תאולוגיה יהודית משיחית מהברית החדשה

kehila

New member
תאולוגיה יהודית משיחית מהברית החדשה

בספר הברית החדשה הישועה והצדקה ניתנים ע"י אמונה ולא ע"י עשיית מעשים. מדוע? משום שאין אדם אחד ביקום אשר מסוגל במעשיו להצדיק את עצמו ולהושיע את עצמו. כל בני האדם זקוקים לעזרת אלוהים הרחום והחנון על מנת לזכות בישועה. הדרך היחידה היא להאמין בישוע המשיח.
 

masorti

New member
תודה על ההטפה. רק חבל שהלוגיקה חלשה

אין שום קשר לוגי בין המסקנה שמובאת בשורה האחרונה לבין הטענה שמובאת בשורות שלפניה.
 
אם יורשה לי להוסיף בקשה למטיפים

אנא השתדלו לומר דברים בשם עצמכם במקום לצרף לינקים. זה המקום לדיונים - לשמוע ולהישמע. כמו כן, אנא כבדו את השרשורים הקיימים במקום להוסיף הודעות חדשות. זה מטריד את שאר באי הפורום ואינו מוסיף כבוד לנושא שאותו אתה מייצג כאן. לך אישית, קהילה, כבר יש שרשור שאתה עצמך פתחת. אנא השתמש בו להבא. כמובן שאם אתה רוצה לזמן את אלוהים לומר את דברה/ו בפורום זה נשמח מאוד
עם או בלי הודעה חדשה.
 
אמן.....

אתה צודק בהחלט אני גם מאמין בישוע כמשיח וגואל צריך ליזכור כי הדרך היחידה אל אלוהים הוא דרך קורבן דבר שאין לנו היום בגלל שאין בית מקדש... ישוע היווה את הקורבן האולטימטיבי שנוכל להיות שוב קרובים אל האב שבשמיים
 

masorti

New member
אחלה..

בוא ונניח ששכנעת אותי להיות פתוח לבשורת הנביאים/משיחים/שליחים שקמו אחרי חורבן בית ראשון, ואי לכך לקבל את בשורתו של ישו. אבל היות ואני לא מפלה בין שליח לשליח ובין יהודי לערבי, אין לי ברירה אלא לקבל גם את בשורתו של הנביא מוחמד. הוא הרי אינו כופר בישו, אבל הוא טוען שהוא נשלח 600 שנה אח"כ כדי להפיץ את דבר האל ולתקן את הטעון תיקון בעיקרי האמונה והפולחן. תסכים איתי שלא סביר לשנות את ה"חוזה" עם האל ולקבל את התיקונים של ישו, אבל לסרב לאותו דבר בדיוק מפי השליח הבא של ה"בוס". אנא הסבר לי לוגית מדוע עלי להתנצר ולא להתאסלם.
 
לא.....

אתה צריך לקבל את האמת אתה לא צריך להיות נחמד אל כולם זה לא מה שאתה צריך לעשות אתה צריך להיווכח עם האמת הבלבד ואמת זה דבר אבסולוטי, מוחלט אני מאמין שזה האמת שישוע היה המשיח והוא זה שהיווה את הקורבן ורק דרכו אפשר להגיע אל האב
 

masorti

New member
אני שואל אותך שוב...

תן לי נימוק לוגי מדוע ישו הוא שליח אמיתי של האל ואילו מוחמד הוא רק מתחזה. אם אני אמור להניח שהאל שלח את ישו לשנות את עיקרי האמונה, מדוע שלא אניח שהוא שלח אחר כך את מוחמד כדי לשנות אותם שוב?
 
קודם כל הוא לאשינה את עיקרי האמונה

דבר שני הכל לפי הנבואות בתנ"ך תסתקל בישיעו נ"ג מיכה ה:1 ישעיהו ז:14 תקרא ותראה את הנבואות האלה מתגשמים בישוע המשיח לגבי מוחמד אין לי כל ספק שהוא סתם מתחזה כי אין לו כל בסיס בתנ"ך, זזה דבר ראשון וגם אין אני רואה את כל האסלם ודרך התנהגותם אפשר להגיד תא זה גם על הנוצרים - אז הנוצרים הם התרחקו מן האמת... וזזו מן המקורות היהודים של האמונה שלהם ומן הבסיס לאמונה שזה לפי היהודת אין לי כל ספק בכך שגם היהדות טועה גם בכך שלא קיבלו את המשיח, וגם בגלל ההתנהגות הצבועה של חלק מן היהודים הדתיים
 

masorti

New member
יש כמה בעיות המטרידות אותי...

ראשית, לא ראיתי שום הוכחה שהקטעים שציינת בתנ"ך מתייחסים דווקא לישו. בסה"כ מדובר על אדם מסכן שיסבול בשביל האחרים. (ואם ישו לא מוזכר בתנ"ך, ממילא מעמדו לא עדיף על זה של מוחמד) ושנית, בשורתו של ישו ניתנה בברית החדשה. מכיון שהברית החדשה נכתבה ונקבעה סופית רק מאות שנים אחר כך, אין לי דרך לדעת מה שם מתאר באמת את ישו ודבריו ומה שם הוא המצאה מאוחרת של ראשי הכנסיה. והרי אתה הבהרת לי שגם הנוצרים התרחקו מן האמת. --- אגב, עיינתי בישעיהו נ"ג והתרשמתי שהאדם המסכן המתואר שם מת. בשום מקום לא מצאתי שם איזכור שהוא קם לתחיה. אתה בטוח שמדובר בישו? עיינתי בגם במיכה ה´ פסוק 1, ובסה"כ מדובר שם על כך שמלך ישראל יהיה מבית דוד. שום איזכור על ישו. וחבל שאתה לא ממשיך לקרוא את הפסוק הבא (מיכה, ה´, ב´). אז אני אעזור לך: "לכן יתנם עד עת יולדה ילדה, ויתר אחיו ישובון על בני ישראל". אתה רוצה לומר לי שלישו היו כמה אחים ביולוגיים? אני לתומי חשבתי שהוא נולד מרוח הקודש ואמו נשארה בתולה. (אגב, היה דיון נרחב על הנושא בפורום לא מזמן.) ונניח שהיו אחים (הבנתי שזה כתוב בברית החדשה)... מה זה "ישובון על בני ישראל"? משלו בהם? כי לא שמעתי שלאחים של ישו היה תפקיד הסטורי. עיינתי גם בהרחבה בישעיהו פרק ז´. אתה כמובן מתייחס לפסוק 14 שעוסק לכאורה בבתולה שיולדת בן. אבל בוא ונקרא את יתר הנבואה בפרק זה... בפסוק 10 נאמר שהנבואה הספציפית הזו מכוונת לאחז מלך יהודה ("דבר אל אחז לאמור"). ועכשיו בוא ונקרא מה אומר הנביא על אותו הנער המופלא בפסוק 16: "כי בטרם יידע הנער מאוס ברע ובחור בטוב, תיעזב האדמה אשר אתה קץ מפני שני מלכיה". בוא ונעשה חשבון פשוט. היות וישו מת בגיל 33, יש להניח שהוא מאס ברע ובחר בטוב לפני שנת 33 לספירה. אתה ודאי מאמין שהוא נולד בדיוק בתחילת הספירה. אי לכך הנבואה צריכה להתקיים בין שנת 1 לספירה לבין שנת 33 לספירה. אתה שמעת על מאורע של "עזיבת האדמה" של סוריה וצפון א"י (שני המלכים שאחז נלחם בהם היו מלך ארם ומלך ישראל.. ראה פסוק 1) בתקופה שציינתי? אני לא שמעתי על מאורע כזה בתקופת חייו של ישו, ואי לכך בלתי סביר שהנבואה מתייחסת אליו.
 
תקרא פסוק 10

"וה´ חפץ דכאו, החלי, אם תשים אשם נפשו, יראה זרע, יאריך ימים וחפץ ה´ בידו יצלח." כלומר אחרי שהוא יעבור את כל החולי וסבל הוא יחייה......
 
אם איני טועה

"יראה זרע" הוא ביטוי לצאצאים. לישוע הרי לא היו צאצאים. אך אם תקרא את הפסוק האחרון בפרק הקודם, תוכל לראות כי מדובר במעין שאלה של הגוים (במובן עמים) ודימוי עם ישראל כאדם המסכן והחולה.
 
פוערת עיניים באי אמון

הדרך היחידה? אל האלוהים? להרוג חיות? לפי ההיגון הזה אוכל לייסד דת חדשה מחר ולהצהיר שהדרך היחידה להגיע אל אמנו שבשמיים היא לשפשף רגל של כיסא. וגם אני וחסידי נפעיל את ההיגיון המעגלי הזה שמתבסס אך ורק על אמונה. מי יודע... אולי זה יהיה להיט.
 

masorti

New member
הוא התכוון ל"קורבן" = הקרבה עצמית..

לא לשחיטת חיות על המזבח.
 
כי נפש הבשר בדם הוא

זה פסוק מהתנ"ך שמסביר את זה וחוצמזה חיות נבראו ע"י אלוהים היום אין קורבנות אז חיות לא מועלים כקורבן אבל מה לעשות שבתקופת התנ"ך ועד אחרי40 שנה שישוע בא השיטה הזאת היתה קיימת ורק היום אנשים מסוגלים לרדת עליה בגלל כל המודרניזציה הרחוקה מאלוהים ואין פלא שהם לא יכולים להבין את העינין
 

masorti

New member
רגע רגע..

אני מבין מדבריך שבתקופת ישו דגלו המאמינים בו בהקרבת קורבנות (עד 40 שנה אח"כ), ושהפסקת הקורבנות הינה שגיאה. האם עלי להבין מכך שאינך נוצרי אלא מה שנקרא "יהודי משיחי"? הרי לא יתכן שתהיה נוצרי ותקבע שהכנסיה הקתולית שגתה בהפסיקה את מנהג הקרבת הקורבנות. דרך אגב, הפסוק שציטטת בצורה משובשת הוא "כי הדם הוא הנפש" והוא לא עוסק בקורבנות אלא באיסור אכילת הדם.
 
לא יש גם פסוק שקשור להקרבת קורבנות

ואמת אמרת- אני לא נוצרי, אני יהודי שהגיע לאמת והבין שהמשיח כבר הגיע
 

ShLuMp

New member
ירמיהו ל"א ל"א

"הנה ימים באים נאום אדוני וכרתי את בית ישראל ואת בית יהודה ברית חדשה" מהי הברית החדשה? "כי אסלח לעונכם וחטאתכם לא אזכור עוד" (פסוק ל"ד) ובברית החדשה ישוע נצלב כדי לכפר על חטאינו זאת אומרת - סליחה יש עוד הרבה נבואות שמדברות על כך בתנ"ך למשל יחזקאל ל"ז אם תמצא משהו שמדבר על מוחמד בצורה כל כך ישירה בתנ"ך אז תגיד לי
 
למעלה