תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל"
שלום לכולם. רציתי להתייעץ לגבי תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל" יבואנית טויוטה בארץ. אני בעל רכב טויוטה קורולה החדשה עם גיר רובוטי אשר בזמן אחרון הפך לסיוט של צרכן הישראלי ובמיוחד לבעלי הרכב הנ"ל. אני רכשתי את הרכב הזה מבין הראשונים, ז"א חודש-חודשיים בערך לאחר השקתו בארץ. עדיין לא הייתה משמעות ומודעות כזאת לגיר שלו ולמה מצפה לאותם הרוכשים של מכונית מסוג זה, עד שבעצם החליט היבואן , אחרי שנה וחצי של כישלון להביא גיר אוטומטי רגיל. מה שנעשה כאן, זה בעצם ניסוי על כל אותם הפראיירים, שעבדו עליהם בעזרת סיפורים על הגיר הנפלא, החסכוני, פחות מזהם ועוד. כשהגענו לקנות את הרכב, הוסבר לנו בבירור-שלא יהיה בעתיד יותר רכבים מסוג זה עם גיר אוטומטי, ויותר מזה, שכל החברות האחרות יעברו לגיר רובוטי. הסיפורים שמכרו לנו היו יפים מדי, ובלב שקט רכשנו את המותג הכי מוצלח והכי אמין מבחינתנו, המותג שהכי שומר על הערך שלו, ושבכל עת בעיניים עצומות אפשר למכור אותו בלי להתאמץ –הרי מדובר במותג יפני, מותג "האיכות" העולמי-טויוטה!!! אך כך לא קרה. כל החלומות התרסקו, גילינו שהאוטו שאנו מחזיקים-הוא הינו גרוטאה שאף אחד לא רוצה להתעסק איתה. מכל הסיפורים היפים של נציגי המכירות והיבואן , אף אחד לא מספר לכם שהרכב שלכם ירד במחיר תוך שנה וחצי קרוב ל25.000₪ , ולא בטוח שמישהו ירצה אותו במחיר כזה, ואם בכלל. ירידה זו לא מתקבלת על הדעת. לצורך השוואה, אני רציתי להביא דוגמאות של שלושה רכבים הקודמים שלי: 1. הייתה לי טויוטה קורולה שנת 1995 יד ראשונה .(ברצוני לציין, שכל הרכבים שלי שנרכשו על ידי הם רכבים חדשים מסוכנות ולא משומשים). רכשתי אותה בהנחה לעולים חדשים, לכן ההפרש בין מחיר קנייה למחיר מכירה לא רלוונטי. בשנת 2000 מכרתי אותה ב2.000 ₪ מעל מחירון, ללא בדיקה וללא ויכוח עם הקונה. 2. רכב השני מסוג פיאט פונטו רכשתי בשנת 2000 ב 70.000 ₪. בשנת 2005 כשמכרתי אותו, ערכו היה 40.000 ₪. בחמש וחצי שנים הוא איבד מערכו סה"כ 30.000 ₪. 3. רכב שלישי מסוג שברולט אוואו מודל 2006 רכשתי באמצע 2005 ב 84.000 ₪. לאחר שנתיים וחצי ערכו היה 64.000 ₪. ז"א 20.000 ₪ הפרש תוך תקופה זו. * ברצוני לציין, ששניים האחרונים לא נמכרו במחירון. קודם כל שניהם עם שוק לא קל בארץ, אך ידעתי זאת כשרכשתי אותם. הראשונה הייתה עם פגיעת קצה שילדה, והשנייה עם גיר רגיל,אך חדשה לגמרי, ולכן הייתי חייב להוריד במחיר. 4. לאחר שתי אכזבות הקודמות, החלטתי לחזור לרכב עם שם מכובד, ושוק טוב בארץ. אך שוב פעם טעיתי, או נכון להגיד שהטעו אותי. הסתבר לי, שרכב שברשותי אפילו יותר גרוע משני הקודמים שהיו לי (שניהם עם גיר רגיל). רכשתי אותו במחיר של 115.000 ₪ והיום (נכון למחירון של פברואר 09 ) מחירו עומד על 91.000 ₪ בלבד-הפרש של 24.000 ₪ תוך שנה וחצי. וזה עוד לא הסוף. אני התחלתי בתהליך למכור אותו, או יותר נכון להפטר ממנו, ופה נתקלתי בבעיה שכל כך חששתי ממנה: "הרכב שלך לא רצוי בשוק, אין לו שוק, בחברות טרייד אין אם יסכימו לקבל אותו תקבל עליו בין 15%- ל 20% פחות ממחירו. נכנסתי גם למספר סוכנויות של טויוטה, והחצופים האלו שהבטיחו וסיפרו סיפורים יפים על הרכב המופלא שלהם, הורידו 20.000 ₪ מתחת למחירון!!! חוצפה שלא תתואר! הם מודעים לטעות שעשו ועול שגרמו ללקוחותיה, אך עדיין ממשיכים לרמות אותם, ולדחוף להם את מלאי הנותר של רכבים עם גיר הרובוטי. ותתפלאו שזה מצליח להם, כי באולמות התצוגה מוצגות מכוניות ומפרטים עם גיר רובוטי בלבד! מי שלא יודע על גיר אוטומטי-אוכל אותה. כמו שאומרים, עשו מאיתנו שפני ניסויים, הפכו אותנו לפריירים, וצוחקים לנו בפרצוף. רציתי רק להוסיף דבר לא פחות חשוב על תקלות טכניות שהיו לי באותו בשנה וחצי. מהיום הראשון גיליתי תקלה ברדיו דיסק. נגשתי למוסך והזמנתי אחד חדש. אמרו לי שזה ייקח זמן, אך כמה? לא פחות משלושה חודשים נסעתי עם רכב חדש ללא רדיו /דיסק! רק לאחר טלפון "עצבני" ליבואן ולמחסן מרכזי ביבנה, אחרי שבוע סוף סוף החליפו לי אותו. תלונות רבות ללא תגובה על הגיר, ורק פעם אחד עשו לי טובה איפסו את המחשב. עם תלונה על רעש מאזור בלוח שעונים ניגשתי כמה פעמים למוסך –ללא שום תוצאה. ניגשתי למוסך אחר, שזה די רחוק מביתי, ומה עשו לי? לאחר שעה וחצי מנהל המוסך התייחס עליי, הסכים לבדוק את התקלה, פירק חלק שמעל שעוני המהירות (קונסולה של לוח שעונים), פירק את אותו החלק מרכב אחר-רכב חדש שהמתין להתקנות, והחליף בניהם. ז"א מראש הוא ידע שזהו חלק לא תקין, הרכיב אותו על רכב חדש, והיה לו את החוצפה לבשר לי על כך ולהגיד שהחלפנו לך את החלק-" האמינות של טויוטה!". עוד תקלה, כשניגשתי באחת הפעמים למוסך, שאלו אותי האם נכנסתי למוסך לצורך בדיקת ציריות. כששאלתי לצורך מה אני צריך לבדוק ציריות ברכב חדש, לא הוסבר לי בבירור, אך זימנו אותי לבוא למוסך. כשהגעתי ביום אחר, הכניסו את רכב למוסך, העלו אותו, פירקו את כל הציריה עם מוט ההגה והחליפו בחדש. הייתי בהלם. הטענה הייתה – חשד של היצרן על אי עמידת הציריה (גומי) בתנאי מזג אויר או משהו דומה לזה, לא הבנתי את העניין עד הסוף. כל התקלות האלו במהלך שנה וחצי בלבד! אפילו לפיאט פונטו לא היו תקלות כלל. אני אודה בשמי ובשם כולנו, האם תוכלו להגיב לבקשתנו, להמליץ ולייעץ לנו, ואם מישהו יסכים לקחת תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל", על רכב לא אמין, לא בטיחותי, ירידת ערך גבוהה, אי ביקוש בשוק המקומי, אי שביעות רצון אצל הצרכנים וגם כן אצל הקהל המקומי, על תקלות , זלזול השירות והיחס, עוגמת נפש. האם יש סיכוי לזכות בתביעה זו? הוקם גם פורום לבעלי טויוטות עם גיר רובוטי ב Google : http://groups.google.com/group/gear-mmt08 בתודה מראש.
שלום לכולם. רציתי להתייעץ לגבי תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל" יבואנית טויוטה בארץ. אני בעל רכב טויוטה קורולה החדשה עם גיר רובוטי אשר בזמן אחרון הפך לסיוט של צרכן הישראלי ובמיוחד לבעלי הרכב הנ"ל. אני רכשתי את הרכב הזה מבין הראשונים, ז"א חודש-חודשיים בערך לאחר השקתו בארץ. עדיין לא הייתה משמעות ומודעות כזאת לגיר שלו ולמה מצפה לאותם הרוכשים של מכונית מסוג זה, עד שבעצם החליט היבואן , אחרי שנה וחצי של כישלון להביא גיר אוטומטי רגיל. מה שנעשה כאן, זה בעצם ניסוי על כל אותם הפראיירים, שעבדו עליהם בעזרת סיפורים על הגיר הנפלא, החסכוני, פחות מזהם ועוד. כשהגענו לקנות את הרכב, הוסבר לנו בבירור-שלא יהיה בעתיד יותר רכבים מסוג זה עם גיר אוטומטי, ויותר מזה, שכל החברות האחרות יעברו לגיר רובוטי. הסיפורים שמכרו לנו היו יפים מדי, ובלב שקט רכשנו את המותג הכי מוצלח והכי אמין מבחינתנו, המותג שהכי שומר על הערך שלו, ושבכל עת בעיניים עצומות אפשר למכור אותו בלי להתאמץ –הרי מדובר במותג יפני, מותג "האיכות" העולמי-טויוטה!!! אך כך לא קרה. כל החלומות התרסקו, גילינו שהאוטו שאנו מחזיקים-הוא הינו גרוטאה שאף אחד לא רוצה להתעסק איתה. מכל הסיפורים היפים של נציגי המכירות והיבואן , אף אחד לא מספר לכם שהרכב שלכם ירד במחיר תוך שנה וחצי קרוב ל25.000₪ , ולא בטוח שמישהו ירצה אותו במחיר כזה, ואם בכלל. ירידה זו לא מתקבלת על הדעת. לצורך השוואה, אני רציתי להביא דוגמאות של שלושה רכבים הקודמים שלי: 1. הייתה לי טויוטה קורולה שנת 1995 יד ראשונה .(ברצוני לציין, שכל הרכבים שלי שנרכשו על ידי הם רכבים חדשים מסוכנות ולא משומשים). רכשתי אותה בהנחה לעולים חדשים, לכן ההפרש בין מחיר קנייה למחיר מכירה לא רלוונטי. בשנת 2000 מכרתי אותה ב2.000 ₪ מעל מחירון, ללא בדיקה וללא ויכוח עם הקונה. 2. רכב השני מסוג פיאט פונטו רכשתי בשנת 2000 ב 70.000 ₪. בשנת 2005 כשמכרתי אותו, ערכו היה 40.000 ₪. בחמש וחצי שנים הוא איבד מערכו סה"כ 30.000 ₪. 3. רכב שלישי מסוג שברולט אוואו מודל 2006 רכשתי באמצע 2005 ב 84.000 ₪. לאחר שנתיים וחצי ערכו היה 64.000 ₪. ז"א 20.000 ₪ הפרש תוך תקופה זו. * ברצוני לציין, ששניים האחרונים לא נמכרו במחירון. קודם כל שניהם עם שוק לא קל בארץ, אך ידעתי זאת כשרכשתי אותם. הראשונה הייתה עם פגיעת קצה שילדה, והשנייה עם גיר רגיל,אך חדשה לגמרי, ולכן הייתי חייב להוריד במחיר. 4. לאחר שתי אכזבות הקודמות, החלטתי לחזור לרכב עם שם מכובד, ושוק טוב בארץ. אך שוב פעם טעיתי, או נכון להגיד שהטעו אותי. הסתבר לי, שרכב שברשותי אפילו יותר גרוע משני הקודמים שהיו לי (שניהם עם גיר רגיל). רכשתי אותו במחיר של 115.000 ₪ והיום (נכון למחירון של פברואר 09 ) מחירו עומד על 91.000 ₪ בלבד-הפרש של 24.000 ₪ תוך שנה וחצי. וזה עוד לא הסוף. אני התחלתי בתהליך למכור אותו, או יותר נכון להפטר ממנו, ופה נתקלתי בבעיה שכל כך חששתי ממנה: "הרכב שלך לא רצוי בשוק, אין לו שוק, בחברות טרייד אין אם יסכימו לקבל אותו תקבל עליו בין 15%- ל 20% פחות ממחירו. נכנסתי גם למספר סוכנויות של טויוטה, והחצופים האלו שהבטיחו וסיפרו סיפורים יפים על הרכב המופלא שלהם, הורידו 20.000 ₪ מתחת למחירון!!! חוצפה שלא תתואר! הם מודעים לטעות שעשו ועול שגרמו ללקוחותיה, אך עדיין ממשיכים לרמות אותם, ולדחוף להם את מלאי הנותר של רכבים עם גיר הרובוטי. ותתפלאו שזה מצליח להם, כי באולמות התצוגה מוצגות מכוניות ומפרטים עם גיר רובוטי בלבד! מי שלא יודע על גיר אוטומטי-אוכל אותה. כמו שאומרים, עשו מאיתנו שפני ניסויים, הפכו אותנו לפריירים, וצוחקים לנו בפרצוף. רציתי רק להוסיף דבר לא פחות חשוב על תקלות טכניות שהיו לי באותו בשנה וחצי. מהיום הראשון גיליתי תקלה ברדיו דיסק. נגשתי למוסך והזמנתי אחד חדש. אמרו לי שזה ייקח זמן, אך כמה? לא פחות משלושה חודשים נסעתי עם רכב חדש ללא רדיו /דיסק! רק לאחר טלפון "עצבני" ליבואן ולמחסן מרכזי ביבנה, אחרי שבוע סוף סוף החליפו לי אותו. תלונות רבות ללא תגובה על הגיר, ורק פעם אחד עשו לי טובה איפסו את המחשב. עם תלונה על רעש מאזור בלוח שעונים ניגשתי כמה פעמים למוסך –ללא שום תוצאה. ניגשתי למוסך אחר, שזה די רחוק מביתי, ומה עשו לי? לאחר שעה וחצי מנהל המוסך התייחס עליי, הסכים לבדוק את התקלה, פירק חלק שמעל שעוני המהירות (קונסולה של לוח שעונים), פירק את אותו החלק מרכב אחר-רכב חדש שהמתין להתקנות, והחליף בניהם. ז"א מראש הוא ידע שזהו חלק לא תקין, הרכיב אותו על רכב חדש, והיה לו את החוצפה לבשר לי על כך ולהגיד שהחלפנו לך את החלק-" האמינות של טויוטה!". עוד תקלה, כשניגשתי באחת הפעמים למוסך, שאלו אותי האם נכנסתי למוסך לצורך בדיקת ציריות. כששאלתי לצורך מה אני צריך לבדוק ציריות ברכב חדש, לא הוסבר לי בבירור, אך זימנו אותי לבוא למוסך. כשהגעתי ביום אחר, הכניסו את רכב למוסך, העלו אותו, פירקו את כל הציריה עם מוט ההגה והחליפו בחדש. הייתי בהלם. הטענה הייתה – חשד של היצרן על אי עמידת הציריה (גומי) בתנאי מזג אויר או משהו דומה לזה, לא הבנתי את העניין עד הסוף. כל התקלות האלו במהלך שנה וחצי בלבד! אפילו לפיאט פונטו לא היו תקלות כלל. אני אודה בשמי ובשם כולנו, האם תוכלו להגיב לבקשתנו, להמליץ ולייעץ לנו, ואם מישהו יסכים לקחת תביעה ייצוגית נגד "יוניון מוטורס ישראל", על רכב לא אמין, לא בטיחותי, ירידת ערך גבוהה, אי ביקוש בשוק המקומי, אי שביעות רצון אצל הצרכנים וגם כן אצל הקהל המקומי, על תקלות , זלזול השירות והיחס, עוגמת נפש. האם יש סיכוי לזכות בתביעה זו? הוקם גם פורום לבעלי טויוטות עם גיר רובוטי ב Google : http://groups.google.com/group/gear-mmt08 בתודה מראש.