תהיות בנוגע ל..

תהיות בנוגע ל..

לא יודעת אם זה שייך לפורום הזה, אבל אני מקווה שבכלאופן זה מתקשר איכשהו. הרגשתם פעם שאתם חנוקים בעבודה או במסגרת כלשהיא? שכבר אין לכם כוח להמשיך לסחוב ומשעמם לכם ובלתי מאתגר? אז זו אצלי בעיה כרונית. הדבר היחידי שהצלחתי לא להשתעמם ממנו זה הפורום שלי וגם שם יש לי עליות וירידות. הבעיה היא שצריך להתחיל לחשוב על קריירה, על חיים עצמאיים, על לימודים ואין לי מושג מה לעשות. הצורך הזה באתגרים, בלנסות את עצמי בכל פעם מחדש כבר הורס אותי, אני מתה לקצת שלוות נפש, קצת פחות קוצים בתחת, קצת להתיישב. זו גם סיבה שאני לבד כרגע, אי יכולת להתחייב למשו ממושך יש עצות מועילות או סתם עידוד?
 
אין הרבה חדש תחת השמש

גם לי אין מושג מה אני עושה או רוצה לעשות ופשוט הולך ומשתגע מזה אני לא במצב שאני יכול לתת עצות למישהו אבל אני יכול לתמוך ולקוות שהכל יסתדר בשבילך ובשבילי
 
אבל אין יוצאים מהמעגל האינסופי?

התהייה שלי היא איך לשבור את זה. אני יודעת שזו בעיה, אבל מעניין לשמוע אם מישהו היה פה במצב הזה והצליח לשבור את מעגל הקסמים הזה :) ד"א, החלפתי ניק, מז"ט לי..
 

nutmeg

New member
שאלו את עצמכם

"מה אני רוצה להשיג" לא "מה אני רוצה לעשות" כשתדעו מהן המטרות שלכם גם תדעו מה צריך לעשות על מנת להשיג אותן.
 
תשובה יפה,

אבל המטרות שלי לא מספקות אותי. כמובן שיש אחת שייקח לי הרבה זמן להשיג וכל מה שאני עושה עכשיו זה לכבודה, אבל בד"כ אני משיגה את המטרות שלי די בקלות ולכן הייאוש. או שאני צריכה להעלות את השאיפות שלי רמה או שאני צריכה להירגע דחוף :)
 
אני יודע מה אני רוצה

אני רוצה בית קטן ונחמד עם גדר לבנה וגינה אני רוצה עבודה קבועה שאני יאהב לעבוד בה אני רוצה לישון בלילות אני רוצה לקום בבוקר לסובב את הראש ולראות שיש מישהי במיטה לצידי אני רוצה אני רוצה אני רוצה אני יודע מה אני רוצה אבל איך להשיג את זה זה כבר סיפור אחר אני לא מצליח להתעורר אני חי בחלום וכמה שאני מנסה לצאת להתעורר ממנו אני לא מצליח
 

nutmeg

New member
אתה דוגמא "קלאסית"

למישהו שחייב לעשות קצת עבודת חשיבה על ההבדל בין "רוצה" ל"צריך".
 
אני יודע

שאני צריך להתעורר אבל כל פעם שאני חושב שהתעוררתי אני מגלה שזה היה רק חלום איך אני מתעורר לתמיד?
 
מישהי

שלחה לי הודעה מהפורם אבל אני לא יכול לפתוח (בעיות בחלונות) תשלחו לי מסר ב ICQ אם בא לך
 
אצלי זה הפוך..

אני יודעת איך להשיג כל דבר שאני רוצה, אבל אין לי מושג מה אני רוצה בכלל. זה משתנה מדקה לדקה, וגם אם חשבתי כבר שהגעתי לפסגה שתאפשר לי לנשום בנחת בלי בהפרפרים בבטן יתחילו שוב, בלי שהקוצים יטרידו, טעיתי ביג טיים.
 

princess black

New member
../images/Emo12.gifלמצוא מטרות?!

וזהו מצאנו את טעם החיים? אם אני מחליטה שאני רוצה להיות אשת קריירה אמא ל3 לדוגמא אז החלטתי כבר מה הייעוד שלי ואחרי שאני אמצא אותו אני אוכל למות בשקט? אני חושבת שקביעת מטרות לעוד כך וכך שנים זה פשוט מגביל.. זה גורם להתמקד על משהו בלי לחשוב על אופציות אחרות שעלולות לצוץ. אם כבר למצוא מטרות..אז שיהיו זמניות כאלה..כמו ללכת להכין שוקו או להצליח בבגרויות..שטויות כאלה
 
ממש לא.

אבל בעזרת מטרות אני מממשת את עצמי. לדוג', המטרה שלי כרגע היא ללמוד לנגן על הגיטרה שקניתי לפני כמעט 5 שנים זו מטרה שתאפשר לי להגשים חלק מהחלומות שלי ותעזור לי להתקדם בבניה העצמית שלי.הבעיה שלי מתחילה כשאני כבר לא מרוצה ממה שאני עושה, לא מאותגרת ואין לי משו חדש בעצם העשיה. לכן תמיד נמשכתי להדרכת נוער, לטיפול באנשים כי זה משתנה מיום ליום, כ"כ דינמי ושוצף. אין לי מטרות לשנים עתידיות, יש לי דברים שאני רוצה לעשות פשוט בשביל עצמי ולהן אני קוראת מטרות ושאיפות. אצלי לצערי כל המטרות זמניות, כעבור זמן לא רב אני משתעממת וחסלת השאיפה :)
 
צריך להפריד

בין מטרות ביניים למטרות מרכזיות. מטרות ביניים יכולות להיות קלות להשגה אבל הן בדרך כלל רק משרתות מטרה מרכזית שעומדת מאחוריהן. אם אני לומד לקראת המבחן, זה כדי להוציא ציון טוב שזה מטרה משנית על מנת להצליח באופן יפה עם סיום הלימודים בבוא הזמן שזה מטרה משנית על מנת להצטייד בתעודה וציונים לקראת לימודי המשך או השתלבות בעבודה שזה מטרה משנית על מנת למצוא בבוא הזמן עבודה מעניינת ומכניסה שזה מטרה משנית על מנת ליהנות מהעבודה וליהנות מהדברים שמקנה הההכנסה המטרה המרכזית אצל רובנו היא ליהנות מהחיים אם אנחנו רוצים להתקרב לכך חשוב להתחיל מבירור עם עצמנו מה הדברים שבאמת יגרמו לנו להצליח בכך. אין תשובה אחידה ולכל אחד יש את התמהיל שלו, אבל אחרי שאנחנו מגבשים תשובה ראשונית (והיא יכולה להשתנות עם השנים) יש לנו לאן לכוון את המאמצים, איך להגדיר מטרות ביניים, יש לנו משימה, זה מוסיף לנו תוכן ומשמעות, ובמקרה ואנחנו מצליחים בכך זה מקרב אותנו אל מה שבאמת חשוב.
 

שוKולד

New member
אני מסכימה חייבים למצוא מטרה

ההבדל בין אדם מצליח לאדם שמדשדש זאת המטרה והנחישות. אדם שאין לו מטרה חי על פי חוק המקרה, הכל בחייו מיקרי. הוא במקרה הולך ברחוב ובמקרה מוצא עבודה ובמקרה מתגלגל לתחום מסויים שמעניין אותו או שלא ובמקרה פוגש מישהי שאולי תתאים לו ואולי לא וכו'...הכל מיקרי בחייו. לעומת מישהו שיש לו מטרה, הוא יודע לאן הוא הולך ויש לו יותר מושג מה צריך לעשות כדי להגיע לשם. הוא יותר ממוקד. כדי להשיג משהו צריך לרצות אותו. גם מי שבמקרה זכה בלוטו, היתה לו מטרה - להתעשר, והדרך בה הוא בחר לעשות זאת היא למלא טור שבועי או חד פעמי... נראה לי שהצלחתי להסביר את עצמי, אם לא אני אנסה לפרט.
 

princess black

New member
השאלה

איך אפשר להגדיר מטרה הרבה פעמים כל המהלך המתוכנן הזה של החיים:בגרות-צבא-עבודה-חתונה-ילדים ממש מדכא כל העניין הזה שהמציאו לפני שנולדנו- שזוהי תמצית האושר..נראה לי טיפשי לא לחשוב על זה ולקבל את זה כמובן מאליו אני לא אומרת שלא צריך מטרות..זה אחלה דבר אבל לא צריך ללכת עם זה רחוק מדיי.
 

shonshon5

New member
צ'מעי...... העניין כל כך מסובך

ומצד שני כל כך פשוט שאין לי סבלנות וחשק לדוש בו כרגע. בגדול - את צודקת, אבל זה יעבור לך עם הגיל. את שוגה בנקודת המוצא. אחר כך, אם בכלל, אולי ארחיב. השמש זורחת, שמת לב?
 

שוKולד

New member
הכל באמת עניין של נקודת השקפה

שופ דבר לא "מצפים" ממני. לא להתחתן, לא להביא ילדים, לא לעשות תואר שני...כלום. עם חובותי לאומה סיימתי - צבא, תואר ראשון וכו'. אז היום אני בנקודה שבה אני חופשית לעשות מה שאני רוצה. אז אם לא תהיה לי מטרה בחיים, איך אני אדע לאיזה כיוון ללכת. את יודעת מה ? גם כשברורה לך המסגרת הבאה, צבא. אם לא תדעי מה את רוצה, את תתגלגלי וסתם תבזבזי שנתיים. את צריכה לדעת אם את רוצה תפקיד כזה או אחר, אם את רוצה ללמוד לפני הגיוס, אם את רוצה לשרת קרוב או רחוק וכו'. בכל מקום יש לך את המקום לבחור ולהחליט לאן את רוצה ללכת. לאיזה כיוון את רוצה להתגלגל. ואם לא משנה לך, זאת גם מטרה - להינות מהשנתיים הבאות. אז את תמצאי איך לעשות שיהיה כייף. עכשיו זה יותר ברור ?
 

שוKולד

New member
אצלי זה בתקופות

יש תקופות שאני לא מצליחה לשבת לרגע אחד במקום אחד ומקפצת בין תחביבים, חברים, פורומים, ובני זוג. ויש תקופות אחרות שאני במערכות יחסים מאד ארוכות, מנהלת שנים את אותו פורום ודבוקה לאותם חברים קרובים. עוד לא ממש הבנתי מה משפיע על השינויים, אבל אני מנסה ללמוד להתמקד לפחות בנושא אחד בחיים שלי לאורך זמן. זה קשה. כי נמאס לי ומהר מהכל. ברגע שאני מרגישה שאני ממצה נושא וקלטתי את הרעיון אני מרגישה צורך לעבור הלאה ל"ריגושים" חדשים.
 
למעלה