שרשור

בלינקה

New member
בתי ספר דמוקרטיים

מישהי יודעת איך בדיוק מתנהלים שם הלימודים? ובלי קשר לכלום, איזה אחה"צ שישי נעים
 

עינבלית

New member
אני לא יודעת איך בדיוק מתנהלים

שם הלימודים כי אין כזה דבר "בדיוק" בבית ספר דמוקרטי
מי שרוצה ללמוד מגיע לשיעור. מי שלא- עושה משהו אחר/שיעור אחר. אם ממש תצטרכי, יש לי חבר שהוא מורה בדמוקרטי, הוא בטח יוכל לעזור לך. כולם כאן ישנים ואני עם מתקפת רעב בלתי מוסבר (אולי חודש שישי?) אבל באמת שישי נחמד.
 

u z a

New member
כן, פחות או יותר

הכיתות, למיטב זכרוני, מעורבות מבחינת גילאי הילדים, ובאופן כללי, הילדים הם שמחליטים מה ללמוד, לאיזה שיעורים להכנס, אילו מטלות להכין בבית וכו'. לכל ילד מוצמד חונך שעוזר לו בלימודים ובפרוייקטים שונים - יכול להיות שזה תקף רק לשנה הראשונה. כל ילד מתקדם בקצב שלו, ואין לחץ. אחותי, שלומדת בבי"ס כזה בכיתה א', יודעת לקרוא קצת פחות טוב מילדי כיתה א' "קונבנציונלית", אבל זה לא ממש מטריד מישהו. אולי מה שמראה על הרגשת הילדים בבי"ס - היא מצטערת ששנה"ל נגמרת ומתחיל החופש הגדול... אם יש לך שאלות ספציפיות יותר, אשמח להתעניין ולבדוק.
 

ב נ ה

New member
בתי ספר דמוקרטים

האחריות על הלימודיםחלה על הילד,הוא בוחר מה ללמוד,ויכול לבחור גם לא ללמוד(להיכנס לשעורים)-לתפיסת בית הספר מישיבה תחת העץ לומדים. הילדים/הורים/מורים שותפים פעילים בוועדות בית הספר -ויש הרבה כאלו.(ועדת קבלה/ביקורים/צוות גישור/פרלמנט שמתכנס תדירות-כמעט כל החלטה מתבלת באופן דמוקרטי) לא תמיד יש חלוקה קונבנציונלית לכיתות-יש בתים שיכולים לכלול כמה שכבות גיל. לכל ילד יש חונך(בכל שנות שהותו בבית הספר-מורה שמשמש כתובת לילד לכל דבר והוא אמור לדעת מה קורה עם הילד בכל תחום שהילד בוחר לשתפוולהסתייע בו).יחס המבוגרים בבי"ס הוא מבוגר על 15 ילדים בערך-ולכן העלות הגבוהה של ב"ס(כ900 שח לחודש מגן חובה עד יב). לאנשי הצוות אין קביעות הם נבחרים כמו כולם ע"י ועדות קבלה ונשארים על סמך התאמה ותפקוד. ב"ס הוא מאד קהילתי ויש לא מעט פעיליות משותפות. אחד דברים המאפינים,המון כבוד לילד ולבחירות שלו.
 
2 שאלות...

1. האם זה מבוסס על שיטת מונטסורי? 2. יש סטטיסטיקות לגבי ההצלחה בבחינות הבגרות או לגבי קבלה להשכלה גבוהה בבתי הספר האלה?
 

ב נ ה

New member
תשובות

ממש לא מבוסס על שיטת מונטסורי. אני משערת שיש סטטיסטיקות אני לא בקיאה(נדמה לי שאין הבדל משמעותי מבתי ספר רגילים)מה שני יודעת לפחות לגבי חלק מהם-יש לילד זכות להשלים שם בגרויות שם כל חייהם.
 

g a n i

New member
נק' שהפריעה לי: הקטע החברתי

כידוע, הכיתות והשכבות (אם יש, אצלנו זה בערך כיתה אחת בכל שכבה) קטנות בהרבה מהרגיל, וזה באופן כללי דבר חיובי. עם זאת, לילד שלא מוצא את עצמו מבחינה חברתית זה יוצר בעיה גדולה. פשוט כי אין חברים מכיתות מקבילות להתחבר איתם
אה, ועוד נק' שלא הוזכרה: בגלל שבתי"ס "לא קונבנציונאליים" הרבה יותר טולרנטים לילדים שקשה לה להסתדר במסגרת מכל סיבה שהיא, אחוז הילדים הללו גבוה בהם משמעותית. מין סיבה ומסובב. ואין ספק שיש לזה השפעה מבחינת חלוקת משאבים ואווירה. מבחינת האידאו' - יצאנו מאוד מתרשמים: כבוד לילד, עידוד הסקרנות, פיתוח נק' חוזק של כל ילד, יחס אישי מאוד. בנוסף, מאוד מתקשרים עם הילדים אחד-על-אחד: לא יכול לקרות מצב שילד לא יהיה בשיעורי חשבון שנה שלמה, כי אם הוא נעדר על בסיס קבוע המורה מזהה שיש פה קושי והקושי הזה נדון ונפתר (ואז כפועל יוצא הוא מתחיל להשתתף בשיעור).
 
../images/Emo22.gif

הם מתאימים לסוג מסויים של ילדים. אני אישית מכירה הרבה חברה שלמדו בדמוקרטי בשנים שלנו (ילדי 70-74) וחוץ מלהיות שחצנים כי הם לומדים בדמוקרטי הם לא יצאו יותר טובים ממני - והכוונה לבגרויות ולאונ' . ההיפך הוא הנכון - רובם לא יוצאים עם בגרות. מכירה ילדים שבכיתה י' עברו בית ספר כדי שיהיה להם בגרויות. וסיפור קטן: היה לי ראיון עבודה בביה"ס הדמוקרטי בחדרה. עברתי את הראשון ואת השני - והראיון השלישי הוא ועדה שמורכבת ממורים ותלמידים. בועדה שאלו כל מיני שאלות, תחביבים ומה אני יודעת ומה אני אוהבת וכ"ו. אני מחכה בקוצר רוח לתשובה - מתקשר המורה שהיה אמור להתקשר להגיד לי מה קורה, ואומר לי שלא התקבלתי (מאוד התאכזבתי כי הייתי בטוחה שזה הכי מתאים לי שיכול להיות) ואני אומרת בנימוס תודה ומתקשרת ליוד לבכות לו - לא מתחילה ויש ממתינה אני עונה והוא אומר לי "זה שוב אני חשבתי אולי שתבואי אלי לארוחת ערב אני אכין משהו ואת תכיני משהו..." מיותר לציין שכמעט רצחתי אותו דרך הטלפון נכון?
 

POOH*

New member
תלוי באיזה בי"ס...

בתי הספר הדמוקרטיים בארץ משמ לא זהים אחד לשני. יש כאלה שיש בהם מערכת שיעורים מובנית שדי דומה לבי"ס רגיל והילד רק מחליט איך הוא משלב את עצמו בתוך זה.. כשיש מספר שיעורי חובהש הוא חייב להשתתף, אבל הוא יכול לבחור שעות.. ויש שיעורי בחירה.. לדוג' מלמדים מתמטיקה בבוקר ואחה"צ והילד בוחר מתי הוא לומד וכמה.. כשיש מינימום שיעורי מתמטיקה שהוא צריך להשתתף בו. ויש את הקיצוניות השניה - לדוג' הבי"ס, המדהים בעיני, כנף בצפון, ששם אין בכלל מערכת שיעורים. אם ילד או קבוצת ילדים מחליטים שהם רוצים ללמוד נושא מסויים הם פונים לאחד המורים או אחד התלמידים האחרים וקובעים איתו יום ושעה ולומדים. ואותו כנ"ל לגבי בגרויות. כשאני ביקרתי בבי"ס במסגרת התואר הראשון שלי לפני כמה שנים בני הגיל של כיתה י' בערך החליטו שהם עושים בגרויות - בי"ס פנה למשרד החינוך, קיבל את רשימת מקצועות החובה לבגרות והחומר בהם והעביר לתלמידים. התלמידים בחרו איזה בגרויות הם עושים באותה שנה והיו אחראים לקבוע עם המורים שהם רוצים שיעזרו להם ללמוד. קריאה כתיבה ובסיס של חשבון למשל רוב הילדים שם לומדים מהילדים הגדולים יותר ולא מהמורים. בקיצור אין תבנית אחת קבוע לבי"ס דמקורטיים בארץ.. והרבה גם תלוי בצוות ובמעורבות ההורים. POOH
 

אביטלתל

New member
לא יודעת לענות על השאלה

אבל באזור תעשייה תפן יש בי"ס דמוקרטי מקבלים שם (לשמחתי הרבה) מגיל 3 אנחנו מכירים בחורה שעכשיו בי"ב והיא למדה שם עוד מכיתת הגן כשהתעיינתי בשביל איילה לעתיד היא אמרה שהילדות שם זכורה לה מאוד טובה גם אחיה הצעיר לומד שם ושניהם אוהבים את בי"ס מבחינתה הדבר היחיד שמקלקל את הבי"ס זה העובדה שבסופו של דבר מגיעים לתיכון ואז מתחיל הלחץ של הבגרויות והעולם החיצון אני לא זוכרת פרטים לגבי התנהלות הבי"ס אבל עד שאני יודעת כל בי"ס הוא אחר
 
../images/Emo140.gifמתכון עוגיות בריאות לשבת../images/Emo71.gif

המתכון באדיבותה של רותי שמתנדבת איתי בשערי צדק (רק בגללה שווה להתנדב, בחיי!): חמש כוסות קמח מלא. שתי כוסות קמח לבן. שקית אבקת אפיה או כפית סודה לשתיה. 1.5 כוסות שמן זית. (כן, זו לא טעות) 1.5 כוסות מים, ואפשר להוסיף אם הבצק מתפורר עד למרקם חלק, אחיד ושמנוני משהו. לבחוש הכל ביחד וללוש לבצק. לרדד כדורים מהבצק לדף בצק דק שמתאים לגליל (כמו רולדה). למרוח על הבצק בצורה אחידה ועד הקצוות ממרח מתוק כלשהו. הכי מומלץ הוא ממרח תמרים. אפשר לבשל תמרים ללא גלעינים במעט מים עד שנוצרת מעין מחית. אפשר גם לקנות ממרח תמרים בסופר. אפשר להוסיף לממרח אגוזים טחונים/קוקוס/שומשום/ככל העולה ברוחכם. מגלגלים בעדינות את הבצק ובתוכו המחית. חותכים בעדינות מהגליל חתיכות של כ-3 ס"מ. מניחים את החתיכות בתבנית עם נייר אפיה וביניהן רווחים. אופים ב-180 מעלות כחצי שעה, או עד שמשחים למעלה. אפשר לפזר מלמעלה אבקת סוכר. שימו לב שמדובר במתכון בו אין סוכר, אין ביצים, אין כמעט קמח לבן והשמן בריא יותר. תהנו ולבריאות!
 

isidora

New member
../images/Emo41.gif התייעצות שגם היא ../images/Emo32.gif

התקבלתי לתואר שני בתקשורת בחיפה
אני שמחה מאד ומחכה להתחיל ללמוד (באוקטובר) ומתחילה כבר להתרגש לקראת הכניסה של מאיה למעון (בספטמבר). הבעיה היא עבודה. אני מאד רוצה לתרגל בחוג והבנתי שאם מתרגלים 3 קורסים יש פטור מלא משכ"ל (כסף שההורים שלי יעבירו אלי במקום לאוניברסיטה, עוזר...) מצד שני - 3 קורסים נראה לי המון עבודה (במיוחד כשגם צריך ללמוד ולהיות קצת אמא
) אני לא יודעת אם בנוסף לפטור משכ"ל משלמים עבור התרגולים ואני לא יודעת איזו עבודה אחרת לחפש אם התרגולים לא יצאו לפועל. מה שאני יודעת זה שאני רוצה לעבוד בתחומי האוניברסיטה כדי לא להתחיל "להתפזר" עם נסיעות בין הלימודים לעבודה. מה שעוד ברור לי זה שמוקדם מדי לחפש עבודה במאי-יוני כשאוכל להתחיל לעבוד רק בספטמבר וכמו-כן שמאוחר מדי לחפש עבודה באוגוסט... נו, אולי למישהי מכן יש רעיונות או נסיון או עבודה בשבילי
אני יודעת שאני צריכה להתחיל לארגן לעצמי את הסיפור הזה אבל אני כבר יותר משנה בבית ואין לי מושג איך להתחיל...
 

משוש30

New member
קודם כל תגישי בקשה לתרגול זה לא

אוטומטי. האם יש לך קשרים במחלקה? מכירים אותך? האם כבר ביקשו ממך לתרגל? האם את יודעת שתוכלי ללמד שלושה קורסים שונים? האם את מכירה את החומר? האם הקורסים שנתיים או סימסטריאליים? תבררי בדיוק כמה אחוזי משרה זה 3 קורסים (זה תלוי גם בהיקף הקורס לא רק בכמות) ותבררי עם חשבונות סטודנטים שזה אכן מעניק לך פטור לימוד. 3 קורסים זה הרבה עבודה בעיקר בשנה הראשונה אז צריך להכין הכל. משלמים עם הקורסים בנוסף לתשלום על הלימודים, עם זאת השכר זעום למדי.בירושלים על קורס של תרגול פרונטלי בו העברנו 9 מתוך 14 שיעורים קיבלתי 900 ש"ח לחודש. אם יש לך עוד שאלות את מוזמנת לפנות אלי.
 

משוש30

New member
../images/Emo26.gifרק אניטה פללי יותר מטומטמת

מפנינה רוזנבלום. או שמה האיי קיו זהה? מישהו ראה את התוכנית הסהרהורית שלה "העולם על פי פנינה"? מה שאני ממש לא מבינה זה איך מישהי כל כך מטומטמת מצליחה לעשות כל כך הרבה כסף. נבצר מהבנתי.
 
למעלה