת מת. ולכן אני גם יודע שמי שמוציא יהודים מארץ ישראל הקדושה ליהדות, ממציא מקומות קדושים יותר מהכותל, ומצוותיו תלויות בארץ שאפילו לא מוזכרת בתנ"ך או במשנה - אינו יכול להיות יהודי.