תאונת דרכים עם רכב מחברת השכרה

אlדי

New member
תאונת דרכים עם רכב מחברת השכרה

רכב מחברת השכרה פגע בכנף של רכב מחברת ליסינג, הנזק היה נראה שולי מדי. לאחר יומיים מהחזרת הרכב לחברת ההשכרה התקבלה תביעה מחברת הליסינג לחברת ההכרה ההשכרה. חברת ההשכרה פנתה אלינו בדרישה לתשלום מיידי על סכום של 5.000 שקל על אותה תאונה שולית. השאלה שלי היא: כמה חברת ההשכרה יכולה לדרוש השתתפות עצמית ע"פ חוק? אין פיקוח על הדרישות שלהם? כמה שבא להם, זה מה שהם מבקשים? אין לי ספק שהפגיעה לא עולה על 1.000 שקלים, ואפילו אם כן - אין לי ספק שלחברת ההשכרה עולה ההשתתפות עצמית פחות מ-5.000 שקל. מה ניתן לעשות במקרה זה?
 
תשובה

אין תשובה בחוק. יש תשובה בתנאי חוזה השכירות ובתנאי הפוליסה שבמסגרתה בוטח הרכב. גם לי נראה שהשתתפות עצמית בסך 5,000 ש"ח היא גבוהה מאד. יש חברות שאפילו לא מבטחות את רכביהן באמצעות חברות ביטוח אלא נושאות בעצמן בעלויות התיקונים, ובמקרים כאלה בהסכם השכירות עם הלקוח יש סעיפי "השתתפות עצמית" למיניהם בנזקים שנגרמים לרכב במהלך תקופת ההשכרה. ראיתי לא פעם סכומים שערורייתיים, לפעמים בערכים של מאות דולרים (=אלפי ש"ח), ובמקרים רבים זה ללא כל הצדקה, אך מאחר הלקוח חתם על הסכם השכירות לא נותר לו אלא לשתוק ולשלם או להתנצח על התנאים הללו בביהמ"ש. אני מקווה שלפחות לך תיעוד אובייקטיבי של הנזק, "בזמן אמת". זה עשוי לעזור אם העניין יתגלגל להליכים משפטיים.
 
תדרוש שיראו לך איפה חתמת על כזו השתתפות

בשוק בארץ מקובל שהשתתפות עצמית ברכב שכור עומדת על 2000 ש"ח מהכרותי המוגבלת, אבל אם באמת החתימו אותך על 5 אז אתה בבעיה. בנוסף תבקש לראות הערכת שמאי לנזק ואפשרות לערער עם שמאי מטעמך.
 
אה, ובנוסף תתחיל להתנהל בכתב ולהקליט שיחות

למקרה שהם לא מאפשרים לך להביא שמאי שלך אז הקלטה שלהם מסרבים תעמוד לטובתך כשהם יתבעו.
 
למעלה