ניתן לצמצם עלויות של קו תחתי
אפשר לבנות קו תחתי בחפירה וכיסוי - צמצום המדרכות וביטול שני נתיבים בזמן הבניה. גם זה לסירוגין כי אפשר לסיים תעלות בקטעים, לכסות ולפתוח מחדש בזמן סיום הדיפון והגימור למטה. כדי לסבר את האוזן, העלויות של כריה באמצעות TBM הם סדר גודל של פי ארבעה לעומת חפירה וכיסוי. עלות המנהור בלוס אנג'לס במחירי 2006: - קו האקספושן - 120 מליון דולר לק"מ (חפירה וכיסוי) - קו גולד - 517 מליון דולר לק"מ (כרייה - מנהרה כפולה)
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=411653 הקטע שעליו הוויכוח (מבית מעריב ועד רחוב בני דן) הוא 3.3 ק"מ. כלומר כ-1.7 מיליארד דולר בכרייה או 400 מליון דולר בחפירה וכיסוי. כמובן שהמחירים מאז השתנו מעט, וגם צריך לקחת בחשבון את סוג הקרקע, מפלס המים וכדומה. אבל יש לא מעט נסיון בארץ בחפירה וכיסוי, מה שעשוי להקל. רח אבן גבירול הוא רחוב רחב יחסית, ומדובר בהקרבה זמנית לצורך שיפור בעתיד. לדעתי אם עיריית ת"א רוצה לקדם קו תת-קרקעי, עליה להציע את הפשרה הזו.