יש לו מתורגמנים
יושב איתו מבוגר שמתרגם לו הכל בזמן אמת לשפת סימנים. בשיעור היו שניים - אחד שתרגם לו לשפת הסימנים והשני שתרגם לאנגלית את מה שהוא אמר לשאר החדר. למה היו שניים? כנראה בגלל שמדובר בשעה וחצי מאוד אינטנסיבית. הוא מסוגל לקרוא שפתיים אבל לא בכזאת מהירות. והיכולת שלו להשתתף בשיעור בלי מתורגמן מוגבלת. הוא אמביוולנטי לגבי זה. בסופו של דבר הוא רואה במתורגמן יותר צורך של הסביבה מאשר צורך שלו - הסביבה לא יכולה להבין אותו בלי זה. מצד שני, הוא לא רוצה מבוגר נלווה מסתובב אחריו כל היום. הוא יוצא עם חברים ומתקשר בלי מתורגמנים וכו.
 
יושב איתו מבוגר שמתרגם לו הכל בזמן אמת לשפת סימנים. בשיעור היו שניים - אחד שתרגם לו לשפת הסימנים והשני שתרגם לאנגלית את מה שהוא אמר לשאר החדר. למה היו שניים? כנראה בגלל שמדובר בשעה וחצי מאוד אינטנסיבית. הוא מסוגל לקרוא שפתיים אבל לא בכזאת מהירות. והיכולת שלו להשתתף בשיעור בלי מתורגמן מוגבלת. הוא אמביוולנטי לגבי זה. בסופו של דבר הוא רואה במתורגמן יותר צורך של הסביבה מאשר צורך שלו - הסביבה לא יכולה להבין אותו בלי זה. מצד שני, הוא לא רוצה מבוגר נלווה מסתובב אחריו כל היום. הוא יוצא עם חברים ומתקשר בלי מתורגמנים וכו.