תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל"

דימה31

New member
תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל"

שלום לכולם. רציתי להתייעץ לגבי תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל" יבואנית טויוטה בארץ. אני בעל רכב טויוטה קורולה החדשה עם גיר רובוטי אשר בזמן אחרון הפך לסיוט של צרכן הישראלי ובמיוחד לבעלי הרכב הנ"ל. אני רכשתי את הרכב הזה מבין הראשונים, ז"א חודש-חודשיים בערך לאחר השקתו בארץ. עדיין לא הייתה משמעות ומודעות כזאת לגיר שלו ולמה מצפה לאותם הרוכשים של מכונית מסוג זה, עד שבעצם החליט היבואן , אחרי שנה וחצי של כישלון להביא גיר אוטומטי רגיל. מה שנעשה כאן, זה בעצם ניסוי על כל אותם הפראיירים, שעבדו עליהם בעזרת סיפורים על הגיר הנפלא, החסכוני, פחות מזהם ועוד. כשהגענו לקנות את הרכב, הוסבר לנו בבירור-שלא יהיה בעתיד יותר רכבים מסוג זה עם גיר אוטומטי, ויותר מזה, שכל החברות האחרות יעברו לגיר רובוטי. הסיפורים שמכרו לנו היו יפים מדי, ובלב שקט רכשנו את המותג הכי מוצלח והכי אמין מבחינתנו, המותג שהכי שומר על הערך שלו, ושבכל עת בעיניים עצומות אפשר למכור אותו בלי להתאמץ –הרי מדובר במותג יפני, מותג "האיכות" העולמי-טויוטה!!! אך כך לא קרה. כל החלומות התרסקו, גילינו שהאוטו שאנו מחזיקים-הוא הינו גרוטאה שאף אחד לא רוצה להתעסק איתה. מכל הסיפורים היפים של נציגי המכירות והיבואן , אף אחד לא מספר לכם שהרכב שלכם ירד במחיר תוך שנה וחצי קרוב ל25.000₪ , ולא בטוח שמישהו ירצה אותו במחיר כזה, ואם בכלל. ירידה זו לא מתקבלת על הדעת. לצורך השוואה, אני רציתי להביא דוגמאות של שלושה רכבים הקודמים שלי: 1. הייתה לי טויוטה קורולה שנת 1995 יד ראשונה .(ברצוני לציין, שכל הרכבים שלי שנרכשו על ידי הם רכבים חדשים מסוכנות ולא משומשים). רכשתי אותה בהנחה לעולים חדשים, לכן ההפרש בין מחיר קנייה למחיר מכירה לא רלוונטי. בשנת 2000 מכרתי אותה ב2.000 ₪ מעל מחירון, ללא בדיקה וללא ויכוח עם הקונה. 2. רכב השני מסוג פיאט פונטו רכשתי בשנת 2000 ב 70.000 ₪. בשנת 2005 כשמכרתי אותו, ערכו היה 40.000 ₪. בחמש וחצי שנים הוא איבד מערכו סה"כ 30.000 ₪. 3. רכב שלישי מסוג שברולט אוואו מודל 2006 רכשתי באמצע 2005 ב 84.000 ₪. לאחר שנתיים וחצי ערכו היה 64.000 ₪. ז"א 20.000 ₪ הפרש תוך תקופה זו. * ברצוני לציין, ששניים האחרונים לא נמכרו במחירון. קודם כל שניהם עם שוק לא קל בארץ, אך ידעתי זאת כשרכשתי אותם. הראשונה הייתה עם פגיעת קצה שילדה, והשנייה עם גיר רגיל,אך חדשה לגמרי, ולכן הייתי חייב להוריד במחיר. 4. לאחר שתי אכזבות הקודמות, החלטתי לחזור לרכב עם שם מכובד, ושוק טוב בארץ. אך שוב פעם טעיתי, או נכון להגיד שהטעו אותי. הסתבר לי, שרכב שברשותי אפילו יותר גרוע משני הקודמים שהיו לי (שניהם עם גיר רגיל). רכשתי אותו במחיר של 115.000 ₪ והיום (נכון למחירון של פברואר 09 ) מחירו עומד על 91.000 ₪ בלבד-הפרש של 24.000 ₪ תוך שנה וחצי. וזה עוד לא הסוף. אני התחלתי בתהליך למכור אותו, או יותר נכון להפטר ממנו, ופה נתקלתי בבעיה שכל כך חששתי ממנה: "הרכב שלך לא רצוי בשוק, אין לו שוק, בחברות טרייד אין אם יסכימו לקבל אותו תקבל עליו בין 15%- ל 20% פחות ממחירו. נכנסתי גם למספר סוכנויות של טויוטה, והחצופים האלו שהבטיחו וסיפרו סיפורים יפים על הרכב המופלא שלהם, הורידו 20.000 ₪ מתחת למחירון!!! חוצפה שלא תתואר! הם מודעים לטעות שעשו ועול שגרמו ללקוחותיה, אך עדיין ממשיכים לרמות אותם, ולדחוף להם את מלאי הנותר של רכבים עם גיר הרובוטי. ותתפלאו שזה מצליח להם, כי באולמות התצוגה מוצגות מכוניות ומפרטים עם גיר רובוטי בלבד! מי שלא יודע על גיר אוטומטי-אוכל אותה. כמו שאומרים, עשו מאיתנו שפני ניסויים, הפכו אותנו לפריירים, וצוחקים לנו בפרצוף. רציתי רק להוסיף דבר לא פחות חשוב על תקלות טכניות שהיו לי באותו בשנה וחצי. מהיום הראשון גיליתי תקלה ברדיו דיסק. נגשתי למוסך והזמנתי אחד חדש. אמרו לי שזה ייקח זמן, אך כמה? לא פחות משלושה חודשים נסעתי עם רכב חדש ללא רדיו /דיסק! רק לאחר טלפון "עצבני" ליבואן ולמחסן מרכזי ביבנה, אחרי שבוע סוף סוף החליפו לי אותו. תלונות רבות ללא תגובה על הגיר, ורק פעם אחד עשו לי טובה איפסו את המחשב. עם תלונה על רעש מאזור בלוח שעונים ניגשתי כמה פעמים למוסך –ללא שום תוצאה. ניגשתי למוסך אחר, שזה די רחוק מביתי, ומה עשו לי? לאחר שעה וחצי מנהל המוסך התייחס עליי, הסכים לבדוק את התקלה, פירק חלק שמעל שעוני המהירות (קונסולה של לוח שעונים), פירק את אותו החלק מרכב אחר-רכב חדש שהמתין להתקנות, והחליף בניהם. ז"א מראש הוא ידע שזהו חלק לא תקין, הרכיב אותו על רכב חדש, והיה לו את החוצפה לבשר לי על כך ולהגיד שהחלפנו לך את החלק-" האמינות של טויוטה!". עוד תקלה, כשניגשתי באחת הפעמים למוסך, שאלו אותי האם נכנסתי למוסך לצורך בדיקת ציריות. כששאלתי לצורך מה אני צריך לבדוק ציריות ברכב חדש, לא הוסבר לי בבירור, אך זימנו אותי לבוא למוסך. כשהגעתי ביום אחר, הכניסו את רכב למוסך, העלו אותו, פירקו את כל הציריה עם מוט ההגה והחליפו בחדש. הייתי בהלם. הטענה הייתה – חשד של היצרן על אי עמידת הציריה (גומי) בתנאי מזג אויר או משהו דומה לזה, לא הבנתי את העניין עד הסוף. כל התקלות האלו במהלך שנה וחצי בלבד! אפילו לפיאט פונטו לא היו תקלות כלל. אני אודה בשמי ובשם כולנו, האם תוכלו להגיב לבקשתנו, להמליץ ולייעץ לנו, ואם מישהו יסכים לקחת תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל", על רכב לא אמין, לא בטיחותי, ירידת ערך גבוהה, אי ביקוש בשוק המקומי, אי שביעות רצון אצל הצרכנים וגם כן אצל הקהל המקומי, על תקלות , זלזול השירות והיחס, עוגמת נפש. האם יש סיכוי לזכות בתביעה זו? הוקם גם פורום לבעלי טויוטות עם גיר רובוטי ב Google : http://groups.google.com/group/gear-mmt08 בתודה מראש.
 

נצאב

New member
אני לא עורך דין אבל

האם התחייבו בחוזה מולך שלא יביאו גיר שהוא לא רובוטי בעתיד? האם הם עמדו על כך שתעשה נסיעת מבחן ותחתום?
 

נצאב

New member
מה שאתה בעצם רוצה לתבוע עליו

זה לא תקלה סדרתית שיש בקורולה אלא לטענתך זהו דגם לא יוצלח שאף אחד לא רוצה לקנות וואו,אתה יודע כמה מכוניות נמכרות והרבה מתחת למחירון? אפילו אם הן יד 1 עם קמ נמוך אז כל אחד כזה ילך לתבוע?
 

דימה31

New member
יותר מתקלה סדרתית

ע"פ כמות התקלות שציינתי שהיו לי במהלך שנה אפשר לקרוא לזה תקלה סדרתית וזה לא אמור לקרות ברכב טויוטה - רכב מס' 1 בעולם. רכב מסוג זה חייב להמכר מיד ראשונה לפחות במחירון או קרוב למחירון ואין ספק שלא אמורה להיות בו כמות תקלות רבה כל כך. כמו שציינתי, רכב קודם שלי מסוג טויוטה מכרתי מעל המחירון ללא שום ויכוח. מה שקרה, זה שהיבואן הבין את הטעות שלו - הגיר הרובוטי כשל, ונכון לעכשיו דוחפים לצרכנים את המלאי שנשאר, בזמן שכבר התחילו לייבא גיר אוטומטי. לדוגמא: היום שוב הסתובבתי במס' סוכנויות רכב ונקודות מכירה וטרייד אין (לפחות 10) וכל מקום אני שומע את אותו המשפט: "הרכב שלך לא מוצלח, אף אחד לא ירצה לקנות אותו וצריך להוריד מחיר הרבה מאוד מתחת למחירון. האם זה קרה פעם לרכב מסוג טויוטה? לא, חד משמעית! רק לדגם הספציפי הזה. מבחינת בטיחות - נהגתי באוטו שנה+ מבלי לדעת שיש סיכון רציני בגלל תקלה במוט ההגה: מצ"ב מכתב שקיבלתי רק היום(!) חודשיים אחרי שטיפלתי בתקלה.
 

דימה31

New member
התחייבו בחוזה

לא התחייבו בחוזה, אבל התחייבו בפני אותם מספר רב של רוכשים, שלא יהיה דגם אוטומטי ברכב מסוג זה. אתה יכול להכנס לפורוםשל google אותו ציינתי במכתבי, ולראות את אותם התגובות של כל אחד ואחת מניפגעי הטויוטה. יכול להיות שעמדו, אבל מנסיעה קצרה של 5-10 דקות אתה לא יכול לקבוע את ירידת ערך בלתי סבירה ובלתי נסבלת בתוך זמן כה קצר. ועוד יותר, לקבל רכב הכי לא בטיחותי שיש, במסכן חיים(רהא קובץ מצ"ב בתגובה הבאה). זאת הבנתי רק הים, כשקיבלתי מכתב קראית שירות. זו היא לא קריאה פשוטה -תקרא ותבין. ודרך אגב, לא עשיתי ולא נידרשתי לעשות נסיעת מבחן בסוכנות שרכשתי את הרכב!
 

נצאב

New member
מה אני יגיד לך?

או שתנצח במשפט והם ישלמו לך את ירידת הערך+הוצאות משפט או שתפסיד ותצטרך לשלם להם סכום כסף שעדיף לך למכור את האוטו היום ב 75000 שח ולשכוח מעניין תביעה אז תבחר מה אתה עושה
 

דימה31

New member
תביעה יצוגית

תראה, אני לא לבד בעניין, יש פורום שלם שהוקם רק לנושא זה.אני חושב שאם תהיה התביעה, תביעה חהיה יצוגית, והם חייבים לפצות אותנו.
 

נצאב

New member
השופט יכול לא לאשר תביעה ייצוגית

עכשיו מה? תבוא לשופט ותאמר לו מכרתי קורולה ''95 -אלפיים מעל המחירון תקלות סדרתיות רציניות וידועות-ואנשים שתבעו ייצוגית הפסידו אז אם אתה הולך לתבוע קח לך 3 עורכי דין הכי טובים בארץ בתחום הזה כדי שיהיה לך סיכוי לנצח
 

דימה31

New member
ממשיכים להביא?

הם לא מהביאם יותר, הם דוחפים את כל המלאי שנימצה בנמל אילת,ולאנשים מספרים סיפורי סבתה. לאחר שיפטרו מכל המלאי, אתה לא תראה יותר רובוטי במכירה.
 

נצאב

New member
הם מביאים

4 דלתות לא רובוטית 5 דלתות רובוטית אז רק 4 דלתות אין במלאי?
 

דימה31

New member
אין במלאי?

יש במלאי עדיין. הנמל מפוצץ ואין להם מה לעשות איתם. אפילו ליסינג לא לוקחים אותם.
 

נצאב

New member
אז תחליט כבר

אתה אומר שהם מפוצצים בנמל והם לא יביאו גיר לא רובוטי עד שהם יתפטרו מהמלאי אבל הם מביאים 2009 עם גיר לא רובוטי למרות שהם מפוצצים בנמל אז עזוב אותך,הם כיסו את התחת שלהם בטוח אני בכל אופן הייתי מוכר את האוטו גם ב 75000 אלף כי עוד שנתיים יקנו או 2007 או 2009
 
למעלה