וכמובן יחי ההבדל הדק
אני רואה את רדיוהד כמושפעים מפרוג -בעיקר- בגלל השפעתם של פינק פלויד עליהם. לא רק, אבל בעיקר. אדם שלא רואה את פינק פלויד כפרוגרסיב, כנראה שלא יחשוב שרדיוהד מושפעים מפרוגרסיב. לסגנון של פינק פלויד קראו "ארט רוק", שזה זרם, אמנם לא מרכזי ממש - אבל גדול, מז'אנר הפרוגרסיב. עוד לא מעט להקות הלכו באותו זרם, וכצפוי, לא מעט מהן עדיין נופלות בין הכיסאות, ממש כמו פינק פלויד. אני, כרבים אחרים, רואה את ה"ארט רוק" כפרוגרסיב למהדרין. לקחת את הרוק, ולהפוך אותו לאומנות. (הPאנק ד"א עשה ההפך. לקח את הרוק והפך אותו למוצר נצרך.) וכפי שרשמתי, ג'וני גרינווד הוא רמה אחת מעבר ללהיות מושפע מפרוג. הוא מושפע ישירות מהמוסיקה הקלאסית, ממש כמו אמני הפרוגרסיב. הוא לא צריך להיות מושפע מאמני פרוגרסיב כלל וכלל, תאמת, אני מסכים איתו - זה לא לרמתו. כמובן שרדיוהד היו מושפעים מזרמי האלקטרוניקה שצמחו בתחילת שנות התשעים, מישהו אמר שלא? אני רק טוען שבתור מישהו ששומע לא מעט פרוגרסיב, אני מסוגל להבחין בלא מעט השפעות על המוסיקה של רדיוהד. אתם יודעים מה, בואו ניתן דוגמא יותר קיצונית - פורקיופיין טרי היא להקת פרוגרסיב, שבאלבומים האחרונים שלה מושפעים מאד מרדיוהד. (סטיבן וילסון אף אמר זאת, ד"א.) אני משער שהיא לא הלהקה היחידה שכזו. מתי פעם אחרונה ראיתם להקת פרוג שהושפעה משנות השמונים? (ויש די והותר להקות פרוגרסיב בשנות האלפיים) זה מוכיח שרדיוהד קרובה לפרוג הרבה יותר ממה שהם חושבים שהם. שוב, הרעיון של לחדש, ליצור רוק חדש, משהו שונה מכל מה שיש/היה. אלו הדברים הבסיסיים שהניעו אמנים כמו פיטר גבריאל, רוברט פריפ, וכן, בין אם תרצה או לא - רוג'ר ווטרס. בעוד שמנהלת פורום פינק פלויד בתפוז תשמח לספר לכל העולם שהפלצנות היא מה שהניע את הפרוגרסיב, אני שמח שיש לי את הכבוד לא להאמין לכל מה שאני קורא באינטרנט. (ולצערי אני מכיר כמה שלא ניחנו בתכונה המופלאה הזו)