שרשור ירושלמי למשתמשי הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.
שרשור ירושלמי למשתמשי הרכבת הקלה
תופעות ירושלמיות, מצחיקות, המתגלות לנו עם תחילת הנסיעות של הרכבת הקלה
 

davidfainshtein

Member
מנהל
גשר המיתרים
מחיאות כפיים לנהוג עם הירידה, בשלום כמובן, מגשר המיתרים
הזוי!
למרות שעם איף שהרכבת עובדת, צריך למצחוא כפיים לנהג בסיום כל נסיעה...
 
שרשור ירושלמי למשתמשי הרכבת הקלה
תופעות ירושלמיות, מצחיקות, המתגלות לנו עם תחילת הנסיעות של הרכבת הקלה
היכן מצלצלים
יותר מאדם אחד (בד"כ נשים מבוגרות) הוגיע שהוא לא מוצא את כפתור הפעמון להודיע לנהג שהוא צריך לרדת
 

down under

New member
היכן מצלצלים
יותר מאדם אחד (בד"כ נשים מבוגרות) הוגיע שהוא לא מוצא את כפתור הפעמון להודיע לנהג שהוא צריך לרדת
לא מצחיק בכלל
במלבורן, החשמליות (טראמים/רכבות קלות או איך שלא תקרא להן) לא עוצרות בתחנות אם אין אנשים בתוך הקרון שלחצו על הפעמון ו/או אנשים הממתינים בתחנה. בדיוק כמו שמתנהג אוטובוס בתחנות הביניים.
 
לא מצחיק בכלל
במלבורן, החשמליות (טראמים/רכבות קלות או איך שלא תקרא להן) לא עוצרות בתחנות אם אין אנשים בתוך הקרון שלחצו על הפעמון ו/או אנשים הממתינים בתחנה. בדיוק כמו שמתנהג אוטובוס בתחנות הביניים.
בגרמניה ובשווייץ אפילו ברכבות רגילות (
)
יש תחנות לפי בקשה! ברכבת ובתחנה יש כפתורים, ומי שרוצה לעלות בתחנה חייב ללחוץ על הכפתור מספיק זמן מראש כדי שלנהג הרכבת יהיה זמן להאט. בתמונה - כפתור עצירה ברכבת פרברית מפילינגן-שוונינגן לרוטווייל.
 

david80

Member
בגרמניה ובשווייץ אפילו ברכבות רגילות (
)
יש תחנות לפי בקשה! ברכבת ובתחנה יש כפתורים, ומי שרוצה לעלות בתחנה חייב ללחוץ על הכפתור מספיק זמן מראש כדי שלנהג הרכבת יהיה זמן להאט. בתמונה - כפתור עצירה ברכבת פרברית מפילינגן-שוונינגן לרוטווייל.
והנה מתנה ממני
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בגרמניה ובשווייץ אפילו ברכבות רגילות (
)
יש תחנות לפי בקשה! ברכבת ובתחנה יש כפתורים, ומי שרוצה לעלות בתחנה חייב ללחוץ על הכפתור מספיק זמן מראש כדי שלנהג הרכבת יהיה זמן להאט. בתמונה - כפתור עצירה ברכבת פרברית מפילינגן-שוונינגן לרוטווייל.
ואם יש נוסעים בתחנה?
ממרחק 800 מטר הנהג לא יכול לראות אותם...
 

novarex

New member
ואם יש נוסעים בתחנה?
ממרחק 800 מטר הנהג לא יכול לראות אותם...
איך לבקש שהרכבת תעצור בתחנה
דוד, ברור שאין מאותתים בידיים כנהוג עם אוטובוסים שכן לא יהיה די זמן לעצירת הרכבת. בתחנות המסויימות הללו מותקן לחצן. על הנוסע המבקש לעצור את הרכבת הקרובה ללחוץ על הלחצן ונדלקת נורה המסמנת שהבקשה נתקבלה. תחנות הפועלים בשיטה זו מסומנות (בלוחות זמנים וכו') במילים Halt auf Verlangen שפירושן עצירה לפי בקשה. לא פעם יצא לי לעמוד לבד באמצע הלילה על רציף שומם בתחנה המרוחקת של עיירה שוויצרית, ללחוץ על הכפתור האמור, ולהמשיך עוד דקות מספר לעכל את הסביבה בכל החושים תוך הרהורי על העולם ועל משמעותו אם יש כזו... ואז, בדיוק במועד הצפוי, אורות הרכבת מבצבצים מבין העצים, מושמעת שריקה חצופה ומוכרת, וגוף הפלדה הענק והמואר באלף אורות מאיט בחריקת גלגלים ועוצר לידי. אני אומר שלום לרציף שכוח האל ופותח את הדלת לעולם שוקק חיים: תיירים, אנשי עסקים, סתם אנשים מאוהבים מביטים אחד בשני, סטודנטים, חיילים, קוראים בספרים, מספרים סיפורים, מקישים במחשבים האישיים ומזמינים משקאות ונשנושים מהעגלה העוברת בפרוזדור. אכן, מדובר בכפתור המזפזפ אותך בין העולמות. אגב, מותקנים שני לחצני עצירה, זה ליד זה, באותן התחנות בהן מסילה בודדה משרתת את שני כיווני הנסיעה. בברכה, דוד
 

novarex

New member
איך לבקש שהרכבת תעצור בתחנה
דוד, ברור שאין מאותתים בידיים כנהוג עם אוטובוסים שכן לא יהיה די זמן לעצירת הרכבת. בתחנות המסויימות הללו מותקן לחצן. על הנוסע המבקש לעצור את הרכבת הקרובה ללחוץ על הלחצן ונדלקת נורה המסמנת שהבקשה נתקבלה. תחנות הפועלים בשיטה זו מסומנות (בלוחות זמנים וכו') במילים Halt auf Verlangen שפירושן עצירה לפי בקשה. לא פעם יצא לי לעמוד לבד באמצע הלילה על רציף שומם בתחנה המרוחקת של עיירה שוויצרית, ללחוץ על הכפתור האמור, ולהמשיך עוד דקות מספר לעכל את הסביבה בכל החושים תוך הרהורי על העולם ועל משמעותו אם יש כזו... ואז, בדיוק במועד הצפוי, אורות הרכבת מבצבצים מבין העצים, מושמעת שריקה חצופה ומוכרת, וגוף הפלדה הענק והמואר באלף אורות מאיט בחריקת גלגלים ועוצר לידי. אני אומר שלום לרציף שכוח האל ופותח את הדלת לעולם שוקק חיים: תיירים, אנשי עסקים, סתם אנשים מאוהבים מביטים אחד בשני, סטודנטים, חיילים, קוראים בספרים, מספרים סיפורים, מקישים במחשבים האישיים ומזמינים משקאות ונשנושים מהעגלה העוברת בפרוזדור. אכן, מדובר בכפתור המזפזפ אותך בין העולמות. אגב, מותקנים שני לחצני עצירה, זה ליד זה, באותן התחנות בהן מסילה בודדה משרתת את שני כיווני הנסיעה. בברכה, דוד
והנה קישור לתמונה
 

novarex

New member
איך לבקש שהרכבת תעצור בתחנה
דוד, ברור שאין מאותתים בידיים כנהוג עם אוטובוסים שכן לא יהיה די זמן לעצירת הרכבת. בתחנות המסויימות הללו מותקן לחצן. על הנוסע המבקש לעצור את הרכבת הקרובה ללחוץ על הלחצן ונדלקת נורה המסמנת שהבקשה נתקבלה. תחנות הפועלים בשיטה זו מסומנות (בלוחות זמנים וכו') במילים Halt auf Verlangen שפירושן עצירה לפי בקשה. לא פעם יצא לי לעמוד לבד באמצע הלילה על רציף שומם בתחנה המרוחקת של עיירה שוויצרית, ללחוץ על הכפתור האמור, ולהמשיך עוד דקות מספר לעכל את הסביבה בכל החושים תוך הרהורי על העולם ועל משמעותו אם יש כזו... ואז, בדיוק במועד הצפוי, אורות הרכבת מבצבצים מבין העצים, מושמעת שריקה חצופה ומוכרת, וגוף הפלדה הענק והמואר באלף אורות מאיט בחריקת גלגלים ועוצר לידי. אני אומר שלום לרציף שכוח האל ופותח את הדלת לעולם שוקק חיים: תיירים, אנשי עסקים, סתם אנשים מאוהבים מביטים אחד בשני, סטודנטים, חיילים, קוראים בספרים, מספרים סיפורים, מקישים במחשבים האישיים ומזמינים משקאות ונשנושים מהעגלה העוברת בפרוזדור. אכן, מדובר בכפתור המזפזפ אותך בין העולמות. אגב, מותקנים שני לחצני עצירה, זה ליד זה, באותן התחנות בהן מסילה בודדה משרתת את שני כיווני הנסיעה. בברכה, דוד
והנה הקישור
http://www.google.com/imgres?q=halt...art=0&ndsp=43&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=123&ty=74
 

davidfainshtein

Member
מנהל
איך לבקש שהרכבת תעצור בתחנה
דוד, ברור שאין מאותתים בידיים כנהוג עם אוטובוסים שכן לא יהיה די זמן לעצירת הרכבת. בתחנות המסויימות הללו מותקן לחצן. על הנוסע המבקש לעצור את הרכבת הקרובה ללחוץ על הלחצן ונדלקת נורה המסמנת שהבקשה נתקבלה. תחנות הפועלים בשיטה זו מסומנות (בלוחות זמנים וכו') במילים Halt auf Verlangen שפירושן עצירה לפי בקשה. לא פעם יצא לי לעמוד לבד באמצע הלילה על רציף שומם בתחנה המרוחקת של עיירה שוויצרית, ללחוץ על הכפתור האמור, ולהמשיך עוד דקות מספר לעכל את הסביבה בכל החושים תוך הרהורי על העולם ועל משמעותו אם יש כזו... ואז, בדיוק במועד הצפוי, אורות הרכבת מבצבצים מבין העצים, מושמעת שריקה חצופה ומוכרת, וגוף הפלדה הענק והמואר באלף אורות מאיט בחריקת גלגלים ועוצר לידי. אני אומר שלום לרציף שכוח האל ופותח את הדלת לעולם שוקק חיים: תיירים, אנשי עסקים, סתם אנשים מאוהבים מביטים אחד בשני, סטודנטים, חיילים, קוראים בספרים, מספרים סיפורים, מקישים במחשבים האישיים ומזמינים משקאות ונשנושים מהעגלה העוברת בפרוזדור. אכן, מדובר בכפתור המזפזפ אותך בין העולמות. אגב, מותקנים שני לחצני עצירה, זה ליד זה, באותן התחנות בהן מסילה בודדה משרתת את שני כיווני הנסיעה. בברכה, דוד
חזון אחרית הימים במחוזותינו.
אולי רק בשוויצריה. אגב, אתמול ביקרתי בתוך ה- Flirt - קרונוע חשמלי חדש של Stadler שמיועד לרכבת הבולגרית והבנתי שאני נמצא בתוך הרכבת הפרברית המדהימה ביותר שהייתי בה אי-פעם. וכשנכנסתי לתא הניהוג חשבתי שאני בתוך מעבורת חלל עתידנית. פשוט מכונה מדהימה, אבל על כך בימים הקרובים... (הנה לכם טיזר).
 
איך לבקש שהרכבת תעצור בתחנה
דוד, ברור שאין מאותתים בידיים כנהוג עם אוטובוסים שכן לא יהיה די זמן לעצירת הרכבת. בתחנות המסויימות הללו מותקן לחצן. על הנוסע המבקש לעצור את הרכבת הקרובה ללחוץ על הלחצן ונדלקת נורה המסמנת שהבקשה נתקבלה. תחנות הפועלים בשיטה זו מסומנות (בלוחות זמנים וכו') במילים Halt auf Verlangen שפירושן עצירה לפי בקשה. לא פעם יצא לי לעמוד לבד באמצע הלילה על רציף שומם בתחנה המרוחקת של עיירה שוויצרית, ללחוץ על הכפתור האמור, ולהמשיך עוד דקות מספר לעכל את הסביבה בכל החושים תוך הרהורי על העולם ועל משמעותו אם יש כזו... ואז, בדיוק במועד הצפוי, אורות הרכבת מבצבצים מבין העצים, מושמעת שריקה חצופה ומוכרת, וגוף הפלדה הענק והמואר באלף אורות מאיט בחריקת גלגלים ועוצר לידי. אני אומר שלום לרציף שכוח האל ופותח את הדלת לעולם שוקק חיים: תיירים, אנשי עסקים, סתם אנשים מאוהבים מביטים אחד בשני, סטודנטים, חיילים, קוראים בספרים, מספרים סיפורים, מקישים במחשבים האישיים ומזמינים משקאות ונשנושים מהעגלה העוברת בפרוזדור. אכן, מדובר בכפתור המזפזפ אותך בין העולמות. אגב, מותקנים שני לחצני עצירה, זה ליד זה, באותן התחנות בהן מסילה בודדה משרתת את שני כיווני הנסיעה. בברכה, דוד
כמה רומנטי...
 

Rubim88

New member
ואם יש נוסעים בתחנה?
ממרחק 800 מטר הנהג לא יכול לראות אותם...
בקווים שבהם יש תחנות כאלו
אין מרחק בלימה של 800 מטר, מדובר על קווים שנוסעים על מסילות לא ראשיות עם מהירות מקס' נמוכה יחסית. בכל מקרה הנהג מאט לפני תחנה כזו - המטרה העיקרית היא לחסוך באנרגיה.
 
בקווים שבהם יש תחנות כאלו
אין מרחק בלימה של 800 מטר, מדובר על קווים שנוסעים על מסילות לא ראשיות עם מהירות מקס' נמוכה יחסית. בכל מקרה הנהג מאט לפני תחנה כזו - המטרה העיקרית היא לחסוך באנרגיה.
זה לא משנה, מרחק בלימה עדיין יש.
ולכן ההחלטה לעצור את הרכבת איננה מסתמכת על מבט של הנהג על הרציף, כמו שקורה באוטובוסים, אלא על לחיצה של הנוסע הממתין על כפתור שנמצא ברציף.
 

Rubim88

New member
זה לא משנה, מרחק בלימה עדיין יש.
ולכן ההחלטה לעצור את הרכבת איננה מסתמכת על מבט של הנהג על הרציף, כמו שקורה באוטובוסים, אלא על לחיצה של הנוסע הממתין על כפתור שנמצא ברציף.
דווקא כן יש קווים כאלו
ללא כפתור על הרציף, והנהג הוא זה שצריך להתסכל.
 
בגרמניה ובשווייץ אפילו ברכבות רגילות (
)
יש תחנות לפי בקשה! ברכבת ובתחנה יש כפתורים, ומי שרוצה לעלות בתחנה חייב ללחוץ על הכפתור מספיק זמן מראש כדי שלנהג הרכבת יהיה זמן להאט. בתמונה - כפתור עצירה ברכבת פרברית מפילינגן-שוונינגן לרוטווייל.
לא מדויק. הרכבת עוצרת בכל התחנות אך כל דלת
צריכה לחיצה על לחיץ הפעמון כדי להיפתח. אם לא מוצאים את לחיץ הפעמון, נשארים לכודים בקרון. (ואם בשל כזו בעיה פעוטה מושכים בבלם החירום, מקבלים קנס).
 
לא מדויק. הרכבת עוצרת בכל התחנות אך כל דלת
צריכה לחיצה על לחיץ הפעמון כדי להיפתח. אם לא מוצאים את לחיץ הפעמון, נשארים לכודים בקרון. (ואם בשל כזו בעיה פעוטה מושכים בבלם החירום, מקבלים קנס).
דווקא כן מדויק. קרא-נא את שאר התגובות שמעליך.
 

Rubim88

New member
בגרמניה ובשווייץ אפילו ברכבות רגילות (
)
יש תחנות לפי בקשה! ברכבת ובתחנה יש כפתורים, ומי שרוצה לעלות בתחנה חייב ללחוץ על הכפתור מספיק זמן מראש כדי שלנהג הרכבת יהיה זמן להאט. בתמונה - כפתור עצירה ברכבת פרברית מפילינגן-שוונינגן לרוטווייל.
לא מדובר על כל התחנות
העצירה בדרישה תקפה רק לתחנות מסויימות שתעבורת הנוסעים שלהן מאוד קטנה וגם זה קיים מן הסתם רק בקווים חלשים מבחינת נוסעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה