שרשור תצפיות 14.10.10

אכן ראיתי ששעות

התצפית לא היו באותו זמן , אז זה איזשהו צירוף מקרים. אני מבטיחה לתת צלצול אם נגיע לאזור!
 

uncle litchi

New member
ראש הנקרה בצהריים

בז נודד 1 שחף מאוד כהה שהתברר כשלך צעיר שעף מול הרוח בנוצות מקופלות שחף בלטי
 

aetos

New member
נדידת הסתיו בעיצומה בכמון ! (10:00-12:30)

הנה היום שלא ייחלנו ! ''חצי חמסין חצי אוויר'' -והזרם עובר ממש מעל הקצה הצפון מזרחי של היישוב ,50 מ' מהבית. עם התגברות הרוחות המערביות הגבוהות בצהריים כשליש מהעיטים עבר כבר 1-2 ק''מממזרח לי . ככלל רוב המעבר היה גבוה למדי (עד מאוד) בשל היובש . סוף סוף כמון מדברת ''ביזנס'' (בסכומים צנועים כמובן בהתחשב במגבלות הפריפריה..) עיט חורש 1005 דיה שחורה 23 חוויאי 16 אית צרעים 12(פרט אחד תירמק ועף לכיוון מערב לאורך בקעת בית כרם) נץ קצ''א 8-9 (+3-4 פרטים שבשל המרחק והקרבה לשמש בציר מאוד מזרחי לא זוהו בוודאות ,אבל קרוב לוודאי שגם) עג''ב 1 זרון סוף 1 (וכן כ5 דורסים בינוניים שלא זוהו בשל המרחק והקרבה לשמש) .
 

aetos

New member
נצל''ש -אתמול :פירורים במצפה הימים

בשל בעיות במחשב דיווח מאוחר . סה''כ פירורים עלובים ,ונדידה ממשיתרק של שקנאים. שקנאים כ550 אית צרעים 2 קצ''א 1-2 (+ בודדים במעבר מערבי רחוק ) דיה שחורה 3 0+כ10 במעבר מערבי רחוק) חוויאי 1 רחוק עיט גמדי 1 כהה (ברמת דלתון 1 עקב מזרחי . )
 
חבל שסגרו את הסקר כל כך מוקדם

ברור שאם אתה ראית מנקודה אחת (ובד"כ לא הכי מוצלחת) 1000 עיטים שרובם עברו אני מבין על פני פחות משעה, אז אפשר לדמיין כמה עיטים עברו היום. כמה אלפים טובים לפחות עד יותר. כמה עיטים יש??? זה לא נגמר.
 

odedkeynan

New member
ה-14.10 במאגר נקרות או מה זה החופמי הזה?

יחד עם ערד בן דוד. המקום מלא במים ובציפורים: ברווזים חדי זנב, מריות, ברכיות, שרשירים וקרקירים ביצניות אדומות רגל, לבנות כנף, שחורות כנף חופיות קטנות וחופית אחת אלפינית כפן, לבנית גדולה, אנפה אפורה, תמירונים עשרות טבלנים גמדיים, אגמיות שלדגון בגדות- נחלצ"ים, פפיון אדום גרון, נחליאלים לבנים, חנקנים אדומי גב ואדומי ראש, חטפיות בין החופמאים גם היו כמה חופמי צווארון שביניהם התבלט הבחור שבתמונה- כהה מכף רגל עד ראש. לפי ערד (ולאחר מכן גם לפי עוז חורין ועידית כצנלסון) מדובר בפרט מלוכלך ומזופת, חשוב לציין שגם מצבו הפיזי היה די עלוב והוא בילה את רוב זמנו ברביצה. ייתכן גם שמדובר בפרט מלניסטי. לשיפוטכם. בנוסף כמובן- 27 קטות סנגליות שבאו לשתות
 

tuvia k

New member
נראה מעניין

תקן אותי אם אני טועה אבל מהתמונה נראה של חופמי הזה יש חיסוף אברות ארוך רואים כמעט בברור שכנף אוברת את הזנב גם מבנה הגוף מאורך כשל חופמי גדות (רק שלחופמי גדון הזנב לא אובר את קו הזנב) אבל יתכן שזאת הזוית של התמונה . אפשרות נוספת חופמי אסייתי שלו דבקה הכנף כן אוברת את הזנב אבל הוא גדול יותר מחופמי צוורון וגדות וגם שונה בצורה . בכל אופן זאת דעתי
 
אהלן טוביה

אני מסכים איתך, החופמי הזה באמת מעניין. עודד ואני קלטנו אותו בתעופה וניכר מיד שמדובר בחופמי גדול - גדול יותר מחופמי צווארון או גדות. אני הלכתי יותר לכיוון של חופמי חוף, אבל ברגע שה"דבר" הזה נחת אני מודה שנמלאתי מבוכה. בעמידה בלטו יפה רגליים ארוכות ומקור "בריא". ניצוי חום שוקולד (מריר...) ונציין שדווקא פס העין נשאר ג'ינג'י יפה וברור. הימרתי על חופמי "מלוכלך", אמנם, אבל בזמן עמידה ואכילה במרחק לא רב מאיתנו, הנוצות נראו מסודרות היטב ובמצב סביר מאוד - לאו דווקא מרוטות, מפוצלות או במצב ירוד כלשהו. אם לומר את האמת - החופמי הזה היה יפהפה! האם יש תצפיות של חופמים מלניסטים כלשהם? נכון, שבהמשך, כששאר החופמאים עפו לגדה מרוחקת, הפרט הנדון בחר להתבודד ולרבוץ לבדו עד תום התצפית... אני מצרף תמונה נוספת שעודד צילם. ערד
 

tuvia k

New member
בחופמים לא ניתקלתי

אבל חופמאים אחרים דבקה כן כגו:ן ביצנית לבנת בטן ומנומרת חופיות קטנות ואלפניות וכן חרטומיות ביצה . האם זה באמת פרט מלניסיט או סטם מטונף מזפת או מליכלוך אחר קשה לומר . גם מהתמונה קשה לומר במה בדיוק מדובר אבל זה נראה מעניין איך שלא מסתקלים על זה .
 

nubijar

New member
צר לי - נראה לי כמו צווארון

את עיקרון הפרסימוניה מכיר? הוא אומר שההסבר בעל ההסתברות הגבוהה ביותר - הוא כנראה הנכון... וזה פשוט נראה כמו חופמי צווארון מלוכלך. מקור קצר, ראש עגול, אפילו רואים רמז לפס חזה כהה.
 

tuvia k

New member
אל תצתהר

בשום חלק מדברי לא קבעתי קביעה חד משמעית למין ספציפי כזה או אחר אז יתכן שאתה צודק אבל גם יתכן שלא בכל אופן כמו שבצפרות מבלי ליראות את כל הסימנים של הג'יז ניצוי וכו' לא משנה מה אין כן זיהוי ודאי .
 
עוד של החרטומיות

כי אני ממש אוהבת אותן
וזו הפעם הראשונה שאני רואה אותן אפשר לראות אותן ממש ממש מקרוב נראה לי שהן גם מעט מאבדות את הפחד ונשארות יותר אדישות לרכב
 
למעלה