יש כמה בעיות המטרידות אותי...
ראשית, לא ראיתי שום הוכחה שהקטעים שציינת בתנ"ך מתייחסים דווקא לישו. בסה"כ מדובר על אדם מסכן שיסבול בשביל האחרים. (ואם ישו לא מוזכר בתנ"ך, ממילא מעמדו לא עדיף על זה של מוחמד) ושנית, בשורתו של ישו ניתנה בברית החדשה. מכיון שהברית החדשה נכתבה ונקבעה סופית רק מאות שנים אחר כך, אין לי דרך לדעת מה שם מתאר באמת את ישו ודבריו ומה שם הוא המצאה מאוחרת של ראשי הכנסיה. והרי אתה הבהרת לי שגם הנוצרים התרחקו מן האמת. --- אגב, עיינתי בישעיהו נ"ג והתרשמתי שהאדם המסכן המתואר שם מת. בשום מקום לא מצאתי שם איזכור שהוא קם לתחיה. אתה בטוח שמדובר בישו? עיינתי בגם במיכה ה´ פסוק 1, ובסה"כ מדובר שם על כך שמלך ישראל יהיה מבית דוד. שום איזכור על ישו. וחבל שאתה לא ממשיך לקרוא את הפסוק הבא (מיכה, ה´, ב´). אז אני אעזור לך: "לכן יתנם עד עת יולדה ילדה, ויתר אחיו ישובון על בני ישראל". אתה רוצה לומר לי שלישו היו כמה אחים ביולוגיים? אני לתומי חשבתי שהוא נולד מרוח הקודש ואמו נשארה בתולה. (אגב, היה דיון נרחב על הנושא בפורום לא מזמן.) ונניח שהיו אחים (הבנתי שזה כתוב בברית החדשה)... מה זה "ישובון על בני ישראל"? משלו בהם? כי לא שמעתי שלאחים של ישו היה תפקיד הסטורי. עיינתי גם בהרחבה בישעיהו פרק ז´. אתה כמובן מתייחס לפסוק 14 שעוסק לכאורה בבתולה שיולדת בן. אבל בוא ונקרא את יתר הנבואה בפרק זה... בפסוק 10 נאמר שהנבואה הספציפית הזו מכוונת לאחז מלך יהודה ("דבר אל אחז לאמור"). ועכשיו בוא ונקרא מה אומר הנביא על אותו הנער המופלא בפסוק 16: "כי בטרם יידע הנער מאוס ברע ובחור בטוב, תיעזב האדמה אשר אתה קץ מפני שני מלכיה". בוא ונעשה חשבון פשוט. היות וישו מת בגיל 33, יש להניח שהוא מאס ברע ובחר בטוב לפני שנת 33 לספירה. אתה ודאי מאמין שהוא נולד בדיוק בתחילת הספירה. אי לכך הנבואה צריכה להתקיים בין שנת 1 לספירה לבין שנת 33 לספירה. אתה שמעת על מאורע של "עזיבת האדמה" של סוריה וצפון א"י (שני המלכים שאחז נלחם בהם היו מלך ארם ומלך ישראל.. ראה פסוק 1) בתקופה שציינתי? אני לא שמעתי על מאורע כזה בתקופת חייו של ישו, ואי לכך בלתי סביר שהנבואה מתייחסת אליו.