תגובות
קודם כל תודה רבה לכל מי שענה ועזר לי. באמת תודה דבר שני. חשבתי שאתם מכירים את הטענות טוב יותר אבל לפי התשובות זה לא נראה כך ולכן אשאל את השאלות ביתר פרוט א. לגבי נושא הכנסת המסורת תראו המציאות היא שישנו עם שחי על פי תורה מסוימת ומקיים הרבה מנהגים שהם לזכר ההסטוריה שלו, כלמו למשל חג הפסח שהוא ממש זכר ליציאת מצרים ולמכת הבכורות, נתינת הבכורות גם כן, חג סוכות שהוא זכר לסוכות שהיו במצרים, פשוט קשה לקבל שמישהו בא ואמר לאיזה שהוא עם טוב צריך להקריב קרבן פסח, הם היו אומרים לו מה זה קרבן פסח, מה אתם לא יודעים זה לזכר יציאת מצרים ומכת בכורות שבזכותה יצאנו משם, התשובה תהיה כנראה - מה פתאום באנו מתורכיה. אומנם לגבי כל מיני חוקים אפשר לומר שגם לשאר עמים היה אותם אבל הדברים האלה שהם ממש זכר לאותו מאורע, כמו למשל יום העצמאות אנחנו חוגגים אותו לזכר הקמת המדינה, קשה להאמין שמישהו היום יבוא ויאמר לאיזה עם טוב תחגגו יום עצמאות. למה? לזכר הקמת המדינה! על מה אתה מדבר המדינה הוקמה בכלל בזמן אחר. וכך גם לגבי נתינת התורה ולגבי המאורעות האלו. ב. לגבי הנבואות. בכוונה שאלתי על נבואות מסוימות שלא נכתבו בצורה מעורפלת ולצורך הנושא אביא את המקורות (אני מעתיק מספר דתי של הרב מרדכי נויגרשל - "מסע אל פסגת הר סיני" נבואה ראשונה לגבי השרדותו של עם ישראל ירמיהו לא, לד : כה אמר ה' נותן שמש לאור יומם חקות ירח וכוכבים לאור לילה, רוגע הים ויהמו גליו ה' צבאות שמו, אם ימושו החוקים האלה מלפני נאום ה', גם זרע ישראל ישבתו מהיות גוי לפני כל הימים"! פה רואים בברור שמובטח לעם ישראל שלעולם לא יעלם ותמיד ישאר כעם = גוי. ברור שדבר כזה קשה לנבא הרי עמים קמו ונפלו אמפריות גדולות ועמים קטנים, לומר שלעולם עם ישראל לא יעלם זו ודאי העזה ולא דבר הגיוני. ועוד שזו נבואה ברורה, לא מעורפלת ועוד בספר דברים מובא "ונשארתם במתי מעט תחת אשר הייתם ככוכבי השמים לרב" תחזית שהעם לא יהיה גדול. דבר שהוא באמת נכון. ועוד שדבר זה מוסיף קושי לגבי הנבואה הראשונה - עם שהוא יותר קטן הרבה יותר קל להשמיד אותו. ועוד לגבי המצב של עם ישראל בגלות כותבת התורה " והפיצך ה' בכל העמים מקצה הארץ ועד קצה הארץ" וכידוע - היהודים התישבו כמעט בכל מקום. טוב יש עוד דברים אבל כאן אעבור לנושא ההסטוריה של ארץ ישראל לגבי תנובתה פה יש פסוק בספר ויקרא פרק כו אין לי כוח לכתוב הכל אז אצטט רק את הפסוק עצמו תוכלו לקרוא את כל ההקשר באתר של דעת אמת במקורות תנ"ך וכו' (פשוט כשאני מעתיק זה יוצא הפוך) "ושממו עליה אויבכם" הפסוק ודאי מדבר לאחר יציאת עם ישראל לגלות אם תראו את ההקשר מסביר על זה הרמב"ן(ולמרות שזה פרוש אבל הרמב"ן חי לפני כ-750 שנה ולכן זה לא משנה) "ומה שאמר בכאן ושממו עליה אויביכם, היא בשורה טובה מבשרת בכל גלויותינו שאין ארצנו מקבלת את אויבינו וגם זו ראיה גדולה והבטחה לנו, כי לא תמצא בכל הישוב, ארץ אשר היא טובה ורחבה ואשר היתה נושבת מעולם, והיא חרבה כמוה, וכולם משתדלים להושיבה ואין לאל ידם" לפני הגלות כותב יוספוס פלביוס(הסטוריון מקובל יחסית שחי בזמן בית שני) "כולה ארץ דשנה ואדמת מרעה, וגם עצים שונים צומחים בה ועושר תנובת הארץ מושך גם את לב האנשים הרחוקים מאהבת עבודת האדמה, וכל הארץ נזרעה ביד יושביה ולא נמצא בה אף חבל שומם אחד ובגלל ברכת האדמה הטובה ערי הגליל רבות והמון הכפרים מלאים אדם וגם מספר יושבי הקטן שבכפרים הוא חמשה עשר אלף"(מלחמות היהודים ג.ג.2) הרמב"ן עצמו שיצא לו להגיע לארץ כותב לבנו באגרת (המאה ה - 13)" ומה אגיד לך בעניין הארץ, כי רבה העזובה וגדול השיממון, וכללו של דבר, כל המקודש מחברו חרב יותר מחברו, ירושלים יותר חרבה מן הכל, וארץ יהודה יותר מן הגליל" מרק טווין כותב ביקר כאן בשנת 1867 וכותב "ארץ ישראל יושבת בשק ואפר, מרחף עליה כישופה של קללה, ששדפה את שדותיה, ואסרה את תעצומות כוחה באזיקים, ארץ ישראל שוממה וחשוכת חמדה, היא אינה שייכת יותר לעולם המעשה.. ארץ חלומות. כמובן שידוע מה מצאו פה החלוצים כשהגיעו לארץ. על זה אין צורך לספר ועוד ציטוט מהסטוריון גרמני(פה אני סומך על הספר) מינטער "עתה אחרי שנלכדה ביתר בא הכל תחת עול רומי אבל פלסטינה היתה לתל שממה.." קיצור יש עוד דברים אבל בינתיים אסתפק בזה אודה לכם מאוד אם תמשיכו לעזור לי אופיר