שתי הודעות חשובות-בשרשור אחד

מצב
הנושא נעול.

cmr

New member
שוסון

תיקון טעות

לשוסונים לא היו כרטיסנים. אמרתי שלא אהבתי שוסונים הם עשו בחילות עם כל הרעידות שלהם. כמו-כן לא אהבתי את האוטובוסים עם הכרטיסנים שהיו להם 3 דלתות, 1. ליד הנהג 2. דלת כפולה ליד הכרטיסןועוד דלת באמצע. יכול להיות שהם לא כל כך גרועים, אבל כך אני זוכרת אותם והייתי בסך הכל ילדה די קטנה. אגב, זה מזכיר לי, באוטובוס החדש של "קווים" יש מנוע בתוך האוטובוס מאחור, גם לשוסון היה אבל מקדימה ליד הנהג.
שוסון
לשסונים היו כרטיסנים לפחות בחיפה כאשר עבדו בקווי בת גלים 41, 42
 

נוסע99

New member
לי הם חסרים

כרטיסנים

אין רע בכרטיסנים, אולי אפילו זה יכול לספק תעסוקה למובטלים בני ימינו, אבל פשוט לא אהבתי את האוטובוסים בעלי הדלתות האחוריות עם הכרטיסן, שהיו פעם באוטובוסים 4, 5, 40, 42 ועוד כאלה שאינני זוכרת ואולי גם לא הכרתי. הם היו נורא מעצבנים והיה נוצר פקק של אנשים מאחורה לפני הכרטיסן והיו נהגים חסרי סבלנות שהיו סוגרים את הדלתות על האנשים. אם היו אי פעם אוטובוסים שלא סבלתי אלה הם עם הכרטיסנים וגם השוסונים שבמראה שלהם היו נורא מצחיקים (תסתכלו מחר במוזיאון אגד אבל הנסיעה בהם היתה עושה לי בחילות ושמעתי את זה מעוד אנשים.
לי הם חסרים
גם לאחר שביטלו את הכרטיסנים בקו 5 (האחרון ששרד) עוד הייתי רץ שנתיים לדלת האחורית המדומה מתוך אינרציה. היו כרטיסנים גם בקווים 63 46 ו 31. השיטה לבטל אותם היתה כזו: דן היתה מודיעה לנוסעי קו 63 למשל כי היא שמחה להכניס לשרות דגם חדש (מאן, כמדומני, במקרה ההוא) אלא שבשולים נאמר כי לא יהיו יותר כרטיסנים. לכרטיסן היה פעמון שבאמצעותו היה מודיע לנהג שאפשר להמשיך בנסיעה וכן, נכון שלכולם היה מנהג מגונה לזרז את הנוסעים באמצעות פתיחה וסגירה מהירים של הדלת האוטומטית בשעות העומס הנוסעים היו דחוסים בחלקו האחורי של האוטובוס ומושיטים את הכסף מכל הכיוונים, ורק מי ששילם וקיבל כרטיס הורשה לעבור במעבר הצר קדימה אל החלק הקדמי.
 

ליילנד

New member
כרטיסן בקו 40

לי הם חסרים
גם לאחר שביטלו את הכרטיסנים בקו 5 (האחרון ששרד) עוד הייתי רץ שנתיים לדלת האחורית המדומה מתוך אינרציה. היו כרטיסנים גם בקווים 63 46 ו 31. השיטה לבטל אותם היתה כזו: דן היתה מודיעה לנוסעי קו 63 למשל כי היא שמחה להכניס לשרות דגם חדש (מאן, כמדומני, במקרה ההוא) אלא שבשולים נאמר כי לא יהיו יותר כרטיסנים. לכרטיסן היה פעמון שבאמצעותו היה מודיע לנהג שאפשר להמשיך בנסיעה וכן, נכון שלכולם היה מנהג מגונה לזרז את הנוסעים באמצעות פתיחה וסגירה מהירים של הדלת האוטומטית בשעות העומס הנוסעים היו דחוסים בחלקו האחורי של האוטובוס ומושיטים את הכסף מכל הכיוונים, ורק מי ששילם וקיבל כרטיס הורשה לעבור במעבר הצר קדימה אל החלק הקדמי.
כרטיסן בקו 40
אוי מה זה החיית את התמונה, התאור שלך היה ממש חי, התפוצצתי מצחוק, אבל כשהייתי ילדה עם הילקוט והם שיחקו בקו 40 ככה עם הדלתות בכלל לא צחקתי, פחדתי שהאוטבוס יברח לי, לפעמים הלכת מנוה צדק לתחנה המרכזית לנסוע באגד מס' 75 ז"ל, והעיקר לא לנסוע עם ה-40.
 

ה דרומי

New member
פעם קראו להם משורינים והיום

שתי הודעות חשובות-בשרשור אחד

מאחר ושתיהן קשורות לאוטובוסים, הראשונה לאגד והשניה לדן: 1) פורסם ב-ynet משרד התחבורה לאגד: תפסיקו למכור כרטיסי טוקמן משרד התחבורה: המכירה מהווה סיכון בטיחותי ועלולה לגרום להאטה במהירות הנסיעה. אגד: המכירה משרתת את ציבור הנוסעים בני ברק מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז, פנה בימים אלה במכתב ליור מזכירות אגד ובו הוא תובע להפסיק הסדר חדש שאגד הפעיל באחרונה, שבמסגרתו מוכרים נהגי אגד כרטיסי טוקמן לנוסעים באוטובוסים. אלבז טוען שמכירת מוצרים בקווי השירות על-ידי נהגים מחייבת קבלת אישור של משרד התחבורה, וכי האישור היחידי שנתן המשרד לנהגים הוא למכור כרטיסים וכרטיסיות לנוסעים, כשירות הקשור למהלך הנסיעה. לדבריו, לאגד - או לכל מפעיל תחבורה ציבורית אחר - לא ניתן אישור למכירת מוצרים, ולפיכך הוא מבקש להפסיק את הסדר המכירה הזה. אגד התחיל למכור כרטיסי טוקמן לנוסעים באמצעות נהגי האוטובוסים בתחילת אפריל השנה, כדי לאפשר לנהגים מקור הכנסה נוסף. משרד התחבורה הודיע כבר בעבר לאגד, בשיחות בעל-פה, שהוא מתנגד לכך בטענה שהמכירה מהווה סיכון בטיחותי ועלולה לגרום להאטה במהירות הנסיעה ולפגוע ברמת השירות שאגד נדרש לספק לנוסעיו. מנהל אגף השיווק של אגד, רון רטנר, אמר בתגובה: הנהגנו את מכירת הכרטיסים הללו כדי לשפר את השירות לנוסעים. צריך לזכור שחלק גדול מנוסעי אגד הם צעירים ועובדים זרים ומכירת כרטיסי הטוקמן משרתת אותם. רטנר סבור שמכירת כרטיסי הטוקמן לא פוגעת בשירות, במהירות או ברמת הבטיחות של הנסיעה: מהירות הנסיעה המסחרית אינה נפגעת מכיוון שהמכירה נעשית על-ידי הנהגים רק בעת שהם במצב של עצירה בתחנות ולא תוך כדי נסיעה. עוד הוסיף, כי "הוחלט על מכירת כרטיסי הטוקמן לאחר בדיקה של משפטנים, שקבעו שאין בכך שום עבירה על החוק או על תקנות התעבורה. אנו מתכוונים להביא את עמדתנו זו בפני משרד התחבורה ומקווים שנצליח לשכנע אותם שאין כל פגיעה בטיחותית, חוקית או ברמת השירות לנוסעים", סיכם רטנר. (02.07.03 , 09:06) 2) מתוך walla-נראה לי שזו תמצא חן בעני כמה מכם, כנראה עקב התחרות עם חברת קווים: הנסיעה באוטובוס בגוש דן תוזל מחר ב-4% יום שני, 30 ביוני 2003, 12:21 מאת: הארץ (צילום אילוסטרציה: בוצ'צ'ו)נסיעה עירונית בקווי אגד ודן תעלה 5 שקלים במקום 5.20; מחיר כרטיסייה - 50 שקל; בשאר האזורים המחיר לא ישתנה; דן התחייבה להוזיל מחירים בהדרגה בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית תעריפי הנסיעה באוטובוסים העירוניים בגוש דן יוזלו החל ממחר ב-4%. לפי התעריף החדש, תעלה נסיעה עירונית בקווי האוטובוסים של קואופרטיב אגד וחברת דן חמישה שקלים במקום 5.20 שקלים כיום. מחיר כרטיסיה (11 נסיעות) יהיה 50 שקל ומחיר נסיעה לאזרח ותיק יעמוד על 2.50 שקלים במקום 2.6 שקלים כיום. בשאר חלקי הארץ לא יתייקרו תעריפי הנסיעה באוטובוסי אגד ודן, כפי שתוכנן, זאת בשל המדדים הנמוכים שנרשמו בחודשים האחרונים. ההוזלה בתעריפי הנסיעה העירוניים במרכז נובעת מהסכם עליו חתמו משרד התחבורה וחברת דן, בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית. חברת דן התחייבה להוזיל את תעריפי הנסיעה העירוניים, בהדרגה, בכל גוש דן בשעור כולל של כ-12%, זאת במקביל להתחלת פעילותן של חברות תחבורה נוספות בגוש דן.
פעם קראו להם משורינים והיום
קוראים להם ממוגן ירי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה