שרשור סופ"ש

alon5559

New member
ואתן גרמתם לי לשמוע אותו שוב (-:

בהחלט אלבום טוב (יש 1-2 שירים שאני פחות אוהב), הרבה זמן לא האזנתי לו.
 

kittycatbone

New member
איזה אתה לא אוהב?../images/Emo2.gif

אלבום כל כך טוב
 

alon5559

New member
אני מאוד אוהב את האלבום,

אבל את שיר מס' 5 אני לא כל כך אוהב (לא זוכר את השם)
 

Knives Out

New member
שמעתי איזה שיר מעולה של DEPECHE MODE

התחיל עם מקצב אייטיז מגעיל והפך לשיר עם אחד הפזמונים היפים ששמעתי בזמן האחרון.. Shake the disease הוא בטח מפורסם ובשביל מעריצי דפש מוד זה שיר מאוס מהשמעות כמו קארמה פוליס אצלנו (אוהו, עכשיו תתחילו דיון שלם על כמה שקארמה פוליס זה לא מאוס ואני טועה ואתם צודקים וזה אף פעם לא ימאס לכם. הבנו. פורום של מתווכחים =] )
 

Knives Out

New member
לא בכל המקרים..

Joy Division Depeche Mode Talking Heads Japan New Order יש יוצאים מן הכלל של האייטיז המכוערים. =]
 

V e g

New member
איזו שנאה מושרשת...למה?

האייטיז הוציא אותנו מהפרוגרסיב וכל היצירות הארוכות, הבומבסטיות והמשעממות, כל הסגנון המתיש שאפיין חלקים מרכזיים בסבנטיז. למעשה הגאולה הגיעה עוד לפני עם הפאנק. הוא הניח את הבסיס לאלקטרוניקה עם הניו ווייב והטכנו שקיבלו עידון בהמשך...ברור שבהתחלה הכל "בומבסטי", ו"מזעזע" (התלבושות, הריקודים, התסרוקות, הכל...) - אבל זו אופנה. המוסיקה בהמון מקרים...היתה טובה. והרטרו לאייטיז, נשאר עם כל מיני הרכבי אלקטרו או, להבדיל, הרכבים של פוסט פאנק...אז כנראה שהאייטיז עדיין כאן
אני יכול להעלות פה מאות שמות של אמנים ששווים שמיעה, אם חסר
 

FunkyMonk

New member
אוי פיכס

לא היית צריך להגיד את זה בפורום בו אני כותב. הPאנק לא "הוציא" אותו משום דבר, אלא רק "הוריד" אותנו לרוקנרול שטחי ומשעמם. מה שהPאנק עשה, זה להוציא את האומנות ממוסיקה ולהפוך אותה לאמצעי שיטחי, להעברת מידע. למדיה תקשורתית. בסופו של דבר, למרות שאני בטוח שאלו לא היו הכוונות, הPאנק הביא למיסחור של המוסיקה שהגיע בשנות השמונים. זה הדבר היחידי שהPאנק עשה. אה, והחזיר אותנו 20 שנה אחורה, אם אתה רואה נסיגה כהתקדמות כלשהי, תבורך. מבחינתך מדינת ישראל היא המדניה המשגשגת והמפותחת בעולם. D: בנוסף, דווקא רדיוהד מושפעים רבות מזרם הפרוגרסיב. כמה שג'וני גרינווד יגיד לך שלא, הוא עצמו מושפע עמוקות מהמוסיקה הקלאסית, ככה שהוא כבר שלב אחד אחרי להיות מושפע מפרוגרסיב. אמנם אצל רדיוהד זה הפך להיות הרבה יותר אלקטרוני, אבל גם פינק פלויד, קאמל ועוד, היו חדשניים בנושאי האלקטרוניקה. זה חלק ממה שהפך אותם למה שהם היו. (רמז - פרוגרסיב) כמובן שרדיוהד אינם פרוגרסיב, אבל הם בהחלט מושפעים מהלהקות הללו, ואני יכול למנות במיוחד, את פינק פלויד. ולא נראה לי שיש מישהו שלא יסכים איתי בנושא. (גידי שמור את הערות ה"פינק פלויד זה לא פרוג" במקומן)
 
כמה הערות

להיות מושפע מקלאסי זה לא שלב אחד אחרי אלא אין ספור שלבים לפני השפעה פרוגרסיבית. גם כרונולוגית וגם מעשית שכן אף אחד לא עובר הכשרה פרוגרסיבית, וג'וני גרינווד ספציפית עבר הכשרה קלאסית. יש קדימות "קלה" לקלאסי על הפרוגרסיבי. בנוסף, על אף שאני אישית רואה בפינק פלויד להקה פרוגרסיבית (בעיקר בגלל Atom Heart Mother) אני חייב להודות שבמרבית חומריה היא לא פרוגרסיבית (וכן אני מכיר את הויכוח מפורום פינק פלויד ואני לא מדבר על השתייכות ל"סצנה" הפרוגרסיבית אלא נטו על המוסיקה). זה מצחיק שאתה כל כך מהר לבטל את מה שג'וני טוען או לא טוען שההשפעות שלו הן, עם כל הכבוד אני חושב שבין שניכם אני מעדיף לקחת את המילה שלו בנושא. אתה ממהר לשלוף ואני רק תוהה מאיפה אתה מקבל את המידע שלך. זה שב- VH1 אומרים שרדיוהד הם הפינק פלויד המודרנים עוד לא קובע כלום. אגב, אני אשמח אם תתן דוגמא ליצירה אחת של רדיוהד שנשמעת לך כמו יצירה פרוגרסיבית. בשביל לקבוע השפעה צריך גם להביא הוכחות (אם לא מהכתוב אז לפחות מהמוסיקה עצמה).
 

FunkyMonk

New member
קשה להניח על זה את האצבע

אמנם יש כמה שירים (בעיקר מארבעת האחרונים, מן הסתם) שאני יכול להדגים עליהם בקלות (בינהם, A Wolf at the Door, Everything in it's Right Place, Kid A, Knives Out, ועוד הרבה).. אבל זה יותר תחושה. החדשנות, הקידמה, דברים שאיפיינו את -תרבות- הפרוגרסיב. (בואו נשים רגע בצד את הפלצנות והוירטואוזיות) שלא נדבר על זה שההשפעה הקלאסית ה-מאד- מורגשת של ג'וני על השירים של רדיוהד, באה לידי ביטוי בדמיון לפרוגרסיב (מה לעשות, רוק+מוסיקה קלאסית זה החלק העיקרי בפרוג). השימוש המאד נרחב בקלידים, ולא בצורה פופית. כיוון שג'וני כותב הרבה מקטעי הקלידים (אני מאמין שטום מנגן אותם א'. כי הוא יכול ב'. כי ג'וני צריך להיות על הגיטרה), מרגישים את ההשפעה הקלאסית גם כאן. ובואו לא ניכנס בכלל לכמה שת'ום יורק כבר אמר שהכתיבה שלו מושפעת מפינק פלויד (בין השאר כמובן). ד"א, לא רק VH1 אמר את זה, ותאמת, רדיוהד היו מתים להיות פינק פלויד. אני מת על המוסיקה שלהם, אולי אפילו יותר מכמה שאני אוהב תמוסיקה של פינק פלויד.. אבל רדיוהד הם ממש לא פינק פלויד. פינק פלויד המציאו את הרוק מחדש, רדיוהד לקחו אותו לכיוון אחר.
 

V e g

New member
טוב...כמה דברים

אני באמת לא אגיב לדברים שקשורים בטעם אישי, אבל: איך אפשר לומר על תקופה שלמה שהיא רוקנרול "שיטחי ומשעמם", כהגדרתך? REM, בואי, מייקל ג'קסון, Sade, ג'וי דיויז'ן, הסמיתס, מדונה, הפיקסיז, ניק קייב, טום פטי, באוהאוס... זו סתם רשימה קצרה של אמנים שפרחו באייטיז שאני מכבד ואפילו אוהב. הם לא עשו פרוג, תודה לאל, כי אותו ז'אנר לא הצדיק את עצמו בסופו של דבר ודעך. אבל הם עשו מוסיקה טובה, כל אחד בדרכו, באייטיז. הם ראויים לכבוד עוד דבר, אני לא רואה במוסיקה כמשהו שאמור "להתקדם" לאנשהו, ולא "לסגת" אחורה - בפשטות, זו הסיבה שאנשים מקשיבים למוסיקה קלאסית, למרות שהיא לא התקדמה ב-400 שנים האחרונות לאנשהו. מוסיקה טובה היא מוסיקה טובה, ואפשר לעשות אותה כזאת בהמון דרכים - השאלה אם ניגשים אליה עם פתיחות. ולבסוף, רדיוהד, כפי שאמרתי לך בעבר, אינם סובלים פרוג, ובטח שלא הושפעו ממנו. אתה מוזמן לצפות ב- Meeting People Is Easy, לבד מהראיונות שבהם הם הביעו את חוסר העניין שלהם בו. ההשפעות של רדיוהד הינן ידועות, והן מעולם לא הסתירו אותן - הרכב פרוג מעולם לא היה חלק מהן. גם זרם האלקטרוניקה המרכזי שנולד בסוף האייטיז, ופרח בשלהי הניינטיז, בעיקר ע"י אפקס טווין ואלכס פטרסון ודומיהם, לא הושפע במאומה מאותו פרוג.פינק פלויד הם אינם פרוג, כשם שפרוג מעולם לא ראוי לכלול את פינק פלויד תחתיו. לגבי פינק פלויד (אני תוהה, איך הגענו לזה?
) המציאו את עצמם, מתוך תהליך שעברו עם עצמם בסוף שנות השישים, שבו לא עניינה אותם מוסיקה אחרת מלבד המוסיקה שהם כתבו ולכן הם קטגוריה בפני עצמם.
 

FunkyMonk

New member
וכמובן יחי ההבדל הדק

אני רואה את רדיוהד כמושפעים מפרוג -בעיקר- בגלל השפעתם של פינק פלויד עליהם. לא רק, אבל בעיקר. אדם שלא רואה את פינק פלויד כפרוגרסיב, כנראה שלא יחשוב שרדיוהד מושפעים מפרוגרסיב. לסגנון של פינק פלויד קראו "ארט רוק", שזה זרם, אמנם לא מרכזי ממש - אבל גדול, מז'אנר הפרוגרסיב. עוד לא מעט להקות הלכו באותו זרם, וכצפוי, לא מעט מהן עדיין נופלות בין הכיסאות, ממש כמו פינק פלויד. אני, כרבים אחרים, רואה את ה"ארט רוק" כפרוגרסיב למהדרין. לקחת את הרוק, ולהפוך אותו לאומנות. (הPאנק ד"א עשה ההפך. לקח את הרוק והפך אותו למוצר נצרך.) וכפי שרשמתי, ג'וני גרינווד הוא רמה אחת מעבר ללהיות מושפע מפרוג. הוא מושפע ישירות מהמוסיקה הקלאסית, ממש כמו אמני הפרוגרסיב. הוא לא צריך להיות מושפע מאמני פרוגרסיב כלל וכלל, תאמת, אני מסכים איתו - זה לא לרמתו. כמובן שרדיוהד היו מושפעים מזרמי האלקטרוניקה שצמחו בתחילת שנות התשעים, מישהו אמר שלא? אני רק טוען שבתור מישהו ששומע לא מעט פרוגרסיב, אני מסוגל להבחין בלא מעט השפעות על המוסיקה של רדיוהד. אתם יודעים מה, בואו ניתן דוגמא יותר קיצונית - פורקיופיין טרי היא להקת פרוגרסיב, שבאלבומים האחרונים שלה מושפעים מאד מרדיוהד. (סטיבן וילסון אף אמר זאת, ד"א.) אני משער שהיא לא הלהקה היחידה שכזו. מתי פעם אחרונה ראיתם להקת פרוג שהושפעה משנות השמונים? (ויש די והותר להקות פרוגרסיב בשנות האלפיים) זה מוכיח שרדיוהד קרובה לפרוג הרבה יותר ממה שהם חושבים שהם. שוב, הרעיון של לחדש, ליצור רוק חדש, משהו שונה מכל מה שיש/היה. אלו הדברים הבסיסיים שהניעו אמנים כמו פיטר גבריאל, רוברט פריפ, וכן, בין אם תרצה או לא - רוג'ר ווטרס. בעוד שמנהלת פורום פינק פלויד בתפוז תשמח לספר לכל העולם שהפלצנות היא מה שהניע את הפרוגרסיב, אני שמח שיש לי את הכבוד לא להאמין לכל מה שאני קורא באינטרנט. (ולצערי אני מכיר כמה שלא ניחנו בתכונה המופלאה הזו)
 
מאוד מוזר, עד כמה שידוע לי

פורקיופיין אינה פרוגרסיב, וגם אם נניח לרגע שכן, אזי אם יש משהו שסטיבן שונא זה את ההשוואות לרדיוהד ופינק פלויד. בשלושה מפגשי מעריצים שונים שמעתי אותו אומר שבעוד שהוא מעריך את שתי הלהקות הוא לא מרגיש מושפע מהן ומרגיש שהוא עושה מוסיקה שונה מהן לחלוטין. כששאלו אותו מה כן השפיע עליו הוא דווקא חזר למטאל ששמע בתור ילד (שאת השפעותיו שומעים היטב באלבומים האחרונים - לא פרוגרסיב). אם אתה מעוניין יש לי הקלטה מלאה של מפגש מעריצים שכזה - מאוד משכיל. אגב, יש הבדל משמעותי בין שימוש במוסיקה קלאסית לשימוש בכלים קלאסית כאשר מדברים על פרוג. אם תיקח את רוברט פריפ למשל, השימוש בכלים קלאסיים במוסיקה של קרימזון אינה מעידה דווקא על שימוש קלאסי במובן המוסיקאלי (מלודיה הרמוניה וכ"ו). אצל רדיוהד ההשפעה היא קלאסית דווקא במובן המוסיקאלי, ואת זה אפשר לשמוע בהרבה יצירות שלהם וכאן בעצם קבור הכלב. רדיוהד (שלא כמו הרוק הפרוגרסיבי) משתמשים בזרם הקלאסי בשילוב עם הרבה אלמנטים של ג'אז - הפרוג משתמש בכלים הקלאסיים אבל האלמנטים ברובם אנים קלאסיים אלא רוק נטו.
 

FunkyMonk

New member
אה.. להפך

הפרוגרסיב מושתת על העובדה שהיוצרים המרכזיים בו עברו חינוך קלאסי "טהור". רוברט פריפ, ד"א, היה גם כזה. בנוסף, אני מתקשה ש-לא- לראות את השימוש בתיאוריה קלאסית ביצירות של קינג קרימסון. מאד קשה לפספס את זה. העובדה שהם השתמשו ב"כלים קלאסיים" (מונח קלוקל ושגוי) לא הופכת את הרוק שלהם לפרוגרסיב - זה לא קשור. יש אינספור להקות שעושות שימוש בכלים כמו כינור, צ'לו, ויולה, קרן יער ועוד כלים שכאלו, והן כלל לא קשורות לפרוגרסיב. בנוסף, פרוגרסיב זה בדיוק מה שאמרת על רדיוהד - רוק שמשולבים בו אלמנטים של ג'אז ומוסיקה קלאסית. לגבי פורקיופיין - בראיון שראיתי איתו בYNET (באחד מהראיונות הרבים איתו), כאשר נשאל על השפעות המטאל על המוסיקה שלו, הוא גלש קצת ודיבר על איך שאוקיי קומפיוטר השפיע עליו. סטיבן ווילסון מושפע מהמון דברים, וניתן גם לראות זאת בהרכב המשעשע שלו - בלאקפילד. פורקיופיין בהחלט נחשבים פרוגרסיב, הם מחשיבים את עצמם לפרוג, ואף בפורום פרוג בתפוז נערך משאל לגבי השירים האהובים שלהם. יתרה מכך - באתר ProgArchives, אשר מתיימר לרכז את כל הרכבי הפרוגרסיב באשר הם, מוזכר ההרכב Blackfield. למה? כיוון שסטיבן ווילסון הוא חלק ממנו. (לבלקפילד כמובן אין שום קשר לפרוגרסיב) העמוד של פורקיופיין טרי: http://www.progarchives.com/artist.asp?id=290 תוכל לחפש באותו אתר גם לגבי בלאקפילד.
 

kraz11

New member
דווקא שמעתי את התוכנית

שבה הוא התארח בקול הקמפוס שבה הוא השמיע את הדברים את האלבום החדש ובנוסף הוא השמיע את PYRAMID SONG ואמר איך הוא אוהב את השיר ואיך הרעיון לאחד השירים בדיסק החדש של פורקיופיין בא מהשיר הזה.
 

Knives Out

New member
אוי פיכס עליך

תפסיק לחשוב שהמוסיקה צריכה "להתפתח" מבחינה התקדמותית וסוג של "טכנולוגית". מוסיקה זה לא דבר מוגדר באמת, זה דבר שמתחלק לפי דעות וטעמים. הPאנק לא החזיר אותנו שום דבר אחורה, זהו סגנון בפני עצמו והוא לא הוריד אותנו לשום מקום. מה רע בהעברת מידע? אז הם דיברו דרך מדיה תקשורתית. אז מה? זה היה סוג של השתחררות ואופוריה ממה שווג' תיאר. וג'וני גרינווד לא יגיד שהוא לא מושפע ממוסיקה קלאסית, הוא משוויץ בה כל הזמן. הוא מאוד תיאורטי גם.
 

FunkyMonk

New member
כל אחד וטעמו, וזה הטעם שלי

אני לא אוהב את מה שבנאלי ומשעמם, אני אוהב את מה שחדשני ומגניב. אני לא אוהב רוקנרול מאותה סיבה. לא מעניין אותי כמה הרוקנרול זה הבסיס של המוסיקה המודרנית, זה משעמם, זה חוזר על עצמו, ו-200 שירים שונים של 200 אמנים שונים נשמעים בדיוק אותו הדבר וזה מסריח.
 
למעלה