תאונת דרכים עצמית
מדובר על שתי תאונות דרכים דומות מאוד. 1. בכביש צר ללא שולים וללא מעקה בטיחות רכב ירד מהנתיב לתוך תעלת ניקוז עמוקה, התעלה נמצאת במרחק של כ 1 מטר מסף הנתיב, כלומר כל סטייה קלה מהנתיב, ואתה נמצא בתעלה. בתוך התחום של ה1 מטר, חצי מטר אספלט, וחצי מטר כורכר בהפרש גבהים גדול בניהם (כלומר אחרי שירדת מהאספלט, אין דרך חזרה) לרכב נגרם נזק של 40% - הביטוח הציע או לתקן את הרכב או להוריד את הרכב מהכביש עם פיצוי של 10000 ש"ח פחות מהמחירון. (הרכב לבסוף הורד מהכביש) כמובן שלתנאי הכביש הלא תקניים יש "אשמה תורמת", האם האפשר לתבוע מחשהו על כך? 2. אותו מקרה, רק הפעם הרכב ירד מהכביש לתוך תהום של מטר 1 וזאת במסגרת עבודות בכביש. התהום הייתה מרוחקת כחצי מטר מסף הנתיב, והייתה מסומנת בסרט סימון (סס"ל). הרכב תוקן (אבל היתה לו ירידת ערך גדולה). כמובן שלתנאי הכביש בזמן שיפוץ, יש "אשמה תורמת", האם אפשר לתבוע מישהו על כך?
מדובר על שתי תאונות דרכים דומות מאוד. 1. בכביש צר ללא שולים וללא מעקה בטיחות רכב ירד מהנתיב לתוך תעלת ניקוז עמוקה, התעלה נמצאת במרחק של כ 1 מטר מסף הנתיב, כלומר כל סטייה קלה מהנתיב, ואתה נמצא בתעלה. בתוך התחום של ה1 מטר, חצי מטר אספלט, וחצי מטר כורכר בהפרש גבהים גדול בניהם (כלומר אחרי שירדת מהאספלט, אין דרך חזרה) לרכב נגרם נזק של 40% - הביטוח הציע או לתקן את הרכב או להוריד את הרכב מהכביש עם פיצוי של 10000 ש"ח פחות מהמחירון. (הרכב לבסוף הורד מהכביש) כמובן שלתנאי הכביש הלא תקניים יש "אשמה תורמת", האם האפשר לתבוע מחשהו על כך? 2. אותו מקרה, רק הפעם הרכב ירד מהכביש לתוך תהום של מטר 1 וזאת במסגרת עבודות בכביש. התהום הייתה מרוחקת כחצי מטר מסף הנתיב, והייתה מסומנת בסרט סימון (סס"ל). הרכב תוקן (אבל היתה לו ירידת ערך גדולה). כמובן שלתנאי הכביש בזמן שיפוץ, יש "אשמה תורמת", האם אפשר לתבוע מישהו על כך?