תהייה

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
נהג בתבורה ציבורית
כן אמור להכיר את מבני הציבור שבמסלול שלו או שבקרבת הליכה, נניח עד כ-10 דקות הליכה, מהמסלול שלו. ומוזיאון המדע בחיפה הוא מבנה ציבור שכזה. מה עוד שמדובר על מוזיאון שנמצא במבנה ההיסטורי של הטכניון הישן. דבר כזה נהג לחלוטין אמור לדעת!
אני תל-אביבי ולא מכיר את כל המקומות
הציבוריים לאורכו של מסלול קו 83 מת"א לראשל"צ אז מה נעשה במיקרה כזה? מי שעובד קבוע על קו מכיר עם הזמן את "סביבה שלו...." ומי שמיזדמן הוא מיזדמן, אי אפשר שכולם יידעו הכל.
 

אבישי ק

New member
תהייה
לפני כחודשיים ( אולי טיפה יותר) נסענו עם חברה שלי לחיפה לראות את תערוכת עולמות גוף במוזיאון המדע. הגענו ברכבת ולקחנו אוטובוס ממרכזית הכרמל. כשעלינו לאוטובוס ביקשנו מהנהג שיגיד לנו מתי נגיע לתחנה ליד המוזיאון (עלינו על קו שהיה רשום באתר שמגיע לשם). הנהג הסתכל עלינו ואמר שאין לו מושג איפה זה. למזלנו הייתה לנו מפה מודפסת וירדנו ברחוב שהיינו צריכות לפי השלטים ברחובות. השאלה שלי היא: האם הגזמתי כשציפיתי שנהג אוטובוס ידע איפה נמצא המוזיאון, ומה התחנה הכי קרובה שהוא עוצר בה? בכל זאת לא חיפשנו איזה בית של חברה באיזה רחוב לא מוכר. מדובר במוזיאון שנמצא ליד אחד הכבישים הראשיים (ליד רח' הרצל). או שבאמת ציפיתי ליותר מדי?
למה לא ירדתה במרכז השמונה ונסעתה בכרמלית?
הכרמלית מגיעה מאד קרוב למוזיאון, אני גר בקריות לפני כחודש נסעתי למוזיאון עם הרכבת והכרמלית והיה מאד נוח וקצר. :) ד"א התחבורה הציבורית בחיפה (אוטובוסים ומוניות) לא כלכך טובה ובהרבה מקרים הנהגים לא מכירית מה יש במסלול שלהם. הרבה פעמים אני מצאתי את עצמי מסביר לנהג איפה זה צומת וולקן.
 

forever single

New member
למה לא ירדתה במרכז השמונה ונסעתה בכרמלית?
הכרמלית מגיעה מאד קרוב למוזיאון, אני גר בקריות לפני כחודש נסעתי למוזיאון עם הרכבת והכרמלית והיה מאד נוח וקצר. :) ד"א התחבורה הציבורית בחיפה (אוטובוסים ומוניות) לא כלכך טובה ובהרבה מקרים הנהגים לא מכירית מה יש במסלול שלהם. הרבה פעמים אני מצאתי את עצמי מסביר לנהג איפה זה צומת וולקן.
תשובה
לא אני ולא חברה שלי לא גרות או מבקרות באופן קבוע בחיפה ולא מכירות את העיר. אני מודה שלא עשינו תחקיר מעמיק על כל דרכי ההגעה למוזיאון. לתומינו חשבנו שפשוט נקח את האוטובוס המצויין באתר של המוזיאון והנהג יגיד לנו באיזו תחנה לרדת (התחנה אגב 2 דקות מהמוזיאון). בהחלט שיכול להית שיש דרכים יותר טובות להגיע לשם אבל לא הכרנו אותן
 

עדירמר

New member
תהייה
לפני כחודשיים ( אולי טיפה יותר) נסענו עם חברה שלי לחיפה לראות את תערוכת עולמות גוף במוזיאון המדע. הגענו ברכבת ולקחנו אוטובוס ממרכזית הכרמל. כשעלינו לאוטובוס ביקשנו מהנהג שיגיד לנו מתי נגיע לתחנה ליד המוזיאון (עלינו על קו שהיה רשום באתר שמגיע לשם). הנהג הסתכל עלינו ואמר שאין לו מושג איפה זה. למזלנו הייתה לנו מפה מודפסת וירדנו ברחוב שהיינו צריכות לפי השלטים ברחובות. השאלה שלי היא: האם הגזמתי כשציפיתי שנהג אוטובוס ידע איפה נמצא המוזיאון, ומה התחנה הכי קרובה שהוא עוצר בה? בכל זאת לא חיפשנו איזה בית של חברה באיזה רחוב לא מוכר. מדובר במוזיאון שנמצא ליד אחד הכבישים הראשיים (ליד רח' הרצל). או שבאמת ציפיתי ליותר מדי?
אכן הגזמת
לדרוש מנהג ישראלי שיידע איפה הוא עוצר? אפילו נהגי מוניות לא יודעים מהחיים שלהם.
 
אכן הגזמת
לדרוש מנהג ישראלי שיידע איפה הוא עוצר? אפילו נהגי מוניות לא יודעים מהחיים שלהם.
כמה מידע המוח האנושי מסוגל לעבד?
לדרוש מנהג אוטובוס שיזכור להגיד לנוסעת היכן לרדת כאשר מדובר בפרק זמן גדול כ"כ זה קצת בעייתי. נהג אוטובוס מעבד מידע בראשו בכמויות עצומות כל הזמן, ואין הרבה סיכוי שיזכור מידע שאינו רלוונטי לנהיגה וגביית תשלום מנוסעים. אתם יכולים לצחוק, אבל ככה זה
וכל זה כמובן מעבר לנושאים האחרים שצוינו כאן, כגון אי התמצאות או אי הכרת איזורי העיר במקרה של נהגים חדשים או לא מקומיים.
 

Rubim88

New member
כמה מידע המוח האנושי מסוגל לעבד?
לדרוש מנהג אוטובוס שיזכור להגיד לנוסעת היכן לרדת כאשר מדובר בפרק זמן גדול כ"כ זה קצת בעייתי. נהג אוטובוס מעבד מידע בראשו בכמויות עצומות כל הזמן, ואין הרבה סיכוי שיזכור מידע שאינו רלוונטי לנהיגה וגביית תשלום מנוסעים. אתם יכולים לצחוק, אבל ככה זה
וכל זה כמובן מעבר לנושאים האחרים שצוינו כאן, כגון אי התמצאות או אי הכרת איזורי העיר במקרה של נהגים חדשים או לא מקומיים.

נהג צריך פשוט להתרכז בנהיגה, אפילו עם התשלום הוא לא אמור להתעסק כל שכן להיות מודיעין.(אבל מתוך רצון אין כל בעיה)
 
תהייה
לפני כחודשיים ( אולי טיפה יותר) נסענו עם חברה שלי לחיפה לראות את תערוכת עולמות גוף במוזיאון המדע. הגענו ברכבת ולקחנו אוטובוס ממרכזית הכרמל. כשעלינו לאוטובוס ביקשנו מהנהג שיגיד לנו מתי נגיע לתחנה ליד המוזיאון (עלינו על קו שהיה רשום באתר שמגיע לשם). הנהג הסתכל עלינו ואמר שאין לו מושג איפה זה. למזלנו הייתה לנו מפה מודפסת וירדנו ברחוב שהיינו צריכות לפי השלטים ברחובות. השאלה שלי היא: האם הגזמתי כשציפיתי שנהג אוטובוס ידע איפה נמצא המוזיאון, ומה התחנה הכי קרובה שהוא עוצר בה? בכל זאת לא חיפשנו איזה בית של חברה באיזה רחוב לא מוכר. מדובר במוזיאון שנמצא ליד אחד הכבישים הראשיים (ליד רח' הרצל). או שבאמת ציפיתי ליותר מדי?
הנהג לא רק שצריך לדעת
אלא גם להכריז ברמקול על התחנה (אגב, מה אומר החוק?, נדמה לי שהיתה חובת הכרזת תחנות פעם...)
 

אורי404

New member
הנהג לא רק שצריך לדעת
אלא גם להכריז ברמקול על התחנה (אגב, מה אומר החוק?, נדמה לי שהיתה חובת הכרזת תחנות פעם...)
כאשר תהיה מערכת כריזה מסודרת, יהיה טוב
תרד מן הנהג התקנה. יש כריזות טובות, כמו אלה ב"אגד תעבורה" בנתניה, שהן מפורטות וכך יהיה טוב (לדעתי), שיהיה גם ביתר חברות האוטובוסים השונים.
 

alantan

New member
כאשר תהיה מערכת כריזה מסודרת, יהיה טוב
תרד מן הנהג התקנה. יש כריזות טובות, כמו אלה ב"אגד תעבורה" בנתניה, שהן מפורטות וכך יהיה טוב (לדעתי), שיהיה גם ביתר חברות האוטובוסים השונים.
בלונדון נדמה שכמעט כל הקווים עם כריזה ממוחשבת
בכל מקרה, אני חושב שמן הראוי שנהג יעבוד על קווים קבועים שבהם הוא "מומחה". כך נהוג בלונדון - לפני קבלה לעבוד על קבוצה מוגדרת של קווים, נהג עובר סדרת השתלמות של כשבועיים... בקישור יש חוברת לנהג המעוניין להתגייס לאחת מחברות ההפעלה בלונדון. http://www.metroline.co.uk/uploads/pages/upload-20090210050013-20684 Metro Book lo.pdf
 
בלונדון נדמה שכמעט כל הקווים עם כריזה ממוחשבת
בכל מקרה, אני חושב שמן הראוי שנהג יעבוד על קווים קבועים שבהם הוא "מומחה". כך נהוג בלונדון - לפני קבלה לעבוד על קבוצה מוגדרת של קווים, נהג עובר סדרת השתלמות של כשבועיים... בקישור יש חוברת לנהג המעוניין להתגייס לאחת מחברות ההפעלה בלונדון. http://www.metroline.co.uk/uploads/pages/upload-20090210050013-20684 Metro Book lo.pdf
יש בחוברת הנ"ל דוגמא לסידור עבודה
אופייני לנהג, עפ"י חלוקה למשמרות על בסיס שבועי, בפריסה על פני חמישה שבועות. איפה חברות התח"צ בישראל ואיפה הם...
 

down under

New member
בלונדון נדמה שכמעט כל הקווים עם כריזה ממוחשבת
בכל מקרה, אני חושב שמן הראוי שנהג יעבוד על קווים קבועים שבהם הוא "מומחה". כך נהוג בלונדון - לפני קבלה לעבוד על קבוצה מוגדרת של קווים, נהג עובר סדרת השתלמות של כשבועיים... בקישור יש חוברת לנהג המעוניין להתגייס לאחת מחברות ההפעלה בלונדון. http://www.metroline.co.uk/uploads/pages/upload-20090210050013-20684 Metro Book lo.pdf
תודה רבה אדון אלן היקר!
 

עדירמר

New member
הנהג לא רק שצריך לדעת
אלא גם להכריז ברמקול על התחנה (אגב, מה אומר החוק?, נדמה לי שהיתה חובת הכרזת תחנות פעם...)
חובת הכרזה על התחנה
אכן כן. היתה תקנה כזאת בתקנות התעבורה שמחייבת את הנהג להכריז את שמות התחנות בהם הוא עוצר. אולם אף פעם בחיפה זה לא בוצע. היה גם נסיון להדביק את מסלול הקו באוטובוס אבל זה חייב את מפעיל האוטובוס לשמור את האוטובוס לאותו קו ולא להעבירו לקווים אחרים. באנגליה נהג רכב ציבורי חייב ללמוד לפחות שנה ידיעת העיר לפני שהוא מקבל רשיון נהיגה לרכב ציבורי ועושים מבחנים על זה
 

alantan

New member
חובת הכרזה על התחנה
אכן כן. היתה תקנה כזאת בתקנות התעבורה שמחייבת את הנהג להכריז את שמות התחנות בהם הוא עוצר. אולם אף פעם בחיפה זה לא בוצע. היה גם נסיון להדביק את מסלול הקו באוטובוס אבל זה חייב את מפעיל האוטובוס לשמור את האוטובוס לאותו קו ולא להעבירו לקווים אחרים. באנגליה נהג רכב ציבורי חייב ללמוד לפחות שנה ידיעת העיר לפני שהוא מקבל רשיון נהיגה לרכב ציבורי ועושים מבחנים על זה
לא מדוייק
למיטב ידיעתי מדובר רק בנהגי המוניות השחורות של לונדון שמחוייבים ללמוד את אלפי רחובות העיר ומוסדותיה על בוריים. יתכן שלערים נוספות יש דרישות דומות. נהגי אוטובוס עוברים הדרכה בחברת האוטובוס שבה הם עובדים, בהתאם לשיבוץ שלהם. בוודאי שהם אינם חייבים להכיר את כל לונדון.
 

scooby5

Member
חובת הכרזה על התחנה
אכן כן. היתה תקנה כזאת בתקנות התעבורה שמחייבת את הנהג להכריז את שמות התחנות בהם הוא עוצר. אולם אף פעם בחיפה זה לא בוצע. היה גם נסיון להדביק את מסלול הקו באוטובוס אבל זה חייב את מפעיל האוטובוס לשמור את האוטובוס לאותו קו ולא להעבירו לקווים אחרים. באנגליה נהג רכב ציבורי חייב ללמוד לפחות שנה ידיעת העיר לפני שהוא מקבל רשיון נהיגה לרכב ציבורי ועושים מבחנים על זה
בחיפה נהגו להודיע
כשהגיעו לתחנה ברחוב ביאליק: "תחנה אחרונה בהדר, יורד העירה"
 

yazzon

New member
תהייה
לפני כחודשיים ( אולי טיפה יותר) נסענו עם חברה שלי לחיפה לראות את תערוכת עולמות גוף במוזיאון המדע. הגענו ברכבת ולקחנו אוטובוס ממרכזית הכרמל. כשעלינו לאוטובוס ביקשנו מהנהג שיגיד לנו מתי נגיע לתחנה ליד המוזיאון (עלינו על קו שהיה רשום באתר שמגיע לשם). הנהג הסתכל עלינו ואמר שאין לו מושג איפה זה. למזלנו הייתה לנו מפה מודפסת וירדנו ברחוב שהיינו צריכות לפי השלטים ברחובות. השאלה שלי היא: האם הגזמתי כשציפיתי שנהג אוטובוס ידע איפה נמצא המוזיאון, ומה התחנה הכי קרובה שהוא עוצר בה? בכל זאת לא חיפשנו איזה בית של חברה באיזה רחוב לא מוכר. מדובר במוזיאון שנמצא ליד אחד הכבישים הראשיים (ליד רח' הרצל). או שבאמת ציפיתי ליותר מדי?
הרבה שמות למוזיאון הלאומי למדע
כעובד מדעטק לשעבר אני יכול להתחייב לך שאם היית מבקשת לרדת בקרבת "מדעטק" (שם חיבה הנוכחי) או "טכנודע" (הכינוי הקודם שבנתיים הורש לשלוחה לשעבר בגבעת אולגה) הנהג היה מבין אותך מצויין.
 

forever single

New member
הרבה שמות למוזיאון הלאומי למדע
כעובד מדעטק לשעבר אני יכול להתחייב לך שאם היית מבקשת לרדת בקרבת "מדעטק" (שם חיבה הנוכחי) או "טכנודע" (הכינוי הקודם שבנתיים הורש לשלוחה לשעבר בגבעת אולגה) הנהג היה מבין אותך מצויין.
ניסינו
בדיוק מה שעשינו. אחרי שהבנו שאת מוזיאון המדע הוא לא מכיר, ניסינו מדעטק, גם לא עזר. בסוף שאלנו פשוט אם הוא עובר ברחוב הרצל, וירדנו בתחנה לפי מפה שהייתה לנו.
 
תהייה
לפני כחודשיים ( אולי טיפה יותר) נסענו עם חברה שלי לחיפה לראות את תערוכת עולמות גוף במוזיאון המדע. הגענו ברכבת ולקחנו אוטובוס ממרכזית הכרמל. כשעלינו לאוטובוס ביקשנו מהנהג שיגיד לנו מתי נגיע לתחנה ליד המוזיאון (עלינו על קו שהיה רשום באתר שמגיע לשם). הנהג הסתכל עלינו ואמר שאין לו מושג איפה זה. למזלנו הייתה לנו מפה מודפסת וירדנו ברחוב שהיינו צריכות לפי השלטים ברחובות. השאלה שלי היא: האם הגזמתי כשציפיתי שנהג אוטובוס ידע איפה נמצא המוזיאון, ומה התחנה הכי קרובה שהוא עוצר בה? בכל זאת לא חיפשנו איזה בית של חברה באיזה רחוב לא מוכר. מדובר במוזיאון שנמצא ליד אחד הכבישים הראשיים (ליד רח' הרצל). או שבאמת ציפיתי ליותר מדי?
ציפית ליותר מדיי. הנהגים הותיקים באמת מכירים
אבל הנהגים בחברות החדשות (ואני יודע שבמקרה שלך אגד בחיפה היא לא חברה חדשה) לא באים מהעיר. למשל בפ"ת חלק גדול מנהגי קווים הם מכפרים בגליל, שלא מכירים רחובות ראשיים של פ"ת. דן למדו מהם והביאו גם אוכלוסייה כזאת ל2 קווים בפ"ת: 51,66 שגם הנהגים הם מהכפרים ולא מכירים רחובות ראשיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה