מסיבה פשוטה
בחו"ל מלכתחילה הצפיפות ברכבות נמוכה יותר: 1. אין את מצוקת הנייד הקיימת ברכ בת ישראל. כאשר רואים שיש עלייה בביקוש לקו מסויים, דואגים לרכוש מספיק קרונות כמה שנים לפני שנהיה בו צפיפות מוגזמת ולא כמה שנים אחרי. 2. אין את הצפיפות על המסילות כפי שקיים בין איילון לגנות (מישהו הזכיר מסילה רביעית?). רק בארץ כל קוי הרכבת הקיימים עוברים דרך המסילות של איילון. באירופה יש מספיק קוים כדי לחלק את העומס המסילתי בינהם, ובכך לאפשר תדירות גבוהה יותר. אם תיפתר מצוקת הנייד ומצוקת המסילות של רכבת ישראל, ניתן יהיה להעלות משמעותית את תדירות הרכבות, ובכך לאפשר העלאת אופניים לקרונות מחוץ לשעות השיא, וזאת מבלי לגרום לצפיפות רכבות.