שתי שאלות:

ענתר

New member
תשובה

תודה לכל המתיחסים, קיבלתי את התשובה הזו מאתר צהר ב"ה כ"ה שבט תשס"ז שלום רב! אח בעל הוא אחד מהקרובים האסורים אלא אם כן מדובר בייבום, שהאח מת ללא ילדים, במקרה שלך לאלמנה הייתה בת, ולכן היא אסורה על אחי בעלה באיסור כרת, והילדים שנולדו הם ממזרים מן התורה. בברכה בניהו ברונר התשובה התקבלה מהרב בניהו ברונר בתאריך כ"ה שבט ה´תשס"ז אני מבינה שאני צריכה לקבל את התשובה הזו כסופית למרות שמוזר לי מאוד שרב יחתן אותם אם ידוע הפסק הזה, ויחתן גם את הבן שנולד מנשואים אלו, בתקופה שכולם היו דתיים (סוף המאה ה- 19) ושוב תודה לכלם
 

tamarhp

New member
באמת מוזר..

א. אולי הנין לא יודע בדיוק את פרטי הסיפור? ב. אולי מי שקידש אותם לא היה רב ובעצם הם לא נישאו כדת וכדין? ג. אולי מצאו להם איכשהו היתר ספציפי עפ"י פרטים שלא ידועים לנו?
 

ענתר

New member
עלה על דעתי

שאולי הנין חושב שהם אחים ביגלל שם המשפחה ואולי הם רק בני דודים? קשה להאמין שבסוף המאה התשע עשרה לא יתחתנו אצל רב אולי באמת היו איזשהם הקלות אבל אם מישהו מכיר את ההלכה טוב ויכול לתת את האסמכתה לאיסור אשמח ללמוד יותר באתר צהר אין מקום לבקש הבהרות, יש תושבה, ואין מקום לתגובה אני אוהבת תמיד ללמוד, אבל לא אוהבת לקבל כזה ראה וקדש
 

tamarhp

New member
בדרך כלל

מי שממזר - ממזר, ואין כ"כ דרך להקל, אלא אם כן יש פרטים נוספים, אבל בד"כ בדברים כאלו לא מקילים. לכן לדעתי אחד מהשניים: או שהסיפור הוא לא בדיוק כמו שהנין יודע אלא יש פרטים אחרים (כמו שאמרת אולי הם לא היו אחים? אולי הם היו אחים חורגים/חצי אחים ובמקרה כזה המצב שונה?), או שהם נישאו שלא לפי ההלכה.
 

ענתר

New member
הקלה התכוונתי לנשואין של האלמנה

מסוג, אחים למחצה, או משהו אחר ממש לא מבינה בזה אבל ממש לא נראה לי נשואין שלא כהלכה בתקופה ההיא אבל מאוד הייתי רוצה לדעת היכן כתובה ההלכה הזו בבהירות
 

tamarhp

New member
בנוגע להלכה אני לא יודעת

אפשר לשאול שוב בשאל את הרב (לא ענו לך עדיין ב"כיפה"?) אבל בכל מקרה - אם מדובר נניח שהם אחים למחצה - אני לא מכירה את ההלכה אבל אולי ההלכה היא שונה, כך שלא מדובר ב"הקלה" אלא פשוט בסיפור/מקרה אחר.. כי לא נראה לי שיש איזושהי הקלה לנישואים פסולים..
 

ענתר

New member
בכיפה לא ענו לי עדיין

את חושבת שזה מנומס לחזור אל הרב בצהר ולהגיד לו תראה לי את המקור?
 

tamarhp

New member
בהחלט כן!

תכתבי את זה בצורה של התעניינות - שאת מחפשת את המקור ההלכתי ל...
 

ענתר

New member
נהדר כי את זה אוכל ללכת ולחפש בתנך

מאתר כיפה לא שמעתי ומצהר לא חזרו אלי אם המראה מקום חברה ביררה וחזרה עם התשובה הזו: "בספר שולחן ערוך,אבן העזר,הלכות אישות.ט'ו כ'ב,- אשת אחיו בין מן האב ובן מן הנשואין בין מן הזנות אסורה מן התורה." אבל אין לי שולחן ערוך בבית לקרא בעצמי שבת שלום
 

אופירA

New member
מנהל
ייבום

ייבום הוא מקרה שהיא אשת אחיו שהוא חייב לשאת אותה, או לפחות לקיים לה חליצה. כל מקרה אחר של אשת אחיו - אסור.
 

ענתר

New member
או קי זה החוק ואין אפשרות בגץ

אבל זה עדיין לא מסביר מדוע אח שמותר להתחתן אתו ביבום, אסור ללא יבום בכל מקרה היא כמו שכתוב בפסוק "ערוות אחיו"
 
למעלה